DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 26. kedd
Motor

A Ducati kiakadt a szárnyak betiltása miatt

A Holland TT hétvégéjén jelentették be, hogy a két kisebb kategóriához hasonlóan jövőre már a MotoGP-ben is tilos lesz az aerodinamikai célokat szolgáló szárnyacskák használata. Gigi Dall’Igna szerint ez a lépés a bolognai márka ellen irányult.

A Ducati volt az első, amelynek motorjain megjelentek az elsődlegesen az egykerekezés csökkentését szolgáló szárnyacskák, amelyeket aztán szép lassan a többi gyártó is elkezdett használni: előbb a Yamaha állt be a sorba, majd következett a Honda, mígnem az idei jerezi viadalon már a Suzukin és az Aprilián is láthattunk ilyen elemeket. Idő közben azonban kétségek merültek fel a szárnyak biztonságosságával kapcsolatban: többen is úgy vélték, hogy könnyen sérüléseket okozhatnak más versenyzőkön.

Éppen emiatt a Moto2-ben és a Moto3-ban már azelőtt betiltották őket, mielőtt igazán elterjedtek volna, Assenben pedig úgy határoztak, hogy 2017-től a királykategóriában sem szabad majd használni őket. Ez a döntés azonban nem aratott osztatlan sikert: Gigi Dall’Igna, a Ducati Corse vezérigazgatója alaposan kifakadt.

orig_4874c3300163dfe693e9bd7698ca46f9



„Megnyitottunk egy új utat, és megállítottak rajta minket” – nyilatkozta a Gazzetta dello Sportnak. „Nem volt semmiféle veszélyes helyzet, ráadásul a szárnyakkal felszerelt motorok határozottan biztonságosabbak, hiszen az egykerekezés komoly problémát jelent, mivel elveszíted az irányítást az első kerék felett. Sajnálattal tölt el, hogy egy olyan fontos dolgot, mint a biztonság, eszközként használt a Grand Prix Commission arra, hogy betiltsanak egy technikai megoldást, amely előnyhöz juttatott minket. Számomra ez sportszerűtlen viselkedés” – stabil szabályok

Nem volt egyébként szükségszerű a szárnyak betiltása, ám ennek megakadályozásához az kellett volna, hogy a gyártók megegyezzenek valami más javaslatban. „Azon dolgoztunk, hogy ésszerű megállapodás szülessen. Amikor pénteken találkoztunk Assenben, még minden rendben volt, másnap mégis visszatáncoltak” – mérgelődött Dall’Igna, aki egyúttal a gyártókat tömörítő szervezetbe, az MSMA-ba is beleszállt, mondván, semmi értelme a létezésének, mert az utóbbi bő egy évben semmiben sem sikerült megállapodniuk.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: