DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Motor

Dovizioso a Yamahánál, Lorenzo az Apriliánál?

Sajtóértesülések szerint a Ducatitól a szezon végén távozó olasz a hangvillásoknál köthet ki tesztversenyzőként, míg az ezt a pozíciót idén betöltő spanyol a noale-i márkához szerződhet.

Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!

Az utóbbi években egyre jobban kirajzolódott az a tendencia, hogy már nemcsak a konkrét versenyzőkért, hanem a tesztmotorosokért is nagy csatát vívnak a MotoGP-ben. Egyre több visszavonuló vagy a mezőnyből kiszoruló versenyző választja ezt a szerepkört – elég csak Dani Pedrosára vagy Jorge Lorenzóra gondolnunk, akik a KTM-nél, illetve a Yamahánál teljesítenek szolgálatot ebben a szerepkörben.

Most ebbe a sorba állhat be Andrea Dovizioso, aki még a nyáron jelentette be, hogy az évad végén távozik a Ducatitól. Az olaszt ugyan szóba hozták az Apriliával, amelynél egyedül van még elérhető ülés a gyártók közül (amennyiben Andrea Iannonét nem mentik fel a doppingeltiltása alól), ám a Motorsport.com úgy tudja, a noale-i márka sosem volt komoly opció az előző három szezon világbajnoki ezüstérmese számára.

dovizioso-dppi



Ehelyett hetek óta arról szólnak a hírek, hogy tesztversenyzőként folytathatja: az említett szakportál szerint Simone Battistella, Dovizioso menedzsere a Hondával, a KTM-mel és a Yamahával is egyeztetett ilyen szempontból. A versenyzőnél két fontos szempont van állítólag: egyfelől a MotoGP-s tesztpilótai állásán kívül szeretne más szakágakban, mindenekelőtt motokrosszban versenyezni, másfelől oda szerződne, ahol a legjobb esélye lehet arra, hogy 2022-ben újra versenyzői ülést kapjon a királykategória rajtrácsán.

A Motorsport.com szerint a Hondának elsősorban az első feltétellel van problémája, mert félnek egy esetleges sérüléstől, míg a KTM-nél a juniorok folyamatos kinevelése és előléptetése miatt nem valószínű, hogy lenne üresedés 2022-ben. Így pedig a Yamaha lehet a befutó: Valentino Rossi petronasos szerződése egyetlen évre szól, így honfitársa visszavonulása esetén felszabadulhat náluk egy hely a 2022-es szezonra. Battistella szerint akár még a héten megszülethet a döntés Dovizioso jövője kapcsán, s a Motorsport.com információi szerint ez a Yamaha tesztversenyzői állása lesz. Az olasz egyébként szerepelt már náluk: 2012-ben az akkori szatellit gárda, a Tech3 színeiben versenyzett.

Felmerülhet a kérdés, hogy mi lesz így a hangvillások jelenlegi tesztelőjével, Lorenzóval. Nos, a pletykák nála egy még meglepőbb lépést sejtetnek: nevezetesen azt, hogy 2021-től kezdődően az Apriliánál töltene be ilyen szerepkört!

Lorenzo a tavalyi visszavonulása után kötött ki a Yamahánál, ahol aktív karrierje során a legnagyobb sikereit elérte, ám azóta csupán a téli sepangi és a néhány héttel ezelőtti portimaói teszten vetette be őt a gyár, ráadásul rendre 2019-es motorral körözött. Ha mindez nem lenne elég, Rossi pozitív koronavírustesztje után sem merült fel komolyan a lehetősége annak, hogy Lorenzo helyettesítse őt egyik vagy másik aragóniai futamon.

A hírek szerint ugyanis a Yamahánál elégedetlenek Lorenzo hozzáállásával és mindenekelőtt a tempójával, ez pedig előidézheti az ötszörös világbajnok márkaváltását. A SpeedWeek.com szerint ennek az előkészítése az is, hogy az Aprilia az utolsó három fordulóra lecserélte Bradley Smitht Lorenzo Savadorira: ez utalhat arra, hogy Smith jövőre már nem lesz a noale-i gyártó tesztmotorosa.

Az Apriliánál amúgy a második versenyzői ülés is kiadó még, de mindez Iannone említett doppingügyének végkimenetelétől függhet. Ha marad az olasz eltiltása, úgy Cal Crutchlow lehet a fő esélyes arra, hogy Aleix Espargaro társa legyen 2021-ben, de már az LCR Hondától távozó brit is elhintette, hogy akkor sem lenne elégedetlen a karrierjével, ha az a mostani évad végén véget érne.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: