DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
11:46

Nézzük csak meg, hogy állnak a különbségek! Vettel előnye a második Raikkönenhez képest 0,337 másodperc, Bottashoz képest (ismerős?) 0,659 másodperc.

Ide kattintva beszámolónk is elolvasható teljes eredménylistával. 14 órakor következik az Orosz Nagydíj időmérője!

Közben véget ért az edzés, az utolsó 10-15 percben a mezőny többsége hosszabb ultralágy körös etapokat teljesített. Újabb 1-2-es eredmény a Ferrarinak.

A McLarenről eddig nem is beszéltünk. Ebben vélhetően Alonso 14. és Vandoorne 19. helyezésének van szerepe.

Vessünk egy pillantást a csúcssebességek listájára, melyen három Ferrari-motoros autót találunk elöl.

 Az ausztrál nevét csak a hetedik helyen találjuk: a hatodik Massa törte meg a három topcsapat megszokott uralmát.

Ricciardo autója hirtelen leállt a pálya szélén, akárcsak tegnap Verstappené. Az ausztrál azonban gyorsan újraindította a rendszert.

A pálya széléről érkező jelentések – Ben Andersontól, az Autosport lap újságírójától – is arról számolnak be, hogy a Ferrari sokkal agilisebbnek tűnik a Mercedesnél. Az utolsó kanyarban figyelő szakértő a Mercedest nagyon alulkormányzottnak látja, a Ferrarin és Red Bullon belül pedig Raikkönennél és Ricciardónál jobban jelentkezik a jelenség, mint csapattársaiknál.

A pálya későbbi részében azonban elveszített 0,363 másodpercet, a finn csak harmadik. 

A rendkívül stabil Ferrarival Vettel javított a második szektorban, de összességében öt századdal elmaradt pályacsúcstól. Bottas viszont az első szektorban az eddigi leggyorsabb.

De csak pár másodpercig: jött Vettel, aki 1:34.001-et repesztett. Új pályacsúcs Szocsiban.

Hamilton érkezett Bottas után, előbb azonban az autó megcsúszó hátulját kellett megfognia, majd a pályáról is lecsúszott. Raikkönen azonban megjavította Bottas körét, és az élre ugrott.

Tovább javít a Mercedes: Bottas ugrott az élre 1:34.681-es körrel. Ez még mindig fél másodpercre van a tegnapi pályacsúcstól.

Egy magyar vonatkozású hír Monzából: a szombati szabadedzésen Nagy Norbert 5., Szabó Zsolt 6. helyen végzett az ETCC 11 főt számláló mezőnyében. A harmadik zengős SEAT-tal György Anett nem gurult pályára.

Palmernél egyértelműen nincsenek rendben a dolgok: „nincs erőm”, panaszkodott, miután kihajtott a bokszból. Mért köre továbbra sincs a britnek.

Lance Stroll hetedik helye (0,6 másodpercre a hatodik Verstappentől) sokaknak feltűnhet, de ne feledjük el, ő az egyetlen az élen álló hatoson kívül, aki szuperlággyal érte el legjöbb köridejét.

Az edzés felénél ez a sorrend Szocsiban.

Közben az edzés folyamán először Mercedes az élen: Hamilton ideje 1:34.828.

Fél óra elteltével két versenyzőnek nincs még mért köre: Magnussennek és Palmernek, habár a pályán már mindketten jártak.

A Ferrarikat, Mercedeseket és két Red Bullt Felipe Massa követi a hetedik helyen, a brazil a legjobb, aki szuperlágyon futotta meg gyorskörét.

Bottas három tizedet le tudott faragni, de a finn így is csak második.

Vettel 1:34.933-mal jócskán megelőzte Raikkönent, Bottas és Hamilton csak harmadik-negyedik helyre jött fel. A különbség a Ferrarihoz képest a tegnapról jól ismert hét tized…

A két Mercedes eddig nem a gyorsaságra játszott: Bottas 1:50-es körrel rendelkezik, Hamiltonnak mért ideje sincs. A finn autóján azonban már az ultralágy szerepel.

Annak rendjén a két Ferrari fel is jött az első-második helyre: 1:35.610 Raikkönen, 1:35.801 Vettel első ultralágyas próbálkozása.

Eközben Danyiil Kvjat személyes legjobb első szektora után megforgott.

Verstappen 1:37.4-et, Ricciardo 1:37.5-öt futott a legpuhább gumival. Várjuk meg inkább a Ferrarikat.

A Ferrarik és Red Bullok azonban már felszerelkeztek az ultralágy abroncsokkal, így ez vélhetően nem marad sokáig így. A pénteki legjobb kör, egyben pályacsúcs 1:34.120.

Danyiil Kvjaté a legjobb köridő (1:38.207), Perez és Ocon rendelkeznek még rajta kívül mért eredménnyel.

Nem hiányoznak a matrjoska babák a Mercedestől: Hamilton mellett a világbajnok kutyájáról is mintáztak egyet!

Egy installációs kör után többen visszatérnek a bokszba, Hamilton és Bottas azonban most gurult ki – mindketten rajtot próbáltak a bokszutca végén.

Nem meglepő, hogy Kevin Magnussen gurult elsőként pályára, mikor a bokszutcai lámpa zöld színűre váltott.

Inkább a régi rossz, mint az új rossz: a Haas nem használja tovább a pénteken kipróbált Carbon Industries fékeket, inkább használják tovább a Brembót, amellyel elégedetlenek 2016-os bemutatkozásuk óta.

Egy hír a Ferrariról és Renault-ról: az FIA tájékoztatása szerint mindkét csapat szerelt éjszaka autóján, ezzel pedig megsértették az 1 és 9 óra közti tilalmat. Egy szezon során kétszer azonban lehetőség van felmentést kapni a szerelési tilalom alól péntekről szombatról virradóra, így a csapatoknak nem jár büntetés.

Köszöntünk mindenkit, aki szombaton is élő közvetítésünkkel tart. Mint a bevezetőben is említettük, a két 90 perces pénteki tréning a Ferrari elsőségét hozta: aki lemaradt volna, végigböngészheti az első szabadedzés történéseit és eredményeit ide kattintva, a másodikét pedig itt.