DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Motor

Aprilia-vezetéssel ért véget a misanói teszt

A San Marinó-i Nagydíj után két napra még maradt tesztelni a MotoGP-mezőny: szerdán Aleix Espargaro diktálta a tempót. Két újonc először ült jövő évi motorján.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Az Aprilia spanyolja – aki a vasárnapi futamon csak nyolcadik lett – a délelőtti és délutáni edzésen is leggyorsabb köridőt motorozott, összesítésben nyolc századmásodperccel bizonyult gyorsabbnak az időmérőt, futamot és keddi tesztnapot (valamint összesítve az egész tesztet) elsőként záró Francesco Bagnaiánál.

Az új borítást kipróbáló Bagnaia csak délelőtt vezetett, de így is megelőzte a 2022-es motorblokkot és vázat tesztelő Joan Mirt a Suzukival, valamint Takaaki Nakagamit az LCR Hondával. A Jack Miller mögött hatodik helyen végző Pol Espargaro elesett a drasztikusan megújuló, Yamahára emlékeztető jövő évi RC213V-vel. Csapattársa, Marc Marquez eltérő légbeömlővel is feltűnt, valamint kipróbálta a 2021-es arocsomagot a 2022-es Hondán.



A Yamahánál is bejáratták a következő évi motort, de a középpontban inkább az aktuális szezon állt: Fabio Quartararo a második misanói hétvégére összpontosított, Franco Morbidelli folytatta összeszokását a csapattal. Valentino Rossi jelen állás szerint utolsó MotoGP-tesztjén az elektronikai beállításokra összpontosított a Petronas Yamahával.

Két újonc számára a mai nap jelentette a MotoGP-bemutatkozást: Remy Gardner és Raul Fernandez, a Moto2 első és második helyezettje először ült a Tech3 KTM-en, mellyel 2022-ben versenyezni fognak. A gyorsabbnak a spanyol bizonyult, 22. helyen végzett, míg az egyszer eleső Gardner 25. pozícióban zárt.

A misanói teszt időeredményei (mindkét nap):

  Versenyző Motor Köridő Hátrány
1 Francesco Bagnaia Ducati GP21 1:31.524  
2 Aleix Espargaro Aprilia RS-GP 1:31.584 0.060
3 Pol Espargaro Honda RC213V 1:31.631 0.107
4 Joan Mir Suzuki GSX-RR 1:31.707 0.183
5 Takaaki Nakagami Honda RC213V 1:31.735 0.211
6 Jack Miller Ducati GP21 1:31.798 0.274
7 Fabio Quartararo Yamaha M1 1:31.959 0.435
8 Luca Marini Ducati GP19 1:31.998 0.474
9 Maverick Viñales Aprilia RS-GP 1:32.002 0.478
10 Jorge Martin Ducati GP21 1:32.135 0.611
11 Miguel Oliveira KTM RC16 1:32.136 0.612
12 Marc Márquez Honda RC213V 1:32.151 0.627
13 Brad Binder KTM RC16 1:32.169 0.645
14 Valentino Rossi Yamaha M1 1:32.170 0.646
15 Alex Márquez Honda RC213V 1:32.259 0.735
16 Michele Pirro Ducati GP21 1:32.331 0.807
17 Johann Zarco Ducati GP21 1:32.348 0.824
18 Alex Rins Suzuki GSX-RR 1:32.352 0.828
19 Franco Morbidelli Yamaha M1 1:32.635 1.111
20 Andrea Dovizioso Yamaha M1 1:32.665 1.141
21 Iker Lecuona KTM RC16 1:32.751 1.227
22 Enea Bastianini Ducati GP19 1:32.837 1.313
23 Dani Pedrosa KTM RC16 1:32.959 1.435
24 Danilo Petrucci KTM RC16 1:33.526 2.002
25 Raul Fernandez KTM RC16 1:33.988 2.464
26 Lorenzo Savadori Aprilia RS-GP 1:34.043 2.519
27 Sylvain Guintoli Suzuki GSX-RR 1:34.141 2.617
28 Stefan Bradl Honda RC213V 1:34.280 2.756
29 Remy Gardner KTM RC16 1:34.641 3.117
 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: