DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 23. hétfő
13:03

A McLarennél is kommentáltak a tegnap és ma is jelentkező fékproblémát: Angliából várnak új alkatrészt, amely megoldja a nehézséget. Ez remélhetőleg időben megérkezik, az utolsó tesztnapra, de addig kizárt, hogy versenyszimulációt teljesítsenek.

Íme a végeredmény, a mai nap eseményeiről készült összefoglalónkat itt olvashatják. Köszönjük a figyelmüket! 

Itt a vége a pénteki munkának, kissé furán ismételten egy pirossal. A Bahreinben zajló teszt második napján a délelőtti órák tűntek mozgalmasabbnak, de a folytatás sem volt teljesen eseménytelen, délután összesen négy piros zászlós megszakítás volt a leintésig. Féltávnál még Esteban Ocon vezetett, ám nem sokkal később Carlos Sainz átvette tőle az első helyet, amit meg is tartott a leintésig. Mögötte Max Verstappen és Lance Stroll zártak az első háromban, míg a legtöbb kört a pilóták közül Yuki Tsunoda tette meg, a japán 120-ig jutott el. A folytatás szombaton reggel 8:00-tól következik a harmadik nappal, mely az utolsó lehetőség lesz a jövőhétvégi éles bevetés előtt.  

Hivatalosan most a gördülő rajt procedúráját próbálták el, ez volt a megszakítás pontos célja. 

Az Aston Martin kigurult a bokszutca végére, ott viszont meg is állt...

Zöldre váltott a lámpa. 

Senki sem küzd technikai gonddal, ez megszakítás most a rendszerek ellenőrzésére szolgál. Nagyon kevés maradt már hátra a mai napból, mindössze 12 perc maradt az órán. 

Ismét piros zászló!

Egy újabb erős idő jött Verstappentől. A holland ezzel a második és kevesebb, mint félmásodperc a hátránya Sainzhoz képest. 1:34.011 kellett ehhez most. 

Norris bemutatott egy hatalmas elfékezést az 1-esben, Verstappen pedig némi szervizelés után ismét pályán. 

Esteban Ocon közben mégis visszatért, 106 kör van a neve mellett 

Íme: 

Verstappen és Sainz közben csatáztak picit. Többször is elég közel voltak egymáshoz, a kanyarokban pedig nem sok helyet hagytak egymásnak. 

Norris is gyorsul, 1:34.609-et megy, amivel jelenleg a 7. 

A holland nem sokáig volt a legjobb háromban. Jött Hamilton és elvette tőle ezt a pozíciót. 

Verstappen ugrik a harmadik helyre! A világbajnoki címvédő 1:34.232-t futott a C4-esen. 

Norris gondjait gyorsan orvosolták. A brit pilóta már ismét köröz. 

Lewis Hamilton pozíciót nem javított, az idején viszont igen. 1:35.471-et futott a C4-es keveréken. 

Mivel Ocon mára befejezte vélhetőleg, így szinte biztos, hogy Tsunoda lesz a nap legszorgalmasabb versenyzője. Eddig 107 kört rakott össze, de még egy óra vissza van a leintésig. 

Zöld! Guanyu Zhou gurul ki elsőként. A kínai versenyző jelenleg a 15. helyen áll. 

Egy perc múlva folytatódhat a gyakorlás. 

Körülbelül egy óra maradt még vissza, vajon lesz még piros?

Újabb piros... Ezúttal Lando Norris autója állt meg a bokszkijárat végén. 

Magnussen 1:36.505-re javít és ezzel a 9. pozícióba lép előre. 

Időközben valamin nagyon dolgoznak a Ferrarinál, de eléggé eltakarták a lényeges részleteket. 

Zöld lámpa! Folytatódhat a munka. 

Bár a megszakítás alatt semmi érdemleges esemény nem történik, a csapatok folyamatosan tevékenykednek a garázsaikban. A hivatalos információ szerint 2 perc múlva vált zöldre a bokszutca lámpája. 

Az említett jelenet: 

Addig is érdekességként íme az eddig legnagyobb végsebességek szektorokra bontva: 

1.szektor: Stroll 236 km/h

2.szektor: Stroll 268 km/h

3.szektor: Tsunoda 295 km/h

Ocon autója megállt a pályán! A rózsaszín Alpine már pont eljutott a bűvös 103 körig, amikor a francia versenyző leparkolta a pálya szélén. Piros zászló. 

