DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
17:41

PEREZ MEGFOROG! Elrontja, nem szerez pontot ő sem, Hamilton dobogós!

Itt a végeredmény, ezzel búcsúzunk - jövünk az összefoglalóval, a nyilatkozatokkal és a helyszíni információkkal, hiszen ahogy szinte mindig, a Formula.hu ismét a helyszínről tudósít!

Nem-nem, Leclerc-é lett a végén, azt is a monacói viszi el!

A futam leggyorsabb köre Perezé, így azt nem osztják ki. Micsoda szezonnyitó!

VÉGE! Leclerc nyeri 2022 első F1-es futamát! Sainz a második a másik Ferrarival, Hamiltoné a dobogó alsó foka, Russell pedig a negyedik!

Másfél kör, Ferrari 1-2 lesz!

Perez autója is lassul, Hamilton támadja!

Verstappen alatt megáll a Red Bull!

Sainz megelőzi Verstappent, a Red Bull kezdi megadni magát!

Sainz és Hamilton nyitja még a DRS-t és próbál a zavarosban halászni.

Még négy kör, Leclerc-Verstappen-Sainz-Perez-Hamilton-Russell-Magnussen-Bottas-Ocon-Tsunoda a top tíz. 

Az újraindítás nagy vesztese Mick Schumacher: a 10. helyen volt, amikor kijött a safety car, most pedig már csak 13.

Szétnyílt az olló az élen, senki nem tudott igazán támadni, csak Sainz próbálkozott, nem járt sikerrel - maradt minden az eddigi állás szerint.

Így:

Leclerc már 1,6 másodperccel vezet, nem adja ki a kezéből a futamot a monacói!

Leclerc jól csinálta, megoldotta, megtartotta az első helyét, Sainz támadta Verstappent, de a holland visszaverte ezt a próbálkozást. Egyelőre nincs változás!

A kör végén újraindul a futam, hét kör lesz még hátra a leintésig. Még bármi történhet, ami eddig történt, az szinte semmis!

Verstappen panaszkodik a kormányzásra, a csapat szerint stabil a helyzet, nem romlik, úgyhogy menjen csak. A holland azt mondja, hogy nagy tempónál nehezebb forgatni a kormányt.

Most kerülhetik el a safety cart a lekörözött autók.

Ne feledjük, az egyenesekben a Red Bull sokkal gyorsabb volt a Ferrarinál. Az újraindítás után, szélárnyékból meglehetősen jó esélye van Verstappennek.

Gasly autóját még mindig nem szedték ki onnan, pedig egy megnyitásnál állt meg.

A Red Bull látja, hogy mi Verstappen gondja, de nem tudja megoldani, azt mondják a hollandnak, hogy kint kell maradni, nem komoly a probléma.

Így Leclerc is kereket cserél, friss gumival visszajön az élre, a sorrend tehát nem változik az első helyeken, egyáltalán semmit. Viszont újra ott lesznek egymás mögött közvetlenül, a különbségek eltűnnek. Verstappen körök óta panaszkodik az autóra, a kormányzással nem kerek valami.

BIZTONSÁGI AUTÓ! Megint megmenti Verstappent egy safety car?

Gasly alatt megáll az AlphaTauri, ő az első kieső!

Hamilton is a bokszban, lágyakat kap ő is. Így az élmezőnyből már csak Leclerc nem jött ki harmadszor.

A Ferrari reagál, Sainz kijön, Leclerc marad, neki már nem szabad reagálnia, 26 másodperccel vezet, azt nem lehet behozni.

Perezt is kihozta a Red Bull! Más esélyük már nem volt, így friss gumikon rohanhatnak a végén.

Váratlan! Verstappen a bokszban egy harmadik kiállásra 13 körrel a vége előtt.

Öt másodpercre nőtt a távolság az élen, úgy fest, hogy Verstappen ezt elengedte.

A bónuszpont egyébként továbbra is Perezé, lehet hogy ez már így is marad.

Tizenhat kör, Leclerc előnye 3,8 másodperc, Sainz pedig 2,5 másodperccel van Perez előtt.

Tsunoda is megelőzi Alonsót, immár ő a 10.!

Közben Ocon előzi Alonsót, a francia ugyan hátrébbról rajtolt és a futamon is kapott már büntetést, de azt letöltve is csapattársa előtt van. Erős futamot teljesít!

Perez nagyon közelített Sainhoz, de most a spanyol reagált és 2,2 másodpercre növelte vissza az előnyét - kis híján ütközött a bokszból figyelmetlenül visszatérő Albonnal.

2,6 másodperc Leclerc előnye közben, Verstappen nem tudott mit kezdeni vele a kiállás után. Közben az előbb rossz körszámot írtunk, elnézést érte: még mindig hátra van húsz!

Hamilton egyébként a senki földjén van az ötödik helyen: tíz másodperc a hátránya Perezhez képest és tizenöttel vezet Russell előtt.

Hamiltonnak szóltak, hogy a négyes kanyarnál túl sokszor szélesíti ki a pályát, tessék ezt abbahagyni kérem.

Sainz és Perez között 2,5 másodperc a különbség, de Perezé a lágyabb gumi - az is nagyon izgalmas lehet a dobogóért!

Verstappen ki is harapott fél másodpercet a hátrányából!

Sainz és Perez is megcsinálja a kerékcserét, visszaáll a sorrend a top négyben - Verstappennel pedig azt közli a csapat, hogy nyomja, ahogy tudja. 

Leclerc ezt megoldotta, két másodperc megint a fórja, innentől marad a hajrá - vajon tud-e még egy nagy futást produkálni Verstappen? 18 kör!

Verstappen tajtékzik, hogy nem nyomta meg eléggé a kivezető kört, pedig megelőzhette volna Leclerc-t - azért árnyalja a szavait az, hogy lila középső szektort futott a holland...

A Ferrari megcsinálja, Leclerc öt tizeddel Verstappen elé jön vissza, most nem is tud támadni a holland!

Verstappen a bokszban! Elévágás? Közepes gumikat kap!

Ricciardo megelőzi Latifit és kezd elnyúlni - talán mégsem lesz McLaren 19-20., pedig egy ideig felrémlett, jelenleg Norris az utolsó.

Hamilton is a bokszban, a keményekre közepest kap - ez a stratégia nem igazán jött be. 

Most kicsit megmerevedtek a frontvonalak, Leclerc 3,9 másodperccel vezet az élen, a többiek szétszakadtak - várjuk a második kerékcseréket. Verstappen már panaszkodik is a gumikra. Még 29 kör.

Alonso a bokszban másodszor, lágy és közepes után most a keményeket is megkapta a spanyol. 

"El kellene gondolkodnunk a három kiálláson" - mondja a rádióba Sainz.

Egy dolgot emeljünk még ki: a Honda-motor (vagy hát Red Bull, de...) brutálisan erősnek tűnik, Verstappen az egyenesekben sokkal gyorsabb volt Leclerc-nél és most éppen Tsunoda menekül minden gond nélkül Bottas Alfája elől úgy, hogy a finn nyitogatja a DRS-t, de így sem tud vele mit kezdeni az egyenesbe.

Hamilton már egy bokszkiállásnyinál is nagyobb lemaradásban van Leclerc-hez képest.

Verstappen leszakadt, ismét szűk három másodperc a holland hátránya. Innentől egy dolog fordíthat még ezen: ha a Red Bull megint meg tud próbálni egy elévágást.

Jelenleg egyébként Perezé a futam leggyorsabb köre - a Mercedesek már nem tudnak önerőből beleszólni a dobogós csatába, minden körben lassabbak, nem is kicsivel. Az ötödik-hatodik helyük viszont nagyjából biztos, ha nem történik valami váratlan fordulat. Viszont tegyük hozzá, hogy Hamilton a kemény gumikat kapta, Perez a közepeseket, a többiek elöl a lágyakat. 

Közben hátrébb Mick Schumacher előzi Norrist - a McLaren Barcelonában még topcsapatnak tűnt, most viszont alsóházinak...

Húsz kör telt el az 57-ből, az elmúlt időszak a két győzelemre esélyes versenyzőről szólt - Sainz tíz másodperces lemaradással harmadik, Perez 13-ra, Hamilton pedig már több mint húszra van. 

Verstappen harmadjára is bevetődött, de most elfékezte - Leclerc megoldotta, a következő kör végén a holland nem is nyithatta a szárnyát. Leclerc ezt egyelőre kivédekezte!

Újra ugyanaz! Az egyes kanyarban Verstappen bevetődik a DRS-sel, mert a Red Bull sokkal gyorsabb az egyenesben, de Leclerc tökéletesen válaszol és a négyes kanyarig már ő nyithatja a szárnyát, amivel visszaszerzi az első helyet. 

MICSODA MECCS! Verstappen megelőzi Leclerc-t és átveszi a vezetést a célegyenes végén, de a monacói visszatámadott és a négyes kanyar felé haladva visszahozta a pozíciót, bement Verstappen elé - most ismét ő vezet!

Verstappen utolérte Leclerc-t, óriási kivezető kört ment a holland és 3,5 másodperc hátrányból ráeesett a monacói hátsó szárnyára - Leclerc menekül...

Leclerc is megcsinálja a kerékcserét és Perez is jön - Leclerc lágyat kap, Perez közepeset, ő az egyetlen top négyből, aki eltérő taktikán van. 

Sainzcal követi Verstappent a Ferrari, a spanyol is azonnal jön és ő is lágyakat kap. Taktikailag is érdekes húzások ezek - a negyedik-ötödik helyre jöttek vissza az említettek, Sainz hat másodperccel van Hamilton előtt. 

15. kör, Verstappen a bokszban és érdekeset húz a Red Bull: lágyakat kap a világbajnok!

Érdekes üzenet az Astontól: Hülkenberg nem mehet ki a bokszba, mert túl forró az autója. Menjen egy hűtőkört, majd utána jöhet új gumikért.

"B tervre váltunk" - üzeni a Red Bull Pereznek. A mexikói a negyedik, két és fél másodperc a hátránya Sainzhoz képest.

Hamilton borzasztóan csúszkál a kemény gumikon, nincs tapadás, hidegek az abroncsok - közben Alonso és Schumacher is kereket cserélt, de ők a közepeseket kapták meg.

Hamilton a bokszban, ő az első, aki kiáll kerékcserére a futam során - kemény keveréket kap.

Verstappen arra panaszkodik, hogy semmilyen tapadása nincs kigyorsításnál.

Leclerc közben 3,2 másodperccel vezet Verstappen előtt.

Bottas jelenleg jobb köröket fut, mint a Mercedesek - túlerőltették az első köröket Hamiltonék?

Perez meg is előzi Hamiltont!

Ebben a körben történt egy változás: a két Mercedes lassult, Hamilton és Russell is időt vesztett, előbbi leszakadt Sainzról, utóbbi pedig Perezről, aki mindjárt meg is támadja a hétszeres világbajnokot.

Működnek a szabályok: Bottas kanyarokon keresztül tartó csatát vívott Albonnal és végül meg is tudta előzni a Williams pilótáját. 

Sainz egy kicsit fogja Hamiltont és Perezt, ő már több mint hat másodpercre van Leclerc-től, a két éllovas leszakította magáról a többieket. Sainz mögött Hamilton másodpercen belül és a brit mögött is ott lopakodik Perez, sőt Russell sincs messze. 

Bottas után Zhou is megelőzi Schumachert. Közben Leclerc azt az infót kapja a csapattól, hogy az "A" terven vannak.

Büntetés! Ocon ötmásodperces büntetést kapott Schumacher megforgatásáért - a francia enélkül a tizedik helyen halad jelenleg, pontosan csapattársa, Fernando Alonso mögött. 

Leclerc 1,8 másodpercre növelte az előnyét, Hamilton viszont másodpercen belül van Sainzhoz képest.

Magnussen újra elfékezi a célegyenes végét, Russell kihasználja, már hatodik a fiatal brit!

Verstappen szerint "vicces dolgokat művel a motorfék".

Ocon megforgatta Mick Schumachert, "jegyezték" az esetet, de Schumacher rögtön irányba állt és nem vesztett túl sok időt. 

Magnussen elfékezi magát, Perez pedig ezt kihasználva visszaelőzi, a mexikói az ötödik!

Leclerc-Verstappen egy másodperc, Sainz hátránya pedig már három felett van. 

A második körben Ricciardo az utolsó, az elején Leclerc kicsit meglépett Verstappen elől, de egyelőre minimálisak a különbségek.

Russell is előrébb tudott lépni, kettőt javítva a hetedik a Mercedesszel.

Magnussen is megelőzte Perezt, a dán az ötödik a Haasszal, a mexikói a negyedik helyről a hatodikra csúszott vissza. Bottas már csak 14., botrányosan rosszul indult el.

RAJT! Eljön a top három az eredeti sorrendben, Hamilton viszont átugorja Perezt és Magnussen is jön, míg Bottas a tízen kívülre csúszott vissza rögtön. 

Sorakoznak az autók a rajtrácson. A pulzus emelkedik...

Elindult a felvezető kör!

Mindenki a lágy gumikon rajtol, kivéve a két McLarent, akik közepeseken gurultak ki. Érdekesség még, hogy Verstappen és Sainz használt lágyakon fog elrugaszkodni, Leclerc viszont újakat rakatott fel. 

Verstappen az autóban - először rajtolhat el az 1-es rajtszámmal.

Toto Wolff pár perce azt mondta, hogy nem vár csodát, a Mercedes lépésről lépésre tanulja az új autóját, de még nincs "kész".

A mezőny sokszínűségét még mindig talán ez a kép mutatja be legjobban...

"Ne írjuk le Lewist" - figyelmeztetett ugyanakkor Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke. 

"Veszteségminimalizálás" - így jellemezte a futammal kapcsolatos várakozásait George Russell.

Kijöttek a pilóták a rajtrácsra, perceken belül indul a felvezető kör - izgalmas lesz látni, hogy a Haas és az Alfa Romeo mennyire lesz "bravúrképes" a jó rajthely után és hogy a Mercedes a versenytempót tekintve képes-e közelebb kerülni a Ferrari-Red Bull pároshoz.

Leclerc garázsa nagyjából húsz perccel ezelőtt - hasonló helyszíni érdekességekért érdemes csatlakozni a Formula Podcast csoporthoz!

Lewis Hamilton megszökött a pilótaparádéról:

 

Helyszínen tartózkodó kollégánk, Mészáros Sándor egy olyan féldínáros bankjegyre bukkant, amelyen az F1-es pálya található:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Mészáros Sándor (@mesandor) által megosztott bejegyzés

 

A Bahreini Nagydíjon Charles Leclerc indulhat az első rajtkockából, mellőle pedig Max Verstappen vághat neki a futamnak - a teljes sorrend itt áttekinthető!

Köszöntjük kedves olvasóinkat az idei első F1-es futamközvetítésünkben!