DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
19:33

A Haas közben gyászol a hétvégén: az amerikai csapat a Formula.hu-hoz eljuttatott közleményben jelezte, hogy az autójuk orrkúpján a hétvégén szerepelni fog Gloria Kunnath neve, aki az olaszországi bázisukon dolgozott irodai és HR-asszisztensként, s aki tragikusan fiatalon hunyt el, miután három éve küzdött tüdődaganattal.

Ez volt tehát az USA Nagydíj első és egyetlen szabadedzése, a program még ma magyar idő szerint 23 órakor az időmérő edzéssel folytatódik, amely a vasárnapi nagydíjra kvalifikál majd - tartsatok velünk akkor is!

Leclerc dobott még egy lila első szektort, de végül nem tudott javítani, így ez a vége. Változatos az élboly, azt leszámítva, hogy természetesen Verstappen az élen, a McLarenek eredménye pedig csalóka lágy gumis futás híján.

Lepörgött közben az óra, lesz-e vajon még változás a sorrendben? Verstappen, Leclerc, Hamilton, Perez, Magnussen a top 5 jelenleg.

Norris és Piastri még most is amúgy a közepes keveréket nyúzza, az Astonok mellett csak ők nem futottak lágy gumis kört.

Hamilton két lila szektor után "csak" a harmadik: Red Bull, Ferrari, Mercedes sorrend az első háromban - de a tízen kívüli McLarenek még nem futottak lágy gumin.

Verstappen a forrósodó ülésére panaszkodik a rádión. Mögötte most Leclerc a második, Perez a harmadik.

Verstappen mögött most Magnussen, Albon, Hülkenberg és Sargeant haasos-williamses sorminta - aztán mire leírtuk, Russell bejött közéjük a harmadik helyre.

Egyre többen lágyon, köztük Verstappen is, aki annak rendje és módja szerint 1:35,912-es idővel visszaveszi az első pozíciót. Tsunoda közben pedig a harmadik, Ricciardo a negyedik.

Albon oda is durrant velük: 1:36,535-ös idővel az élen. Sargeant is az ötödik helyen - a többi csapat viszont még vár az időmérős és lágy gumis próbálkozással.

Ráfordultunk az utolsó negyed órára, és feltűntek a lágy gumik: a két Williams rakta fel őket elsőként.

Alonso ugrott fel a kilencedik helyre, éppen az imént hibázó Ricciardo mögé. Stroll viszont még mindig a bokszban: mindössze öt kört tett meg, ő az egyetlen, aki 10 kör alatt áll az edzésen...

Új név az első helyen: Norris 1:37,256-os körrel átveszi a vezetést Hamiltontól.

Alonso közben legalább visszatért a pályára az Astonnal, Stroll viszont már nem is ült az autóban. Azért az kétségtelen, hogy a kanadait tényleg sújtja balszerencse is idén jócskán...

Piastri élt át egy necces pillanatot: az S-kanyarok végén sodródott le a pályáról előbb csak a kerékvetőn túlra, aztán rá a fűre - nagy szerencséje a McLarennek, hogy az újonc ausztrál megfogta.

A még mindig a garázsban rostokló Astonok mellett az Alpine-ok feltűnően gyengék egyelőre, hiszen Ocon és Gasly csak a 17 és 19. helyeken állnak - de jegyezzük meg: egyelőre inkább a hosszabb etapokat nyüstölték a pilóták, várhatóan az edzés vége felé láthatunk majd időmérős próbálkozásokat.

Közeledünk az edzés feléhez, mutatunk egy teljes állást:

Jelenleg szinte mindenki a bokszban (Verstappen és Sargeant a két kivétel), de feltűnően kevés kört tett meg eddig a két Aston: Stroll mellett a jelentések szerint Alonsónak is gondjai vannak a fékekkel.

Sainz jelezte, hogy az egyenesben nagyon pattogott a Ferrarija. Bármennyire is hisszük azt, hogy búcsút intettünk már a delfinezésnek, azért időről időre felüti a fejét bizonyos csapatoknál a pattogás.

Új éllovas: Hamilton 1:37,394-es körrel átveszi a vezetést Verstappentől. A Mercedes garázsában pedig Toto Wolffot láthattuk az imént: a csapatfőnök az előző két nagydíj kihagyása után tért vissza a térdműtétjét követően.

A Ferrari az első, amely szállítja az Austinban elmaradhatatlan fotót a toronnyal a háttérben:

Hamilton most 44 ezredre (naná, hogy pont ennyire!) megközelítette Verstappent, mögöttük viszont szokatlan nevek Magnussennel és Tsunodával. Az Aston Martinnál pedig közben a fékekkel van gond: Strollra szóltak rá a bokszba bemenet, hogy erősen hűtse őket.

Jönnek az első kisebb hibák is: Ocon fékezte le a hátsó hosszú egyenes végi kanyart, Sainz pedig Norrist érte utol rossz ütemben az S-kanyaroknál. "Majdnem ütköztünk" - jelezte a rádión a ferraris.

Verstappen már 1:37,6-nál jár, mögötte Hamilton és Bottas jön. Tíz perc elteltével mind a húsz versenyzőnek van mért köre - látszik, hogy nincs vesztegetni való idő!

Érkeznek közben az első köridők, jelenleg Verstappen vezet (ki gondolta volna?) 1:39,7-es idővel. Egyelőre amúgy a kemény és közepes keverékű gumik vannak használatban.

A Haasnál amúgy most először vehetjük szemügyre élesben is a Red Bullra hajazó fejlesztési csomagot - no meg persze az amerikai festést:

Indul a 60 perces szabadedzés, sokan máris a pályán - ami nem meglepő, a formátum miatt várhatóan a szokásosnál sűrűbb lesz a csapatok programja.

Ahogy arra számítani lehetett, kifejezetten meleg van a COTA-n: a levegő hőmérséklete 32 fok jelenleg. Azért várhatóan a kánikula nem fog hasonló problémákat okozni, mint két hete a katari futamon a pálya eltérő jellege miatt.

Annak ellenére, hogy sprintet rendeznek és már a szezon vége felé járunk, több csapat is hozott módosításokat: ide tartozik a Mercedes, az Aston Martin, de a legátfogóbb csomaggal a Haas készült - erről itt írtunk részletesen.

Köszöntünk mindenkit, kezdődik a szezon 18. Formula-1-es hétvégéje, az USA Nagydíj - amely ismét sprintlebonyolítás szerint zajlik, azaz egyetlen szabadedzés alatt kell mindent belőniük a csapatoknak. Ez jön most, tartsatok velünk!