DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 10. csütörtök
Motor

Javulnia kell a Repsol Hondának

A MotoGP első sepangi tesztje után a spanyol Movistar TV-nek nyilatkozott Santi Hernandez, Marc Marquez főmérnöke. A spanyol szakembert többek között Marquez fantasztikus 1’58-as idejéről, valamint az új RC213V-ről faggatták. Az interjút a MotoGP hivatalos honlapja közölte a napokban.

Marc Marquez nagyon bíztatóan kezdte a 2015-ös esztendőt, hiszen mindjárt az első hivatalos teszten maga mögé utasított mindenkit. Ezen felül maga a Honda is remekül szerepelt, hiszen Marquez csapattársa, Dani Pedrosa lett a gyakorlás második leggyorsabb motorosa. Marc szerepléséről, a Honda erősségeiről és gyengeségeiről készült egy interjú Santi Hernandezzel, Marquez főmérnökével. Az alábbiakban ez az interjú következik.

20755_w666px_5eb54d6d86b411392bb82c8a43b0d4e1
 
- Marc Marquez fantasztikus 1’58.8-as idővel zárta a háromnapos tesztet Sepangban. Gondolta volna, hogy ilyen gyors lehet?
-
Santi Hernandez: Az egy hihetetlen kör volt, de a pálya tökéletes állapotban volt. Láttuk, hogyan faragott Lornezo, Rossi és Dani a tavalyi idejéből, beleértve az ott futott saját legjobb idejüket is. Jók voltak a körülmények a pályán, Marc pedig teljesen kihasználta a helyzetben rejlő lehetőséget, de az előző két napon végzett munkája is segített. 1’59 végére számítottunk, amilyet Lorenzo is teljesített egy nappal korábban, de nem hittük, hogy elérhetjük az 1’58-at, szóval ez elképesztő.



- Mennyire fontos a leggyorsabb versenyzőként otthagyni egy tesztet?
- Mindig ugyanazt mondjuk, a leggyorsabbnak lenni nem feltétlenül jelenti azt, hogy pozitív volt a teszt. Például láttuk, hogy a Ducati nagyon gyors volt az extra puha gumival, de ez nem azt jelenti, hogy minden versenyen elől lehetnek. Bár az is igaz, hogy ha te vagy a leggyorsabb, az jó érzéssel tölt el. Azt jelenti, hogy a motor lehetővé teszi, hogy keményen nyomd az időkért. De sokkal fontosabb egy teszten – különösen az előszezoni háromnapos teszten –, hogy ki tudsz próbálni dolgokat, és megérted, melyik irányba kell menni a következő teszten, vagy a bajnokságban.
 
- Mi a helyzet a használt gumikon érzettekkel és a versenyszimulációval?
- Jó volt az érzésünk, mert Valenciában volt néhány problémánk, ami nyugtalanított minket. Sepangban különböző motorokat teszteltünk különböző beállításokkal, végül javult a Valenciában tapasztalt probléma, de még vannak finomhangolásra váró dolgok a második sepangi tesztre. Ami fontos, hogy Marc helyes utat mutat a HRC mérnökeinek. Észrevettük, hogy javulnunk kell, és ez a legfontosabb. Azért is hajtottuk végre a versenyszimulációt akkor, amikor a futam zajlik majd, hogy lássuk, hogy áll Marc fizikailag. Tudni akarta, hogyan érezné magát versenykörülmények között, valamint a fittségén is javítani szeretett volna.

orig_91482d315601f3a61024a10689108c18

- Mik az erősségei és gyenge pontjai a 2015-ös RC213V-nek?
- Ahogy tavaly is, a féktáv a legnagyobb erősségünk, különösen a kanyarbemenet, de még javulnunk kell a kanyarokban, különösen a kijáraton, több tapadásra van szükségünk. A hátuljával küzdünk többet, különösen a gyors kanyarokban, ahol jobb a Yamaha, ahogyan azt tavaly is láthattuk ezen a pályán. De a Honda jó munkát végez, és úgy vélem, a következő teszten lesz valamink, ami segíthet rajtunk.
 
- Marc említette, hogy a motorblokk több ponton történő erősítését is kérte. Pontosan mit kért a HRC-től?
- Kicsit más a motorblokk konfigurációja a tavalyihoz képest, különösen az teljesítményleadás szempontjából. A motorblokk agresszívabb, ezért – különösen a gyorsakban – a kanyarokban fellép néhány tapadási probléma. De nem aggódunk túlságosan. Jól működik, és még hátravan a második teszt Sepangban, és ott van még a katari is, szóval a legjobb formában kezdhetjük az első versenyt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: