DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
15:25

Az elmúlt nap vezető hírét az AlphaTauri szállította azzal, hogy bejelentették, hogy 2023 végén távozik a csapatvezetői posztról Franz Tost, a helyét pedig a Ferraritól érkező Laurent Mekies veszi majd át. Az istálló pilótája, Yuki Tsunoda nem tagadta, hogy meglepte főnöke döntése.

Lando Norris szerint neki túl hosszú volt ez a futam: íme a vasárnap esti nyilatkozata. https://formula.hu/f1/2023/04/30/norrisnak-nagyon-hosszu-volt-a-futam 

Egy edzés kevés, a sprint unalmas Russell szerint: nem volt túl boldog a futam után a Mercedes pilótája. Részletek: https://formula.hu/f1/2023/04/30/egy-edzes-keves-a-sprint-unalmas-russell-szerint 

Verstappen arról beszélt, hogy milyen gondja volt a Red Bull beállításaival: https://formula.hu/f1/2023/04/30/mi-volt-a-gondja-verstappennek-a-red-bull-beallitasaival 

„Az ő szerencsétlensége volt Checo szerencséje” - így értékelte Christian Horner Verstappen és Perez mai teljesítményét. 

A nyilatkozata itt olvasható: https://formula.hu/f1/2023/04/30/az-o-szerencsetlensege-volt-checo-szerencseje 

Az FIA képviselőit hallgatták meg Ocon-ügyben, azonnali változások szükségesek. Íme a kiadott hivatalos dokumentum: https://formula.hu/f1/2023/04/30/az-fia-kepviseloit-hallgattak-meg-ocon-ugyben-azonnali-valtozasok-szuksegesek 

Esteban Ocon bokszkiállásánál fotósok hada lepte el a bokszutca gyorssávját, az Alpine versenyzője szerint pedig könnyen katasztrófába torkollhatott volna az eset. A francia pilóta döbbent szavai itt olvashatók.

„Talán ez volt a legkevésbé versenyképes hétvégénk a négy nagydíj közül. A Ferrari rendkívüli volt ezen a pályán, pole-pozíciót szereztek a főversenyre, pole-pozíciót a sprintre. Ehhez képest egy másodpercre vagyunk tőlük és a dobogós helytől! Valamit jól csináltunk ma” – kezdte mai nyilatkozatát a negyedik Fernando Alonso. A folytatás itt olvasható.

Hamilton szerint ennyi volt a Mercedesben: „Nem gondolnám, hogy bármilyen hiba vagy bukás történt volna most, egyszerűen csak innen próbálunk meg eljutni valahova, ahova akarunk, és ahova szerintünk el is tudunk jutni. A hangulat jó, megvan a győztes mentalitás a csapatban, büszke vagyok mindenkire. Mindenki teszi a dolgát, ami az előrelépéshez kell, most pedig ennél többet nem is tehetünk: várjuk azokat a fejlesztéseket, amelyek remélhetőleg sokkal inkább behúznak minket a csatába.”

https://formula.hu/f1/2023/04/30/hamilton-szerint-ennyi-volt-a-mercedesben 

Nyck de Vries buta hibával „koronázta meg” bakui vesszőfutását, az esetért pedig teljes mértékben magára vállalta a felelősséget. Az újonc csalódott értékelése ide kattintva olvasható.

Perez érdekes nyilatkozatot tett:

„Három gyerekem van otthon, nem utazgatnék körbe a világban, ha nem gondolnám azt, hogy világbajnok tudok lenni. Ezért dolgozom, és bármiről lehet beszélni a pályán kívül, de a fontos az, hogy a a pályán ki hogyan teljesít. Szerintem a melbourne-i időmérőn tapasztalt problémák nélkül nem kellene vezetnem a világbajnokságot, szóval egyértelmű: minden okom megvan azt hinni, hogy megcsinálhatjuk idén” – mondta a mexikói. 

A Red Bull másik ligában van, mondja Charles Leclerc, aki számára a maximum a harmadik hely volt Azerbajdzsánban. Vasseur szerint a csapat elégedett lehet: a győzelem jelenleg nem opció. Nyilatkozatok a Ferraritól itt.

"Nyerni akarunk, de az nem opció" - mondja Fred Vasseur, a Ferrari csapatfőnöke. Szerinte vannak pozitívumai a hétvégének, a két pole és a két dobogó Leclerc-től mindenképpen az, egy körön rendben van az autó, a versenytempón viszont dolgozniuk kell. Bakuban egyébként is nehéz harcolni, nem elégedetlen. 

Frissítettük az F1-es pontverseny aktuális állását, ezen a linken megtekinthető!

Egy rosszkor érkező biztonsági autós szakasz valószínűleg a győzelemtől fosztotta meg a kétszeres világbajnokot, Verstappen azonban elégedett a második hellyel. A holland futam utáni értékelése itt olvasható.

Ocon dermesztő bokszkiállása a félreugráló fotósok között:

 

„Kontrolláltam Maxot” – Perez boldog a győzelme után. Nyilatkozata itt olvasható: https://formula.hu/f1/2023/04/30/ket-es-felet 

A pole-ból rajtoló Leclerc-nek csak a dobogó alsó foka jutott a két Red Bull mögött, Verstappen rosszul időzített kiállásával bukta el az első helyet Azerbajdzsánban, ahol a táv első harmadára jutottak izgalmak. Perez duplázott Azerbajdzsánban – a futam beszámolója itt olvasható.

Kövessétek az Azerbajdzsáni Nagydíj történéseit percről percre, élő szöveges közvetítésünkben.

 

Csúnyán falnak csapódott az Eau Rouge-ban a WEC versenyzője. Videó a képre kattintva!

Ekkora lyukat ütött Russell Verstappen autójára a sprint rajtja után. 

Íme az Azerbajdzsáni Nagydíj rajtrácsa. Nico Hülkenberg és Esteban Ocon végül csak a bokszból fognak rajtolni.

Miután pletykák kezdtek terjedni Charles Leclerc-ről és a Mercedesről, az Ezüst Nyilak csapatfőnöke tiszta vizet öntött a pohárba.

A főfutamról is győzelemmel távozott a Ferrari-akadémista Oliver Bearman, aki így a mezőny legfiatalabbjaként mindent megnyert a bakui hétvégén, amit meg lehetett.

Megérkezett nap végi hírösszefoglalónk, amelyet ide kattintva böngészhettek át - ezzel zárjuk is a szombatot, vasárnap találkozunk ugyanitt!

Bár a sprinten működött az egész hétvégén rakoncátlankodó DRS Alonso autóján, a spanyol nem biztos benne, hogy véglegesen orvosolták a problémát.

Verstappen nem igazán látszik csillapodni a Russell-csörte után: nem elég, hogy a leintés után f*szfejnek nevezte a britet, később a holland sajtónak nyilatkozva lehercegnőzte. Pedig állítólag korábban nem volt bajuk egymással...

Lewis Hamilton meglehetősen szürke sprintfutamot tudhat maga mögött, de elmondása szerint tudja, miért hiányzott a tempó szombaton.

Toto Wolff is beszállt a Verstappen-Russell vitába: ő nem meglepő módon elsősorban a Mercedes-pilótával értett egyet.

Maga Tsunoda sem tudhatta, de épp csapattársával, De Vriesszel történt az a koccanás, ami végül a falazásához vezetett - részletek a frusztrált japán nyilatkozatával itt olvashatók.

Nem csak Max Verstappen elégedetlen a társak pályán mutatott magatartásával: Fernando Alonsónak Melbourne után ismét Carlos Sainzcal gyűlt meg a baja. A rutinos spanyol büntetést követel honfitársának. A kétszeres világbajnok teljes nyilatkozata itt olvasható.

Nem úszta meg szankció nélkül az AlphaTauri azt, hogy nem biztonságos állapotban küldték vissza a pályára Yuki Tsunoda autóját, amelyen kereket és szárnyat cseréltek a sprint első körében történt falazása után: a faenzai istállóra 5 ezer eurós pénzbírságot róttak ki.

Gyakorlatilag teljes a nyugalom a Red Bull csapatánál Helmut Marko szerint. Az energiaitalosok tanácsadója úgy látja, Sergio Perez teljesítménye is gumikezelése is bizonyítja, hogy nincs miért aggódni, Max Verstappen visszaesése pedig véleménye alapján egyértelműen a futam elején történt ütközésnek tudható be. Nyilatkozatát ide kattintva lehet elérni. 

 

F*szfejnek nevezte Russellt a leintés után Verstappen, aki szerint úgy fest, hogy a Mercedes-pilóták nem tudják elkerülni a Red Bull-autókat... A sajtótájékoztatón tovább fújt ellenfelére a címvédő, miközben Horner arról is beszélt, mennyit veszített a holland az autója sérülésével.

A Verstappen-Russell ügyet illetően érdemes megnézni egy másik nézőpontot is. A Mercedes fiatal brit pilótája ugyanis nem kertelt, amikor a véleményét kérdezték az esetről. 

A két időmérős siker után ezúttal a második hely jutott a Ferrari monacói versenyzőjének. Charles Leclerc nyilatkozata ide kattintva olvasható. A 25 éves pilóta igyekezett reálisan értékelni a helyzetüket. 

A versenyt követő sajtótájékoztatón Verstappen újfent keményen kritizálta a sprintformátumot: hazárdjátéknak nevezte a lebonyolítást, és szerinte az egészet kukázni kellene.

Bár holnap csak a harmadik helyről indulhat, Sergio Perez a vasárnapi futamon is a győzelmet célozza meg. A sprintfutam győztesének nyilatkozata itt olvasható.

Bár az autóján keletkezett lyukkal együtt is harmadik lett, Verstappen érezhetően nem volt elégedett Russell rajt utáni megmozdulásaival - a címvédő nyilatkozata itt olvasható.

Sergio Perez sikerét hozta a bakui sprint, de Charles Leclerc elválasztotta a Red Bullokat: összefoglaló és eredmények itt!

Nemsokára kezdetét veszi az év első sprintfutama! Kövessék velünk élő szöveges közvetítésünk által, amit ide kattintva érhetnek el a kedves olvasóink. 

Közben változtattak némileg a piros zászló utáni állórajtos újraindítások procedúráján azok után, hogy az Ausztrál Nagydíjon majdnem baleset történt a safety car mögött az első megszakítást követően. A bakui hétvégére érvénybe léptetett előírás szerint a biztonsági autó 30 másodperccel a mezőny előtt hagyja el a bokszutcát, s azonnal le is kapcsolja a lámpáját, magyarán az éllovas autó diktálja a tempót a rajtrácsra menet. A változtatás egyelőre csak az azeri futamra vonatkozik, Niels Wittich versenyigazgató állítólag dolgozik az állandó megoldáson is.

Meg is hoztuk az F2-es sprint összefoglalóját, ide kattintva olvashatjátok!

Az F2-es futamon zajlik az élet...

Kivitte Esteban Ocon Alpine-ját a csapat a parc ferméből a sprintszétlövés után, emiatt dupla büntetést kap: a mai sprintet, valamint a holnapi nagydíjat is csak a bokszutcából kezdheti meg. Az istálló szerint nem hibaelhárításról, csak beállításmódosításról van szó, mégis bevállalták, hogy elengedik a mai 13. és a holnapi 12. rajthelyet ezért.

Nem tudja megcsinálni Logan Sargeant autóját a Williams a ma délutáni F1-es sprintig, így a pilóta nem tud részt venni az eseményen. Sargeant a mai időmérőn vágta falba a Williamst, amivel ugyan bejutott a Q2-be, de ott már nem tudott részt venni a Q1-es baleset következményei miatt. A holnapi nagydíjra elvileg elkészül a csapat. 

A hétvége közepén jelentették be az F1-es szerződéshosszabbítást a felek: további három évre írt alá a száguldó cirkusz és az Azerbajdzsáni Nagydíj! https://formula.hu/f1/2023/04/29/bejelentes-meg-harom-evig-lesz-f1-bakuban 

Sainztól nem várhatunk sokat, legalábbis ő magától nem vár: szenved az autóval, és nincs lehetőség javítani. A csalódott nyilatkozata: https://formula.hu/f1/2023/04/29/sainz-szenvedek-ez-most-csak-karmentes-lesz 

A gyenge pénteki időmérő után a szétlövésen feltámadt a Mercedes – különösen George Russell, aki tegnap még kiesett. Hamilton szélárnyékra játszott a Red Bullok mögött, de nem sikerült meghúzatnia magát. Russell még „barmozott” is egyet: a két Mercedes-pilóta nyilatkozata itt olvasható.

Magyar sikernek is örülhetünk ma: Michelisz Norbert pole-jával indult a TCR Világsorozat! 

Az időmérő beszámolója itt olvashatók: https://formula.hu/parc-ferme/35421 

Espargaro a pole-ban, remekeltek a KTM-ek: a MotoGP időmérője is lezajlott már, íme az összefoglalónk.

https://formula.hu/motor-1/2023/04/29/espargaro-a-pole-ban-remekeltek-a-ktm-ek 

Verstappen hibázott, Perez elismerte a Ferrari tempóját: a Red Bull-pilóták magabiztosak a sprint előtt az újabb elvesztett időmérő ellenére.

A nyilatkozatuk: https://formula.hu/f1/2023/04/29/verstappen-hibazott-perez-elismerte-a-ferrari-tempojat 

Charles Leclerc mindent meg fog tenni a Ferrarinak kijáró első hely érdekében, bár azzal is tisztában van, hogy a versenytempó az autó gyengesége – így mérlegelt második hétvégi rajtelsősége után a sprint pole-pozíciósa.

Leclerc ismét az élen! A monacói a Sprint Szétlövés során is a leggyorsabbnak bizonyult, noha utolsó körén a falat is eltalálta. A Red Bull versenyzői ismét közel maradtak, minden továbbiért viszont ide kattintva lehet elolvasni a sprintfutam kvalifikációjának összefoglalóját.

Negyedórán belül kezdetét veszi a Sprint Szétlövés: annak eseményeivel külön élő szöveges közvetítésben foglalkozunk, ami ezen a linken megtekinthető!

 

Egy friss interjú a helyszínről: Franz Tost beszélt a visszavonulásáról, és az utódjairól is. Ezen a linken olvasható: https://formula.hu/f1/2023/04/29/ket-eve-gondolkodtam-ezen-de-nem-most-akartuk-bejelenteni 

Az F1-es időmérőig még egy kitekintés a WEC tegnapi kvalifikációjára: Brendon Hartley így tette a falba a bajnokságot vezető #8-as Toyotát a Raidillonban. Videó:

Emlékeztetőül: a vasárnapi nagydíj rajtrácsa már összeállt, a mai nap teljesen külön működik saját időmérővel és sprintfutammal. A vasárnapi rajtrács:

 

Hamilton saját bevallása szerint késő estig dolgozott, hogy kitaláljanak valamit a Mercedesnél.

Ha valaki esetleg a Michelisz Norbertet a mezőnyben tudó TCR World Tour idei első időmérőjét is szeretné megnézni, ezen a linken közvetítik: https://www.youtube.com/watch?v=0e5EDGwtHPw 

 

Lassan ideje összekapnia magát mindenkinek: bő egy óra múlva kezdődik a sprint rajtsorrendjéről döntő időmérő, vagyis a sprint szétlövés!

A Penske Porsche Hypercar-festése a Le Mans-i 24 órás futamra:

És ne maradjatok le a mai programról sem, rengeteg mindent nézhetünk, közte természetesen az F1-es sprintnappal:

10:10-10:40 MotoGP, harmadik szabadedzés (Match4)

10:30-11:15 Formula-1, sprint szétlövés (időmérő a sprintre) (M4 Sport)

10:50-11:30 MotoGP, időmérő (Match4)

10:50-11:15 TCR World Tour, időmérő (TCR TV/TCR Series YouTube/online)

12:45 WEC, spái 6 órás futam (23:00-tól Eurosport 1/2)

13:15 Formula-2, első futam (M4 Sport)

15:00 MotoGP, sprintfutam

15:20 TCR World Tour, első futam (TCR TV/TCR Series YouTube/online)

15:30 Formula-1, sprintfutam (M4 Sport)

17:20-18:30 NASCAR Cup Series, időmérő

18:00-19:00 IndyCar, második szabadedzés

21:00-22:15 IndyCar, időmérő (23:30-tól Match4)

Egy érdekes történet: Lando Norris és Yuki Tsunoda sem vehet részt a mai időmérő Q3-as szakaszában, ha tegnaphoz hasonlóan eljut oda, ugyanis már elhasználta az ott kötelezően felszerelendő gumiszettet. A szabály pontatlanul fogalmaz, a két csapat pedig kihasználta a kiskaput, íme a részletek: https://formula.hu/f1/2023/04/29/kiskaput-talaltak-norris-es-tsunoda-sem-vehet-reszt-a-mai-q3-ban 

Jó reggelt, jó szurkolást, kezdjük meg a mai napot: először is egy rövid elemzéssel arról, hogy hol is volt gyorsabb Leclerc Ferrarija tegnap a Red Bulloknál. Nem az egyenesekben!

https://formula.hu/formulaplusz/2023/04/29/elemzes-hol-volt-gyorsabb-a-ferrari-a-red-bullnal 

Itt van a mai nap eseményeit összegző hírösszefoglalónk - ezzel mára megköszönjük a figyelmet, reggel folytatjuk! 

https://formula.hu/hirosszefoglalo/2023/04/28/leclerc-bravur-erdoben-levo-mercedes-ez-tortent-penteken-az-f1-ben 

Dr. Helmut Marko szerint csak egy körre szól a Ferrari tempója, azt is elárulta, hogy miért: https://formula.hu/parc-ferme/35419 

 

Nézzük meg videón Charles Leclerc bődületes pole-körét: https://formula.hu/parc-ferme/35418 

DRS-hiba hátráltatta mindkét Aston Martint, Fernando Alonso számításai szerint negyedik is lehetett volna nélküle. A spanyol a Ferrariról szintén beszélt: az olaszok gyorsabbak, de ők stabil teljesítménnyel kompenzálnak.

A csapatok közül a Haas volt a legnagyobb vesztese a pénteki kvalifikációnak, az istálló pilótái a 17. és 18. helyről várhatják a futamot. A helyzet azonban nem olyan rossz, mint amilyennek tűnik - legalábbis így vélik a versenyzők

Idei legjobb rajtpozíciójának örülhetett Bakuban Lando Norris, a brit azonban meglepő módon csalódott az eredménnyel. A mclarenes teljes nyilatkozata itt olvasható.

Spában sem volt gyenge az időmérő: a WEC kvalifikációján szintén egy Ferrari volt a leggyorsabb, Antonio Giovinazzi megszerezte a pole-t, de aztán elvették tőle pályaelhagyásért, így a #7-es Toyota és Kamui Kobayashi örülhetett a végén. Beszámoló: https://formula.hu/wec/2023/04/28/wec-elvettek-giovinazzi-pole-jat-spaban 

 

A pálya elején és végén a Red Bull és a Ferrari szintjén voltak, de középen három kanyarban és az egyenesben egy másodpercet veszítettek. A Bakuba érdemi fejlesztés nélkül érkező W14-gyel Hamilton csak egy igazán jó kört rakott össze. Wolff és Hamilton nyilatkozatáról itt írtunk.

A Q3 legvégén nagyszerű körrel múlta felül Charles Leclerc Max Verstappent a pole-pozícióért zajló küzdelemben. A holland a kvalifikáció utáni sajtótájékoztatón elárulta, min úszott el a rajtelsősége. 

De Vries egy órát várt a pálya szélén egy autóban a balesete után: nem tudja, hogy mi történt, de a holnapi sprint szétlövésen a 7-8. helyért csatázna. Részletek: https://formula.hu/f1/2023/04/28/de-vries-egy-orat-vart-a-palya-szelen-egy-autoban 

George Russell már a Q2-ben búcsúzott a további küzdelmektől, egyelőre pedig értetlenül áll a visszaesés előtt, ám a vasárnapi futamon visszavágna. Ezt mondta a Mercedes versenyzője az időmérő után.

Nyolc tizedmásodpercet kapott a pole-pozíciót jegyző csapattársától Carlos Sainz: egyszerűen nem érzi az autót, és nem is lesz lehetősége változtatni rajta. Ezért szenvedett ennyire a spanyol.
 
 
Az idei szezonban először nem a Red Bullé lett a pole-pozíció, ám Verstappen így is bizakodva várja a futamot. Perez ezzel ellentétben némileg csalódott. Ezt mondták a Red Bull-osok.
 
 

Leclerc-t is meglepte a kör, de tudja, nagyon nehéz lesz megtartani a vezetést a Ferrari versenytempója miatt. Ezt mondta a monacói az időmérő után.

Elképesztő Leclerc-pole a Red Bullok előtt! Hatalmas kört ment a monacói, íme a részletek: https://formula.hu/f1/2023/04/28/elkepeszto-leclerc-pole-a-red-bullok-elott-bakuban 

De most már foglalkozzunk az F1-esek kvalifikációjával: a vasárnapi nagydíj sorrendjéről döntő első időmérő élő közvetítése ide kattintva olvasható, hírfolyamunk pedig ezt követően itt folytatódik.

És mielőtt rákanyarodnánk az időmérőre, szóljunk pár szót az F2-esek nemrég véget ért kvalifikációjáról, melynek végén a Ferrari juniorja, Oliver Bearman szenzációs produkciót nyújtva sérült autóval tudott rajtelsőséget szerezni!

"Minden rosszban van valami jó" – így lehetne összegezni az Alpine technikai igazgatójának ide kattintva olvasható nyilatkozatát a kettős kiesést hozó melbourne-i balesetről.

Fékproblémák hátráltatták az időmérő előtt a Mercedeseket – erről ide kattintva lehet olvasni.

Az Alpine közleménye szerint a szabadezésen történt tűzeset nem károsította a karosszériát, így a csapat jelenleg azon küzd, hogy a váltó és az erőforrás cseréje lehetővé tegye, hogy Pierre Gasly rajthoz álljon a 15 órakor kezdődő kvalifikáción.

Az időmérőre várva egy érdekes nyilatkozat: Günther Steiner arról beszélt, lehet-e helye Hamiltonnak más csapatnál, illetve kicsit odaszúrt Toto Wolffnak...

Kevin Benavides balesete miatt csúszik az F2 időmérő edzése, miután a védőfal is javításra szorul az alábbi incidens után. Mint látható, Benavides nem viselte jól a történteket.

live-benavides

Úgy fest, a csapatok egyből kihasználják azt, hogy néhány napja elfogadták, hogy az eredeti három helyett négy darabot lehet felhasználni a szezon során több motorkomponensből is, ugyanis összesen 17 (!) pilótánál cseréltek legalább egy alkatrészt. A Mercedes-motorosoknál Lando Norrist leszámítva mindenki friss belső égésű motort, turbót, MGU-H-t, MGU-K-t és kipufogót kapott, s ugyanígy járt Yuki Tsunoda is az AlphaTaurinál. Carlos Sainz és a Haas párosa új MGU-H-t kapott, Nico Hülkenberg pedig MGU-K-ból is kapott egy frisset. Kipufogóból a Red Bull és a Ferrari versenyzői rendelkeznek újjal ezen a hétvégén. A rend kedvéért a váltókról is ejtsük szót: ott a Williams és a Haas duója, valamint Fernando Alonso és Esteban Ocon kapott újat. A kivételt jelentő három pilóta, akinek semmiből sem szereltek be frisset az autójába: Norris, Nyck de Vries és Valtteri Bottas.

Hát, fogalmazzunk úgy, hogy hektikus edzés volt, Red Bull-Ferrari sormintával az élen - eredmények és beszámoló ITT!

Indul közben az első és egyetlen szabadedzés Bakuban, az erről készülő élő szöveges tudósítást itt követhetitek.

Milyen fejlesztéseket hoztak a csapatok Azerbajdzsánba? Baku-specifikus hátsó szárnyak viszik a prímet a legtöbb F1-es istállónál, de az Alpine, a McLaren és az AlphaTauri jelentősebb csomaggal rukkolt elő. Részleteket itt olvashattok!

Fernando Alonsót csütörtökön nem csak a Taylor Swift-pletykákról kérdezték: többek között arról is beszélt, hogy szerinte a szabályváltozásokig kevés esély van arra, hogy a Red Bullt utolérjék, ennek ellenére szeretne minél hamarabb ellenük harcolni.

Közben Bakuban megkezdődött az akció a Formula-2-esek szabadedzésével. Az F1-esek itthoni idő szerint 11:30-kor gurulnak majd pályára az első és egyetlen szabadedzés keretében (nevezzük el sprintszabadedzésnek, követve a trendeket?).

Vannak még érdekes megszólalások a csütörtöki sajtónapról: a versenyzők érdekvédelmi szövetségét vezető George Russell szerint az utóbbi időben született néhány „őrült és furcsa” döntés, ezért a pilóták válaszokat várnak az FIA-tól. Russell nyilatkozata itt olvasható.

Természetesen ezen a hétvégén is játszhattok a Formula Tipperrel, méghozzá a ma délutáni időmérőig: ide kattintva mutatunk néhány szorzót is, amelyeken érdemes lehet elgondolkodni!

Szép jó reggelt kívánunk mindenkinek, eljött a pénteki nap, ami ugyebár ezúttal nemcsak szabadedzést, hanem időmérőt is fog tartogatni, méghozzá a vasárnapi futamra. Itt találjátok a teljes menetrendet.

Christian Horner után egykori versenyzője, Jean-Eric Vergne is mesélt egy sztorit Helmut Marko születésnapja alkalmából, mely elképesztő maximalizmusról tanúskodik.

A nap egyik legérdekesebb nyilatkozatát Otmar Szafnauer adta, aki közölte, hogy csapata, az Alpine célba vette a második helyet.

Sok más mellett Max Verstappen arról is beszélt az Azerbajdzsáni Nagydíj sajtónapján, hogy nem igazán motiválja Michael Schumacher és Lewis Hamilton rekordjainak utolérése.

Jeles évfordulót ünnepel ma a Red Bull: 80 éves lett Helmut Marko, akiről Christian Horner felidézte első találkozásuk történetét is.

Amit még nem mutattunk itt meg, az a hétvége programja, de most gyorsan pótoljuk ezt a mulasztást:

„Eljön a pont, amikor feltesszük a kérdést: megéri-e mindez?” – a bakui sprinthétvége felvezetéseként Verstappen újfent elmondta: eljöhet az a pont, amikor a sikerek és a szenvedély ellenére túl sokká válik az F1 számára.

Naná, hogy a múlt heti pletyka és a hét eleji videó után megkérdezték Alonsót Taylor Swiftről! Ti is úgy látjátok, mintha zavarba jött volna? 

„Nem nagy dráma” a Ferrarinak a sportigazgató elvesztése - legalábbis ezt mondta Vasseur a minapi Mekies-hírről.

"A szezon elején kellett volna itt tartanunk" - Lando Norris nem tartotta magában a kritikát a McLaren fejlesztési ütemével kapcsolatban.

Teljes mértékben megbízik Fred Vasseur tervében Charles Leclerc, aki úgy fogalmazott Bakuban az elmúlt hét pletykáira reflektálva, hogy egyelőre még nem tárgyal a Mercedesszel.

Téma volt persze néhány esetben az is, ami az április eleji Ausztrál Nagydíjon történt. Az Alpine-ok ütközése kapcsán például Esteban Ocon állítja, hogy megbeszélték az incidenst Pierre Gaslyval.

A hétvége fő érdekessége természetesen az új sprintformátum, konkrétan a külön sprintidőmérő - vagy ahogy hivatalosan nevezik: sprintszétlövés - debütálása. A versenyzőket jól ki is faggatták az újításról a csütörtöki médianapon, s igazából meglehetősen egyhangú volt a fogadtatása: itt olvashatók a nyilatkozatok Lando Norristól Sergio Perezen át Lewis Hamiltonig.

Nagy szeretettel köszöntünk mindenkit, csaknem egy hónapos szünet indul az idei negyedik Formula-1-es hétvége, az Azerbajdzsáni Nagydíj! Mentsétek el könyvjelzőbe a következő négy napra ezt a folyamatosan frissülő cikkünket, itt ugyanis minden fontos mozzanatot megtalálhattok egy helyen Bakuból!