DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 22. vasárnap
09:21

Értelemszerűen a sorrend sem igazán változik, a pályán lévők is inkább hosszabb etapokat teljesítenek, így továbbra is Russell, Hamilton, Verstappen, Perez, Sainz, Alonso, Bottas, Ocon, Zhou, Leclerc az első tíz sorrendje.

Ez volt tehát a pénteki program a Japán Nagydíjon, itt megköszönjük a figyelmet, de a nap további részében is maradjatok velünk, hiszen hozzuk majd a legfrissebb értékeléseket - holnap pedig hajnali 5-kor folytatjuk a harmadik szabadedzéssel!

De talán most ennyi volt - úgyhogy leírhatjuk, hogy némi meglepetésre kettős Mercedes-vezetéssel zárult a péntek a Japán Nagydíjon. Íme, a teljes végeredmény a második szabadedzésről:

Lepörögtek az utolsó másodpercek, de az FP1-es Schumacher-baleset után már óvatosabbak lennénk azzal, hogy véget értek-e az érdemi események vagy sem...

A Ferrarik szerepelnek kissé haloványabban a megszokottnál amúgy, csak a 6. és 11. helyeken Sainz és Leclerc.

Az utolsó percekben járunk már, Magnussen pedig javít egy jelentősebbet: az ötödik helyre jön fel a dán a Haasszal, közvetlenül a Mercedesek és a Red Bullok mögé.

Többen is kiszálltak amúgy már az autóból, alig néhányan a pályán: Verstappen, Perez, Sainz, Tsunoda, Vettel és Stroll képezi a kevés kivételt. Elvégre ebben a fél órában már csak a Pirelli jövő évi abroncsait tesztelték volna a csapatok.

Természetesen a kerékcsere-gyakorlások sem maradhatnak el a csapatok részéről.

A mezőny jelentős része jelenleg a bokszban. Pedig az előrejelzések szerint nem kizárt, hogy hasznosak lesznek a most megtett körök: szombaton biztosan napos idő lesz, de vasárnap elképzelhető, hogy legalább részben vizes pályán rendezik majd a futamot.

Vizuális formában Perez hibája:

Valami nem stimmelt a fékekkel Leclerc Ferrariján, erre panaszkodott az imént a monacói a rádión. Perez pedig a hajtűben ismerkedett meg az ideálisnál közelebbről a kavicsággyal.

Ha nem lenne 90 perces az edzés, most érnénk a végére, így viszont még van hátra fél óra. Russell vezet, Hamilton, Verstappen, Perez, Sainz, Alonso, Bottas, Ocon, Zhou, Leclerc a top 10 pillanatnyilag.

Na, Alonso is már a pályán, be is jött a hetedik helyre a csapattárs mögé.

Verstappen a gumik túlmelegedésére panaszkodott a rádión az imént. Érdekes, hogy amíg ő folyamatosan ott van az első háromban, a csapattárs Perez csak most ugrott fel az ötödik helyre a tizenötödikről.

Verstappen javít, de megint csak másodpercekig az élen, ugyanis előbb Hamilton, majd Russell is átlépi - utóbbi már 1:41,935-ös idővel. Nagyon élnek most a Mercedesek, ez némileg váratlan az eddigi idei esős produkciójuk ismeretében.

A teljes edzést az előző tréning végi balesete miatt kihagyó Schumacher mellett, mint az látható, Alonso sem teljesített még mért kört.

Túl az edzés felén, itt az állás:

Verstappen rövid időre ismét vezetett, de ezúttal Russell tolja hátrébb a hollandot. És közben már megérkeztünk az 1:42-es tartományba, ahol az FP1-en jártunk.

Képen Leclerc hibája, Verstappen pedig igazolja Alonso múltkori alapvetését és egyből az élre is áll - igaz, csak pár pillanatig, mert 35 ezreddel Hamilton visszaelőzi a címvédőt.

A híresen jó étvágyú Tsunoda most a hazai pálya sóderágyába kóstolt bele, de egy szép mentéssel visszatért a pályára. Nem sokkal később aztán Leclerc is hasonlóan járt a hajtűkanyarban, de némi erőlködés után ő is folytatni tudja a körözést.

Most már amúgy gyakorlatilag mindenki intereken, aki kint van a pályán - és immár közéjük tartozik Verstappen, Leclerc és Perez is.

Hamilton válaszol, 1:44,298 az új első helyet érő idő, miután a hétszeres világbajnok is felpattintotta az intermediate-eket.

Russell aztán 1:46,891-re javít, két és fél másodpercet ad a csapattársnak - viszont ő már intermediate gumikon érte ezt el, a brit az első, aki megkockáztatja az átmeneti abroncsokat.

Hamilton 1:49,489-es körrel átveszi a vezetést, ami némileg váratlan fejlemény annak fényében, hogy a Mercedes rendre küszködik idén a gumik felmelegítésével.

Norris amúgy bejött nemrég másodiknak, szóval Sainz mögött a két McLaren sorakozik. De még mindig csak nyolcan iratkoztak fel az eredménylistára.

"Milyen a pálya?" - kérdezte a McLaren. "Vizes" - válaszolta Norris. Tömör és lényegretörő kommunikáció!

Szűk húsz perc elteltével mindössze öt pilótának van mért köre, közöttük Sainz, Ricciardo, Albon, Latifi, Russell a sorrend. Alább pedig a Latifi-hiba - megkockáztatom, hogy ez benézés volt:

Latifi szeret ma elsőzni: ő volt az első pályára guruló az FP2-n, övé az első mért kör is - most pedig az első hibát is ő produkálta. Méghozzá elég furcsát: mintha rossz helyen, korábban fordult volna be az utolsó sikánba. Utána aztán az autó furcsaságára panaszkodott rádión a kanadai, de elsőre inkább tűnt egy igen mulatságos benézésnek tőle...

Carlos Sainz is már a pályán és az élre is állt: 1:49,615 az új etalon.

1:56,471 - ez az első mért idő a második edzésen Latifitől. Csak összehasonlításképp: az első edzésen Alonso 1:42-es idővel zárt az élen.

A kanadai szerint amúgy a pálya nagy része akár már intermediate gumikra is alkalmas lenne, de van még egy-két vízátfolyás a pályán.

Na de mire ezt leírtuk, máris egy autó a pályán: Nicholas Latifi kezdte meg a munkát a Williamsszel. Igyekszik kihasználni az utolsó suzukai hétvégéjét alighanem...

Ha túl sok akciót nem is fogunk látni, menő sisakokat igen!

Elindult tehát a 90 perces FP2, de nem meglepő módon senki sem sietett ki az eső áztatta pályára.

Aztán hogy a többiek mennyit fognak körözni, az majd elválik, az eső ugyanis továbbra is eléggé esik Suzukában. A korábbi edzésen sem volt túl nagy az aktivitás, bár egy negyedórás szakaszon át még az intermediate gumikat is fel lehetett rakni. Ekkor Fernando Alonso autózta a legjobb időt - összefoglaló az eseményekről itt olvasható.

Egy valakit azonban biztosan nem fogunk látni a pályán: Mick Schumachert. Ha valaki esetleg el nem ítélhető módon alvással töltötte volna a hajnali órákat vagy nem várta meg az utolsó utáni perceket az FP1-en, azoknak elmondjuk, hogy a német a bokszba visszatérő körén felúszott a vízen és csúnyán összetörte a Haast, a csapat pedig nemrég közölte, hogy alvázcsere miatt a pilóta kénytelen lesz kihagyni a mostani edzést. Videón az eset ITT.

Merthogy ezúttal 90 perces a gyakorlás: eredetileg a Pirelli a mostani edzésre tervezte az egyik 2023-as gumitesztjét, ám nem sokkal ezelőtt hivatalosan is megerősítette az FIA, hogy ezt törölték, Mexikóban pótolják az alkalmat (Austin amúgy a másik helyszín). Az FP2 mindezek ellenére elvileg marad másfél órás.

Köszöntjük ismét - vagy a most ébredőket először - az olvasóinkat, tíz perc múlva indul a második szabadedzés a Japán Nagydíjon - tartsatok velünk a következő bő másfél órában!