DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. február 26. szerda
15:30

Már csak másfél óra van a tesztből, és egyelőre nincs hír a folytatásról.

Most megköszönjük a figyelmet, de maradjatok még velünk a Formulán, hiszen jövünk hamarosan újabb érdekességekkel, holnap pedig természetesen ismét élő közvetítéssel jelentkezünk a második tesztnapról.

És itt a vége, befejeződött a 2025-ös F1-es szezon első tesztnapja.

A McLaren utoljára még jól összekente az autóját – mind a tíz csapat kijött az utolsó percekre a bokszból.

A teszt vége előtt megtelik a pálya, a 10-ből 9 autó kihasználja az utolsó perceket.

A mezőny fele, azaz öt autó most is a pályán, köztük Ocon, aki 79 körével egyelőre a nap legszorgalmasabbika, és valószínűleg már az is marad.

A legjobb köridők egyébként várhatóan sokat javulnak még a teszt során, hiszen egyelőre nem került elő lágy keverékű abroncs.

Bízzunk benne, hogy a Haas egyáltalán nem foglalkozik ma a köridőkkel, mert amit látunk tőlük ezen a téren, az minden, csak nem szívderítő.

Russell 1:34,130-ra javít, de nem éri el Norrist, azaz nincs meg a teszt első 1:33-as körideje.

Az elmúlt percekben többen is javítottak: előbb Verstappen ugrott fel a második helyre, majd Russell szorította őt eggyel hátrébb.

Ülésezett a Motorsport Világtanács, a legfontosabb fejlemény: elfogadták az új "Monaco-szabályt".

A csapatok egyébként nem készültek esőre, mindössze két istálló, az Aston Martin és a Haas igényelt intermediate abroncsokat – utóbbi még rendes esőgumival is készült a tesztre. Annyira persze még nem esik, hogy szükség legyen rájuk...

Egy óra van hátra, zajlik a munka, továbbra is Norrisé a legjobb köridő.

Ezzel Norris fél másodpercen belül a tavalyi teszt abszolút legjobb köridejéhez képest. Mögötte Leclerc, Russell és Verstappen.

1:30,430! Norris az élen, mintegy fél másodpercet ad Leclerc-nek.

Megérkezett a csoportkép a 2025-ös mezőnyről:

Megszületett a döntés, egy órával megnyújtják a tesztet.

Még nincs hír a hosszabbításról, szóval fél órával a teszt tervezett vége előtt járunk. A sorrend Leclerc, Russell, Norris, Verstappen.

Helyszíni információk szerint nem kizárt, hogy megnyújtják egy órával a mai tesztnapot, hogy a csapatok időveszteségét kompenzálják.

Egy bő óra kiesése után folytatódik a teszt. Természetesen aki tud, hajt is kifelé a pályára.

A biztonsági autó a pályán, melyet eső áztat. Nem özönvíz, de azért csöpög.

Az FIA helyzetismertetése szerint rövidesen folytatódik a gyakorlás.

Erre a látványra aligha számítottunk ma...

Egyes kanyarokban még nincs világítás... A remény egyelőre csak remény marad.

Jó hír! Van fény a pályán! Van remény a teszt folytatására.

Csepereg az eső, a pályán nem égnek a reflektorok, a sajtóközpontban nincs áram, de legalább a bokszban már van világítás.

Russell arra mutatott rá, hogy ha már áramszünetnek kell történnie, legalább most történt és nem valamivel később, amikor már sötét van, és csak a mesterséges világítás segítségével találnak körbe a pályán a versenyzők.

A látványt még a rendezőnek is szokni kell...

Arra számítottunk, hogy a lámpák csak Melbourne-ben alszanak ki először a szezonban...

Piros zászló a teszten áramszünet miatt! A csapatok zseblámpával dolgoznak a garázsban.

Amikor viszont végre fut egy kört, Norris egyből a harmadik helyre ugrik!

És időközben Leclerc az élre áll: 1:30,878-at fut, ezzel már csak hat tizedre van a tavalyi legjobb tesztidőtől.

