Ricciardo autója hirtelen leállt a pálya szélén, akárcsak tegnap Verstappené. Az ausztrál azonban gyorsan újraindította a rendszert.
Ide kattintva beszámolónk is elolvasható teljes eredménylistával. 14 órakor következik az Orosz Nagydíj időmérője!
Közben véget ért az edzés, az utolsó 10-15 percben a mezőny többsége hosszabb ultralágy körös etapokat teljesített. Újabb 1-2-es eredmény a Ferrarinak.
A McLarenről eddig nem is beszéltünk. Ebben vélhetően Alonso 14. és Vandoorne 19. helyezésének van szerepe.
Vessünk egy pillantást a csúcssebességek listájára, melyen három Ferrari-motoros autót találunk elöl.
Az ausztrál nevét csak a hetedik helyen találjuk: a hatodik Massa törte meg a három topcsapat megszokott uralmát.
A pálya széléről érkező jelentések – Ben Andersontól, az Autosport lap újságírójától – is arról számolnak be, hogy a Ferrari sokkal agilisebbnek tűnik a Mercedesnél. Az utolsó kanyarban figyelő szakértő a Mercedest nagyon alulkormányzottnak látja, a Ferrarin és Red Bullon belül pedig Raikkönennél és Ricciardónál jobban jelentkezik a jelenség, mint csapattársaiknál.
A pálya későbbi részében azonban elveszített 0,363 másodpercet, a finn csak harmadik.
A rendkívül stabil Ferrarival Vettel javított a második szektorban, de összességében öt századdal elmaradt pályacsúcstól. Bottas viszont az első szektorban az eddigi leggyorsabb.
Nézzük csak meg, hogy állnak a különbségek! Vettel előnye a második Raikkönenhez képest 0,337 másodperc, Bottashoz képest (ismerős?) 0,659 másodperc.
De csak pár másodpercig: jött Vettel, aki 1:34.001-et repesztett. Új pályacsúcs Szocsiban.
Hamilton érkezett Bottas után, előbb azonban az autó megcsúszó hátulját kellett megfognia, majd a pályáról is lecsúszott. Raikkönen azonban megjavította Bottas körét, és az élre ugrott.
Tovább javít a Mercedes: Bottas ugrott az élre 1:34.681-es körrel. Ez még mindig fél másodpercre van a tegnapi pályacsúcstól.
Egy magyar vonatkozású hír Monzából: a szombati szabadedzésen Nagy Norbert 5., Szabó Zsolt 6. helyen végzett az ETCC 11 főt számláló mezőnyében. A harmadik zengős SEAT-tal György Anett nem gurult pályára.
Palmernél egyértelműen nincsenek rendben a dolgok: „nincs erőm”, panaszkodott, miután kihajtott a bokszból. Mért köre továbbra sincs a britnek.
Lance Stroll hetedik helye (0,6 másodpercre a hatodik Verstappentől) sokaknak feltűnhet, de ne feledjük el, ő az egyetlen az élen álló hatoson kívül, aki szuperlággyal érte el legjöbb köridejét.
Az edzés felénél ez a sorrend Szocsiban.
Közben az edzés folyamán először Mercedes az élen: Hamilton ideje 1:34.828.
Fél óra elteltével két versenyzőnek nincs még mért köre: Magnussennek és Palmernek, habár a pályán már mindketten jártak.
A Ferrarikat, Mercedeseket és két Red Bullt Felipe Massa követi a hetedik helyen, a brazil a legjobb, aki szuperlágyon futotta meg gyorskörét.
Bottas három tizedet le tudott faragni, de a finn így is csak második.
Vettel 1:34.933-mal jócskán megelőzte Raikkönent, Bottas és Hamilton csak harmadik-negyedik helyre jött fel. A különbség a Ferrarihoz képest a tegnapról jól ismert hét tized…
A két Mercedes eddig nem a gyorsaságra játszott: Bottas 1:50-es körrel rendelkezik, Hamiltonnak mért ideje sincs. A finn autóján azonban már az ultralágy szerepel.
Annak rendjén a két Ferrari fel is jött az első-második helyre: 1:35.610 Raikkönen, 1:35.801 Vettel első ultralágyas próbálkozása.
Eközben Danyiil Kvjat személyes legjobb első szektora után megforgott.
Verstappen 1:37.4-et, Ricciardo 1:37.5-öt futott a legpuhább gumival. Várjuk meg inkább a Ferrarikat.
A Ferrarik és Red Bullok azonban már felszerelkeztek az ultralágy abroncsokkal, így ez vélhetően nem marad sokáig így. A pénteki legjobb kör, egyben pályacsúcs 1:34.120.
Danyiil Kvjaté a legjobb köridő (1:38.207), Perez és Ocon rendelkeznek még rajta kívül mért eredménnyel.
Nem hiányoznak a matrjoska babák a Mercedestől: Hamilton mellett a világbajnok kutyájáról is mintáztak egyet!
Egy installációs kör után többen visszatérnek a bokszba, Hamilton és Bottas azonban most gurult ki – mindketten rajtot próbáltak a bokszutca végén.
Nem meglepő, hogy Kevin Magnussen gurult elsőként pályára, mikor a bokszutcai lámpa zöld színűre váltott.
Inkább a régi rossz, mint az új rossz: a Haas nem használja tovább a pénteken kipróbált Carbon Industries fékeket, inkább használják tovább a Brembót, amellyel elégedetlenek 2016-os bemutatkozásuk óta.
Egy hír a Ferrariról és Renault-ról: az FIA tájékoztatása szerint mindkét csapat szerelt éjszaka autóján, ezzel pedig megsértették az 1 és 9 óra közti tilalmat. Egy szezon során kétszer azonban lehetőség van felmentést kapni a szerelési tilalom alól péntekről szombatról virradóra, így a csapatoknak nem jár büntetés.
Köszöntünk mindenkit, aki szombaton is élő közvetítésünkkel tart. Mint a bevezetőben is említettük, a két 90 perces pénteki tréning a Ferrari elsőségét hozta: aki lemaradt volna, végigböngészheti az első szabadedzés történéseit és eredményeit ide kattintva, a másodikét pedig itt.