
Feljegyezték rövid időre a Verstappen-Norris incidenst, de végül nem lesz belőle vizsgálat és büntetés sem.
Ezzel mostanra itt meg is köszönjük a figyelmet, de maradjatok velünk, jövünk a nap során a legfontosabb értékelésekkel, nyilatkozatokkal - egy hét múlva pedig a Bahreini Nagydíjjal folytatódik a szezon!
Verstappen ezzel a sanghaji sprintet is beleszámítva a négyből a negyedik győztes lett 2025-ben - és fel is jött egyetlen pontra Norris mögé a vb-tabellán!
Itt a teljes végeredmény - Tsunodának nem jött össze a pontszerzés, de tegyük hozzá, hogy nagyon nehéz volt ma előzni...

Leclerc bejön mögöttük a negyedik helyen, Russell és Antonelli révén 5-6. helyet hoz a Mercedes, Hamilton a hetedik, és pontot szerez még Hadjar, Albon és Bearman.
ÉS ITT A KOCKÁS ZÁSZLÓ: MAX VERSTAPPEN NYERI A JAPÁN NAGYDÍJAT LANDO NORRIS ÉS OSCAR PIASTRI ELŐTT!
Jön az utolsó kör, de nem lesz itt már változás: Verstappen másfél másodperccel vezet Norris előtt, őt bő eggyel követi Piastri.
Három kör még hátra, és most már Piastri sem tudta nyitni a szárnyát.
Leclerc a negyedik, mögötte Russell és Antonelli két-két másodpercre mögötte.
Hátrébb pedig azért egy előzés: Sainz ment el Doohan mellett.
Norris viszont semmit nem tud kezdeni Verstappennel, 1,3 másodperc az előnye a hollandnak.
Piastri minden eddiginél közelebb került Norrishoz, de így is csak megközelíteni tudta a célegyenes végéig. Öt kör még a végéig.
Megint Piastri nyithatja amúgy a DRS-t, de egyelőre azzal sem tud igazán veszélyes közelségbe kerülni Norrishoz. Antonelli pedig dobott egy leggyorsabb kört megint, ő amúgy folyamatosan közelít Russellre az ötödik-hatodik helyeken...
Az utolsó 10 körön belül járunk, és egyértelműnek tűnik, hogy ha csak nem lesz valakitől egy hiba, itt már nemigen lesz változás az élen, képtelenség egyáltalán közel is kerülni egymáshoz közel azonos tempónál.
Piastri a DRS-nyitásnak köszönhetően tényleg jelentősen megközelíti Norrist, de ez azért jórészt a nyitható hátsó szárnynak tudható be. Verstappen közben dörzsöli a markát, még mindig kényelmesen tartja az 1,3-1,6 másodperces előnyét.
Piastrinak válaszolták, hogy ez a mostani Norris tempója, mire az ausztrál reagált, hogy neki még lenne tempója...
Piastri jelzi rádión, hogy Norris elindulhatna Verstappenért, mert úgy érzi, neki meglenne a tempója elkapni a hollandot...
Verstappen, Norris, Piastri, Leclerc, Russell, Antonelli, Hamilton az első hét, rajtuk kívül Hadjar, Albon és Bearman még pontszerző helyeken. Tsunoda a 12. pozícióban, Alonso mögött sínylődik.
Piastri ellenben nyithatta a hátsó szárnyát, ő hat-hét tizedre közelítette meg Norrist.
Folyamatosan 1,1 és 1,3 másodperc között mozog a differencia Verstappen és Norris között, igazán nagy áttörés akkor történhetne, ha bemenne a brit másodperc alá és nyithatná a DRS-t, de ez eddig nem történt meg. Közben pedig már a 40. kör kezdődött az 53-ból.
Oda-vissza ingázik a különbség az élen körről körre, Norris most épp 1,2 másodpercre közelíti Verstappent, Piastri ugyanennyire a brit mögött.
Lawson és Sainz amúgy lágy keverékre váltott nemrég, a 16-17. helyeken haladnak...
Norris közben másfél másodpercre Vestappentől, tőle 1,3-ra Piastri. Verstappennél pedig közlik, hogy innentől nyomhatja a végéig. Hát, nehéz lesz itt bármit kezdenie a McLareneknek a címvédő ellen...
Antonelli megfutja a verseny leggyorsabb körét - kell is menekülnie, Hamilton odaért mögé.
Norris 1,4 másodperccel Verstappen mögött, őt 1,8 szekundumra követi Piastri.
És a 32. kör elején Antonelli is megejti a maga kerékcseréjét az élről, a hatodik helyre, Hamilton elé jön vissza az olasz újonc. Ezzel visszaállt a Verstappen-Norris-Piastri sorrend az első három pozícióban.
Egy előzés hátrébb: a már kereket cserélt Hadjar nyomta le a még a rajtnál felrakott gumin haladó Sainzot.
És közben Hamilton egy nagy elfékezés után jön a bokszba a 31. körben - ő ugye keményeken rajtolt, most kerülnek fel a közepesek a Ferrarijára. A hetedik helyre jön vissza.
Antonelli pedig minden idők legfiatalabb versenyzője, aki valaha vezet egy F1-es futamot.
Antonelli vezet tehát Hamilton és Hadjar előtt, ők persze még nem voltak kereket cserélni.
Norris panaszkodik a leszorítás miatt, Verstappen viszont azt jelzi, hogy szerinte a brit hamarabb engedte el a sebességhatárolót...
Norrisék cseréje jobban sikerült, azért került Verstappen mellé, és a kijáratnál próbált jobban gyorsítani, de Verstappen természetesen nem hagyott neki helyet. Maradt a sorrend a három élmenő között, Leclerc is maradt Russell előtt. Viszont amúgy Antonelli és Hamilton az első két helyen.

És egyszerre reagált Verstappen és Norris, akik egymás mellett jöttek ki a bokszból, Norris a fűre is lekényszerült!
És a McLarennél Piastrit hívják előbb a harmadik helyről! Ő Alonso elé, a kilencedik helyre tér vissza. Ezzel a pályán eléggé sanszos, hogy pozíciót fog nyerni majd az ausztrál Norrisszal és akár Verstappennel szemben.
Na viszont Russell dönti az első dominót, kijön Leclerc mögül kereket cserélni! Tsunoda mögé tért vissza a pályán a Mercedesszel.
Leclerc mérnöke ad magyarázatot arra, miért nincsenek még cserék: a középmezőny sem szakadt még túlságosan szét, így egy bokszkiállás után bekerülhetne még az élboly is a forgalomba.
Norrist akarták hívni a bokszba, legalábbis látszólag, ugyanis pár pillanattal később már pályán maradásra kérték a britet. Kezdődik a játék!
Norris megint kicsit közelített Verstappenre: 1,6-1,7 másodpercre csökkent a távolság a két éllovas között.
Doohan is megejtette a kerékcseréjét, ő is keményre váltott a lágyról. Ők ketten az utolsó két pozícióban Stroll-lal.
A 15. körben a sorrend: Verstappen, Norris, Piastri, Leclerc, Russell, Antonelli, Hamilton, Hadjar, Albon, Bearman.
Piastri újabb leggyorsabb kört dobott, 1,2 másodpercre közelítette meg ismét Norrist.
Minimálisan rákapcsoltak a McLarenek Verstappenhez képest: Norris két másodpercen belülre került, miközben Piastri a leggyorsabb kört megfutva szintén közelített két tizedet.
Norris lemaradása megállt ennél a bő két másodpercnél, viszont most már Piastri is leszakadt tőle másfél másodpercre. Leclerc-t próbálja továbbra is kergetni Russell hét-nyolc tizedes távolságból, de az már most látszik, hogy kb. azonos tempónál nagyon nehéz előzni. Majd ha gumikülönbségek lesznek...
Megtörtént az első kerékcsere: Stroll szabadult meg a mezőny végén a lágy gumiktól, kemények kerültek fel az Astonjára.
Na, megkezdődtek az esőjelentések: a McLarennél a 20. kör környékére jósolnak egy nagyon enyhe esőt, ami "nem változtat a terveken".
Verstappen lassan, de biztosan szakítja le magáról Norrist, már két másodperc közöttük a távolság. Verstappen pedig jelenti, hogy jobbak a váltásai végre.
Piastri hét-nyolc tizedre Norristól, őt másfél másodpercre követi Leclerc, mögötte másodperc körül Russell.
Így nézett ki a start:
A clean getaway in Japan for Max Verstappen
— Formula 1 (@F1) April 6, 2025
But the chase is well and truly on behind!#F1 #JapaneseGP pic.twitter.com/P121wBcVao
Verstappennek jelentik, hogy két-három körön belül javulni fognak a felváltásai.
És egy előzés a top 10-ben: Hamilton megy el Hadjar mellett, feljön a hetedik helyre a kemény gumikon.
