DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 21. szombat
17:00

Na nézzük. Leclerc lilul az első szektorban, Verstappen és Sainz csak zöldül.

Ezzel itt meg is köszönjük a figyelmet, de jövünk rövidesen a legfontosabb értékelésekkel - holnap 15 órától pedig magával a futammal, tartsatok akkor és addig is velünk!

Itt a Q3 teljes végeredménye - 67 ezreden belül az első hármas!

És fel is lélegezhet a Ferrari: nem lesz további vizsgálódás a Q1-es lassú kör miatt, így hivatalos Sainz pole-ja!

Perez a negyedik, Albon az ötödik - de csak ideiglenesen, mert Russell mindkettejüket előzi. Hamilton csak a nyolcadik - CARLOS SAINZÉ A POLE-POZÍCIÓ!

Leclerc az élen 1:20,361-gyel, Verstappen 54 ezreddel megelőzi, Sainz viszont 13 ezreddel még őt is előzi!

Leclerc a második szektor után is előnyben, de ott már Verstappen is gyorsabb, Sainz meg pláne!

Következik az utolsó három perc, és jönnek az utolsó próbálkozások... Az élen 32 ezred a különbség Sainz és Leclerc között, Verstappen hátránya 99 ezred a hibával együtt.

Sainz, Leclerc, Verstappen, Russell, Albon, Perez, Norris, Piastri, Hamilton, Alonso tehát a sorrend az első próbálkozások után. Sainz eddig egész hétvégén minimálisan meggyőzőbb Leclerc-nél a Ferrarin belül, de ér-e ez majd pole-pozíciót?

Verstappen így is 1:20,6-tal kezd, Perez 1:20,9-es kört fut. Sainz és Leclerc viszont 1:20,5-ös idővel az első két helyen a Ferrarival! Russell és Albon bejön Perez elé - Verstappen a hiba ellenére is harmadik az első körök után.

Verstappen beleront a második szektor elején, megcsípte a sóderágyat a Roggia-sikán kijáratánál.

Jön a Q3, immár lágy gumikkal. Na feléled-e esetleg a McLaren, okoz-e szenzációt Albon, elkapja-e Verstappent valamelyik ferraris?

Elképesztő statisztika a Mercedestől: Hamilton lett az első pilóta, aki 300. alkalommal jutott Q3-ba. Mondjuk a 2006 előtt versenyzetteknek nehéz dolguk is lett volna úgy, hogy nem volt Q3... 

Az élen Verstappen visszaelőzte a végén Leclerc-t és Sainzt - itt a sorrend:

Hamilton bejön ötödiknek, ő megúszta. Lawson is javít, de csak a 12. helyre lép előre. Piastri viszont elmenekül, ezzel kilöki Tsunodát: a két AlphaTauri, valamint Hülkenberg, Bottas és Sargeant búcsúzik.

Vége a Q2-nek, Sargeant nem javít, ő már kiesett. Nézzük a többieket.

Hülkenberg, Hamilton, Lawson, Sargeant és Bottas az öt kieső helyen - lesz-e meglepetés? Sainzot közben előzésre biztatják a tumultusban...

Jön az utolsó három perc, érkezik mindenki a pályára, elég nagy a tömörülés a bokszutcában.

Hamilton arra panaszkodott, hogy Perez feltartotta, amikor a mexikói visszament a bokszba. Később pedig a tapadás hiányát is megemlítette a rádión a brit.

A Mercedesek voltak még adósak az első próbálkozásaikkal, de a követlen élbolyba nem kavartak be. Sainz, Verstappen, Leclerc, Albon, Perez, Russell, Alonso, Norris, Piastri, Tsunoda a top 10, kieső helyen Hülkenberg, Hamilton, Lawson, Sargeant és Bottas.

Leclerc másfél tizeddel jön Verstappen mögé, Sainz viszont megelőzi a címvédőt: 44 ezreddel a Red Bull-os előtt a Ferrarival, megvan az első 1:20-as idő!

Verstappen 1:21,035-tel nyit, Albon a második bő két tizedmásodperces hátránnyal, megelőzve Perezt.

Elindult közben a Q2, főszerepben a közepes keverékek!

Vizsgálni fogják a Ferrarikat az időmérő után: sem Leclerc, sem Sainz nem tartotta magát a korábban említett maximumidőhöz képest...

Itt a Q1 végeredménye - kiemelendő még Lawson továbbjutása is második F1-es hétvégéjén:

Óriási tűzijáték a végén: Albon második, Tsunoda negyedik, Sargeant a hatodik helyen! A lényeg viszont az utolsó ötös: kiesett Zhou (körtörlés után), Gasly, Ocon, Magnussen és utolsó helyen Stroll - a két Alpine borzalmas, de a kanadai astonos kiesése sem papírforma annak ellenére, hogy kvázi mindkét pénteki edzést kihagyta...

Bottas és Piastri is javulófélben az első szektorban, de szinte mindenki a pályán, csak a Red Bullok a bokszban.

Piastri körét törölték, visszacsúszik a 19. helyre. Jön az utolsó perc.

Hülkenberg ellépett a kieső helyekről, ahogy Piastri is, Stroll viszont nem. Norris pedig felugrik a negyedik helyre a McLarennel! Utolsó két helyen a két Alpine... Magnussen, Bottas és Stroll még bajban.

Közeledünk a Q1-es hajrához, jönnek az utolsó próbálkozások, javulófélben Hülkenberg és Stroll is.

Feljöttek a Ferrarik a Red Bullok mögé a 3-4. helyre.

Hat perccel a vége előtt kieső helyen áll Gasly, Piastri, Hülkenberg, Ocon és Stroll - ebből azért akár négy is meglepetésnek nevezhető lenne.

Nagy ugrás az AlphaTauriknál: Tsunoda az ötödik, a még mindig Ricciardót helyettesítő Lawson a hetedik helyen.

Perez állt ideiglenesen az élre, de nem sokáig, mert érkezett Verstappen és összerakott egy 1:21,5-ös időt, amit most már talán nem is vesznek el. Alonso a harmadik helyen az Astonnal, Ocon pedig megcsípte a sóderágyat az Ascari-sikán kijáratánál.

Az első körök után tehát a sorrend: Albon, Russell, Perez, Sainz, Sargeant. Verstappen és Alonso mért idő nélkül körelvétel miatt. A McLaren egyelőre tényleg nem tudja tartani a pénteki formát, Norris pedig kis híján Oconnal ütközött az utolsó kanyar előtt.

Sainz a negyedik, Leclerc csak a kilencedik - pedig Sainz lila középső szektort villantott.

Albon viszont az első a Williamsszel - méghozzá azért, mert törölték Verstappen körét pályaelhagyás miatt. De egyébként is tizeden belül lett volna a Red Bullhoz képest. Jönnek a Ferrarik.

Jönnek az első mért körök, Verstappen 1:22,047-tel nyit, Perez szűk két tizeddel mögötte. Russell be is jön a mexikói elé.

Bő egy perc után aztán megindulnak a csapatok, pályán többek között Verstappen is.

Elindult tehát a kemény gumis Q1, de még senki nem hajtott a pályára.

Az elmúlt jó pár futamhétvége után már-már felülüdésnek hat, hogy nincs esély az esőre Monzában - sem az időmérőn, sem majd holnap a versenyen. Legutóbb a május eleji Miami Nagydíjat úszta meg teljesen szárazon a mezőny...

A pilóták már készülődnek:

Szigorított is Niels Wittich versenyigazgató egy szabályon az időmérőre, Monzában ugyanis rengetegszer láthattunk az utóbbi években szélárnyékra várakozást és emiatt lassú tempóban vonatozást és feltartásokat: ezt úgy igyekeznek megakadályozni, hogy senki egyetlen kört sem - tehát ki- és bevezető kört sem! - teljesíthet 1 perc 41 másodpercnél lassabban.

A legfontosabb az időmérő kapcsán, hogy a Hungaroring után ismét a kísérleti gumiszabály van érvényben, azaz a Q1-ben a kemény, a Q2-ben a közepes, a Q3-ban pedig a lágy abroncsokat kell kötelezően használniuk a pilótáknak. A Magyar Nagydíjon okozott némi kavarodást ez a szabály, meglátjuk, hogy itt mi sül ki belőle.

Már csak azért is érdemes lesz követni az eseményeket, mert a kvalifikáció egyáltalán nem tűnik lefutottnak: egyelőre a Ferrari erős hazai pályáján, legalábbis ami az egykörös tempót illeti. A Mercedes szintén feltámadást produkált az FP3-on, a sötét ló pedig a Williams, Albon a kemény keverékű abroncson volt top 10-ben - itt találjátok a nemrég véget ért utolsó szabadedzés beszámolóját és eredményét, itt pedig a pénteki napról készült elemzésünket.

Köszöntünk mindenkit, szűk negyed óra múlva következik a szezon utolsó európai időmérője Monzából - tartsatok velünk!