Ebben a pillanatban Ocon is belépett a százasok klubjába. Tsunoda nincs kint jelenleg, így a francia ezen a listán az élre kerülhet. 

Az elmúlt percek elég nyugalmasan teltek, most azonban elkezdett benépesedni a pálya. Sainz, Stroll, Ocon, Norris, Verstappen, Magnussen és Zhou is kint. 

Egyre porosabb a pálya, a nap pedig lemenőben van, így a világítást is felkapcsolták a pályán. 

Feltámadt a szél, a változékony körülmények között pedig mindössze hárman vannak pályán. Sainz, Ocon, valamint Hamilton dolgozik tovább. 

Ocon még mindig szorgalmas, 89 körnél jár, az előző körében viszont nagy port kavarva hagyta el a pályát. 

Menetközben Stroll további javulásáról sem szabad megfeledkezni. A kanadai a második jelenleg 121 ezreddel lemaradva Sainztól. 

Az említett szélárnyékozás: 

Sainz tovább gyorsul! A középső és az utolsó szekora is lila volt, így 1:33.532 a jelenlegi legjobb idő. A spanyol pilóta C4-es keveréken érte el ezt, ráadásul még egy kis szélárnyékot is lopott Hamilton mögött a célegyenesben. 

Lewis Hamilton is javít közben, a hétszeres világbajnok 1:35.516-ot-ment, ami az ötödik helyre elég. 

Yuki Tsunoda az első, aki átlépte a 100-at a megtett köröket tekintve. Az AlphaTauri versenyzője 103-nál jár eddig. 

Günther Steiner így küldte ki a pályára Kevin Magnussent. 

Hosszú idejig javították az autót a Red Bull garázsában, de Max Verstappen végre a pályán. 

A Williams mára befejezte a munkát. 

Durván két és félóra maradt hátra. Így állunk jelenleg: 

 

 

Egy Ferrari az élen: Carlos Sainz 1:33.943-al került az első helyre. 

 

Stroll visszaveszi a harmadik helyet, 1:34.964 az új legjobbja, a Haas csapatánál pedig Kevin Magnussen kezdte meg a délutáni műszakot. 

Javulnak az idők. Carlos Sainz autója úgy tűnik rendben van, 1:35.052-vel már a harmadik helyen áll, Lando Norris pedig 1:35.761-el az ötödik. 

Zajlik az élet a bokszban is. A Red Bullnál hatalmas munka folyik és paravánokkal takarták el magukat, míg a Ferrarinál az elmúlt percekben az autó hátsó részén dolgoztak nagy erőkkel. 

Lance Stroll odalépett! A kanadai a harmadik helyre jött fel 1:35.462-es idejével. 

Sainz be, Stroll és Ocon ki, míg Tsunoda tovább köröz. Utóbbi két versenyző volt ma eddig a legszorgalmasabb, az Alpine francia pilótája 70, az AlphaTauri japán tehetsége pedig 77 kört tett meg idáig. 

Norris kissé hirtelen érkezett meg a bokszba, ami a szerelőit is meglepte. 

Tsunoda és Sainz munkában, de rajtuk kívül senki sincs pályán. A spanyol 1:38.378-al a 10. helyen nyitott. 

Némi akció is volt a pályán, Lando Norris és Esteban Ocon nem értették meg egymást az 1-es kanyar féktávján. Rajtuk kívül Tsunoda, Stroll, Hamilton és Sainz köröznek jelenleg.

Jelöletlen gumin jött ki Hamilton és 1:39.030-as idővel nyitott, ami jelenleg a 11. helyre elég. 

1:37.524 Stroll legjobbja. A kanadai pilóta ezzel már a nyolcadik helyre lépett előre. 

Lewis Hamilton is készülődik, hamarosan ő is megkezdi a munkát. 

Az Autosport beszámolója szerint Otmar Szafnauer a helyszínen a következőt nyilatkozta az Aston Martintól való távozásáról: „Nem volt szándékomban eljönni de ahogy telt az idő, és a dolgok megváltoztak az Astonnál, úgy gondoltam, hogy mindenkét fél számára jobb, ha máshol keresgélek” – mondta a szakember. 

Stroll 1:38.888-at futott, ezzel Latifi elé került a listán a 10. helyre. Ezzel egyidőben az élen álló Esteban Ocon is folytatja a munkát. 

Időközben Lance Stroll is a pályán. Délelőtt Sebastian Vettel a negyedik leggyorsabb volt, viszont egy technikai probléma is hátráltatta őket. 

Hamarosan a Ferrari is pályán lesz, Carlos Sainz már készülődik. 

A japán egy elfékezést és ebből következően egy pályaelhagyást is bemutatott a 10-es kanyarban. 

Továbbra sincs nagy mozgás, egyedül Yuki Tsunoda van kint a pályán, mindenki más a bokszban tevékenykedik. 

Az AlphaTauri a 11-es kanyar erős hátszelére figyelmeztet: erre figyelnie kell a versenyzőknek.

Eddig csak Ocon, Tsunoda és Verstappen járt a pályán, a többieknek tovább tart megemészteni az ebédet.

Délután Hamilton, Sainz, Stroll, Zhou és a visszatérő Magnussen átveszi a stafétát, a másik öt csapatnál változatlan marad a pilóta személye.

Az ebédszünetet követően újra szabad a pálya, kezdődik a második négy óra. Időközben az Alfa Romeo hírt adott Bottas délelőtti etap végi leállásáról: hidraulikai hiba volt a ludas.

Ocon vezet féltávnál, két valós és egy fals piros zászló

A bahreini hivatalos teszt második napjának első felében Esteban Ocon teljesítette a legjobb köridőt – az Alpine első megvillanásaként a tesztidőszakban. 1:34,276-ot futott, csupán 9 századmásodperccel Charles Leclerc, de 1,6 másodperccel a harmadik Max Verstappen előtt.

Három piros zászló szakította meg a körözést: Nicholas Latifi Williamse lángra is kapott, a második piros zászlót viszont csak rendszerellenőrzésként rendelték el. A harmadikra két perccel a tervezett kockás zászló előtt volt szükség, miután Valtteri Bottas Alfa Romeója rajtgyakorlatot követően leállt.

Sebastian Vettel Aston Martinja szintén megállt a pályán, de a négyszeres világbajnok a gumifal mögé tudott húzódni, így miatta nem állították le az edzést, ráadásul már az ebéd előtt vissza tudott térni a pályára. A Haas viszont hamarabb garázsba állt kipufogóprobléma miatt, míg a McLarennek újra a fékekkel gyűlt meg a baja.

Mivel két perc maradt volna a leintésig, ez gyakorlatilag felér a kockás zászlóval. Mutatjuk a délelőtti sorrendet:

A próbarajt után Bottas Alfája felmondta a szolgálatot, így rövid időn belül itt a második piros zászló.

Egy rajtgyakorlatra is lehetőség nyílik az ebédszünetig, csupán három autóval, a „pole-ban” Vettel Astonjával.

Úgy tűnik, a piros zászló csak gyakorlat volt, rendszerellenőrzés történt. Az utolsó percekre újra kihajthatnak az autók.

De ezzel egyidejűleg újabb piros zászló, nem egyértelmű, hogy miért.

Vettel problémája hamarabb megoldódott, mint gondolnánk, máris kihajtott a bokszból.

Még közel húsz perc hátravan az ebédszünetig, de a Haas kiszállt. A kipufogó problémáját kell megvizsgálni, jelentette a csapat. Schumacher 23 körnél állt meg délelőtt.

Az Aston Martin platós teherautón szállítják vissza a bokszba, így remélhetőleg részt tudnak venni a délutáni etapban, már az elejétől fogva.

George Russell elérte a 60 kört – ehhez képest Ocon 51-nél, Leclerc 47-nél tart, Latifi pedig mindössze 12-t teljesített műszaki problémája előtt, de Bottas és Schumacher is csak 23-nál jár.

Norris gyorsul, a C2 abroncson ötödik időt autózott, Tsunoda és Bottas előtt a McLaren, amely pályaidőt veszített délelőtt fékhiba miatt.

Visszatérve Vettelre, a visszajátszás alapján a leállás a bokszutcából kihajtva történt, és rögtön tudta, hogy baj van: már az 1-es kanyarban kiállt a szervizútra. A képen az a pillanat, amikor végleg megállt, a külső vonalvezetésen.

A Williams eközben Latifi kigyulladásának okáról és következményeiről adott ki rövid közleményt. Elmondásuk szerint a probléma sokkal apróbb volt, mint a nagy tűz alapján gondolnánk. Az autó nem sérült meg jelentősen, de a hátsó részt javítani kell, így átdolgozzák a mai futástervet.

Vettelnek problémája van, félrehúzódott az Aston Martinnal, a 3-as kanyarban a korlát mögé állt ki – oda, ahol a 2020-ban használt „külső” pálya vonala található. Emiatt piros zászlóra vélhetően nem lesz szükség.

Norris, aki sokáig vesztegelt a garázsban fékproblémával, újra akcióban, átlépte a 10 körös határt.

Helyszíni jelentések szerint a Haas és az AlphaTauri is karbonrudakkal erősítette meg az autó padlóját, hogy leküzdje a delfinezést – ami Gasly esetében tegnap nagyon látványosan volt jelen. A Mercedes, a Ferrari és az Alfa Romeo már csütörtökön ezt a megoldást választotta.

Vettel viszont nem pihen: már 40 kör felett jár, folyamatosan a pályán van. Ha a tempó nem is jó (egyébként kemény gumikat használ csak), de rengeteg adatot gyűjt az Aston Martinnak. 

A McLaren közben még mindig a bokszban van, de Norris már beült az autóba. 

Ez a Haas-festés még mindig jó. 

Russell rögtön kipróbálta a szélárnyékot Tsunoda mögött, de nem előzte meg a japánt.

Zöld jelzés, folytatódik a gyakorlás egy szűk félórás szünetet követően.

Alakul...

Piros zászló mögött értünk el a délelőtti négyórás etap feléhez, itt tartunk most:

Itt látszik, hogy már égett a fék:

Azóta is piros zászló van, várjuk, hogy folytatódhasson a tesztnap. 

A visszajátszások alapján már a megforgás előtt füstöltek a fékek.

Latifi nem is sietett már, a boksz felé haladt, de elvesztett az uralmát az autó hátulja felett, "bekacsázott", megforgott, majd a hátsó fékek lángra kaptak. 

Latifi munkában:

Piros zászló, kigyulladt a Williams!

Leclerc is elfékezte magát, méghozzá kétszer is, kezdődik a küszködés. 

Latifi elfékezi magát, de csak egy bal első gumit veszít vele, az autó nem sérül.

A világbajnok munkában:

A Ferrari egyébként ma egy új padlólemezt próbálgat, ezt eddig nem használták. 

Közben Vettel átlépte a 30 körös határt, ő a csúcstartó ezen a téren.

Friss infó a bokszutcából: a wokingiak ugyanazzal a fékhibával küszködnek, mint tegnap, túlmelegednek és nem tudnak hosszabb etapokat teljesíteni ebben a hőségben. Norris mondta, hogy nem lesz könnyű megoldani és valóban, lassan a fél délelőttjük rámegy.

Latifi a pályán, megtett három kört, van közte mért is, a Williams megoldotta a problémát. A délelőtt vesztese így jelenleg a McLaren, Norris azóta sem térhetett vissza a pályára.

Verstappen javít, de marad a harmadik, egyébként pedig továbbra is a kemény gumikat használja a Red Bull. 

Ocon feltette a lágyabb keveréket és visszaveszi az első helyet Leclerc-től, bár csak kilenc századmásodperccel.

Közben úgy fest, hogy a Williams "csak" cseréli a padlólemezt, mert egy korábbi körben elveszett egy darabja, A McLaren is szerel.

Érdekesség: az első tesztnap alapján a hosszú etapokon nyújtott átlagtempóban a Mercedes a legjobb három tizeddel a Red Bull és kilenccel a Ferrari előtt. Egyelőre ne adjunk ennek túl sok jelentőséget, de jegyezzük fel. 

A Williamsnél tényleg gond van: levették a padlólemezt, az nem jelent sok jót. A szerelők dolgoznak az autón.

Vettel és Russell már elérte a húszkörös határt, a brit a legszorgalmasabb eddig - Nicholas Latifi viszont csak fordulót tett meg a Williamsszel, Lando Norris pedig hatot a McLarennel.

Így zárult az első óra:

Leclerc közben átveszi a vezetést egy 1:34-es idővel - kilenc pilótánál van mért kör, az eleje már kezd alakulni.

A hírek szerint Ricciardo annyira nincs jól, hogy a hotelszobában fekszik, nem túl biztató a helyzet. 

Verstappen is megcsúszik, de megfogja, nem dobja el a Red Bullt - egyelőre rakoncátlankodnak az autók.

Ami a teszt értelmét illeti: a leglényegesebb óra azért a teszt utolsó órája lesz, hiszen csak ott lesznek olyan körülmények, amilyenek majd az időmérőn és a versenyen fogadják a mezőnyt. A mostani hőség más kategória...

Latifi alatt pattog kicsit a Williams a célegyenesben, úgy fest, hogy még mindig próbálják megtalálni a csapatok az ideális hasmagasságot és beállításokat ennek kezelésére.

Mért kör egyelőre csak hat versenyző neve mellett szerepel, de azok sem "igaziak", az ilyen jellegű munka még nem indult be. 

Leclerc alatt megbicsaklott a Ferrari, a szeles időjárási viszonyok között elég trükkös vezetni az autókat...

Vettel közben kijött a pályára, egyelőre a Haas és a Williams nem mutatkozott az első fél óra során.

Közben az Alpine előhúzta mára a speciális festést: tegnap még a kék alapszínt használta a csapat, mára viszont "bepinkült" az autó.

Vettel most éppen a csapatfőnöki posztot próbálja ki...

Egyelőre a tegnap szenvedő Aston Martin nem mutatta meg magát, de Sebastian Vettel már késznek tűnik a beugrásra. 

A Mercedes némi hátrányban van, még csak most tanulja a teljesen új, lefogyasztott autóját - George Russell már köröz is, hogy minél több adatuk legyen. Tegnap még voltak gondjaik...

Norris és a tegnap nem vezető Yuki Tsunoda is produkált már mért kört. Apropó, a mai felállás:

Mercedes: Russell délelőtt, Hamilton délután

Red Bull Racing: Verstappen

Ferrari: Sainz délelőtt, Leclerc délután

McLaren: Norris

Alpine: Alonso délelőtt, Ocon délután

AlphaTauri: Tsunoda

Aston Martin: Vettel délelőtt, Stroll délután

Williams: Latifi

Alfa Romeo: Bottas délelőtt, Zhou délután

Haas: Schumacher délelőtt, Magnussen délután

Elsőként Valtteri Bottas érkezik a pályára, aki elégedett lehet a csütörtöki napjával - Barcelonában még technikai gondok sújtották az Alfa Romeót, Bahreinben viszont elsőre jól dolgoztak, sok kört tettek meg és a tempójuk is biztatónak tűnt.

Zöld jelzés, kinyitott a bokszutca, kezdődik a munka!

A McLarennél egyébként tegnap egy bosszantó félhiba jelentkezett - erről Lando Norris beszélt, a nyilatkozata itt olvasható!

Fontos hangsúlyozni: Ricciardo nem koronavírusos, folyamatosan tesztelik, de negatívak az eredményei.

Daniel Ricciardo tegnap azért nem tudott beülni a McLarenbe, mert rosszul érezte magát és ez mára sem változott: az ausztrál betegség miatt nem vezethet, ismét Lando Norris dolgozik majd a pályán.

Általános jelenség volt, hogy minden autó tolta az orrát a hőségben, illetve hűtési gondok is felléptek itt-ott. 

Csütörtökön Pierre Gasly volt a leggyorsabb, de a Ferrarik is jól szerepeltek - viszont azt a legtöbb csapat (az AlphaTauri is) elmondta, hogy a köridők egyelőre nem jelentenek sokat. 

Köszöntjük kedves olvasóinkat, perceken belül kezdetét veszi a második tesztnap Bahreinben!