A start pillanatai a Red Bull galériájából – Piastri nem engedett a belső ívről, ennek eredményeként vette át a vezetést. Az ausztrál már 3,5 másodperccel vezet.
Norris és Hamilton állnak a dobogón, mögöttük Leclerc, a végül ötödik Verstappen, Sainz, a hetedik helyet mentő Perez, valamint Russell, Tsunoda és Stroll a pontszerző helyeken.
Oscar Piastri átszeli a célvonalat, az ausztrál nyerte a Magyar Nagydíjat – kettős győzelem a McLarennél, de senki sem lehet őszintén boldog az utolsó etap mizériája után.
A kérésnek eleget tett, a folytatásban azonban tapad Piastrira: az jár a fejében, hogy az utolsó két körben még meg tudja előzni?
Megtörtént, az imák meghallgatásra találtak: három körrel a vége előtt Norris lelassít és elengedi a csapattársat.
A McLaren egyre nagyobb nyomást gyakorol Norrisra: már azt emlegetik, a „bajnokságot csapatként kell megnyerni, ehhez szükséged lesz Oscarra.”
„Kérlek, most” – könyörög szabályosan neki mérnöke.
Hamilton-Verstappen második felvonás: a holland kifékezi a Mercedest, de a kerekek összeérnek. A Red Bull a levegőbe repül és a bukótérbe csúszik. A defektet megússza, de az ötödik helyre esik vissza.
„Emlékezz a vasárnap reggeli beszélgetésekre” – üzeni a McLaren Norrisnak. „Mondjátok neki, hogy érjen utol” – válaszolja a versenyző. Eközben a különbség már 5 másodperc fölé nő. Hiába lesz ebből garantáltan kettős győzelem, nem lesz őszinte az öröm.
Norris folyamatosan kapja az üzeneteket arról, hogyan kellene spórolnia a gumikkal, a 4-es és 11-es kanyart emlegetik, a két tempós fordulót. Norris azonban nem nagyon óvatoskodik, a különbség 4 másodperc fölé nőtt.
Verstappen menti a menthetőt, az 57. körben a célegyenes végén megelőzte Leclerc-t. A következő célpont Hamilton két másodpercre, a harmadik hely az elérhető maximum.
Nem csupán a McLarennél fokozódik a feszültség, hanem a Red Bullnál is, Verstappen szüntelenül tajtékzik a stratégia miatt: most azért dühöng, mert neki „meg kell mentenie” a futamot Leclerc és Hamilton megelőzésével.
Piastri kétszer is hibázott, így 3,6 másodperc már a különbség. A McLaren azt üzeni, hogy nem akarnak sok versenyidőt veszteni a helycserével, utolérni viszont így bajosan fogja a csapattársat…
Az 50. körben áll csak ki Verstappen az élről, kilenc körrel Hamilton és Leclerc után, mögéjük, az ötödik helyre ér vissza. A lemaradás hat másodperc a Ferrari mögött, de a friss közepeseket csak 20 körre kell beosztani.
Megkaptuk a választ, a McLaren udvariasan felvázolta Norrisnak, hogy szeretnék, ha visszaállna az eredeti sorrend. Norris reakcióját sajnos nem hallottuk.
Csak két körrel később jön vissza Piastri, 2,9 másodperces kiállása nem is túl gyors – három másodperccel Norris mögé jön vissza! Verstappen még kint, mögötte Norris és Piastri: hogyan kezeli ezt a helyzetet a McLaren?
A McLaren Norrist hívja ki előbb a 45. kör végén, ezzel Hamilton elévágási kísérletére reagálnak – így azonban a brit Piastri elé vághat.
Ez a kisodródás két másodpercet vett el Piastri előnyéből – a különbség 1,2 másodpercre is lecsökkent, de az ausztrál kezd talpraállni és ismét 1,8-ra növelte a különbséget.
A 41. körben viszont nem csupán Hamilton, hanem Leclerc is érkezik – szinte tökéletesen azonos kiállással jönnek vissza. A Mercedes keményt, a Ferrari közepest kapott. Duplán Verstappen elé tudnak vágni?
Hamiltont hívták a bokszba, de a brit nem jött – Verstappen ebben a körben sincs elég közel. Alonso eközben második kiállását is teljesítette.
A DRS segítségével Verstappen minden körben ráesik Hamiltonra az 1-es kanyaron, de ha a Mercedes nem hibázik, nincs elég közel, hogy bármit megpróbáljon. Eközben Leclerc is megérkezett, egy másodpercen belül!
A 70 körös futam felénél járunk, az első 5 sorrendje Piastri, Norris, Hamilton, Verstappen és Leclerc, a pontszerzők között Sainz, Alonso, Perez, Stroll és Tsunoda.
Az üzekedésnek ketten örülhetnek: Norris már több mint hat másodperccel jár előttük, Leclerc hátránya viszont kettőre csökkent.
Verstappen teljesen utolérte Hamiltont a harmadik helyért zajló csatában: a 35. körben a Hamilton elfékezi az egyes kanyart, Verstappen a kettesben körbeautózza, de nem tud befordulni, lecsúszik az aszfaltos bukótérbe.
