Norrist picit segíti, hogy éppen lekörözi Bearmant, így nyithatja a hátsó szárnyát.
Ez volt tehát az Ausztrál Nagydíj. Maradjatok a Formula.hu-n, hiszen hamarosan érkezünk a futam utáni nyilatkozatokkal. Köszönjük szépen a figyelmet!
Íme a szezonnyitó végeredménye:
A Ferrarik csupán öt pontot szereznek összesen.
Antonelli a debütáló futamán az ötödik helyen végez. Micsoda eredmény!
Piastri a kilencedik helyen végez... Keserű vigasz.
Antonellit végül 5 másodperces időbüntetéssel sújtják a veszélyes kiengedés miatt, így Albon a negyedik a Williamsszel! WOW!
Verstappennek be kell érnie a második hellyel, Russell állhat fel a dobogó harmadik fokára.
ÉS ITT A VÉGE! LANDO NORRIS NYERI AZ AUSZTRÁL NAGYDÍJAT!!!
Verstappen nagyon NAGYON közeledik, de mindjárt kifogy az időből!
Antonelli közben megelőzi Albont, harmadik-negyedik helyen a két Mercedes, Antonellit viszont feljegyezték veszélyes kiengedésért.
Utolsó kör!! Verstappen nagyon közel van!
KÉT KÖRÖS CSATA A FUTAMGYŐZELEMÉRT!!
Piastri feljön a tizedik helyre, de kétlem, hogy örülni fog annak az egy pontnak... Verstappen közben egy másodpercen belül Norrishoz képest!!
Négy kör van hátra. Gaslyn átmennek a Ferrarik, Norris 1,3 másodpercre van Verstappentől. Antonelli Albont szorongatja a negyedik helyért.
A Ferrarik csatájában Leclerc lép előre... a kilencedik helyre.
A brit mclarenes simán tartja az első helyet, Russell szorongatja Verstappent a második helyért.
Vége a biztonsági autós fázisnak, Norris újraindítja a mezőnyt. A nap kisüt.
Antonelli és Bearman maradnak csupán talpon az újoncok közül, ráadásul Antonelli remek eredményt érhet el, ha nem hibázik az utolsó hat körben!
A káosz nagy nyertesei: Albon a negyedik, Antonelli egészen az ötödik helyig jön fel, Stroll, Hülkenberg, Gasly következnek utána. A Ferrarik csupán a kilencedik-tizedik helyen. Ez aztán a szezonnyitó!
Leclerc is megforgott, a Ferrarik is kereket cserélnek. Norris, Verstappen, Russell az első három.
Közben Lawson és Bortoleto is kiforognak. MI VAN ITT?!
Verstappen is kijön, ez slickeken nagyon kemény lenne. Már csak a két Ferrari van Norris előtt keményeken.
Piastri visszatér a pályára, de körhátrányban! Verstappen marad a pályán, de helyes döntés ez?
Norris kimegy az átmeneti esőgumikért, Verstappen marad a pályán. Vezet a Red Bull, Hamilton a második, Tsunoda a harmadik!!! Norris a hatodik helyig csúszik vissza.
AZT A MINDENIT! PIASTRI KIESIK, MEGÉRKEZETT AZ ESŐ!
Russellnek azt mondja a mérnöke, hogy az eső túl erős lesz a slickekhez, váltani kell majd az interekre.
Norris leszakítja Piastrit 2,7 másodpercre, miközben Tsunoda elmegy Leclerc mellett, és feljön az ötödik helyre.
Most már Leclerc-nek is mondják: harmadik kategóriás eső érkezik hamarosan, két körön keresztül fog tartani.
Norris nekilódul, Piastri picit bealszik, Verstappen most jóval közelebb hozzá, mint ő Norrishoz.
Következő körben újraindul a versenyzés.
A Haas mégis cserél a közepesekre... De vajon miért pont most?
Na, ez így érdekes! Norrisnak mondják, hogy akár hamarabb is megjöhet az eső, és tovább is tarthat, mint az előbb mondott egy kör. Norris kérdezi, hogy nem akarnak-e most átmeneti esőgumikat felrakni, a mérnöke nemleges választ ad.
Így állnak most a megmaradtak:
Egyedül a két Haas maradt az átmeneti esőgumikon, úgyhogy ezzel nagyot nyerhetnek, de nagyot veszíthetnek is.
Ez okozhat még bonyodalmat: néhány kör múlva egy erősebb, de rövid ideig tartó eső éri el a pályát. Norris aggodalmas beszélgetést folytat mérnökével a rádión. Végülis, neki van a legtöbb veszítenivalója.
Most jöhetnek az igazi izgalmak! Eltűnnek a különbségek a biztonsági autó mögött, a mezőny a még nem teljesen üzemmeleg slick gumikon, miközben egy rövid eső is bekavarhat. Mi lesz itt?!
Alonso megnyalta a sóderágy szélét, ez pedig versenye végét jelenti.
A McLarenek a keményeken, Verstappen a közepeseken autózik most. Most egy picit várakozunk a biztonsági autó mögött, bár Alonso autóját egyelőre nem kezdték el menteni, úgyhogy talán nem is annyira pici lesz az a várakozás.
És következnek a kerékcserék. Norrist és Piastrit is hívják ki, felkerülnek a kemény keverékű gumik.
Újabb baleset, a negyedik kieső! Alonso teszi falba az Astont!
És erre tájékoztatja a csapat: mostantól szabadon versenyezhetnek a McLarenek.
Piastri a kényelmesnél picit közelebbről megnézi a kavicságyat, így időt veszít Norrishoz képest, közel 3 másodperc a hátránya.
És kezdődik... Piastrinak mondja a csapat, hogy tartsa a pozíciót Norris mögött, amíg le nem körözik az előttük megjelenő autókat. Erre Piastri megjegyzi, hogy amúgy ő a gyorsabb.
A McLarenek egy másik ligában vannak jelenleg. Piastri már DRS-távolságban Norrishoz képest, míg Verstappen 15 és fél másodpercre van lemaradva.
Ismét megfutja a leggyorsabb kört Piastri, már 1,2 másodpercre van Norristól. Izgatottan figyeli a hazai közönség.
A Ferrarinál mókás kedvükben vannak: Leclerc jelenti, hogy tele van vízzel az ülése, lehet, hogy valami ereszt. Erre a mérnök megállapítja, hogy valószínűleg a víz lesz az. Leclerc pedig bölcs megállapításnak tartja a kijelentést.
Piastri kicsit közeledik Norrishoz, de a DRS-távolságtól még elmarad. Eközben Hamilton csatázik Albonnal, a Williams egyelőre marad a helyén.
Antonelli folyamatosan tör előre, már a tizenegyedik a fiatal olasz. Következő célpontja Alonso lehet.
Mögöttük Russell és Leclerc következnek, Tsunoda és Albon is tartják magukat Hamilton előtt. Gasly és Alonso még a pontszerző helyeken.
Norris nagyon stabilan tartja magát az élen: Piastri két és fél másodperccel, Verstappen pedig már kilenc másodperccel van mögötte.
Vége a vizsgálatoknak, nem büntetnek meg senkit a vizsgált pilóták közül.
Verstappen mondja a csapatnak, hogy ha ismét megérkezik az eső, akkor neki már új gumikra lenne szüksége. Lehet, hogy nem tett túl jót a zöld oldalfalú abroncsoknak az az elfékezés...
Már Hamiltont és Albont is vizsgálják a biztonsági autós fázis alatt történt szabálytalanság miatt.
Norris észleli Verstappen közeledését, és leszakítja a hollandot, aki elfékezi magát, és Piastri elmegy mellette. McLaren 1-2!
Húha! Antonelli forgott meg, de tudja folytatni.
És már Verstappen is nyithatja a hátsó szárnyat, miközben az eső elkezd szitálni.
Verstappen előre próbál menekülni Piastri elől, nagyon közel egymáshoz a top 3. Russell már 6,3 másodpercre van az ausztrál mclarenestől.
Hat kör múlva egy nagyon pici esőre számítanak, majd folyamatosan nőni fog az eső valószínűsége.
Hamilton az autó vezethetőségével szenved, mondja a csapatnak. Nyolcadik jelenleg a ferraris Albon mögött.
Piastri közelít Verstappenre, négy tizedmásodpercre van a hollandtól.
És mostantól használhatják a pilóták a DRS-t!
Norris eközben már 1,1 másodpercre Verstappentől.
A spanyol és a japán több mint tíz autónyi távolságot hagyott a maguk előtt lévő autóhoz képest, ezért a vizsgálat.
Alonsót és Tsunodát vizsgálják egy, a biztonsági autós fázis alatt történt szabálytalanság miatt. Előbbi a 10., utóbbi a hatodik jelenleg.
Norris, Verstappen és Piastri viszonylag közel vannak egymáshoz, Russell picit hátrébb.
Hamar elindult a brit, Verstappen közel tudott maradni a brithez, de egyelőre nem tud támadni.
Na, a következő körben ismét nekilódul a mezőny, visszamegy a biztonsági autó a bokszba. Norris diktálja a tempót.
A visszajátszásokból kiderül, hogy a Ferrarik majdnem összeértek a rajt után, míg Verstappen a csúszkáló Piastri mellett ment el.
Leclerc jelentette a rádión, hogy gyorsan szárad a pálya, ezt pedig mi is láthatjuk. Norrist pedig arról tájékoztatják, hogy a következő 30 percben nem lesz jelentős esőzés.
Páran új átmeneti esőgumikat raknak fel, név szerint a két Haas és Lawson.
Antonellit figyelmeztetik a rádión, hogy Doohan egy fehér vonalra ráhajtva vesztette el az irányítást az autója felett. Erre az olasz válaszol: ő is majdnem így járt.
Addig a megmaradt pilóták sorrendje:
Pedig milyen jól indult a spanyol éve a Williamsszel...
És Sainz autója:
Doohan Alpine-ja:
És még egy autó a falban! Ez Carlos Sainz! Még egy kört sem tett meg a mezőny, máris három kiesőnk van.
Nem indul jól az idény az újoncoknak. Vajon mikor vált a kamera Franco Colapintóra...?
És újabb baleset! Jaj, Jack Doohan töri össze az Alpine-t... Jön a biztonsági autó.
Leclerc is feljön két pozíciót, Russell mögött van.
Verstappen jól kapta el a rajtot, megelőzi Piastrit. Norris marad az élen.
ÉS RAJT! Elindul az év első futama!
Na, akkor fussunk neki megint. Ismét elindul a mezőny a felvezető körre!
Amikor a példaképed édesapja vigasztal, szép jelenet.
Anthony Hamilton consoling Isack Hadjar #AusGP pic.twitter.com/pPAAU24ac3
— Motorsport.com (@Motorsport) March 16, 2025
Leclerc-nek jelentik a rádión: érkezik egy enyhe eső, majd eláll pár percre, mielőtt ismét rákezdene.
Hamilton édesapja próbálja vigasztalni a fiatal újoncot a paddockban.
Tíz perc múlva jön a következő felvezető kör, addig ismét készülődnek a rajtrácson a csapatok.
Hadjar a falban. Szegénynek jól indul élete első F1-es futama...
Akkor most egy picit még várunk a rajtra, amíg eltakarítják a Racing Bullst.
Hoppá! Isack Hadjar hibázik a felvezető körön! Véget ér a francia számára a verseny, aki a falban köt ki.
És elindult a mezőny a felvezető körre!
Az F2 főfutamát egyébként el kellett törölni az eső miatt, az F3 versenye is rövidebb lett a tervezettnél. Összefoglaló: https://formula.hu/f2-3/2025/03/16/kurta-f3-as-es-torolt-f2-es-fofutam-az-esoben
Két és fél órával ezelőtt ilyenek voltak a viszonyok a pályán, mostanra elméletileg elállt az eső a helyszínen. A pálya viszont biztosan csúszós, vizes lesz még.
The conditions out on track #F1 #AusGP pic.twitter.com/9MNmZ1whXe
— Formula 1 (@F1) March 16, 2025
Pár perc, és kezdünk!
Az időmérőn legyőzhetetlennek bizonyuló McLarenek rajtolnak az élről Max Verstappennel és George Russell-lel a nyomukban, a Ferrarik elé Yuki Tsunoda és Alexander Albon is befértek. Fontos változás, hogy Liam Lawson és Oliver Bearman is a bokszutcából rajtolnak.
És hogy pontosan milyen sorrendben sorakoznak, azt rajtrácscikkünkből megtudhatjátok: https://formula.hu/f1/2025/03/15/az-f1-es-ausztral-nagydij-rajtracsa-1
Az előrejelzéseknek megfelelően megérkezett az eső Melbourne-be, úgyhogy izgalmas futamra számíthatunk. A pilóták már a rajtrácson sorakoznak.
Szép jó reggelt (hajnalt) kívánunk mindenkinek! Előreláthatólag húsz perc múlva elrajtol a Formula-1 2025-ös szezonjának első futama, az Ausztrál Nagydíj!