DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
20:38

A 24. körben járunk, már a futam harmada eltelt. Verstappen már 8,4 másodperc előnnyel vezet, Hamiltonnak Perezre kell figyelnie, akit 2,5 másodpercnél jobban nem tud leszakítani.

Harmadik lett, de szinte győztesként ünnepli a mexikói tömeg Perezt.

A Mexikóvárosi Nagydíj eredménye:

A pole-pozícióból induló, mindössze 15. helyen beérő (a bokszban négyszer járó) Bottas végül 1:17,774-gyel átveszi a futam leggyorsabb körét Verstappentől.

Verstappen megnyeri a Mexikóvárosi Nagydíjat! 16 másodperccel lemaradva végül Hamilton megszerzi a második pozíciót, Perez csak harmadik.

Az utolsó körben a célegyenesben Perez nem tudott előzni, de nagyon közel van Hamiltonhoz.

Az utolsó előtti körben Perez újra egy másodpercen belül. Képes lesz támadást indítani a végéig?

Bottas visszavette körét Verstappentől. A leggyorsabb körről lemaradt egy tizeddel – de újra kiállt még egy szett lágy abroncsért!

Perez rohama kezd szertefoszlani: Hamiltonnak volt tartaléka, 2 másodpercre lerázta az üldözőt.

Bottas a mezőny végén kijött egy lágy keverékért: a finn a leggyorsabb körrel próbálkozik meg. Bár pontot nem kaphat érte – az első 10-en kívül nem jár – elveheti a plusz egységet Verstappentől.

A lendület kissé megtorpant, a 64. körben Perez nem nyithatja a hátsó szárnyat.

A következő körben már nyitja is a hátsó szárnyat, a célegyenes végére fél másodpercre közelíti meg…

A 60. körben Perez 1,1 másodpercre, rövidesen nyithatja a DRS-t is!

A Ferrarinál taktikázás zajlik: Leclerc maga elé engedte a gyorsabb Sainzt, hogy a spanyol üldözőbe vehesse a negyedik Gaslyt. A különbség 12 másodperc, így nem tűnik valószínűnek, hogy utolérje.

Perez lemaradása 3 másodpercen belüli – 15 kör van még hátra, de néhány körön belül támadási közelségben lesz.

Pereztől átvéve a stafétát Verstappené a leggyorsabb kör, 1:18,999. A holland 13,8 másodperce előnnyel vezet.

Perez 5,5 másodpercre csökkentette a lemaradást, az egyik körben 1,2 másodpercet faragott le.

Bottas Ocon megelőzésével a 13. helyen halad – az előtte levő versenyző nem más, mint Ricciardo.

Verstappen bal elsője állapota miatt aggódik, arra kéri csapatát, hogy figyeljék a gumi állapotát a többiekéhez képest.

Végül Norris is kiállt, így a pontszerzők között a következő sorrend alakult ki a 46. körben: Verstappen, Hamilton, Perez, Gasly, Leclerc, Sainz, Vettel, Raikkönen, Alonso, Norris.

Egyetlen versenyző nem állt már csak ki: a hetedik helyen haladó Lando Norris.

1:19,659-cel már Perezé a leggyorsabb kör, egy másodpercet már lecsípett a hátrányból.

Bottasnak egyszerűen nincs szerencséje, nehezen jött le a bal első, ezzel 10 másodpercet veszített. Nem csupán Ricciardo, de Ocon és Russell mögé is visszaesett.

A 40. kör végén Perez kiállt. Verstappen, Hamilton és a mexikói a sorrend, utóbbi lemaradása 9,7 másodperc, de 11 körrel frissebb abroncsokkal.

Egy körrel később Ricciardo érkezik második kiállására, így tűnik el végül Bottas elől.

Mi történt azóta Bottasszal? Semmi: 38 kör elteltével a finn továbbra is Ricciardo mögé beragadva a 12. helyen. Ráadásul úgy néz ki, Alonso és Norris is elé fognak visszatérni.

A hazai hősön kívül már csak hárman nem jártak a bokszban: Sainz, Alonso és Norris.

A kint maradó Perez – ezzel a taktikával frissebb abroncsai maradnak a végére Hamiltonnál – egyben egy statisztikát is átír: ő az első mexikói, aki vezeti hazai versenyét.

A 33. körben, kicsivel féltáv előtt jön Verstappen az élről saját kerékcseréjére. Futólag Perez vette át az első helyet.

Hamilton mindent megtesz, hogy ez ne történjen meg: 1:19,953-mal övé a futam eddigi leggyorsabb köre, már csak 18 másodpercre Pereztől.

