Először tavaly novemberben jelentették be, hogy zajlanak az egyeztetések arról, hogy egy vadonatúj kelet-magyarországi versenypálya vendégül lássa a gyorsaságimotoros-világbajnokságot. Azóta egyre több részlet látott napvilágot a projekttel kapcsolatban, szombaton pedig Hajdúnánáson egy sajtótájékoztató keretében ismertették is ennek részleteit.
Dr. Palkovics László, a magyar autó- és motorsport stratégiáért felelős kormánybiztos kiemelte: a létrehozott stratégia része az új MotoGP-pálya építése, amelynek célja a sportágak versenyképessé tétele és azok támogatása. Mint elmondta: a stratégia még Jean Todt FIA-elnök és Carmelo Ezpeleta Dorna-elnök figyelmét is felkeltette, ennek is köszönhető, hogy megkezdődhettek a komoly tárgyalások a hazai motoros világbajnoki futam kapcsán.
A pálya kapcsán kiderült, hogy összesen 65 milliárd forintos beruházás lesz, amelyben viszont magán a pályán kívül már benne vannak a kiegészítő létesítmények, kezdve a szállodáktól a konferenciaközpontokon át a tréningközpontokig. Merthogy a cél nemcsak az, hogy a Palkovics elmondása szerint a „világon egyedülálló pályával” a MotoGP-t és esetlegesen a Superbike-világbajnokságot Magyarországra csábítsák, hanem évi közel 200 eseménynapot szeretnének – ehhez fűzte hozzá Kósa Lajos később, hogy érdemesebb lenne inkább motoros élményparknak nevezni a komplexumot. Palkovics elmondta: azáltal, hogy a pályát magyar emberek tervezik, építik és üzemeltetik, mindez a gazdaságra is jó hatással van, és szeretnék a járműipart is fejleszteni a kelet-magyarországi régióban.
Merthogy most már az is véglegesen eldőlt, hogy a versenypálya Hajdúnánás mellett fog felépülni, ami a Miskolc–Debrecen–Nyíregyháza háromszög súlypontjában található. A legfontosabb új bejelentés viszont az volt, hogy a szervezők megkötötték a szerződést a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dornával,
ráadásul nem is a szokásos öt, hanem összesen nyolc évre, ami azt jelenti, hogy 2023-tól 2030-ig helyünk lesz a gyorsaságimotoros-világbajnokság versenynaptárában
(amelyben egyébként 2022-től maximálisan 22 nagydíj kaphat helyet a jelenlegi 20 helyett). A cél, hogy a felépülő pályán már 2022-ben vagy 2023 első felében rendezzenek egy elő- vagy próbaversenyt, hogy utána a MotoGP kategóriáit is gond nélkül fogadhassák.
A sajtótájékoztatón jelen volt még hazánk egyetlen gyorsaságimotoros világbajnoka, a 2007-ben a 125 köbcentisek között csúcsra jutó Talmácsi Gábor is: vele kapcsolatban Palkovics László és Kósa Lajos is hangsúlyozta, hogy az ő személye is rendkívül fontos szerepet játszott a sikeres tárgyalások során. Hermann Henrik, a Magyar Motorsport Szövetség elnöke pedig zárásként elmondta: ők szakmai részről teljes mellszélességgel támogatják a projektet, és külön öröm, hogy a nemrég elhunyt legendás motorosunk, Szabó II László szülőhelyétől, Polgártól alig néhány kilométerre épülhet meg a pálya.