DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
19:09

A tegnap hibázó Leclerc alatt megint beszitált a Ferrari kétszer is, pengeélen táncol a monacói.

Kockás zászló, megdöbbentő Mercedes-fölény az élen, a többiek meg sem tudták közelíteni őket később körözve, többször próbálkozva sem. Készülhetünk a Mercedes-pole-ra? 22 órától kiderül, várunk mindent vissza, most addig is megköszönjük a figyelmet!

Vettel szerint "sokkolóan" rossz az Aston Martin. Látszik is az időkön, a mezőny végén tanyáznak.

Megjöttek a Ferrarik, Leclerc negyedik, Sainz hatodik. Oké, tehát a Mercedesek dominálnak.

Verstappen harmadjára nem javít, Perez viszont igen, ő a negyedik, de nyolc tizedet kap Russelltől. Mit csináltak a Mercedesek?

Verstappen második köre sem jó: feltekerve is kap fél másodpercet Russelltől! Perez pedig hibázik...

Verstappen első szektora lassabb volt a Mercedeseknél, majd hibázik, és el is veszi a gázt. Érdekes, hogy az első gyors köröket sokan elrontják, a gumikat nehéz felmelegíteni.

Norris 1:19,3-mal negyedik, ez is jelzi, hogy nagy javulások várhatók.

Kiürült a pálya, de várható még egy nagy időmérős roham az edzés utolsó bő negyedórájában. Egyelőre a két Mercedes futott ilyen kört, Verstappen hét tizedmásodperces hátránnyal harmadik, a Ferrarik másfél másodpercet kaptak.

A Mercedesek elkezdtek készülni az időmérőre: Russell 1:18,3, Hamilton 1:18,5, az első két helyre ugranak fel!

A Ferrarik nem nyitják a DRS-t, ők már a futamra készülnek, pedig az egykörös idejük nem az igazi. Az is érdekes, hogy Hamilton és Sainz is vadonatúj lágy gumikon próbált hosszú etapot.

Így állunk:

Verstappen javít, 1:19,1, most már majdnem három tizeddel veri a többieket leiskolázó Russellt.

Verstappen és Hamilton is hibázik, Gasly pedig a füvet is lenyírja - a pálya csúszós, a kerékvetők barátságtalanok, az autók idegesek, a versenyzők pedig már feszegetnék a határokat.

Az F1 számításai szerint Verstappen a leggyorsabb az egyenesekben, majd jön a Ferrari, és az olaszokhoz mögött nem sokkal a Mercedes.

Verstappen nem kérdez: azonnal átveszi a vezetést! Egy tized Russellnek, majdnem hat Pereznek...

Verstappennek és Alonsónak sincs még ideje, a holland most jön ki csak a bokszból.

Most viszont Sainz tartja fel Norrist, ezúttal nem panaszkodik.

Sainz integet egyet Bottasnak, mert szerinte a finn feltartotta.

Perez javít, de így csak a második, közel fél másodperccel Russell mögött.

Az ég kék, a fű zöld, Mick Schumacher hibázik. Baja nincs, de megy vissza a bokszba.

Verstappen még nem jött, de az első próbálkozások után eddig Russell vezet, Sainz szűk öt, Leclerc szűk hét tizedet kapott, Perez pedig csak negyedik, míg Hamilton ötödik.

Az első öt perc után nagyobb a csend, mint vártuk: egy Bottas-kört, és egy Hamilton-tapogatózást láttunk, mást nem.

Bottas tapogatja le a pályát, az autó mozgásából ítélve most is csúszik...

Érdekesség, hogy előfordulhat eső ezen az edzésen: 40% az esély a záporra, és ott is vannak a szürke felhők a pálya környékén.

Zöld jelzés, kezdődik az edzés!

Egy rajtbüntetés egyébként már biztos: Kevin Magnussen az első áldozat. Részletek: https://formula.hu/parc-ferme/33929

A helyszínen mindenki Sergio Perez sikerét várja, de vajon képes lesz-e rá a hazaiak hőse?

Charles Leclerc tegnapi hibája egyébként emlékeztet egykori csapattársa korábbi tévedésére:

 

Csak a rend kedvéért: az első edzésen Carlos Sainz vezette fel a Ferrari 1-2-t, a másodikon pedig George Russell bizonyult a leggyorsabbnak. A Ferrari és a Mercedes pilótái is elégedettek voltak a pénteki teljesítményükkel, a Red Bullnál ennyire nem örömködtek. 

A nap fő sztorija eddig viszont nem a hétvégéhez kapcsolódik: Fernando Alonso ugyanis azt találta mondani, hogy az ő és Max Verstappen vb-címei nagyobb értékkel bírnak, mint amiket Lewis Hamilton és Michael Schumacher szerzett. Részletek itt: https://formula.hu/f1/2022/10/29/alonso-max-cimei-tobbet-ernek-mint-lewisei 

Többen is elmondták a főszereplők közül, hogy ez a gyakorlás most kiemelten fontos lesz, mert pénteken az első gyakorláson még a magaslati levegővel, és a rendkívül poros pályával ismerkedtek a pilóták, a második edzésen pedig a Pirelli gumitesztje borította a programot, így még nincsenek meg a szükséges mennyiségű adatok, az időmérős finomhangolást, valamint a versenyetapokra való felkészülést is most kell befejezni.

Köszöntjük kedves olvasóinkat, hamarosan kezdődik a Mexikói Nagydíj harmadik szabadedzése!