Újra megeredt, miközben épp Piastri a pályán – mintha driftbemutatót látnánk, minden kanyarban megcsúszik alatta a McLaren.
Beszámoló: Russell-elsőség az esőben, Perez a falban
A második szabadedzés 17:00-kor kezdődik.
De nem, mert Russellben volt még egy kör, befejezte és ő zárt az első helyen!
A végeredmény 13 mért kört teljesítő versenyzővel:
Itt a kockás zászló, Russell megelőzte Piastrit, de a legvégén az újonc visszavágott, 1:39,154-es körrel övé az első szabadedzés!
Piastri az első 1:40 alatt, 1:39,906 az ausztráltól!
Kezdődik az utolsó perc, most Russell az első a két Aston Martin előtt, 13-an rendelkeznek mért körrel – Ricciardo végül nem fejezte be sajátját.
Tsunoda hiányos szárnnyal közlekedik a pályán, a jobb oldalát sikerült megtépáznia, egyelőre nem tudjuk, hogyan.
Most a két Aston Martin vezet, 1:40,687-tel Alonso az első helyen.
Verstappen ebből nem kér, a holland kisétált a garázsból, tőle már biztos nem látunk köridőt. Mindkét Red Bull mért eredmény nélkül fogja zárna a szabadedzést.
A végére azért összekapják magukat a többiek is, a mezőny több mint fele a pályán, az imént Alonso vezetett, most Leclerc az első 1:42,9-cel. 11 versenyzőnek van már köre, Sargeant pár perc múltán már csak utolsó előtti.
Időközben a két Williams fejezett még be kört, így Logan Sargeant vezeti a szabadedzést 1:46,8-as körrel. Felrémlik előttünk, mikor Nicholas Latifi zárt első helyen edzést a Hungaroringen…
Rövid piros zászló, de a sportbírók megtolták a Ferrarit és kisegítették a szorult helyzetből. Sainz így újra pályán, de bal szárnyvéglapja leszakadt.
Sainznak nem sikerült körbeérni: a Ferrari megforgott a 3-as kanyarból kijövet. Az autó nem sérült, de pechére a hasa fennakadt a vízelvezető csatornán – félig a füvön, félig az aszfalt felett…
Olyan történt, ami ezen az edzésen még nem: Valtteri Bottas befejezett egy kört, ezzel mért köridő került fel az eredménylistára! 1:47,787 szerepel a finn neve mellett.
Perez összetört Red Bullja sérült futóművel és szárnnyal visszatért a garázsba. Jó hír a mexikóinak, hogy mások sem tudtak értelmezhető mennyiségű adatot gyűjteni ezen az edzésen, amelyből már csak negyedóra maradt hátra.
Egy-egy autó végiggurul a pályán köztes abroncson, most a Ferrarik mentek ki, de eddig semmi érdemi nem történt a szabadedzésen – féltávhoz érkezve egyetlen mért kör sem szerepel az eredménylistán.
Hamilton a kör végén vissza is jött a garázsba – most Ocon is kihajtott, hasonlóan futólag.
Vajon miről szól a beszélgetés?
Véget ér a csend: Hamilton köztes abroncson elhagyta a bokszutcát. Könnyen lehet, hogy csak egyetlen tapogatózó kört fog megtenni.
Egyelőre csend a pályán, kérdés, hogy meddig maradnak bent az autók. Az eső várhatóan hamar el fog vonulni.
A kör végén az autók vissza is térnek a bokszutcába. Negyedóra már eltelt a szabadedzésből, és senkinek nincsen még mért körideje.
Még körbe sem értek az autók, már nagyon esik, Bottas szerint a körülmények vezethetetlenek, ő meg is pördült a pályán.
Ismét nyílik a bokszutca, folytatódik az edzés – és úgy néz ki, az első esőcseppek is megérkeztek.
A Red Bull megcsípte a füvet az 5-ös kanyarban a féktávon, megcsúszott és összetörte az autót. Rögtön piros zászlós megszakítás.
Zhounál már problémák, nincs erő, a csapat bokszba rendelte – aztán másodpercekkel később Perez a gumifalban!
Egyelőre száraz a pálya, de az F1.com előrejelzése szerint 80 százalék valószínűséggel megérkezik az eső az edzés végéig.
Zöld lámpa! Russell vezeti a sort ki a bokszutcából, mögötte Albon és Ricciardo.
A kamera Ricciardóra szegeződik, az ausztrál kigurul az AlphaTauri garázsából és beáll a sorba a bokszutcai lámpánál. Gyanítjuk, hogy többet látjuk őt a hétvégén, mint a csapat pilótáit szoktuk.
Érdemes lesz odafigyelni az Aston Martinra a hétvégén, két gyengébb nagydíj után a Hungaroringtől többet várnak a csapatban. „Pozitívan állunk hozzá ehhez a hétvégéhez. Ausztriában és Silverstone-ban szenvedtünk, így remélem, a mostani futam jobb lesz. A pálya vonalvezetése és a karakterisztikája olyan, mint azoké a pályáké, amiken jól teljesítettünk ebben az évben” – mondta Alonso.
Az F3 és F2 szabadedzése már lement a Ringen, előbbi kategóriában nagyot csattant Rafael Villagomez a hátsó egyenesben – szerencsére az autóval ellentétben a fiatal mexikói sértetlenül megúszta.
A Red Bull komolyabb fejlesztési csomagot hozott, a Mercedes is változtatott pár dolgon, a Ferrari és az Aston nem sok mindenen. Ezt érdemes tudni az F1-es csapatok hungaroringi fejlesztéseiről.
13:30-kor kezdődik a Magyar Nagydíj első szabadedzése – a 20 résztvevő között a 2022-es szezonzáró óta először Daniel Ricciardóval. Nem kétséges, hogy a legtöbb árgus szem a visszatérő teljesítményét figyeli.