Verstappen az autóban - először rajtolhat el az 1-es rajtszámmal.
Itt a végeredmény, ezzel búcsúzunk - jövünk az összefoglalóval, a nyilatkozatokkal és a helyszíni információkkal, hiszen ahogy szinte mindig, a Formula.hu ismét a helyszínről tudósít!
Nem-nem, Leclerc-é lett a végén, azt is a monacói viszi el!
A futam leggyorsabb köre Perezé, így azt nem osztják ki. Micsoda szezonnyitó!
VÉGE! Leclerc nyeri 2022 első F1-es futamát! Sainz a második a másik Ferrarival, Hamiltoné a dobogó alsó foka, Russell pedig a negyedik!
PEREZ MEGFOROG! Elrontja, nem szerez pontot ő sem, Hamilton dobogós!
Másfél kör, Ferrari 1-2 lesz!
Perez autója is lassul, Hamilton támadja!
Verstappen alatt megáll a Red Bull!
Sainz megelőzi Verstappent, a Red Bull kezdi megadni magát!
Sainz és Hamilton nyitja még a DRS-t és próbál a zavarosban halászni.
Még négy kör, Leclerc-Verstappen-Sainz-Perez-Hamilton-Russell-Magnussen-Bottas-Ocon-Tsunoda a top tíz.
Az újraindítás nagy vesztese Mick Schumacher: a 10. helyen volt, amikor kijött a safety car, most pedig már csak 13.
Szétnyílt az olló az élen, senki nem tudott igazán támadni, csak Sainz próbálkozott, nem járt sikerrel - maradt minden az eddigi állás szerint.
Így:
Leclerc már 1,6 másodperccel vezet, nem adja ki a kezéből a futamot a monacói!
Leclerc jól csinálta, megoldotta, megtartotta az első helyét, Sainz támadta Verstappent, de a holland visszaverte ezt a próbálkozást. Egyelőre nincs változás!
A kör végén újraindul a futam, hét kör lesz még hátra a leintésig. Még bármi történhet, ami eddig történt, az szinte semmis!
Verstappen panaszkodik a kormányzásra, a csapat szerint stabil a helyzet, nem romlik, úgyhogy menjen csak. A holland azt mondja, hogy nagy tempónál nehezebb forgatni a kormányt.
Most kerülhetik el a safety cart a lekörözött autók.
Ne feledjük, az egyenesekben a Red Bull sokkal gyorsabb volt a Ferrarinál. Az újraindítás után, szélárnyékból meglehetősen jó esélye van Verstappennek.
Gasly autóját még mindig nem szedték ki onnan, pedig egy megnyitásnál állt meg.
A Red Bull látja, hogy mi Verstappen gondja, de nem tudja megoldani, azt mondják a hollandnak, hogy kint kell maradni, nem komoly a probléma.
Így Leclerc is kereket cserél, friss gumival visszajön az élre, a sorrend tehát nem változik az első helyeken, egyáltalán semmit. Viszont újra ott lesznek egymás mögött közvetlenül, a különbségek eltűnnek. Verstappen körök óta panaszkodik az autóra, a kormányzással nem kerek valami.
BIZTONSÁGI AUTÓ! Megint megmenti Verstappent egy safety car?
Gasly alatt megáll az AlphaTauri, ő az első kieső!
Hamilton is a bokszban, lágyakat kap ő is. Így az élmezőnyből már csak Leclerc nem jött ki harmadszor.
A Ferrari reagál, Sainz kijön, Leclerc marad, neki már nem szabad reagálnia, 26 másodperccel vezet, azt nem lehet behozni.
Perezt is kihozta a Red Bull! Más esélyük már nem volt, így friss gumikon rohanhatnak a végén.
Váratlan! Verstappen a bokszban egy harmadik kiállásra 13 körrel a vége előtt.
Öt másodpercre nőtt a távolság az élen, úgy fest, hogy Verstappen ezt elengedte.
A bónuszpont egyébként továbbra is Perezé, lehet hogy ez már így is marad.
Tizenhat kör, Leclerc előnye 3,8 másodperc, Sainz pedig 2,5 másodperccel van Perez előtt.
Tsunoda is megelőzi Alonsót, immár ő a 10.!
Közben Ocon előzi Alonsót, a francia ugyan hátrébbról rajtolt és a futamon is kapott már büntetést, de azt letöltve is csapattársa előtt van. Erős futamot teljesít!
Perez nagyon közelített Sainhoz, de most a spanyol reagált és 2,2 másodpercre növelte vissza az előnyét - kis híján ütközött a bokszból figyelmetlenül visszatérő Albonnal.
2,6 másodperc Leclerc előnye közben, Verstappen nem tudott mit kezdeni vele a kiállás után. Közben az előbb rossz körszámot írtunk, elnézést érte: még mindig hátra van húsz!
Hamilton egyébként a senki földjén van az ötödik helyen: tíz másodperc a hátránya Perezhez képest és tizenöttel vezet Russell előtt.
Hamiltonnak szóltak, hogy a négyes kanyarnál túl sokszor szélesíti ki a pályát, tessék ezt abbahagyni kérem.
Sainz és Perez között 2,5 másodperc a különbség, de Perezé a lágyabb gumi - az is nagyon izgalmas lehet a dobogóért!
Verstappen ki is harapott fél másodpercet a hátrányából!
Sainz és Perez is megcsinálja a kerékcserét, visszaáll a sorrend a top négyben - Verstappennel pedig azt közli a csapat, hogy nyomja, ahogy tudja.
Leclerc ezt megoldotta, két másodperc megint a fórja, innentől marad a hajrá - vajon tud-e még egy nagy futást produkálni Verstappen? 18 kör!
Verstappen tajtékzik, hogy nem nyomta meg eléggé a kivezető kört, pedig megelőzhette volna Leclerc-t - azért árnyalja a szavait az, hogy lila középső szektort futott a holland...
A Ferrari megcsinálja, Leclerc öt tizeddel Verstappen elé jön vissza, most nem is tud támadni a holland!
Verstappen a bokszban! Elévágás? Közepes gumikat kap!
Ricciardo megelőzi Latifit és kezd elnyúlni - talán mégsem lesz McLaren 19-20., pedig egy ideig felrémlett, jelenleg Norris az utolsó.
Hamilton is a bokszban, a keményekre közepest kap - ez a stratégia nem igazán jött be.
Most kicsit megmerevedtek a frontvonalak, Leclerc 3,9 másodperccel vezet az élen, a többiek szétszakadtak - várjuk a második kerékcseréket. Verstappen már panaszkodik is a gumikra. Még 29 kör.
Alonso a bokszban másodszor, lágy és közepes után most a keményeket is megkapta a spanyol.
"El kellene gondolkodnunk a három kiálláson" - mondja a rádióba Sainz.
Egy dolgot emeljünk még ki: a Honda-motor (vagy hát Red Bull, de...) brutálisan erősnek tűnik, Verstappen az egyenesekben sokkal gyorsabb volt Leclerc-nél és most éppen Tsunoda menekül minden gond nélkül Bottas Alfája elől úgy, hogy a finn nyitogatja a DRS-t, de így sem tud vele mit kezdeni az egyenesbe.
Hamilton már egy bokszkiállásnyinál is nagyobb lemaradásban van Leclerc-hez képest.
Verstappen leszakadt, ismét szűk három másodperc a holland hátránya. Innentől egy dolog fordíthat még ezen: ha a Red Bull megint meg tud próbálni egy elévágást.
Jelenleg egyébként Perezé a futam leggyorsabb köre - a Mercedesek már nem tudnak önerőből beleszólni a dobogós csatába, minden körben lassabbak, nem is kicsivel. Az ötödik-hatodik helyük viszont nagyjából biztos, ha nem történik valami váratlan fordulat. Viszont tegyük hozzá, hogy Hamilton a kemény gumikat kapta, Perez a közepeseket, a többiek elöl a lágyakat.
Közben hátrébb Mick Schumacher előzi Norrist - a McLaren Barcelonában még topcsapatnak tűnt, most viszont alsóházinak...
Húsz kör telt el az 57-ből, az elmúlt időszak a két győzelemre esélyes versenyzőről szólt - Sainz tíz másodperces lemaradással harmadik, Perez 13-ra, Hamilton pedig már több mint húszra van.
Verstappen harmadjára is bevetődött, de most elfékezte - Leclerc megoldotta, a következő kör végén a holland nem is nyithatta a szárnyát. Leclerc ezt egyelőre kivédekezte!
Újra ugyanaz! Az egyes kanyarban Verstappen bevetődik a DRS-sel, mert a Red Bull sokkal gyorsabb az egyenesben, de Leclerc tökéletesen válaszol és a négyes kanyarig már ő nyithatja a szárnyát, amivel visszaszerzi az első helyet.
MICSODA MECCS! Verstappen megelőzi Leclerc-t és átveszi a vezetést a célegyenes végén, de a monacói visszatámadott és a négyes kanyar felé haladva visszahozta a pozíciót, bement Verstappen elé - most ismét ő vezet!
Verstappen utolérte Leclerc-t, óriási kivezető kört ment a holland és 3,5 másodperc hátrányból ráeesett a monacói hátsó szárnyára - Leclerc menekül...
Leclerc is megcsinálja a kerékcserét és Perez is jön - Leclerc lágyat kap, Perez közepeset, ő az egyetlen top négyből, aki eltérő taktikán van.
Sainzcal követi Verstappent a Ferrari, a spanyol is azonnal jön és ő is lágyakat kap. Taktikailag is érdekes húzások ezek - a negyedik-ötödik helyre jöttek vissza az említettek, Sainz hat másodperccel van Hamilton előtt.
15. kör, Verstappen a bokszban és érdekeset húz a Red Bull: lágyakat kap a világbajnok!
Érdekes üzenet az Astontól: Hülkenberg nem mehet ki a bokszba, mert túl forró az autója. Menjen egy hűtőkört, majd utána jöhet új gumikért.
"B tervre váltunk" - üzeni a Red Bull Pereznek. A mexikói a negyedik, két és fél másodperc a hátránya Sainzhoz képest.
Hamilton borzasztóan csúszkál a kemény gumikon, nincs tapadás, hidegek az abroncsok - közben Alonso és Schumacher is kereket cserélt, de ők a közepeseket kapták meg.
Hamilton a bokszban, ő az első, aki kiáll kerékcserére a futam során - kemény keveréket kap.
Verstappen arra panaszkodik, hogy semmilyen tapadása nincs kigyorsításnál.
Leclerc közben 3,2 másodperccel vezet Verstappen előtt.
Bottas jelenleg jobb köröket fut, mint a Mercedesek - túlerőltették az első köröket Hamiltonék?
Perez meg is előzi Hamiltont!
Ebben a körben történt egy változás: a két Mercedes lassult, Hamilton és Russell is időt vesztett, előbbi leszakadt Sainzról, utóbbi pedig Perezről, aki mindjárt meg is támadja a hétszeres világbajnokot.
Működnek a szabályok: Bottas kanyarokon keresztül tartó csatát vívott Albonnal és végül meg is tudta előzni a Williams pilótáját.
Sainz egy kicsit fogja Hamiltont és Perezt, ő már több mint hat másodpercre van Leclerc-től, a két éllovas leszakította magáról a többieket. Sainz mögött Hamilton másodpercen belül és a brit mögött is ott lopakodik Perez, sőt Russell sincs messze.
Bottas után Zhou is megelőzi Schumachert. Közben Leclerc azt az infót kapja a csapattól, hogy az "A" terven vannak.
Büntetés! Ocon ötmásodperces büntetést kapott Schumacher megforgatásáért - a francia enélkül a tizedik helyen halad jelenleg, pontosan csapattársa, Fernando Alonso mögött.
Leclerc 1,8 másodpercre növelte az előnyét, Hamilton viszont másodpercen belül van Sainzhoz képest.
Magnussen újra elfékezi a célegyenes végét, Russell kihasználja, már hatodik a fiatal brit!
Verstappen szerint "vicces dolgokat művel a motorfék".
Ocon megforgatta Mick Schumachert, "jegyezték" az esetet, de Schumacher rögtön irányba állt és nem vesztett túl sok időt.
Magnussen elfékezi magát, Perez pedig ezt kihasználva visszaelőzi, a mexikói az ötödik!
Leclerc-Verstappen egy másodperc, Sainz hátránya pedig már három felett van.
A második körben Ricciardo az utolsó, az elején Leclerc kicsit meglépett Verstappen elől, de egyelőre minimálisak a különbségek.
Russell is előrébb tudott lépni, kettőt javítva a hetedik a Mercedesszel.
Magnussen is megelőzte Perezt, a dán az ötödik a Haasszal, a mexikói a negyedik helyről a hatodikra csúszott vissza. Bottas már csak 14., botrányosan rosszul indult el.
RAJT! Eljön a top három az eredeti sorrendben, Hamilton viszont átugorja Perezt és Magnussen is jön, míg Bottas a tízen kívülre csúszott vissza rögtön.
Sorakoznak az autók a rajtrácson. A pulzus emelkedik...
Elindult a felvezető kör!
Mindenki a lágy gumikon rajtol, kivéve a két McLarent, akik közepeseken gurultak ki. Érdekesség még, hogy Verstappen és Sainz használt lágyakon fog elrugaszkodni, Leclerc viszont újakat rakatott fel.
Toto Wolff pár perce azt mondta, hogy nem vár csodát, a Mercedes lépésről lépésre tanulja az új autóját, de még nincs "kész".
A mezőny sokszínűségét még mindig talán ez a kép mutatja be legjobban...
"Ne írjuk le Lewist" - figyelmeztetett ugyanakkor Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke.
"Veszteségminimalizálás" - így jellemezte a futammal kapcsolatos várakozásait George Russell.
Kijöttek a pilóták a rajtrácsra, perceken belül indul a felvezető kör - izgalmas lesz látni, hogy a Haas és az Alfa Romeo mennyire lesz "bravúrképes" a jó rajthely után és hogy a Mercedes a versenytempót tekintve képes-e közelebb kerülni a Ferrari-Red Bull pároshoz.
Leclerc garázsa nagyjából húsz perccel ezelőtt - hasonló helyszíni érdekességekért érdemes csatlakozni a Formula Podcast csoporthoz!
Lewis Hamilton megszökött a pilótaparádéról:
Helyszínen tartózkodó kollégánk, Mészáros Sándor egy olyan féldínáros bankjegyre bukkant, amelyen az F1-es pálya található:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A Bahreini Nagydíjon Charles Leclerc indulhat az első rajtkockából, mellőle pedig Max Verstappen vághat neki a futamnak - a teljes sorrend itt áttekinthető!
Köszöntjük kedves olvasóinkat az idei első F1-es futamközvetítésünkben!