DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 12. kedd
15:09

A kiállások után visszaállt az eredeti sorrend az élen: Bottas 4,5 másodperccel Vettel előtt, ő 3,4-re van Raikkönentől, a Ferrari finnje pedig 14,5 másodperces távolságban autózik Hamiltontól.

A pilóták már a dobogón, természetesen a nap versenyzőjévé választott Bottasszal a legfelső fokán, mi pedig megköszönjük a figyelmet - élő közvetítésünk ezzel búcsúzik, találkozunk két hét múlva, a Spanyol Nagydíj alkalmával!

A futam végeredménye:

Időközben Oroszország első embere, és miniszterelnök-helyettese is megjelent a pódiumceremónia előtti "lihegőben".

Valtteri Bottas a Forma-1 történetének 107. futamgyőztese lett, Max Verstappen tavalyi, barcelonai sikerét követően az első új arc a dobogón.

A két élmenőt Raikkönen követte a célban mögöttük Hamilton, Verstappen, Perez, Ocon, Hülkenberg, Massa és Sainz jutott még be a pontszerzők közé.

A finn remek teljesítményt nyújt Szocsiban, hiszen negyedik versenyén harmadik dobogóját szerezte - a legutóbbi első győzelme lett.

A finn 617 ezredmásodperccel előzte meg Vettelt a célban, aki korábban Massa miatt értetlenkedett rádión.

Bottas megnyerte a versenyt!

Bottasnak óriási szerencséje volt, hiszen Massa kicsit besegített neki, amikor Vettel le szerette volna körözni.

Az utolsó körben dől el az Orosz Nagydíj?

Bottas hiba nélkül vezet, Vettel azonban már nyitja a DRS-t.

1:36,884-gyel Raikkönen futja meg a legjobb köridőt.

Négy kör van hátra, Vettel hátránya folyamatosan 1,1-1,2 másodperc körül mozog.

"Fokozd rajta a nyomást, akkor hibázni fog" - mondják Vettelnek öt körrel a leintés előtt. Mi lesz itt?

A német négy tizedet hozott Bottason a legutóbbi körben.

Hét körrel a leintés előtt Vettel hátránya 2,1 másodpercre nő.

Mialatt az élen élesedik a küzdelem, az FIA arról határozott, hogy Magnussen és Vandoorne az 5-5 másodperces időhozzáírás mellett egy-egy büntetőpontot is kapnak licencükre.

Vettel annyira gyors, hogy pillanatokon belül DRS-távolságba kerül Bottashoz képest.

Nico Hülkenberg maratoni hosszúságú, 41 körös etapot futott ultralágy abroncsaival, most viszont megejtette kerékcseréjét.

A német pilóta lemaradása 1,9 másodperc 11 körrel a futam vége előtt.

Már 2,4 a hátránya!

Vettel egyre-másra lopja a tizedeket Bottastól, már 3,1 másodpercre faragta hátrányát az éllovashoz képest.

Egy finn vezet, egy másik finn örül: Mika Hakkinen a '90-es Magyar Nagydíj győztesével, Thierry Boutsennel nézi az Orosz Nagydíjat Monacóban.

A 35. kör elején valóban megjelenik a vezető Ferrari a bokszban, Vettel 3,4 másodpercet tölt csapatánál.

Vettelre rászólt csapata, hogy jöhet kerékcserére, rögtön aztán újabb üzenetet kapott, hogy mégsem.

Érdekes rádióbeszélgetés zajlott le a Ferrarinál: A csapat tájékoztatta Raikkönent, hogy mekkora a lemaradása Bottashoz képest, a finn pedig csodálkozott, hogy miért ő van előtte. A Ferrari üzenete csak ennyi volt: "Ő vezette a versenyt."

Raikkönen 1:37,372-vel megfutja a verseny leggyorsabb körét.

A Ferrarinál elkezdődött a stratégiai játszma: a német remek köröket autózik, és minél később tér vissza a pályára, annál frissebb szuperlágy aroncsokkal támadhatja Bottast a vezetésért.

A 31. körben Hamilton is meglátogatja csapatát.

A holland Hülkenberg elé tért vissza, de a németnek még ki kell állnia csapatához.

Az élmenők mögött autózó Verstappen is cserélt.

Készülnek a Ferrarinál, Raikkönen jött ki hamarabb.

Bottas lemaradása 20 másodperc, miközben Vettel visszatér régi hobbijához, a kék zászlók követeléséhez.

Egy kör elteltével a két Ferrari továbbra is kint.

"Nyomd neki, most minden számít!" - szólnak rá.

Így Vettel, Raikkönen és Hamilton az élen, a finn a negyedik helyre tért vissza.

Bottas kezdi a kerékcseréket az élen!

Vettel rákapcsolt, már csak 2,5 mp a lemaradása Bottashoz képest.

A verseny állása a futam felénél:

"Időt veszítek" - mondta Bottas csapatának, ezt pedig a számok is alátámasztják, Vettel hátránya ugyanis már 3,5 másodperc!

Vettel leggyorsabb kört futott, és 4,2 másodpercre van Bottastól - úgy tűnik, a Mercedes alig várja a kihívást:

Az ismétlésből remekül látszott, hogy Hamilton jobb első kerekével keménye ráhajtott a rázókőre a hátsó egyenes végén, de egy gyors ellenkormányzással korrigálta is a helyzetet.

Utána Kvjat és Magnussen is kereket cserélt.

Massa a hatodik helyről áll ki, és szuperlágyakat kapott.

Ismét bokszban az egyik Sauber, Pascal Wehrlein az.

Tovább folytatódik a panaszkodás a Mercedesnél, Peter Bonnington azzal nyugtatja Hamiltont, hogy Bottas is hasonló problémákkal küszködik, csak megvan az az előnye, hogy tiszta pályán autózik az élen.

A szocsi pályának köszönhetően néhány kép az izgalmas rajtról:

A mezőnyből egyedül hárman, az utolsó helyeken álló Vandoorne-Wehrlein-Ericsson trió volt kerékcserén, még a verseny elején, ők ultralágyra cserélték lágy abroncsaikat.

Ne feledjük: ha a brit esetleg nem szerezne pontot, és Bottas megnyerné a futamot, a finn elé ugrana a pontversenyben.

"Más autók is ezzel küzdenek" - szól ismét mérnöke a britnek, ez azonban nem igazán nyugtatja meg Hamiltont.

A Mercedes arról tájékoztatja Hamiltont, hogy túlmelegszik az autója, a brit azonban nem érti, hogy miért.

A verseny egynegyedéhez közeledve szétszakasz a mezőny: az élen állókat 3-4 másodperc választja el egymástól, Verstappen hátránya viszont már 22 másodperc Bottashoz képest.

Íme az eddig versenyben futott leggyorsabb sebességek:

A rajt utáni baleset videón:

12 kör után Hamilton hátránya már több mint kilenc másodperc csaapttársához képest, és 1,5 másodpercre van az előtte haladó Kimi Raikkönentől.

"Nem vitatkozhatunk a döntéssel" - érkezett a csapat válasza.

A Haas tájékoztatta Magnussent a büntetésről, a dán azonban hevesen tiltakozik csapatrádión.

Bottas magabiztosan vezet a Ferrarik előtt kilenc kör után: előnye több mint három másodperc Vettel, és majdnem 6,5 Raikkönennel szemben.

Grosjean és Palmer elkerülte a büntetést, Magnussen és Vandoorne azonban nem: ők a a kettes kanyarban történő szabálytalan visszatérésért kapta 5-5 másodperces időhozzáírást.

Verstappent arra kéri csapata, hogy olyannira tekerje fel a fékegyensúlyt, amennyire csak tudja.

A versenybíróság döntött arról, hogy nincs döntés a verseny eleji balesettel kapcsolatban.

"Nincs hajtás" - mondja Hamilton, bár egyelőre gyorsnak tűnik a negyedik helyen.

Ricciardo időközben visszatért csapatához: a szerelők megvizsgálják a Red Bull fékeit, de betolják a bokszba a Red Bull RB13-ast.

Romain Grosjean ma már nem fog panaszkodni a fékekre:

"Elromlott a jobb hátsó fékem" - mondjta Ricciardo, majd lassan félrehúzódik a pályán.

A sorrend: Bottas, Vettel, Raikkönen, Hamilton, Verstappen, Massa, Ricciardo, Perez.

A biztonsági autó bejött a bokszba, újraindult a verseny!

Így végződött Grosjean és Palmer versenye:

Bottas zseniálisat rajtolt, Raikkönen kissé berakadt, de megőrizte harmadik helyét Vettel mögött. Hamilton a negyedik helyen áll.

A mezőny eleje tisztán eljött a rajttól, ők azonban a kettes kanyart már nem élték túl.

Biztonsági autó a pályán, Grosjean és Palmer balesete miatt.

Bottas az élre vágott!

És elindult a futam!

A 19 állva maradt autó ismét megérkezik a célegyenesbe.

Sajnos itt már ez sem segít...

A spanyol dühösen szállt ki a MCL32-esből, mialatt a mezőny extra felvezető körre indult el.

Ferando Alonso autója megadta magát a bokszutca bejáratánál, a spanyol számára már akkor véget ért az Orosz Nagydíj, amikor el sem kezdődött.

A pilóták lassan visszatérnek a rajtrácsra.

Elindult a felvezető kör.

A McLarennél már megy a rádiózás, vajon befejezi-e a futamot Alonso?

Percek kérdése, és elrajtol az Orosz Nagydíj!

Hogy tetszenek az orosz lányok ruhakölteményei?

Emlékeztetőül: az Orosz Nagydíj hivatalos rajtrácsa:

 

Tovább folyik az intezív munka Max Verstappen autóján: a rajtrácson tizenhatan dolgoznak az RB13-ason.

A versenyre készülődve ne feledkezzünk meg egy szomorú évfordulóról: ma 23 éve, hogy az osztrák Roland Ratzenberger életét veszítette Imolában - az alábbi videóval emlékezünk rá:

Vissza a pályára: nem sokkal azelőtt, hogy az autók kigurultak a bokszból a rajtrácsra, Christian Horner azt nyilatkozta, hogy Max Verstappen Red Bullján vízszirvárgást észleltek a szerelők.

Ha valaki lemaradt volna a nap híréről: a Sauber megerősítette, hogy 2018-tól a Honda erőforrásait fogják használni. Itt bővebb információ bejelentésről, Monisha Kaltenborn nyilatkozatát pedig ide kattintva olvashatjátok arról, hogy vajon hátrányt jelenthet-e számukra a japánokkal való együttműködés.

Sok szeretettel köszöntünk mindekit az Orosz Nagydíj élő közvetítésében, ahol percről percre figyelemmel követhetitek a futam eseményeit.