Hamilton 1:16,693-mal az élen – úgy tűnt, hátrányban a Mercedes, a Q2 végére mégis övék a hétvége legjobb köre…
A Ferrari-rajongók és finn szurkolók dörzsölhetik a tenyerüket. Alig várjuk a Magyar Nagydíjat holnap 14 órakor!
A Ferrari csupán harmadszor kvalifikált a pole-pozícióba idén, és Monaco után másodszor foglalják el az első sort. Akkor kettős győzelem lett a vége.
Hülkenberg lett a hetedik az időmérőn, de csak a 12. pozícióból indulhat hátrasorolása miatt, a negyedik sort így két McLaren foglalja el a Magyar Nagydíjon.
Vettel csak 2 ezreddel marad el iménti körétől, Raikkönen feljön a második helyre. Első sorban a Ferrari!
Bottas, Verstappen és Ricciardo sem tudott javítani helyezésén. Még érkezik a két Ferrari.
Hamilton 1:16,7-tel a harmadik. 30 másodperc még hátravan, de két gyorskör nincs a szuperlágy gumikban.
Az utolsó másfél perc, tíz autó a pályán. Hamilton gyorskörön, amelyet most muszáj befejeznie.
Az időmérő egyik hőse a McLaren. Alonso és Vandoorne 7. és 8. helyen áll jelenleg.
Hamilton és Sainz nem rendelkezik mért eredménnyel.
Verstappen akkor teljesítette gyorskörét, mikor a nagycsapatok többi pilótája már visszatért a bokszba: a 3. helyre lépett fel a holland.
A német mögött Bottas, Ricciardo és Raikkönen. Hamilton gyorskörét megszakítva visszatért a bokszba – a 4-es kanyarban a pályát is elhagyta. Az egyensúllyal nem elégedett.
Még egy orbitális körrekord: 1:16,276 Vetteltől!
Ha Lewis Hamilton megszerzi a pole-pozíciót – a Q2 alapján erre jóval több esélye van, mint a szabadedzések és Q1 után tűnt –, 68. rajtelsőségét éri el, beállítva Michael Schumacher rekordját. Emellett 6. pole-pozíciója lenne a Magyar Nagydíjon, egyik legjobb pályáján.
Indul a 12 perces Q3, a résztvevők két Mercedes, két Ferrari, két Red Bull, két McLaren, egy Renault és egy Toro Rosso.
A továbbjutók és kiesők sorrendje a Q2-ben:
Végül Sainz a szerencsés továbbjutó: Palmer és Ocon, valamint Kvjat, Perez és Grosjean kiesett.
Az időmérő során eddig csak a szuperlágy gumit láthattuk: felmerült, hogy egyesek – például a Mercedes-pilóták – megpróbálhatják a Q1-be jutást lágy abronccsal, de ezt senki sem kockáztatta meg.
A Mercedesek elhagyták a bokszot, a Ferrarik és Red Bullok azonban szemlátomást bent maradnak.
Jelenleg Palmer, Sainz, Kvjat, Grosjean és Perez a kiesésre esélyesek, Ocon 10. pozíciója azonban nagyon rezeg. A 9. Vandoorne előnye már kényelmesebb, a McLaren és Renault érezhetően a többi középcsapat előtt van ezen a hétvégén.
Hülkenberg ezt is felülmúlja, 1:17,6-os körével Ricciardót is megelőzte! A német azonban öt helyes rajtbüntetést kap váltócsere miatt.
Alonso felugrik a hetedik helyre: ki hitte volna, hogy 1:17-es körre lesz képes a McLaren?
És jön Verstappen: ismét felugrik a második helyre. Nem volt tökéletes kör, előznie kellett.
Hamilton kérte a csapatot, hogy ellenőrizzék a padlólemezt, miután a 4-es kanyarban elhagyta a pályát. Ezek a rázókövek kockázatosak, így rongálta meg autóját Palmer tegnap.
És itt az első 1:16-os kör a pálya történetében: 1:16,802 fűződik Vettelhez.
Az első felvonást Vettel nyerte Hamilton, Raikkönen és Bottas előtt.
Közben elindult a Q2, Raikkönentől várható az első gyorskör.
A végsebességek listája is különleges, Di Resta nem felejtette el, hogyan kell a gázra lépni.
Íme a sorrend:
Történtek itt említésre méltó dolgok: a továbbjutó Perez és kieső Magnussen ezredre azonos időt tettek meg, Di Resta megelőzött egy autót, és csupán 0,8 másodperccel maradt le Strolltól.
Letelt a Q3: Magnussen, Stroll, Wehrlein, Di Resta és Ericsson estek ki.
Kvjat a bukótérből tért vissza, lecsúszott a pályáról.
Di Resta és a két Sauber minden bizonnyal kiesik, Stroll, a Haasok és Force Indiák lehetnek még veszélyben – a sorrend a mezőny végén folyamatosan változik, az első kilenc Vandoorne-nal bezárólag azonban már a bokszban van.
Verstappen a legjobb az utolsó szektorban, a második helyre ugrott fel, csupán 22 ezredre Vettel mögé!
A Saubernél végrehajtottak egy gyors motorcserét a szabadedzés és kvalifikáció között.
Big thanks to our awesome team of mechs who have sent @Ericsson_Marcus into #Quali after an engine change #F1 #HungarianGP #ME9 pic.twitter.com/4FHjw9B5Zc
— Sauber F1 Team (@SauberF1Team) 2017. július 29.
A McLarennek megint megy: Vandoorne és Alonso a 7-8. helyen. Mennyire merész tipp egy kettős Q3-as szereplés?
A Ferrari a kvalifikáció első szakaszában is az élen: Vettel vette át a vezetést, 1:17,244-gyel.
Raikkönen elsőre 1:17,3-as időt rakott össze, mögötte Vettel, Hamilton és Bottas. Di Resta első nekifutásra 1:22-t teljesített.
A sisakfestés, amelyről felismerhető lesz Di Resta, aki a 40-es rajtszámmal versenyez a hétvégén.
Az aszfalt hőmérséklete eközben 57 Celsius fokra szökött fel.
Hamilton már a pályán, de Di Resta is korán kigurult – neki a Q1 minden másodpercére szükség van.
Nem irigylésre méltó a 31 éves pilóta helyzete.
Nem tudjuk, az időmérő milyen eredménye tudná tetézni a nap szenzációs hírét: Felipe Massa betegség miatt nem tud részt venni a hétvége hátralevő részén, a Williams ülését így Paul di Resta foglalja el, aki korábban még sosem vezetett 2017-es F1-es versenygépet. A csapat szerint „senki sem vár tűzijátékot” a skóttól, aki 2013-ban versenyzett utoljára a kategóriában.
Daniel Ricciardo, aki a Red Bull jól működő fejlesztéseivel mind a két pénteki szabadedzésen leggyorsabb volt, műszaki hiba miatt a szombati tréning felénél kiszállt.
A Ferrari egyértelműen előrelépett, de gyanítjuk, hogy a Mercedes titkol valamit. A ma reggel németnél 1,4 másodperccel lassabb Hamilton például nem tett meg tiszta kört, így nem tudni, a pálya királya hol áll pontosan.
Sebastian Vettel hatalmas pályacsúcsot autózott a Magyar Nagydíj harmadik szabadedzésén: a Hungaroringen (annak jelenlegi, 2003-ban kialakított formájában) még sosem született 1:18-on belüli köridő: a német 1:17,017-tel autózott fantasztikus pályacsúcsot. Az időmérőn elképesztő 1:16-os körök is születhetnek.