DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. február 26. szerda
08:00

És elindult a teszt: a mezőny legfiatalabbja, Antonelli elsőként a pályán a Mercedesszel, nyomában a cirka 25 évvel idősebb, rangidős Alonsóval az Astonban.

Russell arra mutatott rá, hogy ha már áramszünetnek kell történnie, legalább most történt és nem valamivel később, amikor már sötét van, és csak a mesterséges világítás segítségével találnak körbe a pályán a versenyzők.

A látványt még a rendezőnek is szokni kell...

Arra számítottunk, hogy a lámpák csak Melbourne-ben alszanak ki először a szezonban...

Piros zászló a teszten áramszünet miatt! A csapatok zseblámpával dolgoznak a garázsban.

Amikor viszont végre fut egy kört, Norris egyből a harmadik helyre ugrik!

És időközben Leclerc az élre áll: 1:30,878-at fut, ezzel már csak hat tizedre van a tavalyi legjobb tesztidőtől.

Zak Brown az F1TV kamerái előtt leszögezte, hogy szabad lesz a verseny a két pilóta között, de be kell tartani a "bevetés szabályait". Közben Norris ki-be jár a bokszba, gyorskört még nem futott.

Ha valaki szeretné összehasonlítani a 10 autó oldalnézetét, megteheti a Crash kiváló összeállításán:

Gasly újabb gyorskörével már második, az első hatosban ő az egyetlen, aki nem valamelyik nagycsapatnál versenyez.

A tesztnap egyik slágertémája a hajlékony szárnyak kérdése. A Red Bulléról mutatunk egy videót és némi magyarázatot itt.

Russellt "megfuttatja" a Mercedes: lágyabb gumik, könnyebb autó, és időmérősebb próbálkozás, a brit átveszi a vezetést Antonellitől!

Az új legjobb idő 3,5 tizedmásodperces javulást jelent.

Jön az eső?

Az előrejelzések szerint negyedórán belül eső zavarhatja meg a tesztet, a pilóták már rádiózgatnak is a témában a mérnökeikkel...

Nagyjából ez történik jelenleg:

Eltelt egy óra a délutáni etapból, itt tartunk:

Stroll és Norris még mindig nem futott gyorskört. A McLaren napja eddig azért elég csendes, az Aston pedig egyelőre utolsó a megtett körök listáján...

Hadjar megforgása videón:

Hadjar megforog a Racing Bullsszal, de a pályán marad. Délelőtt Liam Lawson mutatta be szinte ugyanezt a Red Bull-lal...

Ha már Red Bull, Christian Horner szerint az új RB21 teljesen más, mint az elődje...

„Az RB21 vizuálisan nagyon hasonló az RB20-hoz, de az ördög a részletekben rejlik. Minden egyes felület, az autó minden egyes komponense megváltozott, fejlesztve lett, finomodott, javult. A teszt következő néhány napja során visszajelzést kapunk arról, mit sikerült ezzel elérnünk” – nyilatkozta a csapatfőnök.

A Red Bull garázsában nagyon figyeltek erre a körre - nem lett rossz.

Verstappen felszívta magát, jött egy második időt, alig 16 ezredmásodperccel maradt el Antonellitől.

Leclerc is megérkezett, ő is megkezdi a munkát a Ferrarinál.

Verstappen első köre két másodperccel volt lassabb Antonelli körénél, de nem lehet eléggé hangsúlyozni: a csapatok sem a köridőket nézik egyelőre, hanem a különböző eszközeiket ellenőrzik.

Olyan kevés időt töltenek tényleges teszttel az év során, hogy ezeket a napokat leginkább arra kell felhasználni, hogy a szimulációkhoz használt eszközeik beállításait tökéletesítsék, hogy később majd ezek alapján is a lehető legpontosabban tudjanak felkészülni, illetve változtatni az autón.

Jön Esteban Ocon a Haasszal, és érkezik a világbajnok: pályán Max Verstappen!

Elég lassan éled újra a pályára délután, bő húsz perc telt el érdemi esemény nélkül. Most kijött a pályára a Racing Bulls újonca, Isack Hadjar!

George Russellt megkérdezték, hogy milyen érzés Lewis Hamilton ellen, és nem az ő csapattársaként versenyezni a Mercedesnél:

„Természetesen más érzés. Lewis hatalmas személyiség a pályán és azon kívül is, de a csapatban mindenki izgatottan várja a következő fejezetet. Hálás vagyok, hogy a csapattársa lehettem, hogy tanulhattam tőle és fej-fej mellett haladhattam, de aztán már alig várom a következő utat. Előre nézünk, nem pedig hátrafelé.”

A szél egyre jelentősebb, ez nem könnyíti meg a csapatok dolgát. Viszont alkalmazkodni kell ehhez, mert holnap és holnapután is ugyanilyen időjárást várhatunk.

Aki lemaradt volna a délelőtti eseményekről, a lényeg összefoglalója és a köridők/körszámok ebben a cikkünkben megtekinthetők! 

Köszöntök én (GT) is mindenkit, az autók jönnek vissza a pályára, folytatódik 2025 első tesztnapja az F1-ben!

És váltás van nálunk is: a délutáni etap első óráját már Gobodics Tamás főszerkesztő kolléga tolmácsolásában követhetitek végig - és kövessétek is velünk a történéseket!

A csapatoknál egyébként mindenhol váltás lesz a pilótákat illetően, így aki eddig nem ült autóba, hát most majd fog! Érkezik például Norris, Leclerc és Verstappen, azaz a tavalyi vb első három helyezettje, valamint Russell is, beül a Williamsbe Sainz, debütál Hadjar és Bortoleto. A délutáni felállás tehát:

McLaren: Norris

Ferrari: Leclerc

Red Bull: Verstappen

Mercedes: Russell

Aston Martin: Stroll

Alpine: Gasly

Haas: Ocon

Racing Bulls: Hadjar

Williams: Sainz

Stake: Bortoleto

Érkezünk is vissza lassan az ebédszünetről, de még mielőtt újraindul az akció, nézzünk meg egy onboard kört Hamiltonnal és a Ferrarival:

Most tehát egyórás szünet jön a mi élő közvetítésünkben is, de 13 órától jövünk újra - méghozzá a csapatok másik versenyzőivel, hiszen mindenhol váltás lesz a délutáni műszakra!

Nincs már változás: Antonelli a leggyorsabb és legszorgalmasabb az első tesztnap délelőttjén! Itt a teljes állás:

Úgy fest, Antonelli végül az eredménylistán és a megtett körök listáján is az élen fogja zárni első szerződtetett versenyzőként eltöltött F1-es tesztetapját, de várjuk meg a kockás zászlót!

Az utolsó tíz percre fordultunk a délelőtti négyórás szakaszban, látunk-e még javításokat, megelőzi-e valaki Antonellit? A megtett körök listáján Tsunoda megtette: a japán 74-nél jár, a mercedeses és Bearman 72-72-nél.

Piastri alatt is megingott egy pillanatra a McLaren, éles edzésen vagy időmérőn ez egy négykerekes pályaelhagyás lett volna az utolsó egyenesre fordulva.

Nem sok szót ejtettünk eddig a Sauberről, úgyhogy itt van néhány fotó Hülkenbergről és a zöldben pompázó C45-ösről:

66-66 körrel áll jelenleg Antonelli és Tsunoda, Bearman 64-nél jár. Alonsón kívül már mindenki 50 felett.

Mozgóképen is mutatjuk Lawson jó fél órával ezelőtti hibáját, ami a teszt eddigi egyetlen érdemlegesebb történése a körök halmozásán túl:

Tsunoda rak össze egy jobb kört, feljön negyedik helyre a Racing Bullsszal, csupán 182 ezreddel Antonelli mögé. Persze, természetesen csak teszt ez, de akkor is jó látni, hogy ennyire szoros az eleje!

Fél órával a délelőtti etap vége előtt Antonelli vezet, a további sorrend: Lawson, Albon, Hamilton, Doohan, Alonso, Tsunoda, Piastri, Hülkenberg, Bearman. Utóbbin kívül mindenki 741 ezreden belül, a Haas viszont érezhetően más programot követ, mint a többiek, ezért is láthatunk négy másodperces lemaradást a brit újoncnál.

