DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Motor

Quartararo nem számított ilyen szenvedésre

A Yamaha regnáló világbajnoka szerint nem vészes a lemaradásuk, de így is váratlanul érte, hogy az első három futamból kettőn nem igazán tudott versenyképes lenni. Termasban a tapadás hiányzott.

Kiismerhetetlen egyelőre, milyen formában is van valójában a Yamaha 2022-ben: az egyértelmű, hogy igazán versenyképes csak Fabio Quartararo tud lenni az M1-essel, viszont a címvédő sem képes olyan kiegyensúlyozott produkcióra egyelőre, mint 2021-ben. Katarban egy kilencedik hellyel nyitott, Indonéziában az esőben a második helyen végzett, a néhány nappal ezelőtti Argentin GP-n ellenben újfent csak nyolcadik lett.

Quartararo ezzel három verseny elteltével az ötödik helyen áll a vb-tabellán – igaz, hátránya csupán tíz pont az új éllovassal, Aleix Espargaróval szemben. A világbajnok ugyanakkor elismerte, hogy bár a téli időszakban is rengetegszer elmondta, hogy nem látja a remélt előrelépést a Yamahánál, nem számított a mostani küszködésre – meg persze több más eredményre sem:

quartararo-yamaha-termas



„Sosem tudhatjuk, mire számíthatunk. Természetesen nem számítottam arra, hogy egy Aprilia és egy KTM fog állni az első két helyen” – idézi a 22 éves versenyzőt a Motorsport.com szakoldal. „De az előszezoni teszteken mindenki rendkívül gyors volt, Aleix is. Nagyon sok meglepetést láthattunk, de arra nem számítottam, hogy – nem is mondanám azt, hogy messze vagyunk, hiszen csak 10 pontra vagyunk az éllovastól, de – ennyire fogunk küszködni.”

Quartararo elmondta: Termas de Rio Hondóban annak ellenére sem kedvezett számukra a pálya nyomvonala, hogy az edzéseken gyorsnak tűnt a Yamahával, hiszen rendkívül hosszú a hátsó egyenes, s az M1-es továbbra is komoly lemaradásban van a riválisokkal szemben végsebesség terén. A francia szerint azonban most inkább a tapadás hiányával volt baj az első körökben:

„Hogy őszinte legyek, a rajtom nem volt a legjobb, de még a start előtt hetedik voltam, ami nem volt annyira vészes. Az egyenesben viszont megelőztek, s az első három kör alapvetően egy rémálom volt, mert nem volt tapadásom. Rengeteg pozíciót veszítettem, aztán 3-4 kör elteltével javult a helyzet. Az előzés azonban nehéz volt, és egyből éreztem, hogy nem ugyanolyan a tapadás. Furcsa ez, mert az összes edzésen jól érzed magad, aztán jön a verseny és totálisan más a helyzet. Ezért igazán frusztráló a dolog.”

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: