DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
17:00

Alonso az ötödik. Jönnek a McLarenek!

Hát ez volt tehát a Magyar Nagydíj elképesztően izgalmas időmérője, rövidesen jövünk a nyilatkozatokkal - holnap 15 órakor pedig következik a futam!

Itt a teljes végeredmény. Hamilton szemmel láthatóan meghatódott.

És közben a McLarené a második sor. Egyetlen tizeden belül a top3.

HÁROM. EZREDMÁSODPERC. HIHETETLEN. HAMILTON 2021 DZSIDDA ÓTA ELŐSZÖR POLE-BAN!

Hamiltoné a pole! Három ezreddel a pole-ban, hihetetlen!

Norris a második, 82 ezredre csak Verstappentől! Hamilton gyorsabb a második szektorban!

Leclerc negyedikre javít. Verstappen pedig nem gyorsul tovább - de elég lesz-e így a pole-ra?

Na Leclerc kezdi elsőként az utolsó körét a nagyok közül. Zöldül az első szektor.

Közben már pályán a versenyzők, Hamilton megy ki utolsóként. Verstappenék kifejezetten lassú kivezető körön. Bő két perc még hátra, van idő.

Bizony nem egyértelmű a Verstappen-Hamilton csata, vannak részek, ahol a brit volt a jobb:

Bokszban mindenki, készülnek az utolsó lövésekre. Öt perc még a Q3-ból.

Nagyon szoros, a teljes top 10 másodpercen belül. Norris hátránya szűk három tized a harmadik helyen. De Hamilton tűnik a fő kihívónak Verstappen számára, az a 126 ezred nem ledolgozhatatlan.

Verstappen 1:16,612-vel az élen! Hamilton a második, 126 ezredre a hollandtól! Norris a harmadik, Alonso a negyedik, aztán Perez, Leclerc, Bottas, Hülkenberg, Piastri és Zhou.

Például Norristól: 1:16,904! De közben Verstappen lilul az első szektorban...

1:17,142 a kezdő idő Pereztől. Lesznek ennél jobbak is.

Indul a Q3, immár lágy gumikon! Perez az első pályára hajtó - 12 perc múlva eldől, kié a 38. Magyar Nagydíj pole-ja!

Az Alfák mellett emeljük ki, hogy Hülkenberg megint behozta a top 10-be a Haast.

Hát annyit azért talán ki lehet jelenteni, hogy valamelyest megkavarta a lapokat a gumiszabály - vagy csak szimplán a szokásos hungaroringi kavarodásról van szó persze...

Itt a teljes Q2-es sorrend - elképesztően szoros volt amúgy néhány helyen:

Leclerc javít hatodik helyre, ezzel viszont kilöki Sainzt, kiesik az egyik Ferrari! Ocon, Ricciardo, Stroll, Gasly búcsúzik még - azaz a két Alpine, az egyetlen megmaradt AlphaTauri és az egyik Aston. Az élen Norris, Hamilton, Verstappen, Bottas, Piastri.

Lepörög az óra, Bottas bejön negyediknek. Sainz tizedik, Leclerc 12. helyen!

Hülkenberg megy óriásit, negyedik a német a Haasszal. Ricciardo 11. helyre jön fel, ezzel alighanem kiesik. Hamilton a második, lila utolsó szektorral.

Norris a bokszban is maradt már, ő vezet. Ocon, Bottas, Ricciardo, Gasly, Stroll a kieső helyeken az utolsó percre fordulva.

Verstappen körbeér, de csak a második, két tizeddel elmarad Norristól. És akkor jönnek mindjárt a többiek, két perc még a végéig.

Öt perc még a Q2-ből, Verstappen jön elsőként a második próbálkozásra - kell is neki az elvett kör miatt.

Kisebb csend a pályán, készülnek a második felvonásra. Norris, Piastri, Perez a top3, hátul Bottas, Ricciardo, Gasly, Stroll és mért kör nélkül Verstappen.

Verstappen is feliratkozik a listára, akinek elvették a körét, az 5-ös kijáratánál szélesítette ki a pályát. Így most Norris vezet Piastri előtt, McLaren 1-2.

Verstappen még ehhez képest is nagyot ugrik: 1:17,296 az új etalon. De sokan még csak most érkeznek.

Természetesen nagy az ugrás a köridőkben: Perez egyből 1:17,6-os idővel nyit.

Indul a Q2, a következő 15 percben főszerepben a közepes keverékű gumik. Lesz-e itt is meglepetés?

Russell arra (is) fázott rá, hogy ott az említett utolsó szektoros tumultusnál túl sokan beugrottak elé.

Az élen pedig Zhou az Alfával. Igen, Zhou. Az Alfa Romeóval. Itt a teljes Q1-es sorrend:

És ezzel vége: Albon, Tsunoda, Russell, Magnussen, Sargeant az öt búcsúzó! Russell a negatív szenzáció, de emeljük ki azt is, hogy míg Tsunoda kiesett, Ricciardo kapásból továbbjutott - igaz, alig egy század volt közöttük!

Hamilton a hetedik, ő megússza, Norris a tizedik, ő is - Russell viszont csak a 18., ő kiesik!

Albon javít, így most mindkét Mercedes tizenötön kívül. Lejárt közben az idő.

Tumultus alakult ki az utolsó szektorban az utolsó körök előtt, Hamilton csigatempóban kezdte meg a gyorskörét. Russell is közben csak 14., veszélyben a Mercedesek abszolút.

Bő egy perc már csak hátra a Q1-ben, jönnek az utolsó körök. A két Williams, a két Haas és Hamilton a kieső helyeken pillanatnyilag.

Folyamatosak a javulások, Zhou mögött Norris volt egy ideig második, de elvették a körét. Így Perez, Sainz, Leclerc a további sorrend. Hamilton a kieső zónában!

Perez 1:18,3-as idővel az élen - de már nem, mert Zhou 1:18,1-re javít! Leclerc is megmenekül, bejön harmadiknak, így viszont most Sainz a kieső zónában.

Javítanak az Alpine-ok: Gasly a második, Ocon az ötödik helyen. Ezzel Leclerc kieső helyen öt perccel a vége előtt!

Hat perccel a vége előtt kieső helyen Stroll, Hülkenberg, Sargeant, Ocon és Magnussen, de nincs messze a zónától Leclerc, Gasly és Hamilton sem.

Ricciardo odadurrant egyet: hetedik helyre jön fel a visszatérő ausztrál. De már csak nyolcadik - Tsunoda ugyanis beugrik negyediknek a másik AlphaTaurival!

Verstappen átveszi a vezetést, de csak egy tizeddel Bottas előtt. Perez, Norris, Piastri mögöttük a sorrend - erős a Bottas-féle Alfa Romeo és a McLaren!

Hát, Albon esetén nem volt elsőre egyértelmű a pályaelhagyás... Azért reméljük, nem lesz ebből Spielberg 2.0...

Bottas ráadásul tovább gyorsul, 69 és 117 ezreddel vezet Perez és Verstappen előtt. Piastri a negyedik, majd jön Russell, Alonso és Hamilton. Több kört is elvettek közben, például Albonét.

Bottas azok után is az élen, hogy a Red Bullok és a Mercedesek is teljesítették az első körüket. Az Alfa már az FP3-on is elég jónak tűnt...

Érkeznek az első idők, 1:18,8-cal vezet Bottas. Értelemszerűen lassabbak a körök, mint amit az edzéseken a lágyabb gumikon láttunk.

Elindult a Q1, ebben a 18 percben tehát csak kemény keverékű gumit használhatnak a versenyzők. Ennek ellenére - vagy éppen ezért - egyébként sokan még nem is használták ezt a keveréket a hétvége során: spórolni kellett a Q1-re és mindenekelőtt a futamra.

A Hungaroring amúgy statisztikailag kimutatható módon is hajlamosabb meglepetésekkel szolgálni az F1-ben: gondoljunk csak tavaly Russell pole-jára vagy Ocon 2021-es győzelmére. Vajon most is látunk valami hasonlót vagy legalább kavarodást?

A lelátókon már az FP3 alatt is gyakorlatilag telt ház volt a Ringen:

Ami viszont mindenképp pozitív hozadéka a kísérleti szisztémának, hogy nagyon nehéz értelmezni az erőviszonyokat a három edzés után. Az azért valószínűnek látszik, hogy a Red Bull továbbra is az etalon, mögötte viszont vegyes a kép: a Mercedes pénteken még felemásan szerepelt, néhány órája viszont Lewis Hamilton a leggyorsabb; a Ferrari élen zárta az első napot, ma viszont nem futották meg az akkori idejüket sem; Norris pedig eggyel keményebb gumikon is ott volt az élbolyban a McLarennel.

Na de térjünk rá a kvalifikációra, amely rendhagyó lebonyolítású lesz a gumikat tekintve: kísérleti jelleggel nálunk debütál az a rendszer, melynek értelmében a Q1-ben csak kemény, a Q2-ben csak közepes, a Q3-ban csak lágy abroncsokat használhatnak a pilóták. Meglátjuk, hogy mindez lesz-e hatással az eredményekre - a szabadedzésekre bizonyosan volt, különösen a pénteki másodikra, ahol látványosan spóroltak a gumikkal a csapatok, ami miatt Verstappen és Hamilton is kiakadt az új szabályra.

Kezdjük rögtön a legfontosabb hírrel: nemrég bejelentették, hogy 2032-ig szerződést hosszabbított a Hungaroring és az F1, azaz még csaknem egy évtizedig biztosan lesz Magyar Nagydíj a naptárban. Utazó tudósítónk, Mészáros Sándor pedig még a bejelentés előtt beszélgetett Stefano Domenicali F1-vezérrel a hazai futamunkról - ezt itt olvashatjátok.

Köszöntünk ismét mindenkit, negyed óra múlva jön a 38. Formula-1-es Magyar Nagydíj időmérő edzése - tartsatok velünk!