Na és akkor. Zhou lefutotta az előírt 30 körét, jöhet pár kör a közepesen! Tényleg, ott van!
Köszönjük szépen a figyelmet, az edzés véget ért, menjetek pihenni. Nyugodalmas jó éjszakát, szép álmokat mindenkinek!
Itt a vége, az alábbi eredménnyel zárult a rendhagyó mexikói FP2:
Norris még egyszer belelendült, futott egy lila középső szektort, s közben szép csendben véget ér az edzés.
Közben a legtöbben már befejezték, a szerelők elkezdik az edzés utáni programot.
A spanyol is havít, ő tizenegyedik. És a hajrára Hamilton is kijön, neki is lehet egy gyorsköre.
Norris és Alonso úgy tűnik, hogy gyors kört futnak. Bizony, Norris feljön ötödiknek!
Norris és Alonso is megkapta a közepeseket, vajon odapörköl-e valamelyikük?
Húúúú, Colapinto ugyanott rontott, ahol Russell, szerencsére nem lett csúnya vége.
Aha! A Mercedes közlése szerint a piros miatt a Pirelli átszabta a terveket. Szóval ezért nem kerültek fel a sárga oldalfalú közepesek.
James Vowlest az imént megkérdezték, hogy tényleg a VCARB-nál köthet-e ki Franco Colapinto. Nem mondott nemet.
Hát az erőviszonyokat illetően azért sokkal okosabbak nem lettünk ma.
Mindkét keveréken megvoltak a rövid etapok, innentől gyorskörökre már nem kell számítani.
Nem. Akkor ezt a témát most elengedjük. 18 perc van még az edzésből.
Na, lehet, hogy most? Hamilton mintha megkapná a közepeset.
Továbbra is a tesztgumikon mindenki. Hirtelen nem tudjuk, hogy szól az erre vonatkozó előírás, de meglehet, hogy a megszakítás miatt nem tehetik fel a közepeseket az első edzést kihagyó versenyzők.
A Mercedes megerősítette a nyilvánvalót: "komoly" sérüléseket szenvedett Russell autója.
Izgalmassá teszi Norris és Alonso a gumitesztet, szép kis csatába bonyolódtak. Igaz, Norris a pályán kívül előzött!
Jó hír, Russell már a Mercedesnél van, kiengedték az orvosi központból.
Zhou pedig azt közli, hogy égnek a fékjei. Ezt szagolta volna ki Ocon?
Ocon égett szagot érez. De megnyugtatta a csapattagokat, hogy nem az autójából jön.
Egy helyszíni jelentés szerint Russell továbbra is sántít.
A Red Bull közölte, hogy véget ért Verstappen számára az edzés.
Így áll jelenleg az edzés:
Közeleg a 60 perces határ, amikor az első edzést kihagyó öt versenyző elvileg áttérhet saját programjára.
A többség újabb ötkörös etapok után a bokszban, Leclerc viszont most kezdi csak a második menetet. Eltérő taktika, mondhatnánk.
Verstappent visszahívják a bokszba, nincs rendben ez az autó!
Verstappen pedig a pályán!
Sainz tovább javít, 1:17,699 az új etalon, Piastri és Tsunoda szintén 1:18-on belül.
Sorra javítanak a versenyzők, ezen a ponton nagyon nehéz lenne megmondani, hogy ki melyik évjáratú abroncson milyen etapot fut.
Verstappen és Albon a bokszban, Russell (valószínűleg) az orvosi központban, a többiek a pályán.
Na jó, azért leírjuk, hogy a mezőnyt a hétvégén nyolc mexikói, egy amerikai és egy román versenyző alkotja. Utóbbit ifjú titánnak aligha nevezhetjük, az évek óta túraautózó 44 éves Horia-Traian Chirigutról van szó.
És mielőtt belekezdenénk annak fejtegetésébe, hogy kik a NACAM F4 esélyesei, szerencsére folytatódik az edzés.