Zak Brown az F1TV kamerái előtt leszögezte, hogy szabad lesz a verseny a két pilóta között, de be kell tartani a "bevetés szabályait". Közben Norris ki-be jár a bokszba, gyorskört még nem futott.

Ha valaki szeretné összehasonlítani a 10 autó oldalnézetét, megteheti a Crash kiváló összeállításán:

Gasly újabb gyorskörével már második, az első hatosban ő az egyetlen, aki nem valamelyik nagycsapatnál versenyez.

A tesztnap egyik slágertémája a hajlékony szárnyak kérdése. A Red Bulléról mutatunk egy videót és némi magyarázatot itt.

Russellt "megfuttatja" a Mercedes: lágyabb gumik, könnyebb autó, és időmérősebb próbálkozás, a brit átveszi a vezetést Antonellitől!

Az új legjobb idő 3,5 tizedmásodperces javulást jelent.

Jön az eső?

Az előrejelzések szerint negyedórán belül eső zavarhatja meg a tesztet, a pilóták már rádiózgatnak is a témában a mérnökeikkel...

Nagyjából ez történik jelenleg:

Eltelt egy óra a délutáni etapból, itt tartunk:

Stroll és Norris még mindig nem futott gyorskört. A McLaren napja eddig azért elég csendes, az Aston pedig egyelőre utolsó a megtett körök listáján...

Hadjar megforgása videón:

Hadjar megforog a Racing Bullsszal, de a pályán marad. Délelőtt Liam Lawson mutatta be szinte ugyanezt a Red Bull-lal...

Ha már Red Bull, Christian Horner szerint az új RB21 teljesen más, mint az elődje...

„Az RB21 vizuálisan nagyon hasonló az RB20-hoz, de az ördög a részletekben rejlik. Minden egyes felület, az autó minden egyes komponense megváltozott, fejlesztve lett, finomodott, javult. A teszt következő néhány napja során visszajelzést kapunk arról, mit sikerült ezzel elérnünk” – nyilatkozta a csapatfőnök.

A Red Bull garázsában nagyon figyeltek erre a körre - nem lett rossz.

Verstappen felszívta magát, jött egy második időt, alig 16 ezredmásodperccel maradt el Antonellitől.

Leclerc is megérkezett, ő is megkezdi a munkát a Ferrarinál.

Verstappen első köre két másodperccel volt lassabb Antonelli körénél, de nem lehet eléggé hangsúlyozni: a csapatok sem a köridőket nézik egyelőre, hanem a különböző eszközeiket ellenőrzik.

Olyan kevés időt töltenek tényleges teszttel az év során, hogy ezeket a napokat leginkább arra kell felhasználni, hogy a szimulációkhoz használt eszközeik beállításait tökéletesítsék, hogy később majd ezek alapján is a lehető legpontosabban tudjanak felkészülni, illetve változtatni az autón.

Jön Esteban Ocon a Haasszal, és érkezik a világbajnok: pályán Max Verstappen!

Elég lassan éled újra a pályára délután, bő húsz perc telt el érdemi esemény nélkül. Most kijött a pályára a Racing Bulls újonca, Isack Hadjar!

George Russellt megkérdezték, hogy milyen érzés Lewis Hamilton ellen, és nem az ő csapattársaként versenyezni a Mercedesnél:

„Természetesen más érzés. Lewis hatalmas személyiség a pályán és azon kívül is, de a csapatban mindenki izgatottan várja a következő fejezetet. Hálás vagyok, hogy a csapattársa lehettem, hogy tanulhattam tőle és fej-fej mellett haladhattam, de aztán már alig várom a következő utat. Előre nézünk, nem pedig hátrafelé.”

A szél egyre jelentősebb, ez nem könnyíti meg a csapatok dolgát. Viszont alkalmazkodni kell ehhez, mert holnap és holnapután is ugyanilyen időjárást várhatunk.

Aki lemaradt volna a délelőtti eseményekről, a lényeg összefoglalója és a köridők/körszámok ebben a cikkünkben megtekinthetők! 

Köszöntök én (GT) is mindenkit, az autók jönnek vissza a pályára, folytatódik 2025 első tesztnapja az F1-ben!

És váltás van nálunk is: a délutáni etap első óráját már Gobodics Tamás főszerkesztő kolléga tolmácsolásában követhetitek végig - és kövessétek is velünk a történéseket!

A csapatoknál egyébként mindenhol váltás lesz a pilótákat illetően, így aki eddig nem ült autóba, hát most majd fog! Érkezik például Norris, Leclerc és Verstappen, azaz a tavalyi vb első három helyezettje, valamint Russell is, beül a Williamsbe Sainz, debütál Hadjar és Bortoleto. A délutáni felállás tehát:

McLaren: Norris

Ferrari: Leclerc

Red Bull: Verstappen

Mercedes: Russell

Aston Martin: Stroll

Alpine: Gasly

Haas: Ocon

Racing Bulls: Hadjar

Williams: Sainz

Stake: Bortoleto

Érkezünk is vissza lassan az ebédszünetről, de még mielőtt újraindul az akció, nézzünk meg egy onboard kört Hamiltonnal és a Ferrarival:

Most tehát egyórás szünet jön a mi élő közvetítésünkben is, de 13 órától jövünk újra - méghozzá a csapatok másik versenyzőivel, hiszen mindenhol váltás lesz a délutáni műszakra!

Nincs már változás: Antonelli a leggyorsabb és legszorgalmasabb az első tesztnap délelőttjén! Itt a teljes állás:

Úgy fest, Antonelli végül az eredménylistán és a megtett körök listáján is az élen fogja zárni első szerződtetett versenyzőként eltöltött F1-es tesztetapját, de várjuk meg a kockás zászlót!

Az utolsó tíz percre fordultunk a délelőtti négyórás szakaszban, látunk-e még javításokat, megelőzi-e valaki Antonellit? A megtett körök listáján Tsunoda megtette: a japán 74-nél jár, a mercedeses és Bearman 72-72-nél.

Piastri alatt is megingott egy pillanatra a McLaren, éles edzésen vagy időmérőn ez egy négykerekes pályaelhagyás lett volna az utolsó egyenesre fordulva.

Nem sok szót ejtettünk eddig a Sauberről, úgyhogy itt van néhány fotó Hülkenbergről és a zöldben pompázó C45-ösről:

66-66 körrel áll jelenleg Antonelli és Tsunoda, Bearman 64-nél jár. Alonsón kívül már mindenki 50 felett.

Mozgóképen is mutatjuk Lawson jó fél órával ezelőtti hibáját, ami a teszt eddigi egyetlen érdemlegesebb történése a körök halmozásán túl:

Tsunoda rak össze egy jobb kört, feljön negyedik helyre a Racing Bullsszal, csupán 182 ezreddel Antonelli mögé. Persze, természetesen csak teszt ez, de akkor is jó látni, hogy ennyire szoros az eleje!

Fél órával a délelőtti etap vége előtt Antonelli vezet, a további sorrend: Lawson, Albon, Hamilton, Doohan, Alonso, Tsunoda, Piastri, Hülkenberg, Bearman. Utóbbin kívül mindenki 741 ezreden belül, a Haas viszont érezhetően más programot követ, mint a többiek, ezért is láthatunk négy másodperces lemaradást a brit újoncnál.

Alonso meghallotta, hogy megszóltuk, ezért újra a pályán. Közben pedig Lawson feljött a második helyre Antonelli mögé a korábbi fél megforgása után.

Többen már amúgy a 60 kör közelébe, Tsunoda elsőként el is érte azt. Aki viszont ilyen téren kilóg lefelé a mezőnyből, az Alonso: a spanyol még csak 30 kört teljesített az Astonnal.

Antonelli elveszítette az elsőségét a megtett körök listáján újonctársával, Bearmannel szemben - cserébe viszont az eredménylistán az élre állt: 1:31,428 a Mercedes olasz tehetségétől!

S ha már letelt egy újabb óra, mutatunk egy állást is - Albon továbbra is egy ezreddel vezet Lawson előtt:

Vizuálisan is a Lawson-hiba:

És a negyedik óra kezdetén itt az első fontosabb történés: Lawson mutatott be egy fél megforgást a 3-as kanyarból kijövet! A falat és a sóderágyat is elkerülte az új-zélandi és Red Bullja.

És végül Antonelli az első, aki eléri az 50 teljesített kört ma!

Bearman jelentette a rádión, hogy erősödik a szél, ami nyilván nem könnyíti meg a csapatok munkáját, hiszen a jelenlegi autók igencsak érzékenyek erre.

Ahogy korábban Hamilton alatt a Ferrari, most Lawson alatt is igen izgága volt a Red Bull - amelyre felkerült a C3-as gumikeverék.

Sőt, az első kilenc helyezett 625 ezreden belül - egyedül Bearman lóg ki lefelé a sorból a Haasszal, de sem ez, sem a szoros állás nem jelent természetesen semmit a teszt ilyen korai fázisában.

Piastri jelentkezik a McLaren első erősebb körével, fél másodperces hátránnyal a hatodik az ausztrál.

Tsunoda a bokszban, pedig azt szemléltük épp, hogy ő lesz-e az első, akinek meglesz az 50 köre. Így most 48-on áll a japán, de közelít rá 46-tal Antonelli.

Közben készítettünk galériát az első pályán lőtt fotókról mind a tíz autóról, ezt IDE KATTINTVA lapozhatjátok végig.

Két és fél óra elteltével a sorrend: Albon, Lawson, Hamilton, Doohan, Alonso, Tsunoda, Hülkenberg, Antonelli, Piastri, Bearman. A legfontosabb pedig az, hogy egyelőre problémamentes minden csapat tesztje.

Hülkenberg, Tsunoda és Bearman már mind átlépte a 40 teljesített kört: egyelőre ők harcolnak a nap legszorgalmasabb versenyzője címért.

Újabb helycsere az élen: Albon vaskos egy ezredmásodperccel megelőzte Lawsont!

Doohan jön be a második helyre az Alpine-nal. Ezzel most ő a legjobb újonc: Antonelli és Bearman a sor végén egyelőre, Bortoleto és Hadjar pedig csak délután ül majd autóba.

Gyorsan módosított ezen a kijelentésen Lawson, aki visszavette a vezetést a Red Bull-lal - így állunk két óra elteltével, és érdemes megjegyezni, hogy az új-zélandi az egyedüli az élbolyból, aki a kemény keveréken futotta az idejét, nem a közepesek közül az egyiken:

Antonellivel utazhattunk az imént, a nyolcadik pillanatnyilag a Mercedes újonca. Előtte viszont az első hét bő fél másodpercen belül egymáshoz képest.

Ha már Alonso vezet, néhány fotó róla és az Astonról:

Így "csatázott" egymással nemrég Hülkenberg és Albon:

Tsunoda az első, aki átlépte a 30 körös határt: a Racing Bulls japánja 32-nél jár egy és háromnegyed óra elteltével. És ez egy kiváló alkalom arra, hogy mutassunk egy képet is erről a gyönyörű autóról és festésről:

Hamilton alatt ingott meg a 11-es kanyarban a Ferrari. Gyorsult amúgy a brit, visszajött a második helyre, miután visszaelőzte Tsunodát. Az élen viszont ebben a pillanatban már Alonso 1:31,874-es idővel!

Ó, és megjelentek az áramlásjelző folyadékok is az autókon! Hülkenberg Sauberjére elég tetemes mennyiségű került, ezt láthattuk az imént, amikor Albon akarta megelőzni őt, de a német nem hagyta - a mínusz egyedik csatára már sor is került 2025-ben!

Hülkenberg is bejött Hamilton elé a második helyre, miközben Lawson tovább gyorsult az élen - így állunk másfél óra elteltével:

Eddig tartott Hamilton vezetése: Lawson az új éllovas a Red Bull-lal 1:32,036-os idővel!

1 óra 20 perc elteltével a konstruktőri világbajnok McLaren is feliratkozott az eredménylistára: Piastri 1,6 másodperces hátránnyal a nyolcadik - most már teljes ilyen tekintetben a lista!

Hamilton folyamatosan köröz a Ferrarival, már 20 körnél jár, de nem ő egyelőre a legszorgalmasabb: Doohan vezet ilyen tekintetben 24-gyel.

Egy apró érdekesség: a jelek szerint Hamiltoné lesz a sárga festésű tv-kamera a két Ferrari-pilóta közül.

De mire kitettük ezt a listát, máris változás az élen: Hamilton vezet a Ferrarival, 1.32,621 az új etalon!

Letelt az első óra, mutatjuk a teljes állást - a Williams az élen, a McLaren még mért kör nélkül:

Ismét új elsőnk van, Albon jön be 1.32,862-es körrel az élre.

Lawson ékelődött be második helyre Alonso és Doohan közé: szoros az eleje, ők hárman 165 ezreden belül.

Néhány fotó az új autókról a pályán:

Új éllovasunk van: Alonso 1:33,031-es idővel megelőzi Doohant - igaz, ő lágyabb gumin volt.

Alonso amúgy nemrég bejött másodiknak Doohan mögé, Hülkenberg, Tsunoda, Hamilton, Lawson, Bearman, Antonelli a sorrend mögöttük. Piastri és Albon még mért idő nélkül.

Nézzük meg az Aston első pályára gurulását is Alonsóval:

Ejtsünk pár szót a gumikról is: a Pirelli mind a hat keveréke jelen van Bahreinben, de a két leglágyabb opcióból, a C5-ösből és az idei évre újonnan kifejlesztett C6-osból csak a Ferrari és a Williams kért. A csapatonkénti pontos kiosztásról itt írtunk, de emeljük ki, hogy nem véletlenül a C3-as a legnépszerűbb keverék, hiszen az lesz majd a leglágyabb opció az áprilisi nagydíjon.

A jelenleg vezető Doohan egyébként a legkeményebb, C1-es gumin futotta az idejét.

Piastri McLarenjét is szépen kidekorálták:

Hülkenberg elrontja az újoncok mókáját, bejön másodiknak, miközben Doohan 1:33,196-ra javítja a legjobb időt.

Két újonc amúgy most az első két helyen, hiszen Doohan mögött Bearman a második a Haasszal. Lawson a harmadik, és bár neki is ez az első full szezonja, a 11 nagydíjával már nem tekintjük újoncnak.

Jack Doohan az élre áll az Alpine-nal, 1:34,604 az új legjobb idő - lehet, hogy érdemes kiélveznie ezeket a pillanatokat az ausztrálnak, ha igazak lesznek a Colapinto-pletykák...

Még néhány fotó Hamilton aerorácsokkal megpakolt Ferrarijáról:

Főként installációs köröket teljesítenek egyelőre a versenyzők, éppen ezért a köridők még annyira sem relevánsak, mint egyébként a teszten, de azért jegyezzük meg, hogy 20 perc után még mindig Lawson 1:35,8-as eredménye a legjobb, Hamilton 1,2 másodperccel mögötte a második, és Antonellinek és Tsunodának van még mért ideje.

Így gurult ki Hamilton a Ferrari garázsából az első alkalommal:

Mostanra mind a tíz csapat autója kigurult már, egyelőre négy pilótának van mért köre, a sorrend: Lawson, Hamilton, Antonelli, Tsunoda.

És itt az első kép Hamiltonról a Ferrariban egy hivatalos F1-es pályaeseményen:

Vannak már kezdeti köridőink is, Lawson 1:35,806-os idővel nyitott, de ez még abszolút csak a tapogatózásról szól.

Fotó az első autóról, amely pályára gurult:

Szépen teleaggatták Hamilton Ferrariját aerorácsokkal, ahogy Antonelli Mercedesét is, de ezt már megszokhattuk a teszteken: a rendszerellenőrzések mellett rengeteg mérést végrehajtanak a csapatok, hogy stimmelnek-e a szélcsatornában látott adatok.

És bizony ott van a sorban egy Ferrari is: Hülkenberg és Tsunoda után pályára gurult Hamilton is az SF-25-össel!

És elindult a teszt: a mezőny legfiatalabbja, Antonelli elsőként a pályán a Mercedesszel, nyomában a cirka 25 évvel idősebb, rangidős Alonsóval az Astonban.

A pilóták természetesen már megérkeztek a paddockba:

Bahreinhez képest amúgy szokatlanul hűvöskés az idő a szahíri pályán, mindössze 14-16 fok körül mozog a levegő hőmérséklete.

Még mielőtt kezdődik a teszt, ajánljuk figyelmetekbe a Formula Podcast minapi beharangozó adását:

Meglátjuk, hogy a bejáratások során látott autók mennyiben egyeznek meg azokkal, amelyek itt a teszten pályára fognak gördülni: a Red Bull esetén például több elemzés is kiemelte a tegnapi filmes nap után, hogy gyanúsan nem látszik jelentős eltérés a 2024-es versenygéphez képest az RB21-esen. Azt pedig már megszokhattuk, hogy a renderelt stúdiófotók végképp nem jelentenek semmit, az Aston Martin több megoldást is elrejtett a vasárnap este közzétett képeken a hétfőn pályára vitt autójához képest.

Az előző nagyjából másfél hétben a csapatok többsége persze már bejáratta a 2025-ös autóját, sokan hétfőn-kedden már Bahreinben kerítettek erre sort filmforgatási nap keretein belül, de például a Ferrari múlt héten Fioranóban, a Racing Bulls pedig Imolában körözött. Az egyetlen istálló, akinek kapcsán nem hallottunk ilyesfajta shakedownról, a Stake volt.

Mint látható a táblázatból, Hamilton első hivatalos ferraris köreire sem kell már sokat várnunk, hiszen a hétszeres világbajnoké a délelőtt, de vele együtt pályán lesz Piastri, Lawson, Antonelli és Alonso is többek között.

Na de ki is vezet az első napon? A jó hírünk az, hogy mindenki, a teljes mezőny! A szabályok értelmében egy autót használhatnak az F1-es csapatok, az első napon viszont még mindenki megosztja a munkát a két pilótája között - íme, a pontos tervezett leosztás:

McLaren: Piastri (délelőtt) / Norris (délután)

Ferrari: Hamilton (délelőtt) / Leclerc (délután)

Red Bull: Lawson (délelőtt) / Verstappen (délután)

Mercedes: Antonelli (délelőtt) / Russell (délután)

Aston Martin: Alonso (délelőtt) / Stroll (délután)

Alpine: Doohan (délelőtt) / Gasly (délután)

Haas: Bearman (délelőtt) / Ocon (délután)

Racing Bulls: Tsunoda (délelőtt) / Hadjar (délután)

Williams: Albon (délelőtt) / Sainz (délután)

Stake: Hülkenberg (délelőtt) / Bortoleto (délután)

A teszttel kapcsolatos tudnivalókat ebben a cikkben szedtük össze, de azt említsük meg itt is kezdésként, hogy mindhárom nap során magyar idő szerint 8 és 12, illetve 13 és 17 óra között lesznek majd autók a pályán. Az előző évekhez hasonlóan most is lesz élőképes közvetítés is a fizetős F1 TV-n, de természetesen aki velünk tart, az sem marad le egyetlen fontos momentumról sem!

Nagy szeretettel köszöntünk mindenkit, alig fél óra múlva zöldre vált a bokszutca végi lámpa Bahreinben, ezzel pedig megkezdődik a 2025-ös F1-es szezon előtti hivatalos teszt első napja - tartsatok velünk az egész nap folyamán!