DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 28. csütörtök
22:03

Raikkönen csendben utolérte Bottast, és a harmadik pozícióért támadja honfitársát. Vettel sincs sokkal előttük, 1,8 másodperc az előnye.

Nem mondhatjuk, hogy unalomba fulladt az USA Nagydíj befejezése. Ilyen verseny után jóízű alvást kívánunk!

Kínos jelenet: Raikkönen besétált a dobogós előkészítő szobába, Verstappen csodálkozva nézett rá, majd szóltak a hollandnak, hogy ő nem vesz részt a ceremónián.

Verstappen öt másodperces büntetést kapott a pálya levágásáért, így Raikkönen mögé esik vissza.

Az előzés – innen jól látható, hogy Verstappen négy kerékkel elhagyta a pályát. Egyelőre nincs arról hír, hogy vizsgálják-e.

Az USA Nagydíj végeredménye:

10 másodperc előnnyel Lewis Hamilton nyerte az USA Nagydíjat Sebastian Vettel előtt.

Verstappen az utolsó kanyarokban megelőzte Raikkönent, dobogóra áll a holland versenyző!

A célegyenesben Verstappen már nyithatja a DRS-t: mindent bele fog adni az utolsó körben!

Verstappennek két köre van, hogy megelőzze Raikkönent a dobogós helyért, akitől 1,1 másodpercre marad le.

Miután Verstappen is megelőzte, Bottas élt az ingyen kiállás lehetőségével – így is, úgy is ötödik hely jut a finnek.

„Seb van most mögötted” – szóltak Raikkönennek, és a finn rögtön el is engedte csapattársát. Eközben Bottast már Verstappen gyötri.

Vettel nem sokat várt: az 51. körben az 1-es kanyarban a külső oldalon előzte Bottast, a Mercedes és a lekörözött Vandoorne között átlavírozva.

Gyors döntés a lekörözöttek ütközése felett, Ericsson öt másodperces időbüntetést kapott.

Vettel megérkezett. 1:37,957-tel megfutotta a leggyorsabb kört, és DRS-távolságon belül van Bottashoz képest. 6 köre van még megelőzni a Mercedest – aztán valószínűleg Raikkönen el fogja engedni őt a második helyért.

Hoppá, egy baleset: Vettel lekörözte Ericssont és Magnussent, majd a svéd közvetlenül a Ferrari mögött felöklelte és kiforgatta a dátnt. 

Vettel alig 5 kör alatt 14-ről 6 másodpercre csökkentette hátrányát Bottashoz képest, és Verstappen is hasonló tempóban közeledik. Rövid időn belül meg fognak érkezni a Mercedesre.

A 6. helyért Ocon és Sainz csatázik, a spanyol bravúrosan szerepel azon a hétvégén, melyen először ült a Renault RS.17-be.

Akiről nem esik szó: Lewis Hamilton 9,5 másodperccel vezet, rá semmilyen hatással nincs, milyen taktikán vannak a mögötte levő versenyzők.

A hátsó egyenes végén Raikkönen kifékezte Bottast, a finn ferraris a második pozícióban!

A jelek szerint Bottas és Raikkönen nem követi Vetteléket, az utolsó 15 kört lágy gumin akarják kihúzni. Vettelnek körönként egy másodpercet kell ledolgoznia, hogy utolérje őket – ez egyelőre megy neki.

Vettel egyetlen körrel később érkezett, ennek ellenére Verstappen így is rengeteg hátrányt ledolgozott a némethez képest, aki az imént három hellyel előtte volt: csupán 0,7 másodperc a két pilóta között!

A 38. körben Verstappen másodszor is kiállt a bokszba. A Red Bull arra apellálhat, hogy a többiek is kiállnak, hiszen a holland mindössze 13 kört pakolt a lágy szett abroncsba, amely helyett szuperlágyat kapott. A versenyző az ötödik helyen maradt. 