Leclerc kiállt Hamilton elől, viszont a Mercedes lemaradása Perezhez képest pont 20 másodperc. Vajon a mexikói átugorja kiállásával?

A 30. körben jön Hamilton, a közepes helyére kemény keveréket kap. A brit az ötödik helyre esik vissza, az egyenesben még Leclerc is elszáguldott mellette.

A 12. helyen Bottas kitartóan próbálkozik Ricciardo ellen, de továbbra is képtelen előzni.

372 ezer fő a hétvégi látogatószám. A képeket elnézve elhisszük.

Nyolc versenyző volt már a bokszban, az első tíz nem teljesített kiállást – a sor végén Norrisszal.

Verstappen száguld az élen, a 15. körben 5,6 másodperc előnnyel vezet. A jelenleg utolsó Mazepin rövidesen kört kaphat tőle.

Hamilton a gumik teljesítményromlására panaszkodik. Eközben egyre többen jönnek bokszba, Latifi után Stroll és Mazepin is kereket cserélt.

Az első nem kényszerűségből kiálló versenyző Latifi, aki kemény abroncsot kapott. Csak ő van Bottas mögött, aki nem tud felzárkózni: a pole-pozíciós finn nem tud Ricciardón átjutni.

A Williams a pontszerzésről is lecsúszott, egy körrel később Alonso is megelőzte Russellt. A páros mögött a 12. helyen Mazepin halad – a büntetett Norris és Ocon továbbra is a Haas mögött.

A 9. körben Verstappen előnye már elérte a 3 másodpercet. Hátrébb Raikkönen egy pozíciót javít, Russellt megelőzve a kilencedik.

Az első körben történtek miatt senki nem kapott büntetést a felügyelőktől.

Giovinazzit megelőzve Sainz nyert egy pozíciót, így a spanyol a hatodik.

A 4. kör végén bejött a biztonsági autó, az újraindítás simán alakult.

A kavarodás nyertesei: három pozíciót nyert Leclerc, ötöt Giovinazzi, hetet Russell.

Ricciardo pöckölte meg Bottast – aztán következett ez a tömegjelenet.

Jelentős anyagi kár a rajtnál: Tsunoda és Schumacher máris kiesett, Bottas és Ricciardo szárnycserén a bokszban.

Törmelék a pályán, máris bent a biztonsági autó. Verstappen és Hamilton mögött Perez, Gasly és Leclerc az első ötben.

Elképesztő kigyorsítás Verstappentől a rajt után, a harmadik helyről megelőzte a két Mercedest! Bottas megforgott az első kanyarban, és a mezőny legvégén!

Elindult a felvezető kör – versenykörből 71-et kell majd teljesíteni.

Mindössze két versenyző, a mezőny hátsó fertályából induló Tsunoda és Ocon startol lágy gumin, mindenki más közepeset választott.

Az Alfa Romeo egy 1000 dolláros csekket kapott: Raikkönen a rajtrácsra menet túllépte a bokszutcai sebességhatárt! A finn szétszórt a mexikói hétvégén, két megrovást begyűjtött az elmúlt napokban.

A pálya nem igazán volt használva az előző hónapokban, ennek eredménye, hogy hétvégén a versenyív felgumizódott, az aszfalt többi része azonban kevésbé tapad. A rajtnál ez a páratlan oldalról indulóknak jelent előnyt – ebben bízik Verstappen is Hamiltonnal szemben.

Mexikóban öt versenyző is rajtbüntetést kapott: Russell váltócsere, Tsunoda, Norris és Ocon motorcsere, Stroll motor- és váltócsere miatt indul a végéről. Íme a rajtsorrend:

A futam előtt Michael Masi tájékoztatót küldött a versenyzőknek: a rajt után, valamint álló újraindítások esetében az egyes kanyarban pályáról kifutó versenyzőknek nem lesz kötelező a hármas kanyar bójáját megkerülve visszatérniük a pályára, elég, ha biztonságosan és tartós előnyszerzés nélkül csatlakoznak vissza. A futam többi részében kötelező a hármas kanyar bójáját megkerülve visszatérni a pályára. Az elmúlt versenyhétvégéken vita tárgya volt az első kanyaros tolongásban szerzett pozíciók kérdése.

Megadták a módját a futam előtti ceremóniának – nem mindennapi motoros felvonulás.

Újabb esti futama van az F1-nek: a Mexikóvárosi Nagydíj – idén változott a hivatalos elnevezés, az ország helyett a főváros került fókuszba – 20 órakor startol.