Verstappen 16 másodperccel vezet Alonso előtt - a spanyol gyorsabb, de nagy a távolság. Ocon 13 másodpercre van Alonsótól.
Köszönjük a figyelmet, jövünk az összefoglalóval, a nyilatkozatokkal, hírekkel, érdekességekkel a helyszínről - tartsatok velünk a következő órákban és természetesen utána is! :)
Ez Verstappen 39. F1-es futamgyőzelme, Alonso és Ocon is boldog lehet, ahogy a 4-5. helyet hozó Mercedesek sem lehetnek elégedetlenek.
Itt a vége:
MAX VERSTAPPEN NYERTE A MONACÓI NAGYDÍJAT!
Még három kör van hátra, lecsordogál a futam vége.
Verstappen 25 másodperccel vezet, de hozzáért a falhoz megint - a csapat nézi, hogy van-e valami baj az autóval.
Russell támadja Hamiltont, pár tizedre van csak tőle - Leclerc 9 másodpercet kapott már tőle, így jelenelg a büntetése ellenére is előtte végezhet.
Tsunoda hibázik is, már csak a 13. Ennyit az AlphaTauri pontszerzéséről.
Piastri is megelőzi Tsunodát: mindkét McLaren a célegyenesben ment el mellette DRS-sel.
Norris megelőzi Tsunodát és feljön a kilencedik helyre!
Ocon, Hamilton és Russell között összesen 2,5 másodperc a távolság.
Leclerc a hatodik, Sainz a nyolcadik - ez sem a Ferrari futama.
Még 14 kör van hátra, az első két hely leosztott, a dobogó alsó foka a kérdés - vajon Hamilton vagy Russell képes-e megtámadni Ocont?
Hülkenberg 10 másodperces büntetést kap, mert nem jól töltötte le a korábbit...
Perez és Magnussen már a full esőgumikon van kint, nem is az intereken.
Russell is hibázik ugyanott, Perez is falnak érinti a Red Bullt - most elég sokan kalandoznak...
Magnussen rutinozik az egyes kanyar bukóterében, semmi érdekes.
Russell ötmásodperces büntetést kap, mert a csapat nem biztonságosan küldte vissza a bokszból, és feltartotta Perezt.
Stroll így kiesett a hibája miatt, nem tartott fel senkit, de ő nem tudja folytatni a falnak ütközése után. Magnussent kint hagyta a Haas slickeken, ő is falba tette az autót, de begurult a bokszba - folytatja, de ő az utolsó.
Mindenki intereken van, Verstappen 20 másodperccel vezet Alonso előtt, majd jön Ocon, és a mögötte támadó Hamilton.
Verstappen is érintőre vette a falat, de simán vezet a kerékcsere után - közben Stroll falnak csapja az Astont lassú tempóban!
Alonsónak elég tartaléka volt - bejött az interekért, visszajön a második helyre, így biztosított a dolog.
Sainz hibája viszont fájdalmas: a Ferrari egyszerre hívta ki az egymás mögött guruló két pilótáját, mert nem tehetett mást - és Leclerc volt már előrébb...
Sainz hibázik, becsúszik, de folytatja - Leclerc megelőzi, de nekik is jönniük kell az interekért. Alonso slickeket kapott, ő nagyon ráfaraghatott...
Verstappen bekiáltja a rádióba: "Intereket, intereket!"
Alonso a bokszban, nem vár tovább az Aston: közepes slickeket kap!
Russell kockáztat: intermediate-et kap!
Az alagút előtti lassú kanyarok olyanok a slickeken, mintha jégen mennének a pilóták - az alagút után viszont egész korrekt a helyzet.
Közben Sainz támadja Ocont, de a francia nem hagyja magát. A ferraris panaszkodik.
A szétkopott gumikkal ez most nehéz Verstappennek és Alonsónak - de a Red Bull azt tanácsolja a hollandnak, hogy maradjon kint, mert csak 2-3 kanyarban vizes, a többi autózható...
Vzes az út, mindenki slickeken van kint, senki sem mozdul, csak lassul - mi lesz ebből?
Esik az eső!
Hopp-hopp, kisebb esőcsepegést jelentenek a pilóták a pálya első felében és a közepénél. Az még érdekes lehet...
Magnussen is érintőre veszi a falat, ahogy fogynak a gumik és fáradnak a pilóták, kezdenek gyakoribbá válni az ilyenek.
Gasly is cserél, most ő a nyolcadik. Verstappen, Alonso és a harmadik Russell nem cserélt még az elejéről.
Piastri leborotválta az egyik belső falat - egy ilyen kell kicsit durvábban a safety carhoz...
Leclerc alatt elfogytak az abroncsok, a Ferrari feladta, kihozta a monacóit, aki Hamilton mögé, a nyolcadik helyre jön vissza.
Ha Alonso kijön, akkor a 9 másodperces előnyben autózó Verstappen megkönnyebbülhet, és azonnal cserélhet - de amíg az Aston megy, addig Verstappennek is mennie kell, mert ugyan visszajönne a második helyre Alonso mögé, de ha abban a sávban történik valami, akkor a spanyol veszélyes lehet rá. Amúgy nem.
Csak ugye közben már így néznek ki a gumik:
A pályán kint maradók természetesen a virtuális vagy valós biztonsági autóra várnak, mert azzal nagyon jól járnak - ha az nem jön, akkor a már kereket cserélők azért előnybe kerülhetnek, lásd Ocon, Sainz és Hamilton.
40. kör, túl vagyunk a verseny felén. Így állunk most a bokszkiállások megkezdése, de be nem fejezése közben:
Stroll a 15. helyen erőlködik Magnussen mögött, és nekimegy a Haasnak, megint megtöri az Astont.
Sainz tombol a csapatrádióban, hogy miért hozta ki őt így a Ferrari, hogy ne előzze meg Ocont. Mondják neki, hogy a mögötte egy másodpercre lévő Hamilton miatt, amire azt válaszolja egy cifra káromkodás kíséretében, hogy őt nem érdekli Hamilton.
Így Perez megint jön a bokszba, kap egy új első szárnyat - a pontszerzésre való esélye nagyjából elment.
Perez nem fér el az úton: előbb Strollnak megy neki, majd panaszkodik a kanadaira, most pedig egy Haast öklel fel, és összetöri a Red Bull első szárnyát. A mexikói szerint féktesztelte őt Magnussen, de kívülről nem így tűnik...
Hamilton egy másodpercre megközelítette Sainzot, az új gumikon ő futotta meg a verseny leggyorsabb körét.
Sainz és a Ferrari nem tudta megcsinálni: megvolt a kerékcsere, de Ocon elhúzott a spanyol mellett a célegyenesben, és megőrizte a pozícióját.
Ocon is jön a bokszba, de hibázik az Alpine, lassú a csere, 4,2 másodpercig tart - Russell és Hamilton közé, a hetedik helyre jön vissza. Itt az esély Sainz és a Ferrari előtt!
Hamilton nyitja meg a bokszkiállások során: most ő a nyolcadik, 14-15 másodpercre van az előtte haladó Russelltől, van előtte üres tér, nyomhatja.
Verstappen pillanatokon belül lekörözi Perezt.
Verstappen a bal elsőre panaszkodik, Sainzot majdnem kihívta kerékcserére a Ferrari, de aztán mégis kint hagyta inkább. Zajlik a sakkjátszma a pályapozíciókért.
Van esély valami kis esőcsepegésre, de semmi komolyra - 27 körön vagyunk túl a 78-ból.
A gumikopás állítólag nagyobb, mitn ahogy a csapatok várták, akár a közepes, akár a kemény keverékről beszélünk.
De előzni úgysem lehet...
Az azért egyértelmű, hogy Ocon feltartja a Ferrarikat és Hamiltont, akik egymás mögött autózgatnak tizedekre, míg Ocon őrzi a harmadik helyet.
Nocsak, előzés: Magnussen bevetődött Sargeant mellé, és megelőzi!
Sőt, a kör végén Stroll is megteszi ezt, majd ezt kihasználva Perez is elmegy a Williams mellett.
Sainz fekete-fehér zászlót kap a megmozdulásáért, de nincs büntetés, és nem intik ki a bokszba kötelező szárnycserére. Ezzel együtt tud élni.
A bokszkiállásra szánt idő 19 másodperc ezen a pályán, Ocon hátránya éppen ennyi Verstappenhez képest a harmadik helyen. 17 kör alatt megvan Verstappen számára egy bokszkiállásnyi előny a harmadik helyezetthez képest.
Alonso hátránya már hat másodperc Verstappenhez képest, a holland könnyedén kézben tartja ezt a futamot.
Előzés vagy bármi egyéb érdekesség nem történik, zajlik a vonatozás.
Alonso ráhozta a szívbajt a csapatra: defektet érez a bal első guminál, de a csapat szerint ők nem látnak problémát.
A versenyirányítás vizsgálja az Ocon-Sainz esetet.
Hamilton és Leclerc közelítenek az említett pároshoz, 15-17 másodpercre vannak már Verstappentől.
Leesett egy darab a szárnyból, így elvileg biztonságos a haladás, és a spanyol kint is akar maradni, nem akar kijönni a bokszba.
Sainz hibázik! Támadta Ocont, és az alagútból kifelé eső féktávon eltalálta a franciát - továbbmentek mindketten, nem volt jelentős csatt, de a Ferrari első szárnya megsérült.
Perez 28-29 másodperces hátránya azért érdekes, mert ő már volt a bokszban, a kiállások után azért lehet esélye a pontszerzésre még előzés nélkül is.
Russell rajfelállását kivizsgálták, és végül arra jutottak, hogy nem volt szabálytalan, nem kap büntetést.
Így állunk most:
Mondjuk itt mindenki arra ment, amerre tudott...
Balesetokozásért Nico Hülkenberg kapott egy ötmásodperces büntetést - amúgy is ő a sereghajtó jelenleg.
Verstappen már 2,3 másodperccel vezet Alonso és bő öt másodperccel Ocon előtt alig öt kör elteltével.
Hopp: Russellt vizsgálják inkorrekt rajtfelállásért!
Az első ötben Verstappen, Ocon és Hamilton a közepeseken, Alonso és Sainz a keményeken rajtolt, majd Leclerc, Gasly és Russell is a keményeken kezdte meg a futamot.
Perez azonnal kiment a bokszba, és megkapta a kemény gumikat, így neki többször nem kell kijönnie már kerékcserére.
A mezőny végén azért volt egy-két koccanás, Perez is bajba kerülhetett, Stroll pedig defektet kapott!
Verstappen nagyon jót rajtolt, nem volt esélye Alonsónak.
RAJT! Eljöttek az elején gond nélkül, Verstappen, Alonso, Ocon, Sainz a top négy.
Már zajlik a felvezető kör...
Nem mindenki egyforma gumin rajtol: Verstappen a közepeseken, Alonso viszont a keményeken indul az első sorból.
Jó idő van Monacóban, jelen állás szerint nem várható eső a futamon.
15:00-kor rajtol a futam, a rajtsorrend ezen a linken megtekinthető: https://formula.hu/f1/2023/05/28/az-f1-es-monacoi-nagydij-rajtracsa
Köszöntünk mindenkit, perceken belül kezdődik az F1-es Monacói Nagydíj!