Sokáig úgy tűnt, hogy a pole-ból indulva vezető Francesco Bagnaia el tudja napolni az Emilia-Romagna-i Nagydíjon Fabio Quartararo bajnokavatását, öt körrel a vége előtt azonban elesett, így a francia yamahás már két fordulóval a vége előtt bebiztosította a MotoGP 2021-es vb-címét. Az olasz rivális a futam után elmondta: „vagy győzelem, vagy sóderágy” hozzáállással versenyzett Misanóban, s végül utóbbi jött be, részben amiatt, mert csapattársához, Jack Millerhez hasonlóan visszaütött, hogy a kemény keverékű első gumit választotta.
Viszont összességében így sem csalódott, hogy elbukta az esélyét az összetett sikerre, s azt is elmondta, hogy miért: „Az a helyzet, hogy tavaly a 16. helyen végeztem a bajnokságban, és két versenyt leszámítva eléggé hátul voltam” – idézi Bagnaiát a Crash.net szakportál. „Úgy gondolom, ez az év nem a bajnokság megnyeréséről szólt, hanem a tanulásról. És minden jobb volt az előző évhez képest. Nagyszerűen éreztem magam a csapattal és a motorral, jó munkát végeztünk, úgyhogy örülnünk kell, hiszen a második helyen állunk a bajnokságban.”
„Nem gondolom, hogy mérgesnek kellene lennünk amiatt, hogy elbuktuk a világbajnokságot, mivel nem ez volt az elsődleges célunk az év elején. Sokat tanultam, az utóbbi öt futamon pedig rendre az élmezőnyben harcoltam a győzelemért. Hihetetlen előrelépés ez a szezon elejéhez képest, és elégedettnek kell lennünk emiatt.”
Arra a kérdésre, hogy szerinte hol úszott el a cím, így felelt a Ducati idén előléptetett gyári motorosa: „Úgy vélem, Mugellóban veszítettük el a világbajnokságot, amikor az élen állva buktam” – vélekedett az olasz. Érdekesség, hogy Quartararo is az Olasz GP-t nevezte meg az egyik kulcspillanatnak. „De nem tudtam annyira koncentrálni azok után, ami történt [azon a hétvégén szenvedett halálos balesetet Jason Dupasquier a Moto3-ban – a szerk.]. Az első spielbergi és a silverstone-i futamon nem működött a gumi. Szóval ezen a három versenyen buktam el a vb-címet.”
„De nem helyes így gondolkodni: elveszítettem a vb-t és kész. A következő évre tanulni fogok a hibákból, és próbálok majd mindig az élbolyban motorozni, mint az utóbbi futamokon. És ezzel az előrelépéssel biztos vagyok benne, hogy felkészültebben fogunk nekivágni 2022-nek.”
Sokan úgy vélik, valójában a Ducati jelenleg a legütőképesebb technika a MotoGP-ben, hiszen három versenyzőjük is nyert futamot idén, s a hat motorosukból öt is felállhatott a dobogóra (Enea Bastianini ráadásul régebbi verziójú Desmosedici nyergében), Bagnaia azonban nem teljesen ért egyet velük: „Mindenki azt hiszi, hogy a Ducati a legjobb, a leggyorsabb és a legversenyképesebb motor. De a tény az, hogy egy Yamaha nyerte a világbajnokságot. Szóval sokat dolgoztunk, és igaz, hogy nagyon versenyképes már a motorunk, az egyenesekben nyilvánvalóan nagyon erős, de még mindig vár ránk munka” – mondta el az olasz, hozzátéve: különösen a motor elejét illetően fejlődtek 2021-ben, s lát rá esélyt, hogy jövőre valóban övék a legjobb csomag.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!