Az F1-et a szokásos betétprogramok egyike sem kísérte el Mexikóba, helyette a nézők az F1 mellett egy helyi GT-sorozatot, egy historic szériát és a regionális F4-et láthatják a pályán.
Továbbra is zajlik a baleset helyszínének helyreállítása. Kezdhetünk félni, nehogy meghosszabbítsák a gumiteszt kedvéért az edzést.
És mentés közben még kicsit lekoccolják a falat a ronccsal... Mintha nem lenne elég baj!
Teljes összetört a Mercedes jobb oldala, az első szárny leszakadt – mindezt azt követően, hogy az első edzésen megsérült Hamilton autójának padlólemeze.
Nem könnyíti meg az ébren maradást a piros zászlós megszakítás... De azért tartsatok ki!
A visszajátszásokon úgy tűnt, hogy a bordáját is fájlalta a brit...
Itt látható a baleset:
Así ha sido el accidente de George Russell en los Libres 2.pic.twitter.com/HJpfVoaIxr
— ElReyGuiri (@ElReyGuiri) October 25, 2024
Nem akarjuk a fallra festeni se az ördögöt, se mást, de az első képek alapján nem biztos, hogy Russell folytatni tudja a hétvégét...
Russell szerencsére kiszállt az autóból, de nagyon nem nézett ki jól, ahogy bicegett...
Így fest a Mercedes az ütközés után:
Russell! Nagyon összetöri a Mercedest!
Sainzé a hétvége eddigi leggyorsabb köre 1:17,809-cel.
Verstappen nem tudja követni az előírást, bár alighanem szeretné. A motorből érkező furcsa hangok miatt visszarendelik a bokszba.
Öt kör, azaz két gyorskör után érkeznek az autók vissza a bokszba, legalábbis azok, akiknek ezt írták elő.
Verstappen a pályán, de ismét a motorra panaszkodik...
Megvan a sárga oka, Gasly kolbászolt el az 1-es kanyar bukóterében, és be is gyűjtött némi hulladékot az első szárnyára.
Sainz 1:18,276-os kört teljesít, ez egy rendes gyorskör volt.
Hopp, volt egy kis sárgánk, valaki elnézett valamit az 1-es szektorban.
Buzgón körözgetnek a versenyzők a Pirelli által előírt program mentén. Sainz pedig erős körrel nyit.
Az első edzésen motorproblémákkal szembesülő Verstappen éppúgy a bokszban még, mint a balesetet szenvedő Albon.
Az első edzésen Russell volt a leggyorsabb, 2 ezreddel 1:18 alatt végzett, ehhez tudunk viszonyítani. Norris épphogy bemegy 1:20 alá a C5-össel.
Elkezdődött a különleges szabadedzés.
A Williams közölte, hogy Alex Albon rendben az FP1-es balesete után, de úgy tűnik, hogy nem tudja időben megkezdeni az FP2-t.
S hogy milyen gumitesztről van szó? Ezt nemrég a következőképp foglaltuk össze:
A gumiteszt során a versenyzőknek a Pirelli által megszabott programot kell futnia, előre meghatározott körszámot kell teljesíteni előírt üzemanyagszinttel – egy gyorskörös etapot 20, és egy hosszú etapot 100 kilogramm üzemanyaggal.
Két szett abroncsot fognak használni, egy szett 2024-eset (négy csapat a C4-est, hat pedig a C5-öst) viszonyítási alapként, és egy szettet a 2025-ös prototípusokból: a Mercedes, a Ferrari, az Alpine és a Haas marad C4-en, míg a C5-ösök közül a Red Bull, a McLaren és a Sauber C5-ös prototípust kap, a VCARB, az Aston Martin és a Williams pedig az új leglágyabb keveréket, a C6-ost.
A páratartalom magas, a légnyomás alacsony, a hőmérséklet kellemes. Ennyit lehet elmondani az időjárásról. És hogy nem lesz eső – kész szerencse, mert alaposan elrontaná a tervezett gumitesztet!
Szépséges jó estét kívánunk mindenkinek, következik az F1-es Mexikóvárosi Nagydíj második, különleges, 90 perces szabadedzése!