A 29. körben (a féltáv 35 körnél lesz) Perez, Gasly és Ricciardo (másodszor) is kiáll. A mexikói a 15. helyre tér vissza, a pontmentés sem tűnik egyszerűnek a Q1-es baleset után.
A kopott abroncson haladó versenyzők esnek vissza: Sainz Russellt, majd Tsunodát is átlépte, a két Aston Martin pedig Hülkenberget előzte.
A monacói is kiállt, nem tűnik valószínűnek az egyetlen kiállás. A monacói ötödik helyre tért vissza, mögötte Tsunoda és Russell, akik még nem cseréltek. Rajtuk kívül csak Perez és Gasly adós még a cserével.
A 21. kör végén Verstappen is kijön a kemény keverékért – 3,0 másodperces kiállása a Red Bulltól kifejezettem lomha. Sainz is kijött vele együtt a Ferrari, 2,5 másodperc alatt cserélt.
Leclerc még kitart a közepesen, Verstappen viszont jelentősen, 7 másodperccel Hamilton mögé jött vissza.
Miközben a tévénézők és a helyszínen levők 99 %-a a futam eseményein izgul, a bontók már megkezdték az összepakolást:
A 19. körben Piastri is kiáll az élről. A negyedik helyre tér vissza, Verstappen, Leclerc és Sainz ideiglenesen az első három, ők még nem álltak ki. Friss keményeken közben Hamiltoné a leggyorsabb kör.
A 17. körben Hamilton kiáll a negyedik helyről, erre pedig nem marad el a reakció – de nem Verstappen lép, hanem Norris, ő jön a következő körben keményért.
„Úgy gondoljuk, a versenyt Verstappen ellen vívjuk. Nyiss még nagyobb különbséget, most 2,9 másodperc” – mondta a McLaren Norrisnak. A pole-pozíciós nem ezt szerette volna hallani, hiszen Piastrihoz képest sem sokkal nagyobb a különbség, mint Verstappenhez.
Alonso is kiáll a 7. helyről. Nyolc versenyző már túl a kerékcserén, legelöl Hülkenberg, aki már a futam elején kijött egy nem tervezett cserére, Stroll a lágy abroncson azonban továbbra is megy.
Albon és Magnussen négy és öt helyet javított a rajtpozícióhoz képest, köszönhetően a lágy guminak – a 7. kör végén ők az első kereket cserélők.
Az első körös tülekedés nyertese, Piastri már 2,4 másodperccel vezet. Norris és Verstappen mögött Leclerc és Sainz a további sorrend. Alonso, Stroll, Albon és Magnussen állnak pontszerző helyen, Perez mindössze a 17. pozícióban halad.
A Red Bull azonban nem akarja kockáztatni a büntetést: a csapat utasítására a 4. kör elején Verstappen maga elé engedi Norrist. A holland persze nem boldog, mérgelődik egy sort.
Verstappen is bizonygatja saját igazát, letolták a pályáról. Három autó fordult egymás mellett, nem meglepő, hogy nem tudtak mind befordulni:
Vissza kell adnia a pozíciót – mondja Norris Verstappenről. A brit több rádióüzenetben bizonygatja, a holland jogtalanul jött vissza elé, azonban a Red Bullnak a külső íven már nem maradt helye.
Elindult a futam! Őrült első kanyarok után Piastri vezet, Verstappen az 1-es kanyar bukóterébe sodródott, de úgy is Norris elé került! Hamilton is javított, a negyedik helyen, Sainz viszont csak hetedik.
310 000 a teljes nézőszám egész hétvégét nézve – egy éve 303 000-en voltak.
Elindult a felvezető kör. Az első hat versenyző közepesen rajtol, a negyedik sorból a két Aston Martin lágyon, a mezőny végén kemény gumis rajtokat is látunk.
Norris autóján a gázpedált szerelte a csapat a rajtrácson: alkatrészt is cseréltek feszített tempóban, csak bízni lehet benne, hogy minden rendben lesz vele.
Főszerkesztőnk fotója – ilyen a kilátás a sajtóközpontból:
A délelőtti Formula-2-es versenyt az F1-es hírekben gyakran szereplő Mercedes-védenc, Andrea Kimi Antonelli nyerte: az olasz tehetség éppen Magyarországon szerezte meg első főfutamos győzelmét.
Az eddig látottak alapján ez a McLaren hétvégéje, Norris és Piastri a kvalifikáción elhozta az első rajtsort – 12 éve, 2012 szezonzáróján történt ilyen utoljára!
Verstappen a harmadik, Sainz a negyedik helyen, Gasly pedig a bokszutcából indul, az utolsó rajtkocka helyett az Alpine inkább bevállalt egy akkumulátorcserét. Íme a teljes rajtrács.
A helyszíni csapat munkában – a Red Bull társtulajdonosát, Chalerm Yoovidhyát állítottuk meg pár szóra:
Elérkezett a hétvége legjobban várt pillanata, hamarosan elrajtol a Magyar Nagydíj, hazai szempontból az év legfontosabb futama. A Formula.hu stábjának egyik fele a pályán, másik fele a gép előtt dolgozik azon, hogy olvasóinkhoz a leggyorsabban eljusson minden fontos és érdekes információ.