Sok szeretettel köszöntjük az olvasókat, már negyed óra sem választ el minket az első Formula-1-es Katari Nagydíj első szabadedzésétől - kövessétek velünk az eseményeket-4
Ezzel egyelőre köszönjük is a figyelmet, de 15 órától jön majd a második szabadedzés Katarból.
Itt a teljes végeredmény is:
Közben pedig lepörgött a 60 perc, Verstappen zárta az élen az első edzést.
Valami alkatrész került a pályára a célegyenesben. Miközben Mick Schumacher a sóderágyat látogatta meg a pálya középső szakaszán.
Az AlphaTauri csapatszinten nagyon erős egyelőre, hiszen Tsunoda pedig az ötödik pozíciót foglalja el. Egyelőre ott vannak a két élcsapattal.
Gasly ugrik be némileg váratlanul a második helyre, megelőzi a Mercedeseket.
Tsunodának kellett kissé lehajtania a pályáról Sainz miatt a célegyenesben, és ebből lehetett látni, mennyire poros is a pálya főleg az aszfaltcsík mellett.
A Mercedes jelezte Hamiltonnak, hogy van valami gond az autóval - de olyan nagy azért valószínűleg nincs, mert még egy kört engedélyeztek neki.
Hamilton arról érdeklődött rádión, hogy lassúak-e az egyenesben, mire az a válasz jött, hogy "nem különösebben".
Hamilton egyéni legjobb első és abszolút legjobb második szektorral jött, de a kör végén belehibázott, így nem javított a hétszeres világbajnok.
Norris McLarenjének alja kapott egy komoly ütést a rázókőn, vissza is gurult a bokszba a brit.
Hamilton és Verstappen is megérkezett lágyon: a brit elmaradt Bottastól, a holland viszont az élre ugrott, 1:23,723-as ideje csaknem fél másodperccel gyorsabb a finnénél.
Yuki Tsunoda vezetett az imént, de nem sokáig, Bottas autójára ugyanis felkerültek a lágy abroncsok, s 1:24,194-nél állította meg a stoppert.
Lance Stroll jelenti, hogy problémái vannak a hátsó fékkel, vissza is hajtott a bokszba a kanadai. Mérnöke válasza szerint hidraulikus gond lépett fel.
Felénél járunk az első edzésnek, mutatunk egy állást:
Eléggé poros egyébként még a pálya, de ez várható is volt egy sivatagi helyszíntől.
Perez az egyetlen a mezőnyből, aki az említett 2009-es GP2 Asia-fordulón versenyzett (sőt, nyert is), de egyelőre a mexikói csak a tizedik helyen áll.
Húsz perc elteltével Verstappen, Norris, Bottas, Hamilton, Gasly a sorrend az élen.
Még néhány fotó Hamilton szivárványos sisakjáról:
First look at LH’s new lid. pic.twitter.com/kpS2YwkKyJ
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) November 19, 2021
Verstappen pedig már 1:25 alatt - mondanunk sem kell, ezek rendre pályarekordnak is számítanak.
Hamilton jelentős motorerőhiányra panaszkodott az imént - miközben a csapattárs Valtteri Bottas már az élen. Igaz, nem sokáig, mert Lando Norris 1.25,215-tel a finnt is megelőzi.
1:26,233-nál jár Pierre Gasly. Szokatlan aktív a mezőny így az FP1 elején, de új helyszínről lévén szó, ez nem meglepő.
Gyorsan javulnak a köridők, Charles Leclerc már 1:27,058-nál jár. És mire ezt leírtuk volna, Max Verstappen 1:26,829-re javít.
1:29,192-es idővel vezet Ricciardo bő négy perc elteltével, de nyilván ezek még az ismerkedős körök.
Lewis Hamilton szivárványos sisakban ül a W12-esben:
https://t.co/C3sc1EzXvM pic.twitter.com/96xMLYayDo
— tami. (@Vetteleclerc) November 19, 2021
Zöldre váltott a bokszutca végi lámpa, elkezdődött az FP1. Raikkönen, Schumacher, Mazepin és Ricciardo máris a pályán.
Hagyomány, hogy más versenysorozatok által használt pályák esetén megpróbálom megjósolni a pole-időt: most Katar esetén 1:23,108 a tippem a 2009-es GP2-es forduló és a MotoGP-versenyek alapján - meglátjuk, mennyire lesz közel ez a valós eredményhez.
Miközben mindenki a felügyelők döntésére vár, hogy mi lesz a Mercedes interlagos felülvizsgálati kérelmének eredménye, nagy kérdés az is, hogy az új helyszín a címvédő csapatnak vagy a Red Bullnak kedvez-e inkább - nem biztos, hogy egy óra múlva sokkal okosabbak leszünk ez ügyben, de talán közelebb kerülhetünk a megfejtéshez.
Ahogy az várható volt, jó meleg is van a sivatagi helyszínen...
The stage is set for our first ever session in Qatar
— Formula 1 (@F1) November 19, 2021
And it's warm in the desert ahead of FP1#QatarGP #F1 pic.twitter.com/uZp7SJxmZl
A futamot majd esti körülmények között rendezik, a most következő első szabadedzésen azonban még nappali fénynél fognak körözni a pilóták.
Az F1 számára új helyszín a Losail International Circuit, a MotoGP-ből ismert dohai pálya a koronavírus-járvány miatt törölt Ausztrál GP helyére ugrott be - 2023-tól viszont az ország állandó része lesz a naptárnak, bár az még nem dőlt el, hogy egy teljesen új pályával-e.