Alonso meghallotta, hogy megszóltuk, ezért újra a pályán. Közben pedig Lawson feljött a második helyre Antonelli mögé a korábbi fél megforgása után.

Többen már amúgy a 60 kör közelébe, Tsunoda elsőként el is érte azt. Aki viszont ilyen téren kilóg lefelé a mezőnyből, az Alonso: a spanyol még csak 30 kört teljesített az Astonnal.

Antonelli elveszítette az elsőségét a megtett körök listáján újonctársával, Bearmannel szemben - cserébe viszont az eredménylistán az élre állt: 1:31,428 a Mercedes olasz tehetségétől!

S ha már letelt egy újabb óra, mutatunk egy állást is - Albon továbbra is egy ezreddel vezet Lawson előtt:

Vizuálisan is a Lawson-hiba:

És a negyedik óra kezdetén itt az első fontosabb történés: Lawson mutatott be egy fél megforgást a 3-as kanyarból kijövet! A falat és a sóderágyat is elkerülte az új-zélandi és Red Bullja.

És végül Antonelli az első, aki eléri az 50 teljesített kört ma!

Bearman jelentette a rádión, hogy erősödik a szél, ami nyilván nem könnyíti meg a csapatok munkáját, hiszen a jelenlegi autók igencsak érzékenyek erre.

Ahogy korábban Hamilton alatt a Ferrari, most Lawson alatt is igen izgága volt a Red Bull - amelyre felkerült a C3-as gumikeverék.

Sőt, az első kilenc helyezett 625 ezreden belül - egyedül Bearman lóg ki lefelé a sorból a Haasszal, de sem ez, sem a szoros állás nem jelent természetesen semmit a teszt ilyen korai fázisában.

Piastri jelentkezik a McLaren első erősebb körével, fél másodperces hátránnyal a hatodik az ausztrál.

Tsunoda a bokszban, pedig azt szemléltük épp, hogy ő lesz-e az első, akinek meglesz az 50 köre. Így most 48-on áll a japán, de közelít rá 46-tal Antonelli.

Közben készítettünk galériát az első pályán lőtt fotókról mind a tíz autóról, ezt IDE KATTINTVA lapozhatjátok végig.

Két és fél óra elteltével a sorrend: Albon, Lawson, Hamilton, Doohan, Alonso, Tsunoda, Hülkenberg, Antonelli, Piastri, Bearman. A legfontosabb pedig az, hogy egyelőre problémamentes minden csapat tesztje.

Hülkenberg, Tsunoda és Bearman már mind átlépte a 40 teljesített kört: egyelőre ők harcolnak a nap legszorgalmasabb versenyzője címért.

Újabb helycsere az élen: Albon vaskos egy ezredmásodperccel megelőzte Lawsont!

Doohan jön be a második helyre az Alpine-nal. Ezzel most ő a legjobb újonc: Antonelli és Bearman a sor végén egyelőre, Bortoleto és Hadjar pedig csak délután ül majd autóba.

Gyorsan módosított ezen a kijelentésen Lawson, aki visszavette a vezetést a Red Bull-lal - így állunk két óra elteltével, és érdemes megjegyezni, hogy az új-zélandi az egyedüli az élbolyból, aki a kemény keveréken futotta az idejét, nem a közepesek közül az egyiken:

Antonellivel utazhattunk az imént, a nyolcadik pillanatnyilag a Mercedes újonca. Előtte viszont az első hét bő fél másodpercen belül egymáshoz képest.

Ha már Alonso vezet, néhány fotó róla és az Astonról:

Így "csatázott" egymással nemrég Hülkenberg és Albon:

Tsunoda az első, aki átlépte a 30 körös határt: a Racing Bulls japánja 32-nél jár egy és háromnegyed óra elteltével. És ez egy kiváló alkalom arra, hogy mutassunk egy képet is erről a gyönyörű autóról és festésről:

Hamilton alatt ingott meg a 11-es kanyarban a Ferrari. Gyorsult amúgy a brit, visszajött a második helyre, miután visszaelőzte Tsunodát. Az élen viszont ebben a pillanatban már Alonso 1:31,874-es idővel!

Ó, és megjelentek az áramlásjelző folyadékok is az autókon! Hülkenberg Sauberjére elég tetemes mennyiségű került, ezt láthattuk az imént, amikor Albon akarta megelőzni őt, de a német nem hagyta - a mínusz egyedik csatára már sor is került 2025-ben!

Hülkenberg is bejött Hamilton elé a második helyre, miközben Lawson tovább gyorsult az élen - így állunk másfél óra elteltével:

Eddig tartott Hamilton vezetése: Lawson az új éllovas a Red Bull-lal 1:32,036-os idővel!

1 óra 20 perc elteltével a konstruktőri világbajnok McLaren is feliratkozott az eredménylistára: Piastri 1,6 másodperces hátránnyal a nyolcadik - most már teljes ilyen tekintetben a lista!

Hamilton folyamatosan köröz a Ferrarival, már 20 körnél jár, de nem ő egyelőre a legszorgalmasabb: Doohan vezet ilyen tekintetben 24-gyel.

Egy apró érdekesség: a jelek szerint Hamiltoné lesz a sárga festésű tv-kamera a két Ferrari-pilóta közül.

De mire kitettük ezt a listát, máris változás az élen: Hamilton vezet a Ferrarival, 1.32,621 az új etalon!

Letelt az első óra, mutatjuk a teljes állást - a Williams az élen, a McLaren még mért kör nélkül:

Ismét új elsőnk van, Albon jön be 1.32,862-es körrel az élre.

Lawson ékelődött be második helyre Alonso és Doohan közé: szoros az eleje, ők hárman 165 ezreden belül.

Néhány fotó az új autókról a pályán:

Új éllovasunk van: Alonso 1:33,031-es idővel megelőzi Doohant - igaz, ő lágyabb gumin volt.

Alonso amúgy nemrég bejött másodiknak Doohan mögé, Hülkenberg, Tsunoda, Hamilton, Lawson, Bearman, Antonelli a sorrend mögöttük. Piastri és Albon még mért idő nélkül.

Nézzük meg az Aston első pályára gurulását is Alonsóval:

Ejtsünk pár szót a gumikról is: a Pirelli mind a hat keveréke jelen van Bahreinben, de a két leglágyabb opcióból, a C5-ösből és az idei évre újonnan kifejlesztett C6-osból csak a Ferrari és a Williams kért. A csapatonkénti pontos kiosztásról itt írtunk, de emeljük ki, hogy nem véletlenül a C3-as a legnépszerűbb keverék, hiszen az lesz majd a leglágyabb opció az áprilisi nagydíjon.

A jelenleg vezető Doohan egyébként a legkeményebb, C1-es gumin futotta az idejét.

Piastri McLarenjét is szépen kidekorálták:

Hülkenberg elrontja az újoncok mókáját, bejön másodiknak, miközben Doohan 1:33,196-ra javítja a legjobb időt.

Két újonc amúgy most az első két helyen, hiszen Doohan mögött Bearman a második a Haasszal. Lawson a harmadik, és bár neki is ez az első full szezonja, a 11 nagydíjával már nem tekintjük újoncnak.

Jack Doohan az élre áll az Alpine-nal, 1:34,604 az új legjobb idő - lehet, hogy érdemes kiélveznie ezeket a pillanatokat az ausztrálnak, ha igazak lesznek a Colapinto-pletykák...

Még néhány fotó Hamilton aerorácsokkal megpakolt Ferrarijáról:

Főként installációs köröket teljesítenek egyelőre a versenyzők, éppen ezért a köridők még annyira sem relevánsak, mint egyébként a teszten, de azért jegyezzük meg, hogy 20 perc után még mindig Lawson 1:35,8-as eredménye a legjobb, Hamilton 1,2 másodperccel mögötte a második, és Antonellinek és Tsunodának van még mért ideje.

Így gurult ki Hamilton a Ferrari garázsából az első alkalommal:

Mostanra mind a tíz csapat autója kigurult már, egyelőre négy pilótának van mért köre, a sorrend: Lawson, Hamilton, Antonelli, Tsunoda.

És itt az első kép Hamiltonról a Ferrariban egy hivatalos F1-es pályaeseményen:

Vannak már kezdeti köridőink is, Lawson 1:35,806-os idővel nyitott, de ez még abszolút csak a tapogatózásról szól.

Fotó az első autóról, amely pályára gurult:

Szépen teleaggatták Hamilton Ferrariját aerorácsokkal, ahogy Antonelli Mercedesét is, de ezt már megszokhattuk a teszteken: a rendszerellenőrzések mellett rengeteg mérést végrehajtanak a csapatok, hogy stimmelnek-e a szélcsatornában látott adatok.

És bizony ott van a sorban egy Ferrari is: Hülkenberg és Tsunoda után pályára gurult Hamilton is az SF-25-össel!

A pilóták természetesen már megérkeztek a paddockba:

Bahreinhez képest amúgy szokatlanul hűvöskés az idő a szahíri pályán, mindössze 14-16 fok körül mozog a levegő hőmérséklete.

Még mielőtt kezdődik a teszt, ajánljuk figyelmetekbe a Formula Podcast minapi beharangozó adását:

Meglátjuk, hogy a bejáratások során látott autók mennyiben egyeznek meg azokkal, amelyek itt a teszten pályára fognak gördülni: a Red Bull esetén például több elemzés is kiemelte a tegnapi filmes nap után, hogy gyanúsan nem látszik jelentős eltérés a 2024-es versenygéphez képest az RB21-esen. Azt pedig már megszokhattuk, hogy a renderelt stúdiófotók végképp nem jelentenek semmit, az Aston Martin több megoldást is elrejtett a vasárnap este közzétett képeken a hétfőn pályára vitt autójához képest.

Az előző nagyjából másfél hétben a csapatok többsége persze már bejáratta a 2025-ös autóját, sokan hétfőn-kedden már Bahreinben kerítettek erre sort filmforgatási nap keretein belül, de például a Ferrari múlt héten Fioranóban, a Racing Bulls pedig Imolában körözött. Az egyetlen istálló, akinek kapcsán nem hallottunk ilyesfajta shakedownról, a Stake volt.

Mint látható a táblázatból, Hamilton első hivatalos ferraris köreire sem kell már sokat várnunk, hiszen a hétszeres világbajnoké a délelőtt, de vele együtt pályán lesz Piastri, Lawson, Antonelli és Alonso is többek között.

Na de ki is vezet az első napon? A jó hírünk az, hogy mindenki, a teljes mezőny! A szabályok értelmében egy autót használhatnak az F1-es csapatok, az első napon viszont még mindenki megosztja a munkát a két pilótája között - íme, a pontos tervezett leosztás:

McLaren: Piastri (délelőtt) / Norris (délután)

Ferrari: Hamilton (délelőtt) / Leclerc (délután)

Red Bull: Lawson (délelőtt) / Verstappen (délután)

Mercedes: Antonelli (délelőtt) / Russell (délután)

Aston Martin: Alonso (délelőtt) / Stroll (délután)

Alpine: Doohan (délelőtt) / Gasly (délután)

Haas: Bearman (délelőtt) / Ocon (délután)

Racing Bulls: Tsunoda (délelőtt) / Hadjar (délután)

Williams: Albon (délelőtt) / Sainz (délután)

Stake: Hülkenberg (délelőtt) / Bortoleto (délután)

A teszttel kapcsolatos tudnivalókat ebben a cikkben szedtük össze, de azt említsük meg itt is kezdésként, hogy mindhárom nap során magyar idő szerint 8 és 12, illetve 13 és 17 óra között lesznek majd autók a pályán. Az előző évekhez hasonlóan most is lesz élőképes közvetítés is a fizetős F1 TV-n, de természetesen aki velünk tart, az sem marad le egyetlen fontos momentumról sem!

Nagy szeretettel köszöntünk mindenkit, alig fél óra múlva zöldre vált a bokszutca végi lámpa Bahreinben, ezzel pedig megkezdődik a 2025-ös F1-es szezon előtti hivatalos teszt első napja - tartsatok velünk az egész nap folyamán!