Több kanyaron át tartó látványos csata után Sainz megelőzte a mexikóit, és Kvjat is ráesett.

Két Force India a 6-7. helyen, mögöttük azonban Sainz közelít: Perez megkérte csapatát, hadd mehessen el Ocon mellett, majd a futam végén visszaadja neki a pozíciót. A csapatot, amely Spa óta szigorúan korlátozza a versenyzők küzdelmét, ez nem hatotta meg.

Hírességek elképesztő sorát hívták meg Austinba, itt Bill Clinton, az USA korábbi elnöke, és Woody Harrelson színész.

A kiállások tisztázódása után így áll a még versenyben levő pilóták sorrendje nem sokkal az USA Nagydíj féltávja után, 56-ból a 31. körben:

Utolsóként Massa állt ki a bokszba, ultralágyat kapott: 26 kört akar kihúzni ezzel az abronccsal. A sokáig hatodikként haladó pilóta a 11. pozícióba tért vissza.

Verstappen 1:38-39-es köröket dobál, az előző körben egy másodperccel gyorsabb volt Raikkönennél, akitől már csak 6 szekundummal marad le (kiállása után ez több mint 10 volt).

6-8 pontot veszítettünk el, mondta a csapatádióban a csalódott Alonso. Kilencedik alkalommal esett ki 2017-ben.

Ugyanebben a körben véget ért Alonso versenye, a spanyol motorhiba miatt visszatért a bokszba. Ő a negyedik kieső Austinban.

Verstappen a 25. körig bírta szuperlággyal, ő is lágyra váltott, és az ötödik helyre tért vissza. A 6. Massa és 11. helyezett Vandoorne nem álltak még ki, ők is szuperlágyon startoltak.

A 23. körben Hamilton már a pályán visszavette a vezetést Verstappentől, aki azért nem adta olcsón a bőrét, két kanyaron át védekezett.

Ennyire közel volt Hamilton kiállása után a háromszoros világbajnok és Vettel: ki tudja, lesz-e még ilyen lehetőség, 1,8 másodpercre hízott már a különbség.

Raikkönen is kiállt az élről, így Verstappen vezet szuperlágy szettjével, de csak két másodperccel Hamilton előtt, aki hamar utolérheti.

Nem sokáig, Hamilton a 20. körben szintén kiállt (ugyancsak lágyért, a maradék 36 körre), közvetlenül a távolságot ledolgozó Vettel elé ért vissza.

Miközben a ferraris 1:39,702-vel megfutotta a leggyorsabb kört, a második helyről Bottas is kiállt – szintén lágy gumiért. Hamilton, Raikkönen és Verstappen az első három helyen, akik még nem álltak ki.

Eközben a 17. körben Vettel megejtette saját kerékcseréjét, az 5. helyre jött vissza, Verstappen mögé. Ő is lágy abroncsot választott szuperlágy helyett.

Dupla sárga zászlós szakasz alatt elintézték a Red Bull eltávolítását.

Ricciardo kiállt a versenyből, motorhiba miatt a fűre húzódott, ennyi volt neki az USA Nagydíj!

Sainzt megelőzte, Alonso és Ocon kiállt előle, így Ricciardo már a 6. pozícióban. A spanyol és francia is lágy gumikat tettek fel kiállásuk során, fontos különbségek vannak a taktikában.

Raikkönen utolérte Ricciardót, de megelőzni nem tudta: a 13. körben kiállt előle az ausztrál, az ultralágy helyett szuperlágy gumikért. Ezzel egyidejűleg eldőlt, hogy a stewardok nem büntetnek a Ricciardo-Bottas eset miatt.

Hamilton már most 3 másodperccel Vettel előtt. A német hólyagosodásra panaszkodik.

Verstappen Ocon megelőzésével már most a 6. helyen. A holland szuperlágy gumin halad a körülötte levő, ultralágyas versenyzőkkel ellentétben, így tovább kint fog maradni náluk. Raikkönen 8 másodperccel a Red Bull-os előtt.

A stewardok vizsgálni kezdték Ricciardo merész támadását Bottasszal szemben.

Wehrlein is kiszállt az autó sérülése miatt: ő ütközött a nagydíj elején Magnussennel.

A DRS-távolságon belül levő Bottas-Ricciardo-Raikkönen trió már öt másodpercre van a vezető párostól. Verstappen közben a hetedik helyen, az előtte levő Oconhoz képest jelentős különbséget kell ledolgoznia.

A 6. körben a hátsó egyenes végén Hamilton átvette a vezetést Vetteltől, a német sikertelenül próbált visszatámadni.

Ricciardo a 4. kör elején egy kilométerről vetődött be Bottas mellé, de továbbra sem tudja átvenni a harmadik helyet.

Magnussen defektet kapott, lágy gumikra váltott. Wehrlein is kereket cserélt, Hülkenberg pedig már most kiállt a versenyből. 

Hátrébb Verstappen előzget, a 16. helyről induló holland már a 11. pozícióban. Magnussen már járt a bokszban.

A második körben Ricciardo az 1-es kanyarban kitessékelte Bottast, majd fej fej mellett vívtak az S kanyarokban, a finn pedig visszavette a harmadik helyet.

Hátrébb Bottas és Ricciardo halad, Ocon lerajtolta Raikkönent, mögöttük Alonso és Sainz viaskodik.

Az autók mintha összeértek volna, Vettel átvette a vezetést az első kanyarban Hamiltontól!

A mezőny elindult a felvezető körre, nyakunkon az USA Nagydíj rajtja!

Hat versenyző kapott rajtbüntetést az USA Nagydíjra, akik a rajtrács végén csoportosulnak. Az első két sorban Hamilton, Vettel, Bottas és Ricciardo található, és Carlos Sainz kiváló, 7. pozícióját is muszáj kiemelni első futamán a Renault-val.

Kvjat „a torpedó”, Raikkönen a „mindig mosolygós”, Ricciardo pedig a „RicciRocket” becenévvel lett bemutatva – nem tudjuk, az orosz mennyire érezte ezt elismerésnek. A végére maradt Vettel és Hamilton.

Így néz ki a gyakorlatban, vörös szőnyeggel, műfüsttel – volt, akinek tetszett, de a közösségi médiában látható, sokan rögtön kinyilvánították, remélik, hogy csak erre az egy versenyre szól.

Az autók a megszokottnál korábban felsorakoztak a rajtrácsra, aztán a versenyzők távoztak versenygépeik mellől, hogy a rendhagyó bemutatás során újra bevonuljanak. Michael Buffer már megérkezett, az ő munkássága azoknak lehet ismerős, akik sok bokszmeccset néznek.

A reggeli austini viharral szívesen riogattak a helyszínen levők, (ezt a fotót Romain Grosjean készítette szállodájából) persze már nyoma sincs, a napsütés ragyogó, az aszfalt csontszáraz.

A pilóták felvonulása is egy tipikusan amerikai kamion hátulján történt.

Mivel a sportág amerikai tulajdonba, a Liberty Media kezébe került, várhatóan az Egyesült Államok versenyét övezi a legnagyobb a felhajtás. Vasárnap volt minden, amivel le lehet nyűgözni az amerikaikat: Michael Buffer, a bokszmeccsek szpíkere konferálta fel a mezőny tagjait, megjelent az ország korábbi elnöke, Bill Clinton, valamint az első számú sztárvendég, Usain Bolt is, akit Hamilton mellesleg megautóztatott.

Köszöntünk mindenkit ma este, az USA Nagydíj versenynapján: a szokásos vasárnap délután és korán kelős reggeli időpont helyett a Formula-1 az esti televíziós főműsoridőbe került át, hiszen Austin, Texas székhelye -7 időzónára található Magyarországtól.