DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Motor

Aprilia-vezetéssel indult a MotoGP katari tesztje

Aleix Espargaro érte el a legjobb időt az első „igazi” tesztnapon, megelőzve a shakedownt behúzó Stefan Bradl és a vb-címvédő Joan Mirt. A csapatváltók megkezdték az ismerkedést új játékszerükkel.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

A pénteki, tesztpilóták és újoncok számára kiírt shakedown-nap után szombaton immár a teljes MotoGP-mezőny pályára gurult Katarban. A szél most sem könnyítette meg a csapatok és a motorosok dolgát, az előző években látottaknál mégis valamelyest aktívabbak voltak a résztvevők, hiszen ezúttal a teljes előszezoni felkészülést Losailban kell teljesíteniük az istállóknak.

espargaro-teszt-aprilia



Bár a teszteken ennek van a legkisebb jelentősége, a leggyorsabb kört Aleix Espargaro futotta meg: a spanyol tegnap annak ellenére nem gurult pályára, hogy az Aprilia kedvezményei révén erre lehetősége lett volna – ezt végül a gumiszettek limitált száma miatt nem tette meg –, ma viszont mindenkit maga mögé utasított a jelentősen átalakított RS-GP nyergében. Az 1:54,6-os idő nagyságrendileg 1,3 másodperccel marad el Marc Marquez 2019-ben elért pályacsúcsától. Espargaróhoz a legközelebb a Honda tesztmotorosa, Stefan Bradl került, aki pénteken az élen zárt – ha ilyen formát mutat a továbbiakban is a német, s ismét be kell ugrania a gyógyulófélben lévő Marc Marquez helyére, az előbb-utóbb valóban kiválthatja a riválisok haragját a minap már részletezett okok miatt.

A bemutatójukat délelőtt megejtő suzukisok vártak a legtovább a pályára való kihajtással, a regnáló világbajnok azonban így is az előkelő harmadik helyen végzett – ő volt az utolsó, aki még 1:55 alatti körre volt képes. Legjobb ducatisként az idén immár a gyári alakulatot erősítő Jack Millernek ez már nem sikerült. Az ausztrált a KTM-nél hasonló előrelépést elkönyvelő Miguel Oliveira követte a sorban, majd jött a Pramacnál immár szintén GP20-as Ducati Desmosedicin ülő Johann Zarco. A Yamaha legjobbja csak a hetedik pozícióban következett, s nem feltétlenül jó hír a hangvillások számára, hogy a 2019-es gép alapjain nyugvó „A-specifikációt” használó Franco Morbidelli révén. Az első tízbe Alex Rins (Suzuki), Maverick Vinales (Monster Yamaha) és az egy bukást is begyűjtő Alex Marquez (LCR Honda) fért még be.

A fent említett versenyzők között is jó páran új kalandba kezdtek azzal, hogy a tél során átigazoltak, s ez igaz volt a 26. vb-idényére készülő Valentino Rossira is, aki a 14. helyen zárta első napját a Petronas Yamaha SRT színeiben – igaz, így is megelőzte a gyári istállóhoz a helyére érkező Fabio Quartararót. A francia tette meg egyébként a legtöbb kört, de csak eggyel előzte meg a Repsol új szerzeményét, a pályára már az elsők között kihajtó Pol Espargarót, aki a 17. pozíciót könyvelhette el. A három tényleges újonc közül (Lorenzo Savadori is első teljes szezonjában fog szerepelni, de ő már rajthoz állt 2020-ban az utolsó néhány nagydíjon) ezúttal Jorge Martin volt a leggyorsabb a Pramac Ducatival, megelőzve régebbi verziójú motorokat használó márkatársait, Luca Marinit és Enea Bastianinit. A résztvevők között voltak természetesen a már említett Bradl mellett további tesztmotorosok is: a Yamaha ismét felváltva ültette fel a három gépre Cal Crutchlow-t, Katsuyuki Nakasugát és Kohta Nozanét, míg a Suzukinál Sylvain Guintoli már a 2022-es motorblokkot is teszteli. Folytatás vasárnap.

Az 1. tesztnap végeredménye:

1. Aleix Espargaro ITA Aprilia Gresini (RS-GP) 1m 54.687s
2. Stefan Bradl GER Repsol Honda (RC213V) +0.256s
3. Joan Mir SPA Suzuki Ecstar (GSX-RR) +0.293s
4. Jack Miller AUS Ducati Team (GP21) +0.335s
5. Miguel Oliveira POR Red Bull KTM (RC16) +0.397s
6. Johann Zarco FRA Pramac Ducati (GP21) +0.423s
7. Franco Morbidelli ITA Petronas Yamaha (YZR-M1) +0.487s
8. Alex Rins SPA Suzuki Ecstar (GSX-RR) +0.511s
9. Maverick Viñales SPA Monster Yamaha (YZR-M1) +0.572s
10. Alex Marquez SPA LCR Honda (RC213V) +0.591s
11. Takaaki Nakagami JPN LCR Honda (RC213V) +0.780s
12. Brad Binder RSA Red Bull KTM (RC16) +0.666s
13. Francesco Bagnaia ITA Ducati Team (GP21) +0.885s
14. Valentino Rossi ITA Petronas Yamaha (YZR-M1) +0.897s
15. Fabio Quartararo FRA Monster Yamaha (YZR-M1) +1.020s
16. Yamaha Test2 N/A Yamaha Test Rider (YZR-M1) +1.120s
17. Pol Espargaro SPA Repsol Honda (RC213V) +1.191s
18. Jorge Martin SPA Pramac Ducati (GP21) +1.460s
19. Lorenzo Savadori ITA Aprilia Gresini (RS-GP) +1.824s
20. Enea Bastianini ITA Avintia Esponsorama (GP19) +1.906s
21. Yamaha Test1 N/A Yamaha Test Rider (YZR-M1) +1.954s
22. Iker Lecuona SPA KTM Tech3 (RC16) +2.233s
23. Danilo Petrucci ITA KTM Tech3 (RC16) +2.302s
24. Luca Marini ITA Sky VR46 Avintia (GP19) +2.648s
25. Sylvain Guintoli FRA Suzuki Test Rider (GSX-RR) +2.773s
26. Dani Pedrosa SPA KTM Test Rider (RC16) +2.930s
27. Yamaha Test3 N/A Yamaha Test Rider (YZR-M1) +4.009s
28. Michele Pirro ITA Ducati Test Rider (GP21) +4.230s
29. Takuya Tsuda JPN Suzuki Test Rider (GSX-RR) +5.006s
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: