DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 28. csütörtök
23:53

Hamilton 1:33,108, új pályarekord, remek kör. Bottas is több mint négy tizeddel mögötte.

Ezzel be is rekesztjük vasárnapba nyúlt élő közvetítésünket. Jó hír, hogy a verseny ma lesz, viszont egyet azért mégsem ártana aludni addig!

Hamilton 72. pole-ját szerezte, egyúttal pedig 117. elsősoros rajtját, amivel újabb nagy Schumacher-rekordot adott át a múltnak.

6. Verstappen, de büntetés miatt hátracsúszik, mögötte Ocon, Sainz, Alonso és Perez sorrendben végeztek a többiek.

A harmadik Bottas, a negyedik Ricciardo, hiszen ő futotta meg előbb a kört, és az ötödik Raikkönen. Mind fél másodpercen belül Hamiltonhoz képest, aki már nem javított a végén.

Lewis Hamiltoné a pole, Vettel mindent kihozott az időmérőből, és a második helyre kvalifikált.

Bottas nem javított, Ricciardo és Raikkönen viszont igen, és ezredre azonos idővel állnak ők ketten!

Vettel feljött a 2. helyre, 2 tized lemaradással. De még jönnek a többiek.

Vettelt és Verstappent jelenleg egyetlen ezred választja el a 4-5. helyen. Kár, hogy ez a csata nem valós, hiszen a holland időmérős eredményét 15 hely is elválasztja a vasárnapi rajthelyétől.

Raikkönen röpjelentést adott a rádióban, ami alapján nem boldog, elmondása szerint hibát vétett a körében. Ezzel együtt is harmadik persze, de Hamiltont nagyon nehéz lesz bárkinek is megfogni. Bottasnak lenne rá legjobb esélye az azonos technikával, de egyelőre ő sincs a közelében.

A két Ferrari jött be egyelőre mögéjük, Raikkönen néhány ezreddel gyorsabb Vettelnél, viszont hét tizeddel lassabb Hamiltonnál. A Red Bullok az 5-6. helyen.

Sainz az egyetlen, aki vár az első pályára lépéssel, a többiek már gyorskörön.

Közben már indul is a Q3. A szereplők: a két Mercedes, a két Ferrari, a két Red Bull, a két Force India, valamint a két spanyol, Alonso és Sainz.

Magnussen elismerte hibáját Perez feltartása miatt, és számít is a büntetésre. Őszinte nyilatkozatot adott a dán, akit rosszul tájékoztatták a rádióban arról, hogy a mexikói lassú vagy gyors körön van-e.

Hartley is beszélt, elégedett a 18. hellyel kezdésként, és főleg azzal, hogy eddig különösebb incidens nélkül teljesíti első hétvégéjét - vasárnap is erre készül.

Sainz ismét remek kört futott, a 8. helyen bejutott a Q3-ba, ahol a Toro Rossóval is csak ötször volt még ott idén. Továbbjutott Alonso és a két Force India is. A kiesők tehát:

11. Massa
12. Kvjat
13. Vandoorne
14. Grosjean
15. a már pályára sem hajtó Hülkenberg

Közben a McLaren garázsában Michael Andretti tűnt fel - ő volt ugyebár Alonso csapatfőnöke az Indy 500-as kaland során, de Andretti maga is versenyzett a McLarennél 1993-ban.

Mindenki jön az utolsó körökre, még a kényelmes előnyben lévő Mercedesek is. A McLarenek, Grosjean és Kvjat vannak jelenleg a veszélyzónában.

Verstappen a szuperlágyakon 1,1 másodperc hátránnyal a 6.

Vettel is 8, Raikkönen 9 tizedre a brittől az első menetek után. A Mercedes lépéselőnyben van ezen a hétvégén is, egyre inkább úgy tűnik - a Mercedesen belül pedig Hamilton is többet talál eddig a pályán, mint Bottas.

Hamilton 1:33,560-nal ismét az élre is ugrott. Bottas 2, Ricciardo 9 tizeddel mögötte.

Mindenki ultralágy gumikon a pályán, kivéve Verstappent, aki a szuperlágyakat használja. Ő nem adja fel a küzdelmet a büntetés ellenére sem, hanem azzal számol, hogy a Red Bull-lal bejut a Q3-ba, és aztán a most használt piros oldalfalú gumival kezdi majd meg a futamot a mezőny hátsó traktusából.

Hülkenberg volt mostanáig az egyetlen versenyző a mezőnyben, aki idén minden alkalommal legyőzte az időmérőn a csapattársát, aki eddig ugyebár Palmer volt. Sainz most egyből meg is szakítja ezt a sorozatot, de persze ebben nagy segítség számára a német motorbüntetése, hiszen emiatt már ki sem hajt a pályára a Q2-ben.

Közben megkezdődött a Q2 - 15 perc, újabb 5 kiesővel a végén.

Sainzra szánjunk még egy bejegyzést, mert eddig lenyűgöző, amit a Renault-val művel a csapattal töltött első hétvégéjén. Beszélt is erről a szupergyors beilleszkedésről nemrég

Szinte mindenki javított a végén, Sainz egészen az 5. helyig ugrott fel a Renault-val, a kiesők sorrendje végül a következő:

16. Ericsson
17. Stroll
18. Hartley, első kvalifikációján
19. Wehrlein, aki elhagyta a pályát utolsó körében
20. Magnussen, ami a Haas hazai pályáján nem mutat jól

Grosjean és Stroll iménti hajmeresztő esete képekben.

DMsO2eMX4AAFqeq

DMsO2nyX0AIpoz1

Az első tíz helyezett nem hajtott ki a hajrára, Ricciardóval bezárólag.

A sorrend kettő perccel a Q1 vége előtt: Hamilton, Verstappen, Bottas, Vettel, Massa, Raikkönen, Alonso. Az érdekesebbek azonban most még a kiesőhelyek birtokosai. Az utolsó öt pozícióban most a két Sauber, a két Haas és Hartley tanyázik, de mindenkinek van még ideje próbálkozni.

Na, most jelentették be, hogy Strollt is vizsgálják.

Feltartásért vizsgálódnak a versenybírók, de nem Strollt, hanem Magnussent vették górcső alá, aki Perez előtt haladt lassan hosszú ideig.

Hű, Grosjean hajszál híján úszott meg egy ütközést Stroll-lal. A francia nagy tempóval érkezett, Stroll viszont lassan haladt előtte. A Haas pilótája egy balos kanyarba befordulva hirtelen maga előtt találta a Williamst, és a pályáról jobbra lehajtva próbálta őt elkerülni. Viszont a kanadai is arrafelé húzódott, így Grosjeannak még jobban el kellett rántania a kormányt. Ijesztő jelenet volt, szerencsés kimenetellel.

Most viszont már az élre ugrottak: Hamilton 1:34,822-vel az első, Verstappen 1:34,899-cel a második.

Ricciardo mellett Verstappen és Hamilton is vétett hasonló hibát, így nem lett valami erős az első körük.

Bottas áll az élen jelenleg 1:35,3-mal, de ennél az edzéseken nagyjából egy másodperccel erősebb körök is születtek.

Ricciardo hordott fel egy kis port a pályára, amikor enyhén szélesen fordult az egyik kanyarban.

Az első mért köröket a Sauberek és a Toro Rossók jegyzik, de a többség már a pályán. Alonso és Massa még a nagy hiányzók.

Még nem mondtuk, az idő és a pálya száraz, bár helyszíni jelentések szerint nemrég eléggé feltámadt a szél. Számítanak még esőre a hétvége során, de a legvalószínűbb, hogy ez estefelé, éjszaka éri majd el a helyszínt. 

Egy sokak által kedvelt figura, Juan Pablo Montoya is ott van Austinban, most éppen egyik korábbi csapata, a Williams bokszában nosztalgiázik. Vajon benéz majd a McLarenhez is?

Elkezdődött a Q1. 18 perc, a végén öt versenyző búcsúzik. Jó eséllyel a büntetéssel rendelkezők közül néhányan nem is fognak már nagyon törekedni az erős köridőkre, Hülkenberg például már jelezte, hogy csak egy körre hajt majd ki, érdemesebb spórolnia a gumikkal.

Közülük persze Verstappen hátrasorolása az, amely megbolygathatja a közvetlen élmezőny erősorrendjét. A holland néhány futamra levetkőzte balszerencséjét, de most egy újabb nehéz futam vár majd rá.

Már most lehet tudni, hogy ismét lesz bőven átrendeződés a rajtrácson az időmérőt követően. Négy pilótának van jelenleg büntetése motorelemek cseréje miatt. Vandoorne 5, az újonc Hartley 25, Hülkenberg 20, Verstappen pedig 15 hellyel kerül hátrébb elméletileg. Valójában viszont már nem is könnyű lépést tartani ezekkel a néha tovább növekbő számokkal, egyes források kissé más mértékű büntetéseket írnak. De mindegy is, a végleges rajtfelállás ígyis-úgyis kiszámolhatatlan lesz az egyszeri néző számára! 

Ne feledjük, a brit akár már ezen a hétvégén négyszeres világbajnokká avanzsáhat, ehhez 16 ponttal többet kell szereznie Sebastian Vettelnél (és hárommal Valtteri Bottasnál), de ennek eléréséhez azért most még egy újabb félresikerült versenyre lenne szüksége a Ferraritól.

A szokásosnál hosszabb szünetben több pilóta is részt vett a rajongói fórumon, ahol többek között egy szalmabika szarvára próbáltak lasszót dobni, de Fernando Alonso inkább csak ráült. A pályán viszont eddig Lewis Hamilton van nyeregben, hiszen mindhárom szabadedzésen a leggyorsabb volt.

Üdv mindenkinek így este 11-kor, de ha valaki Romániából vagy Ukrajnából követ minket, akkor bizony lassan már a vasárnapba is átlép. Két órával később startol most az időmérő a megszokottnál, ezért pedig Justin Timberlake-et tessék hibáztatni, aki a kvalifikáció után koncertet ad a pályán, és a szervezők nem akarták megvárakoztatni a helyszínen tartózkodó ezreket, így inkább az otthon ülő milliókkal tették!