DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Motor

Espargaro nyitotta az élen a dohai hétvégét

Az apriliás érte el a legjobb köridőt a második katari forduló első edzésén, megelőzve a suzukis Alex Rinst és a vb-éllovas Maverick Vinalest. Franco Morbidelli alatt kétszer is füstölt a Yamaha.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Alig néhány nappal az évadnyitó Katari Nagydíj után ismét a losaili pályán gyűlt össze a MotoGP mezőnye, immáron a Dohai GP névre hallgató versenyhétvége első szabadedzésére. Franco Morbidelli számára ugyanolyan pocsékan indult a második forduló, ahogy az előző véget ért: a vasárnap műszaki gondokkal küzdő olasz Petronas Yamahája füstölni kezdett az első percekben, emiatt a fekete-narancs zászló belengetése után kénytelen is volt félrehúzódni. Johann Zarco számára sem kezdődött indult ideálisan a tréning: a múlt héten másodikként befutó francia egy kicsúszást mutatott be a Pramac Ducatival.

 

Az eredménylista élén sokáig az első katari futamon az Aprilia legerősebb eredményét elérő Aleix Espargaro nevét olvashattuk, mögötte a suzukis Alex Rins, az LCR Hondát erősítő Takaaki Nakagami, valamint a Yamaha gyári duója, Fabio Quartararo és Maverick Vinales sorakozott. Utóbbi néhány nappal ezelőtti győzelme révén a világbajnoki összetettet is vezeti, de a Dohai Nagydíj felvezetéseként elmondta: a rajtokon feltétlenül javítaniuk kell, hiszen múltkor is valósággal állva hagyták őt és márkatársait a Ducatik – igaz, később sikerült visszaelőznie őket.

aleix-espargaro-doha-fp1-motogp



Az utolsó negyed órához érve némi meglepetésre Danilo Petrucci állt az élre a Tech3 KTM-mel, majd érkezett Morbidelli, aki futott 1:54-es időt is, amit azonban töröltek pályaelhagyás miatt. Az olasz így is vezetett, amikor másodszor is füstöt kezdett eregetni a motorja, így újfent le kellett húzódnia a pályáról. Emiatt a hajrában nem is tudta megőrizni az első pozíciót: azt végül Aleix Espargaro kaparintotta meg az Apriliával. Mögötte Alex Rins lett a második a Suzukival, Vinales pedig a harmadik, míg Morbidelli elé még az újonc Jorge Martin is befért. Petrucci, Quartararo, Joan Mir, Stefan Bradl és Nakagami még az első tízben, azaz ők állnak pillanatnyilag Q2-t érő helyen, de a legjobb időket alighanem a ma esti második gyakorláson fogják futni.

Az 1. szabadedzés végeredménye:

1. Aleix ESPARGARO SPA Aprilia Racing Team Gresini Aprilia 1'54.779  
2. Alex RINS SPA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 1'54.839 0.060 / 0.060
3. Maverick VIÑALES SPA Monster Energy Yamaha MotoGP Yamaha 1'54.864 0.085 / 0.025
4. Jorge MARTIN SPA Pramac Racing Ducati 1'55.019 0.240 / 0.155
5. Franco MORBIDELLI ITA Petronas Yamaha SRT Yamaha 1'55.125 0.346 / 0.106
6. Danilo PETRUCCI ITA Tech 3 KTM Factory Racing KTM 1'55.263 0.484 / 0.138
7. Fabio QUARTARARO FRA Monster Energy Yamaha MotoGP Yamaha 1'55.303 0.524 / 0.040
8. Joan MIR SPA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 1'55.349 0.570 / 0.046
9. Stefan BRADL GER Repsol Honda Team Honda 1'55.393 0.614 / 0.044
10. Takaaki NAKAGAMI JPN LCR Honda IDEMITSU Honda 1'55.448 0.669 / 0.055
11. Luca MARINI ITA SKY VR46 Esponsorama Ducati 1'55.454 0.675 / 0.006
12. Pol ESPARGARO SPA Repsol Honda Team Honda 1'55.507 0.728 / 0.053
13. Alex MARQUEZ SPA LCR Honda CASTROL Honda 1'55.597 0.818 / 0.090
14. Enea BASTIANINI ITA Esponsorama Racing Ducati 1'55.677 0.898 / 0.080
15. Miguel OLIVEIRA POR Red Bull KTM Factory Racing KTM 1'55.770 0.991 / 0.093
16. Brad BINDER RSA Red Bull KTM Factory Racing KTM 1'55.846 1.067 / 0.076
17. Valentino ROSSI ITA Petronas Yamaha SRT Yamaha 1'55.925 1.146 / 0.079
18. Jack MILLER AUS Ducati Lenovo Team Ducati 1'55.984 1.205 / 0.059
19. Iker LECUONA SPA Tech 3 KTM Factory Racing KTM 1'56.023 1.244 / 0.039
20. Francesco BAGNAIA ITA Ducati Lenovo Team Ducati 1'56.119 1.340 / 0.096
21. Lorenzo SAVADORI ITA Aprilia Racing Team Gresini Aprilia 1'56.561 1.782 / 0.442
22. Johann ZARCO FRA Pramac Racing Ducati 1'56.743 1.964 / 0.182
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: