Norris és Alonso is megkapta a közepeseket, vajon odapörköl-e valamelyikük?
Köszönjük szépen a figyelmet, az edzés véget ért, menjetek pihenni. Nyugodalmas jó éjszakát, szép álmokat mindenkinek!
Itt a vége, az alábbi eredménnyel zárult a rendhagyó mexikói FP2:
Norris még egyszer belelendült, futott egy lila középső szektort, s közben szép csendben véget ér az edzés.
Közben a legtöbben már befejezték, a szerelők elkezdik az edzés utáni programot.
A spanyol is havít, ő tizenegyedik. És a hajrára Hamilton is kijön, neki is lehet egy gyorsköre.
Norris és Alonso úgy tűnik, hogy gyors kört futnak. Bizony, Norris feljön ötödiknek!
Na és akkor. Zhou lefutotta az előírt 30 körét, jöhet pár kör a közepesen! Tényleg, ott van!
Húúúú, Colapinto ugyanott rontott, ahol Russell, szerencsére nem lett csúnya vége.
Aha! A Mercedes közlése szerint a piros miatt a Pirelli átszabta a terveket. Szóval ezért nem kerültek fel a sárga oldalfalú közepesek.
James Vowlest az imént megkérdezték, hogy tényleg a VCARB-nál köthet-e ki Franco Colapinto. Nem mondott nemet.
Hát az erőviszonyokat illetően azért sokkal okosabbak nem lettünk ma.
Mindkét keveréken megvoltak a rövid etapok, innentől gyorskörökre már nem kell számítani.
Nem. Akkor ezt a témát most elengedjük. 18 perc van még az edzésből.
Na, lehet, hogy most? Hamilton mintha megkapná a közepeset.
Továbbra is a tesztgumikon mindenki. Hirtelen nem tudjuk, hogy szól az erre vonatkozó előírás, de meglehet, hogy a megszakítás miatt nem tehetik fel a közepeseket az első edzést kihagyó versenyzők.
A Mercedes megerősítette a nyilvánvalót: "komoly" sérüléseket szenvedett Russell autója.
Izgalmassá teszi Norris és Alonso a gumitesztet, szép kis csatába bonyolódtak. Igaz, Norris a pályán kívül előzött!
Jó hír, Russell már a Mercedesnél van, kiengedték az orvosi központból.
Zhou pedig azt közli, hogy égnek a fékjei. Ezt szagolta volna ki Ocon?
Ocon égett szagot érez. De megnyugtatta a csapattagokat, hogy nem az autójából jön.
Egy helyszíni jelentés szerint Russell továbbra is sántít.
A Red Bull közölte, hogy véget ért Verstappen számára az edzés.
Így áll jelenleg az edzés:
Közeleg a 60 perces határ, amikor az első edzést kihagyó öt versenyző elvileg áttérhet saját programjára.
A többség újabb ötkörös etapok után a bokszban, Leclerc viszont most kezdi csak a második menetet. Eltérő taktika, mondhatnánk.
Verstappent visszahívják a bokszba, nincs rendben ez az autó!
Verstappen pedig a pályán!
Sainz tovább javít, 1:17,699 az új etalon, Piastri és Tsunoda szintén 1:18-on belül.
Sorra javítanak a versenyzők, ezen a ponton nagyon nehéz lenne megmondani, hogy ki melyik évjáratú abroncson milyen etapot fut.
Verstappen és Albon a bokszban, Russell (valószínűleg) az orvosi központban, a többiek a pályán.
Na jó, azért leírjuk, hogy a mezőnyt a hétvégén nyolc mexikói, egy amerikai és egy román versenyző alkotja. Utóbbit ifjú titánnak aligha nevezhetjük, az évek óta túraautózó 44 éves Horia-Traian Chirigutról van szó.
És mielőtt belekezdenénk annak fejtegetésébe, hogy kik a NACAM F4 esélyesei, szerencsére folytatódik az edzés.
Az F1-et a szokásos betétprogramok egyike sem kísérte el Mexikóba, helyette a nézők az F1 mellett egy helyi GT-sorozatot, egy historic szériát és a regionális F4-et láthatják a pályán.
Továbbra is zajlik a baleset helyszínének helyreállítása. Kezdhetünk félni, nehogy meghosszabbítsák a gumiteszt kedvéért az edzést.
És mentés közben még kicsit lekoccolják a falat a ronccsal... Mintha nem lenne elég baj!
Teljes összetört a Mercedes jobb oldala, az első szárny leszakadt – mindezt azt követően, hogy az első edzésen megsérült Hamilton autójának padlólemeze.
Nem könnyíti meg az ébren maradást a piros zászlós megszakítás... De azért tartsatok ki!
A visszajátszásokon úgy tűnt, hogy a bordáját is fájlalta a brit...
Itt látható a baleset:
Así ha sido el accidente de George Russell en los Libres 2.pic.twitter.com/HJpfVoaIxr
— ElReyGuiri (@ElReyGuiri) October 25, 2024
Nem akarjuk a fallra festeni se az ördögöt, se mást, de az első képek alapján nem biztos, hogy Russell folytatni tudja a hétvégét...
Russell szerencsére kiszállt az autóból, de nagyon nem nézett ki jól, ahogy bicegett...
Így fest a Mercedes az ütközés után:
Russell! Nagyon összetöri a Mercedest!
Sainzé a hétvége eddigi leggyorsabb köre 1:17,809-cel.
Verstappen nem tudja követni az előírást, bár alighanem szeretné. A motorből érkező furcsa hangok miatt visszarendelik a bokszba.
Öt kör, azaz két gyorskör után érkeznek az autók vissza a bokszba, legalábbis azok, akiknek ezt írták elő.
Verstappen a pályán, de ismét a motorra panaszkodik...
Megvan a sárga oka, Gasly kolbászolt el az 1-es kanyar bukóterében, és be is gyűjtött némi hulladékot az első szárnyára.
Sainz 1:18,276-os kört teljesít, ez egy rendes gyorskör volt.
Hopp, volt egy kis sárgánk, valaki elnézett valamit az 1-es szektorban.
Buzgón körözgetnek a versenyzők a Pirelli által előírt program mentén. Sainz pedig erős körrel nyit.
Az első edzésen motorproblémákkal szembesülő Verstappen éppúgy a bokszban még, mint a balesetet szenvedő Albon.
Az első edzésen Russell volt a leggyorsabb, 2 ezreddel 1:18 alatt végzett, ehhez tudunk viszonyítani. Norris épphogy bemegy 1:20 alá a C5-össel.
Elkezdődött a különleges szabadedzés.
A Williams közölte, hogy Alex Albon rendben az FP1-es balesete után, de úgy tűnik, hogy nem tudja időben megkezdeni az FP2-t.
S hogy milyen gumitesztről van szó? Ezt nemrég a következőképp foglaltuk össze:
A gumiteszt során a versenyzőknek a Pirelli által megszabott programot kell futnia, előre meghatározott körszámot kell teljesíteni előírt üzemanyagszinttel – egy gyorskörös etapot 20, és egy hosszú etapot 100 kilogramm üzemanyaggal.
Két szett abroncsot fognak használni, egy szett 2024-eset (négy csapat a C4-est, hat pedig a C5-öst) viszonyítási alapként, és egy szettet a 2025-ös prototípusokból: a Mercedes, a Ferrari, az Alpine és a Haas marad C4-en, míg a C5-ösök közül a Red Bull, a McLaren és a Sauber C5-ös prototípust kap, a VCARB, az Aston Martin és a Williams pedig az új leglágyabb keveréket, a C6-ost.
A páratartalom magas, a légnyomás alacsony, a hőmérséklet kellemes. Ennyit lehet elmondani az időjárásról. És hogy nem lesz eső – kész szerencse, mert alaposan elrontaná a tervezett gumitesztet!
Szépséges jó estét kívánunk mindenkinek, következik az F1-es Mexikóvárosi Nagydíj második, különleges, 90 perces szabadedzése!