Bottas még némi drifteléssel is az élre repül, két tizedet adva Hamiltonnak is. Már a lágy gumis, időmérős köröket futják a versenyzők.
Köszönjük szépen a figyelmet, hamarosan jövünk az összefoglalóval, 22:00-kor pedig a második edzéssel. Tartsatok akkor is velünk!
Közben vége az edzésnek. A Mercedes magabiztosan kezdett, Verstappennek és a Red Bullnak egyelőre fel van adva a lecke.
Akció a végére: Perez és Schumacher összeakadtak, Raikkönen pedig megpördült.
Norris kivételével mindenki kigurult még egy-két utolsó körre, de itt már nem a lila szektorokra törekszenek. Bottas az első, Hamilton mögötte csak 45 ezreddel van lemaradva, Verstappen viszont hajszál híján egy teljes másodperccel követi őket. Öt tizedre tőle Leclerc, aztán Sainz. A Ferrari is jó hétvégére készülhet.
Némi statisztika: a sebességlista. A McLaren ezen is jól áll. A sorrendben egyelőre Norris a 8., Ricciardo a 16.
@danielricciardo
— Formula 1 (@F1) October 22, 2021
We've got the need for speed!#USGP #F1 pic.twitter.com/rAt6FNBXCn
Tíz perccel az edzés vége előtt csendesedik a pálya, a mezőny nagyobb része visszatért a bokszba. De többek között Bottas, Perez és Russell is szorgalmasan köröz. A Williams britje különleges sisakkal versenyez a hétvégén, sok társához hasonlóan.
Különös probléma miatt áll ki a bokszba Giovinazzi: valami gondja akadt a sisakkal, kissé lazának érzi, így cserét kér.
Gyorsan megtalálhatta az Alpine a hiba okát: Alonso újra a pályán, egyelőre csak a 18. leggyorsabb idő az övé.
Közben a pályán zajlanak az események: Mazepin miatt egy kis időre sárga zászló volt, Hamilton pedig majdnem egy másodperccel gyorsabb Verstappennél a legutóbbi gyorskörén.
Ezt nézzétek, mi tért vissza! Ezúttal Ocon a szerencsés.
Túl a féltávon így állunk. Verstappen az élen.
Biztató képsorok az Alpine-nál: Alonso visszamászik az autóba. Talán tud még kezdeni valamit a hátralévő 25 percben.
Egy hétvége, három új Mercedes-motor, George Russell is cserére kényszerül ugyanis. Érdekes évzárónak nézhetünk így elébe... Vettel közben az élen, aztán búcsúzhat is a körétől, a pályahatárok miatt.
Monza, Szocsi és most Texas. Bottas kétszer annyi motort használ már, mint amennyi egy szezonon belül megengedett. Ez kevésbé jó jel a Mercedesnek, Hamilton vezetése annál inkább, a brit ugyanis visszavette Pereztől az első helyet.
Friss a Mercedestől: újabb motorcsere Bottasnál! Ez a hatodik egysége lesz már idén. De csupán öt rajthelyes büntetést jelent.
Érdekes lesz figyelni, hogyan alakul a két vb-aspiráns között az erőviszony. Hamilton igencsak sikeres ezen a pályán, de idén számtalanszor volt már példa arra, hogy a felségterület szó használata értelmetlen.
Perez, a gumimágus közben még ennél is nagyobbat varázsol: a kemény keveréken az élre ugrik.
Úgy tűnik, a McLarennek jó hétvégéje lehet: Norris lágyakon mindössze 43 ezredes különbséggel Hamilton mögött.
Ricciardo a harmadik helyre ugrik, ráadásul a közepesekkel. Erős idő az ausztráltól, mindössze hat tizedet kap.
A következő gyorskörök után Hamilton és Verstappen között két tizedre nő a különbség, mindketten a lágyakon futották az időt. Bottas még mindig harmadik, mögé pedig Norris sorolt be.
Leclerc az imént kicsúszott a kavicságyba, de már vissza is tért a pályára.
A pályahatárokra ezen a hétvégén is érdemes figyelni, több helyen, például a 9-es és a 19-es kanyar is kritikus pont, és a köridő elvételével járhat egy rossz kanyarvétel.
Kezdődik a Hamilton-Verstappen csata. A címvédő az élen, de csak 77 ezreddel. Bottas már két tizedes lemaradásssal követi őt.
Alonso kivételével már mindenki a pályán. A gumiválasztás vegyes, egyaránt köröznek a lágy, a közepes és a kemény keverékkel is. Verstappen most fut neki egy gyorskörnek a piros oldalfalú gumikon.
Folytatódhat az edzés, folytatódhat a pálya feltérképezése. Ezúttal Raikkönen vezeti fel a mezőnyt. A bokszutca végén igazi forgalmi dugó van.
Túl sok idő nem esik ki, hamarosan újraindulhat az edzés. Alonsónak azonban ez biztosan értékes időveszteség, hiszen neki nem csak egy év maradt ki.
Az óra ilyenkor természetesen nem áll meg, a pilóták azonban visszatértek a bokszba, kivéve Alonsót, aki a pályabírókkal konzultál az Alpine mellett.
Le is állították az edzést.
Fernando Alonsónak nem tartott sokáig ez a szabadedzés, a spanyolt arra kérte csapata, állítsa le az autót.
Ahogy az várható volt, a pilóták egymás után hajtanak ki a pályára. Nem ismeretlen ez a hely a legtöbbek számára, de mégsem ugyanaz, mint 2019-ben.
Ha már Red Bull, a törökországi fehér festés után visszatértek a klasszikus színekhez, noha nem teljesen, hiszen a Hondát felváltotta az Acura felirat az autón.
Egy év szünet után újra zöld zászló az amerikai pályán. Sergio Perez az első, aki kigurul.
Az elmúlt hétvégék esőzéseivel ellentétben Texasban kellemes meleg fogadja a mezőnyt. A levegő 26, az aszfalt 30 fokos.
Ezen a hétvégén sem maradunk rajtbüntetés nélkül, egészen pontosan Sebastian Vettel kerül majd hátrébb a mezőnyben; hogy mennyire, az még nem tisztázott.
A helyszín a COTA, ami az elmúlt időben a kritikák kereszttüzébe került a bukkanók miatt. Ezeket igyekeztek elsimítani, de hogy mi az eredmény, az majd csak élesben derül ki. 2019-ben járt itt utoljára a mezőny, ez is megkavarhatja a dolgokat.
Sok szeretettel köszöntjük kedves olvasóinkat az USA Nagydíj péntekjén, mely ezúttal éjszakába nyúló program lesz, hiszen a tengerentúlra látogatott a mezőny. Az időeltolódás hét óra.