A Mercedesek elkezdtek készülni az időmérőre: Russell 1:18,3, Hamilton 1:18,5, az első két helyre ugranak fel!
Kockás zászló, megdöbbentő Mercedes-fölény az élen, a többiek meg sem tudták közelíteni őket később körözve, többször próbálkozva sem. Készülhetünk a Mercedes-pole-ra? 22 órától kiderül, várunk mindent vissza, most addig is megköszönjük a figyelmet!
Vettel szerint "sokkolóan" rossz az Aston Martin. Látszik is az időkön, a mezőny végén tanyáznak.
Megjöttek a Ferrarik, Leclerc negyedik, Sainz hatodik. Oké, tehát a Mercedesek dominálnak.
Verstappen harmadjára nem javít, Perez viszont igen, ő a negyedik, de nyolc tizedet kap Russelltől. Mit csináltak a Mercedesek?
Verstappen második köre sem jó: feltekerve is kap fél másodpercet Russelltől! Perez pedig hibázik...
Verstappen első szektora lassabb volt a Mercedeseknél, majd hibázik, és el is veszi a gázt. Érdekes, hogy az első gyors köröket sokan elrontják, a gumikat nehéz felmelegíteni.
Norris 1:19,3-mal negyedik, ez is jelzi, hogy nagy javulások várhatók.
Kiürült a pálya, de várható még egy nagy időmérős roham az edzés utolsó bő negyedórájában. Egyelőre a két Mercedes futott ilyen kört, Verstappen hét tizedmásodperces hátránnyal harmadik, a Ferrarik másfél másodpercet kaptak.
A Ferrarik nem nyitják a DRS-t, ők már a futamra készülnek, pedig az egykörös idejük nem az igazi. Az is érdekes, hogy Hamilton és Sainz is vadonatúj lágy gumikon próbált hosszú etapot.
Így állunk:
Verstappen javít, 1:19,1, most már majdnem három tizeddel veri a többieket leiskolázó Russellt.
Verstappen és Hamilton is hibázik, Gasly pedig a füvet is lenyírja - a pálya csúszós, a kerékvetők barátságtalanok, az autók idegesek, a versenyzők pedig már feszegetnék a határokat.
Az F1 számításai szerint Verstappen a leggyorsabb az egyenesekben, majd jön a Ferrari, és az olaszokhoz mögött nem sokkal a Mercedes.
Verstappen nem kérdez: azonnal átveszi a vezetést! Egy tized Russellnek, majdnem hat Pereznek...
Verstappennek és Alonsónak sincs még ideje, a holland most jön ki csak a bokszból.
Most viszont Sainz tartja fel Norrist, ezúttal nem panaszkodik.
Sainz integet egyet Bottasnak, mert szerinte a finn feltartotta.
Perez javít, de így csak a második, közel fél másodperccel Russell mögött.
Az ég kék, a fű zöld, Mick Schumacher hibázik. Baja nincs, de megy vissza a bokszba.
Verstappen még nem jött, de az első próbálkozások után eddig Russell vezet, Sainz szűk öt, Leclerc szűk hét tizedet kapott, Perez pedig csak negyedik, míg Hamilton ötödik.
A tegnap hibázó Leclerc alatt megint beszitált a Ferrari kétszer is, pengeélen táncol a monacói.
Az első öt perc után nagyobb a csend, mint vártuk: egy Bottas-kört, és egy Hamilton-tapogatózást láttunk, mást nem.
Bottas tapogatja le a pályát, az autó mozgásából ítélve most is csúszik...
Érdekesség, hogy előfordulhat eső ezen az edzésen: 40% az esély a záporra, és ott is vannak a szürke felhők a pálya környékén.
Zöld jelzés, kezdődik az edzés!
Egy rajtbüntetés egyébként már biztos: Kevin Magnussen az első áldozat. Részletek: https://formula.hu/parc-ferme/33929
A helyszínen mindenki Sergio Perez sikerét várja, de vajon képes lesz-e rá a hazaiak hőse?
Charles Leclerc tegnapi hibája egyébként emlékeztet egykori csapattársa korábbi tévedésére:
We've seen this somewhere before....
— Formula 1 (@F1) October 29, 2022
Leclerc's crash in FP2 was very similar to former team mate Vettel's in 2015 #MexicoGP#F1 pic.twitter.com/5hPUPdXxRV
Csak a rend kedvéért: az első edzésen Carlos Sainz vezette fel a Ferrari 1-2-t, a másodikon pedig George Russell bizonyult a leggyorsabbnak. A Ferrari és a Mercedes pilótái is elégedettek voltak a pénteki teljesítményükkel, a Red Bullnál ennyire nem örömködtek.
A nap fő sztorija eddig viszont nem a hétvégéhez kapcsolódik: Fernando Alonso ugyanis azt találta mondani, hogy az ő és Max Verstappen vb-címei nagyobb értékkel bírnak, mint amiket Lewis Hamilton és Michael Schumacher szerzett. Részletek itt: https://formula.hu/f1/2022/10/29/alonso-max-cimei-tobbet-ernek-mint-lewisei
Többen is elmondták a főszereplők közül, hogy ez a gyakorlás most kiemelten fontos lesz, mert pénteken az első gyakorláson még a magaslati levegővel, és a rendkívül poros pályával ismerkedtek a pilóták, a második edzésen pedig a Pirelli gumitesztje borította a programot, így még nincsenek meg a szükséges mennyiségű adatok, az időmérős finomhangolást, valamint a versenyetapokra való felkészülést is most kell befejezni.
Köszöntjük kedves olvasóinkat, hamarosan kezdődik a Mexikói Nagydíj harmadik szabadedzése!