Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Szombat délelőtt a harmadik szabadedzéssel folytatódott a MotoGP Portugál Nagydíjának programja. A portimaói pálya folyamatosan javuló állapotát jól mutatta, hogy már az első körök után is gyorsulni tudtak néhányan péntekhez képest. Közéjük tartozott például a tavalyi verseny győztese, Miguel Oliveira, aki az első napot követően kissé kifakadt a Michelin gumiválasztására: a KTM portugálja a The-Race.com szaklapnak nyilatkozva nehezményezte, hogy a francia gyártó kivette a kínálatból a legkeményebb keverékű első abroncsot, amellyel előző évben diadalmaskodni tudott – igaz, azt elismerte, hogy általában csak néhányan szokták használni azt a típust.
A pénteki vélemények közül természetesen Marc Marquezére voltak a legtöbben kíváncsiak: a csaknem kilenc hónap után visszatérő spanyol a hatodik legjobb időt motorozta az első két edzés összesítése alapján, amely még magát a nyolcszoros világbajnokot is meglepte saját bevallása szerint. Marquez azért hozzátette, hogy az FP2 végére már fáradni érezte a jobb karját, így a legfontosabb kérdés szerinte, hogyan fog reagálni a tavaly júliusi balesete óta háromszor is megoperált karja a hétvége előrehaladtával, s különösen az, hogy miként fogja bírni a terhelést majd a futamon.
Nagyjából az edzés felénél jártunk, amikor elsőként Aleix Espargaro javította meg Francesco Bagnaia előző napi etalonját. Jack Miller ezen még tovább faragott, majd Fabio Quartararo már 1:39 elejére tornázta le a legjobb időt, így a hajrára a francia yamahás vezetésével fordult a mezőny.
Ezt a hajrát viszont meg kellett szakítani piros zászlóval – illetve láthattuk debütálni a fényjelző LED-paneleket is –, Jorge Martin ugyanis nagyot bukott a 7-es kanyarban a kivezető körén a Pramac Ducatival. A két hete Dohában pole-t és dobogót szerző újonc, aki pénteken is kifejezetten szenvedett a motorja instabilitásával, sokáig a sóderágyban feküdt, és csak hosszú percek után, hordágyon tudták berakni a mentőautóba – az egyetlen jó hír, hogy szerencsére magánál volt a versenyző.
Az újraindítást követően bő négy percük, azaz egy vagy két lövése maradt a motorosoknak. Quartararo idejét azonban nem tudták megjavítani, így ő zárta az élen az FP3-at. Mögötte a Petronas Yamahával nagyot javító Franco Morbidelli lett a második, majd jött Bagnaia és a vb-éllovas Johann Zarco. Alex Rins az ötödik, Jack Miller a hatodik, megelőzve a meglepően erősen szereplő Luca Marinit, míg a top 10-et és ezáltal a Q2-es mezőnyt Aleix Espargaro, Oliveira és Maverick Vinales tette teljessé. Az utolsó pillanatokban komoly highside bukást produkáló Alex Marquez épp csak kiszorult onnan, de ismét Q1-es jelenése lesz a címvédő Joan Mirnek is, ahogy Pol Espargarónak, Valentino Rossinak és a végül 15. helyen záró Marc Marqueznek is. Említést érdemel még Takaaki Nakagami, aki a pénteki FP2-n bukott nagyot, s a vártnál nagyobbak voltak a fájdalmak a mostani tréningen a jobb kulcscsontjában, így menet közben kapott még fájdalomcsillapító injekciókat.
FRISSÍTÉS: Nagyjából az edzés leintése után fél órával érkezett a hír, miszerint Martint feji, valamint a jobb karján és bokáján történt zúzódások miatt kórházba szállították, így nem folytathatja a portimaói hétvégét.
A 3. szabadedzés végeredménye:
1. | Fabio QUARTARARO | FRA | Monster Energy Yamaha MotoGP | Yamaha | 1'39.044 | |
2. | Franco MORBIDELLI | ITA | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | 1'39.095 | 0.051 / 0.051 |
3. | Francesco BAGNAIA | ITA | Ducati Lenovo Team | Ducati | 1'39.117 | 0.073 / 0.022 |
4. | Johann ZARCO | FRA | Pramac Racing | Ducati | 1'39.228 | 0.184 / 0.111 |
5. | Alex RINS | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 1'39.328 | 0.284 / 0.100 |
6. | Jack MILLER | AUS | Ducati Lenovo Team | Ducati | 1'39.345 | 0.301 / 0.017 |
7. | Luca MARINI | ITA | SKY VR46 Avintia | Ducati | 1'39.600 | 0.556 / 0.255 |
8. | Aleix ESPARGARO | SPA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 1'39.690 | 0.646 / 0.090 |
9. | Miguel OLIVEIRA | POR | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 1'39.697 | 0.653 / 0.007 |
10. | Maverick VIÑALES | SPA | Monster Energy Yamaha MotoGP | Yamaha | 1'39.742 | 0.698 / 0.045 |
11. | Alex MARQUEZ | SPA | LCR Honda CASTROL | Honda | 1'39.796 | 0.752 / 0.054 |
12. | Joan MIR | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 1'39.818 | 0.774 / 0.022 |
13. | Pol ESPARGARO | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 1'39.828 | 0.784 / 0.010 |
14. | Valentino ROSSI | ITA | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | 1'39.912 | 0.868 / 0.084 |
15. | Marc MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 1'39.945 | 0.901 / 0.033 |
16. | Brad BINDER | RSA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 1'40.196 | 1.152 / 0.251 |
17. | Danilo PETRUCCI | ITA | Tech 3 KTM Factory Racing | KTM | 1'40.302 | 1.258 / 0.106 |
18. | Enea BASTIANINI | ITA | Avintia Esponsorama | Ducati | 1'40.343 | 1.299 / 0.041 |
19. | Jorge MARTIN | SPA | Pramac Racing | Ducati | 1'41.046 | 2.002 / 0.703 |
20. | Lorenzo SAVADORI | ITA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 1'41.190 | 2.146 / 0.144 |
21. | Takaaki NAKAGAMI | JPN | LCR Honda IDEMITSU | Honda | 1'41.566 | 2.522 / 0.376 |
22. | Iker LECUONA | SPA | Tech 3 KTM Factory Racing | KTM | 1'41.568 | 2.524 / 0.002 |