A legkisebbek után a MotoGP mezőnye folytatta a Phillip Island-i délutánt a második szabadedzéssel. Mindez magyar idő szerint reggel 6:05-öt jelentett. Az időjárás továbbra is kissé hűvös, de napos volt az óceán partjára épített pályán. Az első etapot Aleix Espargaro nyerte, mögötte Jorge Lorenzo és Andrea Iannone zártak. Ez a negyvenöt perc nem kezdődött a legjobban Aleix-nek, a 4. kanyar féktávját nézte el, így kénytelen volt kiengedni a motort a pályáról. Öt perc sem telt el, Iannone, Marquez és Lorenzo is 1’30 alá mentek. Néhány perccel később Lorenzo már a délelőtti legjobb körnél is gyorsabbat ment. Nem kezdődött viszont ilyen jól Dovizioso délutánja, csúnyán összetörte Ducatiját. Szerencsére maga Dovi hamar felpattant és besietett a csapatához. Ahogy Dovi elindult a boksz felé, Aoyama elesett. Valamivel több, mint fél óra volt hátra, amikor Pol Espargaro szedte össze törött motorja darabjait a pályán kívül. A negyedik kanyar rajta is kifogott.
Bár a körülmények szárazok voltak, igen sok hibát láthattunk minden kategóriában. Sajnos egyre jobban úgy néz ki, Phillip Island idén is kibabrált a gumigyártókkal. Az etap elején kialakult sorrend nem igazán akart változni, Lorenzo, Marquez, Iannone, Rossi, Dovizioso, P. Espargaro, A. Espargaro, Smith, Crutchlow és Pedrosa voltak a top 10-ben féltávnál. A meglepetés egyértelműen Pedrosa volt, a spanyolnak minden bizonnyal gondjai akadhattak. Az utolsó húsz percbe lépve A. Espargaro az ötödik helyre javított, Bradl pedig kiszorította Pedrosát a top 10-ből. Kicsivel később Dani nyolcadik pozíciót érő időt futott. Már az utolsó negyedórát is elkezdte a mezőny, amikor Cal Cruchlow beférkőzött a top 5-be. A szezon utolsó szakaszára egyértelműen sokat javult a brit. Innen nézve még érdekesebb az LCR-hez való távozása.
Tíz perccel a leintés előtt a délelőtt legjobbja aztán megelőzte Crutchlow-t. Az élen álló Lorenzo is elesett, így neki hat perccel hamarabb ért véget az edzés. A nap végére alig marad olyan csapat, akinek nem kell túlóráznia a törött versenygépek miatt. Erre a listára a Pramac is feliratkozott nem sokkal az edzés vége előtt, Iannone csúnyán leamortizálta Desmosedicijét. Az etap végén Dovizioso javítani tudott, feljött a negyedik helyre. Marquez igen jó köröket produkált, de nem tudta Lorenzót letaszítani az élről. Így Lorenzo maradt az első, Marquez a második, Iannone pedig a harmadik. Mögöttük Dovi, Rossi, A. Espargaro, Crutchlow, P. Espargaro, Hernandez és Pedrosa fértek be a legjobb 10-be.
Az edzés végeredménye:
|
Név |
Csapat |
Motor |
Idő |
Különbség |
1 |
Jorge LORENZO |
Movistar Yamaha MotoGP |
Yamaha |
1'29.602 |
|
2 |
Marc MARQUEZ |
Repsol Honda Team |
Honda |
1'29.752 |
0.150 / 0.150 |
3 |
Andrea IANNONE |
Pramac Racing |
Ducati |
1'29.803 |
0.201 / 0.051 |
4 |
Andrea DOVIZIOSO |
Ducati Team |
Ducati |
1'29.945 |
0.343 / 0.142 |
5 |
Valentino ROSSI |
Movistar Yamaha MotoGP |
Yamaha |
1'29.954 |
0.352 / 0.009 |
6 |
Aleix ESPARGARO |
NGM Forward Racing |
Forward Yamaha |
1'30.058 |
0.456 / 0.104 |
7 |
Cal CRUTCHLOW |
Ducati Team |
Ducati |
1'30.076 |
0.474 / 0.018 |
8 |
Pol ESPARGARO |
Monster Yamaha Tech 3 |
Yamaha |
1'30.103 |
0.501 / 0.027 |
9 |
Yonny HERNANDEZ |
Energy T.I. Pramac Racing |
Ducati |
1'30.281 |
0.679 / 0.178 |
10 |
Dani PEDROSA |
Repsol Honda Team |
Honda |
1'30.289 |
0.687 / 0.008 |
11 |
Bradley SMITH |
Monster Yamaha Tech 3 |
Yamaha |
1'30.313 |
0.711 / 0.024 |
12 |
Stefan BRADL |
LCR Honda MotoGP |
Honda |
1'30.678 |
1.076 / 0.365 |
13 |
Nicky HAYDEN |
Drive M7 Aspar |
Honda |
1'31.043 |
1.441 / 0.365 |
14 |
Alex DE ANGELIS |
NGM Forward Racing |
Forward Yamaha |
1'31.108 |
1.506 / 0.065 |
15 |
Alvaro BAUTISTA |
GO&FUN Honda Gresini |
Honda |
1'31.137 |
1.535 / 0.029 |
16 |
Karel ABRAHAM |
Cardion AB Motoracing |
Honda |
1'31.219 |
1.617 / 0.082 |
17 |
Hiroshi AOYAMA |
Drive M7 Aspar |
Honda |
1'31.264 |
1.662 / 0.045 |
18 |
Hector BARBERA |
Avintia Racing |
Ducati |
1'31.355 |
1.753 / 0.091 |
19 |
Scott REDDING |
GO&FUN Honda Gresini |
Honda |
1'31.550 |
1.948 / 0.195 |
20 |
Danilo PETRUCCI |
Octo IodaRacing Team |
ART |
1'31.916 |
2.314 / 0.366 |
21 |
Broc PARKES |
Paul Bird Motorsport |
PBM |
1'32.506 |
2.904 / 0.590 |
22 |
Mike DI MEGLIO |
Avintia Racing |
Avintia |
1'32.598 |
2.996 / 0.092 |
23 |
Michael LAVERTY |
Paul Bird Motorsport |
PBM |
1'32.843 |
3.241 / 0.245 |