DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 23. hétfő
Élő cikkek

Ez történt a bahreini teszt második napján

Az első napon több csapat is problémákkal küzdött, végül Pierre Gasly volt a leggyorsabb - nézzük, hogy ki tud javulást elérni pénteken. A hőség továbbra is jelentős Bahreinben.

- Ma is 07:00-12:00, valamint 13:00-17:00 között zajlik a teszt magyar idő szerint
- Csütörtökön Pierre Gasly volt a leggyorsabb, de a köridők még szerinte sem számítanak sokat
- A legtöbb csapat küzdött a pályával és a nagy hőséggel, alulkormányozottak voltak az autók
- Daniel Ricciardo továbbra sem érzi jól magát, ma sem tud beülni a McLarenbe
- Esteban Ocon volt a délelőtti etap leggyorsabbja 1:34,276-tal
- Három piros zászló az első négy órában: Latifi Williamse kigyulladt, Bottas Alfája leállt, a sorban másodikat pedig gyakorlatként rendelték el

 

Köszöntjük kedves olvasóinkat, perceken belül kezdetét veszi a második tesztnap Bahreinben!

Csütörtökön Pierre Gasly volt a leggyorsabb, de a Ferrarik is jól szerepeltek - viszont azt a legtöbb csapat (az AlphaTauri is) elmondta, hogy a köridők egyelőre nem jelentenek sokat. 

Általános jelenség volt, hogy minden autó tolta az orrát a hőségben, illetve hűtési gondok is felléptek itt-ott. 

Daniel Ricciardo tegnap azért nem tudott beülni a McLarenbe, mert rosszul érezte magát és ez mára sem változott: az ausztrál betegség miatt nem vezethet, ismét Lando Norris dolgozik majd a pályán.

Fontos hangsúlyozni: Ricciardo nem koronavírusos, folyamatosan tesztelik, de negatívak az eredményei.

A McLarennél egyébként tegnap egy bosszantó félhiba jelentkezett - erről Lando Norris beszélt, a nyilatkozata itt olvasható!

Zöld jelzés, kinyitott a bokszutca, kezdődik a munka!

Elsőként Valtteri Bottas érkezik a pályára, aki elégedett lehet a csütörtöki napjával - Barcelonában még technikai gondok sújtották az Alfa Romeót, Bahreinben viszont elsőre jól dolgoztak, sok kört tettek meg és a tempójuk is biztatónak tűnt.

Norris és a tegnap nem vezető Yuki Tsunoda is produkált már mért kört. Apropó, a mai felállás:

Mercedes: Russell délelőtt, Hamilton délután

Red Bull Racing: Verstappen

Ferrari: Sainz délelőtt, Leclerc délután

McLaren: Norris

Alpine: Alonso délelőtt, Ocon délután

AlphaTauri: Tsunoda

Aston Martin: Vettel délelőtt, Stroll délután

Williams: Latifi

Alfa Romeo: Bottas délelőtt, Zhou délután

Haas: Schumacher délelőtt, Magnussen délután

A Mercedes némi hátrányban van, még csak most tanulja a teljesen új, lefogyasztott autóját - George Russell már köröz is, hogy minél több adatuk legyen. Tegnap még voltak gondjaik...

Egyelőre a tegnap szenvedő Aston Martin nem mutatta meg magát, de Sebastian Vettel már késznek tűnik a beugrásra. 

Vettel most éppen a csapatfőnöki posztot próbálja ki...

Közben az Alpine előhúzta mára a speciális festést: tegnap még a kék alapszínt használta a csapat, mára viszont "bepinkült" az autó.

Vettel közben kijött a pályára, egyelőre a Haas és a Williams nem mutatkozott az első fél óra során.

Leclerc alatt megbicsaklott a Ferrari, a szeles időjárási viszonyok között elég trükkös vezetni az autókat...

Mért kör egyelőre csak hat versenyző neve mellett szerepel, de azok sem "igaziak", az ilyen jellegű munka még nem indult be. 

Latifi alatt pattog kicsit a Williams a célegyenesben, úgy fest, hogy még mindig próbálják megtalálni a csapatok az ideális hasmagasságot és beállításokat ennek kezelésére.

Ami a teszt értelmét illeti: a leglényegesebb óra azért a teszt utolsó órája lesz, hiszen csak ott lesznek olyan körülmények, amilyenek majd az időmérőn és a versenyen fogadják a mezőnyt. A mostani hőség más kategória...

Verstappen is megcsúszik, de megfogja, nem dobja el a Red Bullt - egyelőre rakoncátlankodnak az autók.

A hírek szerint Ricciardo annyira nincs jól, hogy a hotelszobában fekszik, nem túl biztató a helyzet. 

Leclerc közben átveszi a vezetést egy 1:34-es idővel - kilenc pilótánál van mért kör, az eleje már kezd alakulni.

Így zárult az első óra:

Vettel és Russell már elérte a húszkörös határt, a brit a legszorgalmasabb eddig - Nicholas Latifi viszont csak fordulót tett meg a Williamsszel, Lando Norris pedig hatot a McLarennel.

A Williamsnél tényleg gond van: levették a padlólemezt, az nem jelent sok jót. A szerelők dolgoznak az autón.

Érdekesség: az első tesztnap alapján a hosszú etapokon nyújtott átlagtempóban a Mercedes a legjobb három tizeddel a Red Bull és kilenccel a Ferrari előtt. Egyelőre ne adjunk ennek túl sok jelentőséget, de jegyezzük fel. 

Közben úgy fest, hogy a Williams "csak" cseréli a padlólemezt, mert egy korábbi körben elveszett egy darabja, A McLaren is szerel.

Ocon feltette a lágyabb keveréket és visszaveszi az első helyet Leclerc-től, bár csak kilenc századmásodperccel.

Verstappen javít, de marad a harmadik, egyébként pedig továbbra is a kemény gumikat használja a Red Bull. 

Latifi a pályán, megtett három kört, van közte mért is, a Williams megoldotta a problémát. A délelőtt vesztese így jelenleg a McLaren, Norris azóta sem térhetett vissza a pályára.

Friss infó a bokszutcából: a wokingiak ugyanazzal a fékhibával küszködnek, mint tegnap, túlmelegednek és nem tudnak hosszabb etapokat teljesíteni ebben a hőségben. Norris mondta, hogy nem lesz könnyű megoldani és valóban, lassan a fél délelőttjük rámegy.

Közben Vettel átlépte a 30 körös határt, ő a csúcstartó ezen a téren.

A Ferrari egyébként ma egy új padlólemezt próbálgat, ezt eddig nem használták. 

A világbajnok munkában:

Latifi elfékezi magát, de csak egy bal első gumit veszít vele, az autó nem sérül.

Leclerc is elfékezte magát, méghozzá kétszer is, kezdődik a küszködés. 

Piros zászló, kigyulladt a Williams!

Latifi munkában:

Latifi nem is sietett már, a boksz felé haladt, de elvesztett az uralmát az autó hátulja felett, "bekacsázott", megforgott, majd a hátsó fékek lángra kaptak. 

A visszajátszások alapján már a megforgás előtt füstöltek a fékek.

Azóta is piros zászló van, várjuk, hogy folytatódhasson a tesztnap. 

Itt látszik, hogy már égett a fék:

Piros zászló mögött értünk el a délelőtti négyórás etap feléhez, itt tartunk most:

Alakul...

Zöld jelzés, folytatódik a gyakorlás egy szűk félórás szünetet követően.

Russell rögtön kipróbálta a szélárnyékot Tsunoda mögött, de nem előzte meg a japánt.

Ez a Haas-festés még mindig jó. 

A McLaren közben még mindig a bokszban van, de Norris már beült az autóba. 

Vettel viszont nem pihen: már 40 kör felett jár, folyamatosan a pályán van. Ha a tempó nem is jó (egyébként kemény gumikat használ csak), de rengeteg adatot gyűjt az Aston Martinnak. 

Helyszíni jelentések szerint a Haas és az AlphaTauri is karbonrudakkal erősítette meg az autó padlóját, hogy leküzdje a delfinezést – ami Gasly esetében tegnap nagyon látványosan volt jelen. A Mercedes, a Ferrari és az Alfa Romeo már csütörtökön ezt a megoldást választotta.

Norris, aki sokáig vesztegelt a garázsban fékproblémával, újra akcióban, átlépte a 10 körös határt.

Vettelnek problémája van, félrehúzódott az Aston Martinnal, a 3-as kanyarban a korlát mögé állt ki – oda, ahol a 2020-ban használt „külső” pálya vonala található. Emiatt piros zászlóra vélhetően nem lesz szükség.

A Williams eközben Latifi kigyulladásának okáról és következményeiről adott ki rövid közleményt. Elmondásuk szerint a probléma sokkal apróbb volt, mint a nagy tűz alapján gondolnánk. Az autó nem sérült meg jelentősen, de a hátsó részt javítani kell, így átdolgozzák a mai futástervet.

Visszatérve Vettelre, a visszajátszás alapján a leállás a bokszutcából kihajtva történt, és rögtön tudta, hogy baj van: már az 1-es kanyarban kiállt a szervizútra. A képen az a pillanat, amikor végleg megállt, a külső vonalvezetésen.

Norris gyorsul, a C2 abroncson ötödik időt autózott, Tsunoda és Bottas előtt a McLaren, amely pályaidőt veszített délelőtt fékhiba miatt.

George Russell elérte a 60 kört – ehhez képest Ocon 51-nél, Leclerc 47-nél tart, Latifi pedig mindössze 12-t teljesített műszaki problémája előtt, de Bottas és Schumacher is csak 23-nál jár.

Az Aston Martin platós teherautón szállítják vissza a bokszba, így remélhetőleg részt tudnak venni a délutáni etapban, már az elejétől fogva.

Még közel húsz perc hátravan az ebédszünetig, de a Haas kiszállt. A kipufogó problémáját kell megvizsgálni, jelentette a csapat. Schumacher 23 körnél állt meg délelőtt.

Vettel problémája hamarabb megoldódott, mint gondolnánk, máris kihajtott a bokszból.

De ezzel egyidejűleg újabb piros zászló, nem egyértelmű, hogy miért.

Úgy tűnik, a piros zászló csak gyakorlat volt, rendszerellenőrzés történt. Az utolsó percekre újra kihajthatnak az autók.

Egy rajtgyakorlatra is lehetőség nyílik az ebédszünetig, csupán három autóval, a „pole-ban” Vettel Astonjával.

A próbarajt után Bottas Alfája felmondta a szolgálatot, így rövid időn belül itt a második piros zászló.

Mivel két perc maradt volna a leintésig, ez gyakorlatilag felér a kockás zászlóval. Mutatjuk a délelőtti sorrendet:

Ocon vezet féltávnál, két valós és egy fals piros zászló

A bahreini hivatalos teszt második napjának első felében Esteban Ocon teljesítette a legjobb köridőt – az Alpine első megvillanásaként a tesztidőszakban. 1:34,276-ot futott, csupán 9 századmásodperccel Charles Leclerc, de 1,6 másodperccel a harmadik Max Verstappen előtt.

Három piros zászló szakította meg a körözést: Nicholas Latifi Williamse lángra is kapott, a második piros zászlót viszont csak rendszerellenőrzésként rendelték el. A harmadikra két perccel a tervezett kockás zászló előtt volt szükség, miután Valtteri Bottas Alfa Romeója rajtgyakorlatot követően leállt.

Sebastian Vettel Aston Martinja szintén megállt a pályán, de a négyszeres világbajnok a gumifal mögé tudott húzódni, így miatta nem állították le az edzést, ráadásul már az ebéd előtt vissza tudott térni a pályára. A Haas viszont hamarabb garázsba állt kipufogóprobléma miatt, míg a McLarennek újra a fékekkel gyűlt meg a baja.

Az ebédszünetet követően újra szabad a pálya, kezdődik a második négy óra. Időközben az Alfa Romeo hírt adott Bottas délelőtti etap végi leállásáról: hidraulikai hiba volt a ludas.

A McLarennél is kommentáltak a tegnap és ma is jelentkező fékproblémát: Angliából várnak új alkatrészt, amely megoldja a nehézséget. Ez remélhetőleg időben megérkezik, az utolsó tesztnapra, de addig kizárt, hogy versenyszimulációt teljesítsenek.

Délután Hamilton, Sainz, Stroll, Zhou és a visszatérő Magnussen átveszi a stafétát, a másik öt csapatnál változatlan marad a pilóta személye.

Eddig csak Ocon, Tsunoda és Verstappen járt a pályán, a többieknek tovább tart megemészteni az ebédet.

Az AlphaTauri a 11-es kanyar erős hátszelére figyelmeztet: erre figyelnie kell a versenyzőknek.

Továbbra sincs nagy mozgás, egyedül Yuki Tsunoda van kint a pályán, mindenki más a bokszban tevékenykedik. 

