DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
14:42

Yuki Tsunoda időközben a hatodik, Perez pedig visszaveszi a vezetést egy combosabb körrel. 1:31.486 az új legjobb. 

Itt a végeredmény, az alábbi linken pedig elolvashatják az első szabadedzés összefoglalóját. Ne feledjék, érdemes másik élő hírfolyamunkat is követni, ha tényleg semmi fontosról nem szeretnének lemaradni. Folytatás a második gyakorlással magyar idő szerint 18:00-tól. Tartsanak velünk akkor is, egyelőre ezen a felületen köszönjük a figyelmüket! 

És sikerült neki! 1:29.617 a vége és így zár az élen. Mögötte a csapattársa lett a második, a szintén jól teljesítő Fernando Alonso pedig a harmadik. 

Látszik, hogy tényleg javul a pálya, mert benne van, hogy Verstappen még tovább javít. 

Az idő letelt, de mindenki befejezheti még a mért körét. 

Ami alól megint Verstappen a kivétel... A címvédő ezúttal 1:29.662-t ment. 

41 fokos most az aszfalt. 45-nél indult az edzés, de ugye elkezdett lemenni a nap és hűlni a pálya. Pontosabb képet majd az FP2 végén kapunk, ami pedig a jelenlegi munkafolyamatokat illeti, bő három perccel a vége előtt szinte mindenki versenyszimulációs munkát végez. 

Gasly javít közben. Már a hetedik helyen van, a kör végén pedig elég bevállalósan ment. 

Ezúttal egy egyéni hibát láttunk Lance Stroll részéről. Nem sok hiányzott, hogy eltalálja a falat az Aston Martin pilótája. 

Perez közben jelenti a versenymérnökének, hogy égett szagot érez az autóban. 

Kissé elcsendesedett a pálya és nyugisabbá vált az edzés vége. Ez alól egy ember képez kivételt, akit Max Verstappennek hívnak. A holland 1:29.790-ig javított. 

Apróság, de azért jegyezzük fel most is, hogy az Alpine ezen a hétvégén a szezonnyitóhoz hasonlóan a különleges festését használja. Nem ezt a fullosan rózsaszín autót látjuk majd az idény további részében, az első két forduló során azonban akárcsak tavaly, egyedi dizájnnal jelentkeznek a főtámogatójuk miatt. 

 

Stroll necces szituációja vizuálisan is megjelenítve. 

Nincs más sok vissza. 14 perccel a leintés előtt ez az állás. 

Stroll közben elég veszélyes szituációba került a forgalom miatt. Még mindig vannak kifejezetten nehéz pontjai ennek a pályának. 

Hiába van kint lágy abroncsokon a Ferrari két pilótája, mégsem túl jó a tempójuk. Feltételezhetjük, hogy jóval több üzemanyaggal vannak kint a pályán, mivel a keményeken sokkal fürgébbnek tűntek még az elején. Carlos Sainz jelenleg a hatodik, míg Leclerc a nyolcadik pozícióban található. 

Max Verstappen pedig már 1:30 alá is benézett. 1:29.815-ös idővel még jobban elnyúlt a lista tetején a többiektől. Időközben Russell is bejütt a negyedik helyre és egy másodpercen belül van a hollandok kétszeres világbajnokához képest. 

25 perc van még vissza és elég érdekesen áll a lista. Alex Albon a negyedik helyen található a Williamsben ülve, de a két Haas ötödik és hatodik pozíciója is kiemelendő. 

Körülbelül ezt látja Max Verstappen az autóban ülve. A sisakkamerákat idén még sűrűbben láthatjuk majd, mint az előző esztendőben. 

1:30.062-vel Verstappen tovább javít. 

A tévés feliraton emlékeztetnek közben mindenkit, hogy a tavalyi pole-pozíciós kör 1:28.200 volt. Ettől még messze vagyunk, de fokozatosan javulnak az idők. 

Max Verstappen is javít. 1:30.494 és a holland már az első helyen. 

Ezért is érdemes most kint lenni a pályán Damon Hill szerint: „Hideg pályát nem akarsz, meleg aszfaltra van szükséged, de nem szuper forróra, mert az csak megolvasztja a gumikat. Más szóval, a forró sivatagban, ahogy lemegy a nap és elkezd lassan hűlni a pálya, a versenyzők jobb időkre képesek” – vélekedett az 1996-os világbajnok a Sky Sports adásában.

Alonso három lila szektorral tovább javít. 1:30.509-es idővel ismét az élen. 

Harmadik pozícióban nyit a holland, bejön Leclerc elé. 

Némi pangás a pályán, a többség a bokszba visszatért. Ez alól a kevés kivétel egyike Verstappen, aki hamarosan befejezi első komolyabb körét. 

Nem veszi vissza a spanyol a vezetést, de csak 177 ezredre van. Bő 20 perc után így állunk jelenleg. 

1:30.592 jön Pereztől, amivel az élen van, de Alonso még ennél is jobb körön közben...

Ebből a képből is jól látszik a kormány feletti logók eltakarása. 

Alonso pedig már az élen! 1:31.262. A kört is szépen összerakta. Lehet látni egyébként, hogy nagyon poros még a pálya és kell még némi idő, mire rendesen felgumizódik az aszfaltcsík, noha volt már esemény az FP1 előtt is. 

Ferrari kettő-három megint. Leclerc kettővel keményebb keveréken mindössze durván öt tizedre, Sainz pedig ugyanezeken a gumikon 672 ezreddel volt lassabb, mint Perez. Alonsóra is figyeljünk, lágyakon egy jó körön van éppen. 

Alex Albon pedig a második, ráadásul keményeken! Egészen vegyes képet látunk eddig. Még négyen idő nélkül, Oscar Piastri, Esteban Ocon, Pierre Gasly és Max Verstappen még nem futott mért kört ma. 

Perez korábbi bakija közben fotón is. 

Hamilton közben az élen! Keményeken a brit versenyző is, 1:32.665 az új legjobb. 

Leclerc közben javít. Már csak 155 ezredre a mexikóitól. Érdekesség egyébként, ami Ferrari T-kameráiból jól látszik: a csapatot ugyan egy sörmárka alkoholmentes termékét reklámozza, az autót tetején lévő logót félig letakarták. 

A rend kedvéért szögezzük le: Alonso is lágyakon van, míg a két Ferrari keményeken. 

Előrébb ugrik Leclerc is. Mindössze kilenc ezreddel kerül a csapattársa elé. Mostmár a monacói a második, de jön Alonso is egy friss próbálkozással. 

Záporoznak a köridők és még fognak is. Sainz négy tizedes hátrányban, viszont kemény keveréken jött be a második helyre, a közepeseken Norris és Sargeant követi a harmadik-negyedik helyen. 

És máris az élen az egyik Red Bull! Sergio Perez 1:32.969-es idővel került az első helyre a lágy abroncsokon. Nem volt tökéletes kör és az idő is lesz még jobb a folytatásban. 

Jelenleg csak Albon, Verstappen, Alonso, Stroll és Russell tartózkodik a bokszban. Mindenki más már megkezdte a munkát. 

Időközben bő egy perce zöldre váltott a bokszutca lámpája, néhányan pedig máris a pályára hajtottak. Nem mindenkinek sikerült ez jól elsőre. Sergio Pereznek a szerelői segítségére volt szüksége, mert alig tudott kikanyarodni a garázsból. 

26 fok van jelenleg a helyszínen, az aszfalt pedig 45 fokos. Ezek nem éppen azok a körülmények, amikkel majd a főbb események során szembesülnek a mezőny tagjai, ilyen szempontból a második edzés mérvadóbb lesz, de ez nem jelenti azt, hogy az FP1 felesleges lenne. A pályán tettek néhány módosítást azért, hogy a kanyarok jobban beláthatók legyenek és ezáltal biztonságosabbak, miközben a szokásos procedúrákat is végre kell hajtani. A versenyzőknek meg kell találniuk a legjobb referenciapontokat, ráadásul a korábban már említett újításokat is pályára kell vinni. Ez inkább egy teszt lesz. 

Hogy mennyire záporoznak az események a helyszínen azt jól mutatja az is, hogy a FOM megtiltotta a résztvevőknek, hogy a pályabejárásokat kerékpárral, vagy rollerrel tegyék meg. Minden további itt!

Néhány fontos infó a Pirelli részéről is. A gumibeszállító erre a hétvégére a 2-es, 3-as és a 4-es számú keverékeket hozta el.

Érdekes lesz figyelni, mire megy a hétvégén a Ferrari és legfőképpen Charles Leclerc. A monacóinak ugyanis vezérlő elektronikát kellett cserélni már a Bahreini Nagydíj rajtja előtt, ami még nem járt büntetéssel, itt viszont már most számolhat egy tíz helyes hátra sorolással. Ennek oka, hogy ebből az erőforráselemből összesen kettőt lehetne felhasználni a szezon során, ez így viszont már a harmadik friss darab.

Hamar előkerült a piros zászló a pályán még az F1-es szabadedzést megelőzően. A Formula-2 edzésén ugyanis durván két perccel a vége előtt Amaury Cordeel hibája után kellett megszakítani a gyakorlást, amit ezek után nem is indítottak újra. 

 

Ilyen volt például az a hír is, amit az elsők között oszthattunk meg mindenkivel. Lewis Hamilton mellett ugyanis rengeteget láthattuk az elmúlt években Angela Cullen személyét, ennek azonban vége! A hírek szerint, amit a pilóta is megerősített, már nem a kisasszony a brit klasszis fizioterapeutája, edzője, mentora, és sokak szerint legközelebbi bizalmasa. A részletekért érdemes ide kattintani.

Ha pedig semmiről sem akarnak lemaradni a kedves olvasóink, akkor tudunk ajánlani egy másik élő cikket! Kollégánk, Mészáros Sándor a helyszínről igyekszik a legfrissebb információkkal szolgálni a sportág rajongóinak, de más érdekességeket is találhatnak itt.

Ez annál is inkább igaz, hogy a Dzsiddában található utcai aszfaltcsík más karakterisztikával rendelkezik, mint a Szahírban kialakított pálya. Erről tegnap Fernando Alonso is beszélt a sajtónapon, de szinte mindenki készül valamilyen újítással a hétvégére. Csináltunk egy összeállítást, amit érdemes átböngészni még a mai napon.

Akárcsak legutóbb Bahreinben, a főbb események itt is villanyfényben zajlanak majd, így a délelőtti gyakorlásnak még nem lesz annyira nagy tétje, azonban ez sem elhanyagolandó. A csapatoknak eddig mindössze a szezonnyitó helyszínéről volt lehetőségük adatokat gyűjteni élesben, így ez egyfajta tesztnek is kiváló ilyenkor.

Köszöntjük kedves olvasóinkat! Hamarosan kezdetét veszi a 2023-as F1-es szezon második versenyhétvégéje, a Szaúd-Arábiai Nagydíj első szabadedzésével.