DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
16:02

A rend kedvéért itt a teljes végeredménye a második szabadedzésnek:

Ezzel itt meg is köszönjük a figyelmet, a program holnap délben folytatódik az FP3-mal, de természetesen még ma is jövünk a legfontosabb értékelésekkel, nyilatkozatokkal!

A monacói viszont elengedte a körét, így nincs változás: Sainz a leggyorsabb Leclerc előtt, mögöttük Russell, Verstapen, Hamilton a sorrend, a top 10-be pedig Ocon, Bottas, Alonso, Perez és Stroll fért még be.

Lepörgött az óra, de Leclerc még lehet, hogy jön egy gyorskört lágy gumikon.

Verstappen a negyedik helyre jön be a lágy gumikon: 339 ezredre Sainztól.

Leclerc töri meg a versenyszimulációkat egy lágy gumis körrel: bár javított, de maradt a második Sainz mögött. És Verstappen is végre ismét a pályán.

Hamilton alatt bicsaklott meg az autó az 1-es kanyar féktávján, a bukótérből jött vissza a brit.

Ahogy az lenni szokott, az utolsó 20 percben már általában a hosszabb etapokra fókuszálnak a csapatok. Verstappen viszont még mindig/megint a bokszban, mindössze három kört tett meg eddig a regnáló világbajnok.

Mindez képen:

Szokatlan és némileg ijesztő jelenetek: Gasly légbeömlője kapott lángra a bokszban a francia feje felett.

Sainz gyorsul tovább, már 1:42,587 az etalon, Leclerc pedig visszajön a második helyre háromtizedes lemaradással, de ő még mindig a közepes abroncsokat használta. Russell, Hamilton, Ocon, Bottas, Alonso, Perez, Stroll, Norris a sorrend, Verstappen a kemény abroncsokon a 15. helyen.

Russell bejön másodiknak, hátránya 160 ezred Sainz mögött, Hamilton a harmadik, Ocon pedig a negyedik.

Leclerc fel is jön egyből a második helyre a közepes gumikon - íme a teljes állás nem sokkal az edzés félideje után:

Sainz javít a lágyakon, az 1:42,751 pedig már a hétvége legjobb köre. A Mercedesek is villantottak lila szektorokat, de ők nem gyorsultak, és most már Leclerc is a pályán végre.

Perez teljesítette az első körét, egy ízben megpuszilta a falat a mexikói a Red Bull-lal.

Előkerülnek lassan a lágy abroncsok, Bottas egy lila első szektor után villant is egy második helyet. Közben pedig már Perez is a pályán, Leclerc autóján ellenben még mindig dolgoznak.

Verstappen az ötödik helyre jön fel első körével, de ő a kemény keverékű gumikon autózik. Sainz, Hamilton, Russell, Alonso egyébként előtte a sorrend, mögötte Ocon, Stroll, Albon, Gasly és Tsunoda.

Verstappen már a pályán idő közben, Leclerc és Perez viszont még mindig nem.

Sainz 1:43,231-es kört repeszt a közepes abroncsokon. A mezőny jelentős része jelenleg a bokszban, rövidesen érkezhetnek az időmérős szimulációk majd.

Pierre Gasly az újabb hibázó, ő is az egyik bukótérből tolatott vissza a pályára. Kifejezetten sok a kisebb-nagyobb megbicsaklás, de ez várható is volt: három év után versenyeznek a kifejezetten huplis pályán, amely komoly kihívás elé állítja az idei versenygépeket - meg persze a pilótákat is.

Hamilton válaszol Sainz körére, 42 ezreddel visszaveszi a vezetést a spanyoltól a hétszeres világbajnok.

Sainz 1:43,710-re javít és az élre a Ferrarival, miközben a csapattárs Leclerc autója még eléggé szétkapott állapotban rostokol a garázsban.

Russell hibázik közben: épp csak elkerülte orral a Tecpro-falat a brit. A két Mercedes közé a második helyen beékelődő Alonso is majdnem megnyalta a falat.

Hamilton az élen már közben, de még mindig egy másodperccel lassabb, mint néhány órája. Persze tegyük hozzá: egyelőre a közepes abroncsokat nyúzza szinte mindenki.

Leclerc, Perez és Verstappen nem jött már csak ki a pályára, a címvédésre készülő holland pedig még nem is ül az autóban: a Red Bull szerelői sorfalat állnak az autója előtt, amelyen néhány perce még szorgosan dolgoztak.

Vettel látogatta meg a bukóteret az egyik kanyarban, miközben Latifi arra panaszkodott rádión, hogy valami nem stimmel a biztonsági övével.

Jönnek az első köridők, George Russell 1:44,6-os körrel az élen, de ez még elmarad Hamilton előző edzésen futott legjobbjától.

Elindult az FP2, a két Alfa Romeo hajt ki elsőként a pályára.

Vettel speciális sisakfestéseit nem lehet megunni:

Miközben természetesen a pályán zajló események is szolgáltattak beszédtémát, hiszen kisebb meglepetésre Lewis Hamilton elcsente az első helyet a születésnapos Max Verstappen elől az FP1-en, a fő hír ma az, hogy a Red Bull és az Aston Martin német és olasz lapértesülések szerint tavaly átléphette a költségplafont, amely annak mértékétől függően kisebb vagy nagyobb büntetést is vonhat maga után. A két edzés között megszólalt az ügyben Christian Horner Red Bull-főnök, aki állítja: alatta maradtak a limitnek, így nem tud szabályszegésről.

Alig tíz perc múlva már folytatódik is az F1-es program Szingapúrban a második szabadedzéssel, amelyet immár az időmérőhöz és a futamhoz hasonlóan teljesen villanyfényben futnak a versenyzők - tartsatok velünk a következő bő egy órában!