Norris 1,1-1,2 másodpercre Verstappentől, Piastri viszont lila szektorokkal lépdel a csapattársa felé.
Verstappen a felváltásokra panaszkodott a rádióban, de most épp kikerült DRS-távolságból Norrishoz képest.
Verstappen épp nem tudta eddig másodpercen kívülre szorítani Norrist, de Piastri még közelebb a csapattárshoz. Hátrébb Antonelli hibázott az utolsó sikánban, amit kissé átvágott. Tsunoda közben már a 13. helyen, Gaslyt üldözi.
Az első kör végéig az első tízben nincs változás, a 11. helyre jött fel Alonso Gasly megelőzésével. Tsunoda egy helyet javítva a 14., épp Lawsont előzte.
ÉS RAJT! Verstappen megőrzi a vezetést, és mögötte sincs változás, Norris, Piastri, Leclerc, Russell, Antonelli, Hadjar, Hamilton sorrendben soroltak be egymás mögé.
Érkeznek vissza az autók a rajtrácsra: Verstappen tehát a pole-ban, Norris mellette, Piastri mögötte, Leclerc, Russell, Antonelli, Hadjar, Hamilton a további sorrend. 115 ezer néző előtt jön pillanatokon belül a start...
És elindul a felvezető kör Suzukában, most már senki ne menjen sehova! Eléggé szürke az idő, és egy-két helyen még mintha lennének nedves foltocskák az aszfalton...
Az első tízben csak Hamilton rajtol kemény keverékű gumikon, hátrébb Bortoleto és Ocon döntött így, az utolsó sorban Doohan és Stroll pedig lágyakon a Live Timing szerint - mindenki más a közepes abroncsokon.
Egy kis érdekesség: Piastri ma ünnepli a születésnapját, a harmadik helyről indulva pedig bőven lehet esélye nyerni. Az F1 háromnegyed évszázados történetében mindössze ketten tudtak győzni a születésnapjukon: James Hunt (1976 Hollandia) és Jean Alesi (1995 Kanada).
Ilyen az idő bő 10 perccel a start előtt - az F1 Twitter-posztja szerint egy-kés esőcsepp azért felfedezhető...
Our setting for race day
— Formula 1 (@F1) April 6, 2025
There's a spot of rain here and there to spice up the action#F1 #JapaneseGP pic.twitter.com/RrNUJtLYvq
Amennyiben végig száraz marad a pálya a futamon, úgy a Pirelli jóslata szerint a legvalószínűbb forgatókönyv egy egykiállásos stratégia közepes-kemény felállásban - két kiállásra inkább egy kései SC-fázis esetén lehet sansz (például ha kigyulladna véletlenül a fű...):

Egy utólagos büntetés is befolyásolta a rajtrácsot: Carlos Sainzot sorolták három hellyel hátrébb Hamilton feltartása miatt.
Ami a rajtrsorrendet illeti: kisebb meglepetésre Max Verstappen elcsente a pole-t a McLaren-duó, Lando Norris és Oscar Piastri elől. Rájuk pénteken még George Russell tűnt a legveszélyesebbnek, és száraz futam esetén a versenytempók alapján ez továbbra is így van, viszont csak az ötödik helyről indul, miután Charles Leclerc is megelőzte. Andrea Kimi Antonelli a hatodik, a már említett Hadjar a hetedik, a két újonc ezzel Lewis Hamiltont is maga mögé utasította. A teljes rajtsorrend ide kattintva böngészhető.

Némi probléma már a rajtrácsra vezető körök is adódott, méghozzá szegény Isack Hadjarnál: azt jelezte a rádión, hogy most nincsenek fájdalmai érzékeny pontokon, viszont mozog az ülése...
Kezdjük rögtön egy kis időjárás-jelentéssel: az éjszaka megérkezett az eső Suzukába, reggel még nedves is volt a pálya, mostanra azonban felszáradt - bár reméljük, legalább a fű még vizes maradt kissé, hogy ne gyulladjon meg úgy, mint az edzéseken... Az előrejelzések szerint nem kizárt, hogy még visszatér a csapadék a futam alatt. Ami biztos, hogy néhány fokkal hűvösebb van, mint volt pénteken és szombaton.
Jó reggelt kívánunk minden kedves olvasónknak! Kevesebb mint fél óra múlva startol a szezon harmadik futama, az F1-es Japán Nagydíj Suzukában - kövessétek velünk az eseményeket!