A japán egy elfékezést és ebből következően egy pályaelhagyást is bemutatott a 10-es kanyarban. 

Hamarosan a Ferrari is pályán lesz, Carlos Sainz már készülődik. 

Időközben Lance Stroll is a pályán. Délelőtt Sebastian Vettel a negyedik leggyorsabb volt, viszont egy technikai probléma is hátráltatta őket. 

Stroll 1:38.888-at futott, ezzel Latifi elé került a listán a 10. helyre. Ezzel egyidőben az élen álló Esteban Ocon is folytatja a munkát. 

Az Autosport beszámolója szerint Otmar Szafnauer a helyszínen a következőt nyilatkozta az Aston Martintól való távozásáról: „Nem volt szándékomban eljönni de ahogy telt az idő, és a dolgok megváltoztak az Astonnál, úgy gondoltam, hogy mindenkét fél számára jobb, ha máshol keresgélek” – mondta a szakember. 

Lewis Hamilton is készülődik, hamarosan ő is megkezdi a munkát. 

1:37.524 Stroll legjobbja. A kanadai pilóta ezzel már a nyolcadik helyre lépett előre. 

Jelöletlen gumin jött ki Hamilton és 1:39.030-as idővel nyitott, ami jelenleg a 11. helyre elég. 

Némi akció is volt a pályán, Lando Norris és Esteban Ocon nem értették meg egymást az 1-es kanyar féktávján. Rajtuk kívül Tsunoda, Stroll, Hamilton és Sainz köröznek jelenleg.

Tsunoda és Sainz munkában, de rajtuk kívül senki sincs pályán. A spanyol 1:38.378-al a 10. helyen nyitott. 

Norris kissé hirtelen érkezett meg a bokszba, ami a szerelőit is meglepte. 

Sainz be, Stroll és Ocon ki, míg Tsunoda tovább köröz. Utóbbi két versenyző volt ma eddig a legszorgalmasabb, az Alpine francia pilótája 70, az AlphaTauri japán tehetsége pedig 77 kört tett meg idáig. 

Lance Stroll odalépett! A kanadai a harmadik helyre jött fel 1:35.462-es idejével. 

Zajlik az élet a bokszban is. A Red Bullnál hatalmas munka folyik és paravánokkal takarták el magukat, míg a Ferrarinál az elmúlt percekben az autó hátsó részén dolgoztak nagy erőkkel. 

Javulnak az idők. Carlos Sainz autója úgy tűnik rendben van, 1:35.052-vel már a harmadik helyen áll, Lando Norris pedig 1:35.761-el az ötödik. 

Stroll visszaveszi a harmadik helyet, 1:34.964 az új legjobbja, a Haas csapatánál pedig Kevin Magnussen kezdte meg a délutáni műszakot. 

Egy Ferrari az élen: Carlos Sainz 1:33.943-al került az első helyre. 

 

Durván két és félóra maradt hátra. Így állunk jelenleg: 

 

 

A Williams mára befejezte a munkát. 

Hosszú idejig javították az autót a Red Bull garázsában, de Max Verstappen végre a pályán. 

Günther Steiner így küldte ki a pályára Kevin Magnussent. 

Yuki Tsunoda az első, aki átlépte a 100-at a megtett köröket tekintve. Az AlphaTauri versenyzője 103-nál jár eddig. 

Lewis Hamilton is javít közben, a hétszeres világbajnok 1:35.516-ot-ment, ami az ötödik helyre elég. 

Sainz tovább gyorsul! A középső és az utolsó szekora is lila volt, így 1:33.532 a jelenlegi legjobb idő. A spanyol pilóta C4-es keveréken érte el ezt, ráadásul még egy kis szélárnyékot is lopott Hamilton mögött a célegyenesben. 

Az említett szélárnyékozás: 

Menetközben Stroll további javulásáról sem szabad megfeledkezni. A kanadai a második jelenleg 121 ezreddel lemaradva Sainztól. 

Ocon még mindig szorgalmas, 89 körnél jár, az előző körében viszont nagy port kavarva hagyta el a pályát. 

Feltámadt a szél, a változékony körülmények között pedig mindössze hárman vannak pályán. Sainz, Ocon, valamint Hamilton dolgozik tovább. 

Egyre porosabb a pálya, a nap pedig lemenőben van, így a világítást is felkapcsolták a pályán. 

Az elmúlt percek elég nyugalmasan teltek, most azonban elkezdett benépesedni a pálya. Sainz, Stroll, Ocon, Norris, Verstappen, Magnussen és Zhou is kint. 

Ebben a pillanatban Ocon is belépett a százasok klubjába. Tsunoda nincs kint jelenleg, így a francia ezen a listán az élre kerülhet. 

Ocon autója megállt a pályán! A rózsaszín Alpine már pont eljutott a bűvös 103 körig, amikor a francia versenyző leparkolta a pálya szélén. Piros zászló. 

Addig is érdekességként íme az eddig legnagyobb végsebességek szektorokra bontva: 

1.szektor: Stroll 236 km/h

2.szektor: Stroll 268 km/h

3.szektor: Tsunoda 295 km/h

Az említett jelenet: 

Bár a megszakítás alatt semmi érdemleges esemény nem történik, a csapatok folyamatosan tevékenykednek a garázsaikban. A hivatalos információ szerint 2 perc múlva vált zöldre a bokszutca lámpája. 

Zöld lámpa! Folytatódhat a munka. 

Időközben valamin nagyon dolgoznak a Ferrarinál, de eléggé eltakarták a lényeges részleteket. 

Magnussen 1:36.505-re javít és ezzel a 9. pozícióba lép előre. 

Újabb piros... Ezúttal Lando Norris autója állt meg a bokszkijárat végén. 

Körülbelül egy óra maradt még vissza, vajon lesz még piros?

Egy perc múlva folytatódhat a gyakorlás. 

Zöld! Guanyu Zhou gurul ki elsőként. A kínai versenyző jelenleg a 15. helyen áll. 

Mivel Ocon mára befejezte vélhetőleg, így szinte biztos, hogy Tsunoda lesz a nap legszorgalmasabb versenyzője. Eddig 107 kört rakott össze, de még egy óra vissza van a leintésig. 

Lewis Hamilton pozíciót nem javított, az idején viszont igen. 1:35.471-et futott a C4-es keveréken. 

Norris gondjait gyorsan orvosolták. A brit pilóta már ismét köröz. 

Verstappen ugrik a harmadik helyre! A világbajnoki címvédő 1:34.232-t futott a C4-esen. 

A holland nem sokáig volt a legjobb háromban. Jött Hamilton és elvette tőle ezt a pozíciót. 

Norris is gyorsul, 1:34.609-et megy, amivel jelenleg a 7. 

Verstappen és Sainz közben csatáztak picit. Többször is elég közel voltak egymáshoz, a kanyarokban pedig nem sok helyet hagytak egymásnak. 

Íme: 

Esteban Ocon közben mégis visszatért, 106 kör van a neve mellett 

Norris bemutatott egy hatalmas elfékezést az 1-esben, Verstappen pedig némi szervizelés után ismét pályán. 

Egy újabb erős idő jött Verstappentől. A holland ezzel a második és kevesebb, mint félmásodperc a hátránya Sainzhoz képest. 1:34.011 kellett ehhez most. 

Ismét piros zászló!

Senki sem küzd technikai gonddal, ez megszakítás most a rendszerek ellenőrzésére szolgál. Nagyon kevés maradt már hátra a mai napból, mindössze 12 perc maradt az órán. 

Zöldre váltott a lámpa. 

Az Aston Martin kigurult a bokszutca végére, ott viszont meg is állt...

Hivatalosan most a gördülő rajt procedúráját próbálták el, ez volt a megszakítás pontos célja. 

Itt a vége a pénteki munkának, kissé furán ismételten egy pirossal. A Bahreinben zajló teszt második napján a délelőtti órák tűntek mozgalmasabbnak, de a folytatás sem volt teljesen eseménytelen, délután összesen négy piros zászlós megszakítás volt a leintésig. Féltávnál még Esteban Ocon vezetett, ám nem sokkal később Carlos Sainz átvette tőle az első helyet, amit meg is tartott a leintésig. Mögötte Max Verstappen és Lance Stroll zártak az első háromban, míg a legtöbb kört a pilóták közül Yuki Tsunoda tette meg, a japán 120-ig jutott el. A folytatás szombaton reggel 8:00-tól következik a harmadik nappal, mely az utolsó lehetőség lesz a jövőhétvégi éles bevetés előtt.  

Íme a végeredmény, a mai nap eseményeiről készült összefoglalónkat itt olvashatják. Köszönjük a figyelmüket!