DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
16:19

Jönnek be az első idők. Russell felugrott a 7. helyre, de ez sem biztos, hogy elég lesz, mert sokan javítanak a nyomában...

Na, nincsenek új szabályok még idén, de valamennyire azért talán mégis új világ köszöntött az F1-re. Persze még csak egy időmérőn vagyunk túl, de eddig úgy tűnik, a Red Bull tényleg komoly ellenfele tud lenni a Mercedesnek. Viszont egyelőre továbbra is csak egy autóval, hiszen Pereznek a 11. helyről kell majd felkapaszkodnia. Várjuk a folytatást! Ezzel élő szöveges közvtítésünket berekesztjük, köszönjük a figyelmet.

Hamilton 388 ezredes hátránnyal második, további két tizeddel mögötte Bottas, majd Leclerc egy 4. idővel remekelt, utána Gasly, Ricciardo, Norris, Sainz, Alonso és Stroll jön a sorrendben.

Hamilton javított, de Verstappen még hozzá képest is sokkal többet, a Red Bull 1:28,997-es kört repesztett és megszerezte a pole-t a Bahreini Nagydíjra!

Na, hát nincs a félt Mercedes-fölény, de talán nincs a prognosztizált Red Bull-fölény sem. Alighanem így jár a legjobban a közönség. És az utolsó percekben még nem lehet tudni, melyik csapat autója lesz a pole-ban!

Verstappen az élen a Q3 elején! 1:29,526 a hollandtól, Hamilton viszont csupán 23 ezred lemaradással besorol mögé. A harmadik helyezett Gasly hátránya már fél másodperc, mögötte Bottas, Sainz és a McLarenek. Utóbbiak használt szetten voltak kint. Stroll, Leclerc és Alonso fáziskésésben, a jelek szerint ők egyetlen mért körrel számolnak.

Na, de jön a Q3! 12 perc múlva eldől, kié lesz a pole idén először. 

Tsunoda a Q1-es tündöklés után végül 13. helyet szerzett első időmérőjén - ő is közepes gumikon ment, ami úgy tűnik, nem volt jó döntés. Bár Gaslynek sikerült továbbjutni ugyanilyen abroncsokkal.

A Q3-ba jutottak tehát a Mercedesek, a McLarenek, a Ferrarik, valamint Verstappen, Gasly, Alonso és Stroll. A Ferrarik lágy gumin futották gyorskörüket, és csak pár századdal voltak jobbak a közepeseken haladó Hamiltonnál, így a pole-ért továbbra is Red Bull-Mercedes-csata prognosztizálható.

Pereznek viszont ez csak egy 11. hely! Kiesett vele együtt Giovinazzi, Tsunoda, Raikkönen és Russell. 

Alonso viszont visszatérése első hétvégéjén a Q3-ba is visszatért.

Hamilton két lila szektor után visszavett a közepes keverékeken, jöttek viszont a Ferrarik a lágyakon, és közöttük egyetlen ezredes különbséggel az élre ugrottak. Verstappen szintén nem erőltette a végét a lágyakon, amikor látta, hogy biztos a továbbjutása. 

Már jön is a nagy Q2-es véghajrá. Perez magabiztos, mért idő nélkül is közepes keverékeken érkezik egyetlen próbálkozására.

Vajon most van az a pillanat, amikor el lehet kezdeni félni, hogy mégis a Mercedesé lesz a pole? Vagy majd csak később?

Az AlphaTaurik 8-9. helyen kezdtek a közepes keverékeken. De az élen állók is ezt használták, Hamilton így futotta meg a hétvége eddigi legjobbjának számító 1:30,085-öt.

A sorrend az első Q2-es körök után már Mercedes-vezetést mutat: Hamilton, Verstappen, Bottas, Norris, Sainz. 

Perez és Ricciardo körét törölték pályaelhagyás miatt.

Nagyjából a mezőny fele a közepes gumikon hajtott ki - többen kísérleteznek, hátha ezzel is elég gyors időt tudnak futni. A szabály ugyanis továbbra is az, hogy a Q3-ba bejutók a Q2-es leggyorsabb körüket érő gumiszetten kezdik meg a futamot. 

Nincs megállás (vagyis hát volt, de most már vége), kezdődik a Q2! 15 perc, aminek a végén csak a 10 legjobb marad.

És papíron még nincs is vége a Q1-nek: az FIA az időmérő után fog még vizsgálódni az utolsó körök kapcsán, vélhetően felmerült a gyanú, hogy egyesek túl gyorsak voltak a sárga zászlók forgatagában.

Úgy fest, Ocont és Vettelt is hátráltatta sárga zászló az utolsó menete során - talán nem is csak Mazepin, hanem Sainz kicsúszása okán is.

A Q1-es kiesők. Vettel az Aston Martinnal csak utolsó előtti előtti!

16. Ocon
17. Latifi 
18. Vettel
19. Schumacher
20. Mazepin

Mazepin újra megpördült, ezúttal a célegyenes végén, de akik utána jönnek, már befejezték gyorskörüket, így talán nem hátráltatott már senkit az orosz.

Jönnek a versenyzők a második menetre, már csak két perc van hátra a Q1-ből. Csak Verstappen, Tsunoda és Gasly maradt a garázsban, nekik nincs mitől tartani.

Lehet, hogy Tsunodát sokat kell majd még mutogatni idén. Most el is kezdjük.

Verstappen viszont elvesztett egy kis padlólemezdarabot, amikor áthajtott az egyik kerékvetőn. 

Verstappen 1:30,499-et repesztett elsőre, ami máris jobb, mint amit az edzéseken futott. És ettől maradt el csupán egyetlen tizeddel az újonc Tsunoda.

Az első dolog, amit elkezdhetünk ízlelgetni az időmérő alapján, az az, hogy ez az AlphaTauri nem lassú!

Gigagyorsasággal változott a helyzet, ebben a pillanatban már mindenkinek van mért ideje. Verstappen, Tsunoda, Hamilton, Gasly, Perez az első erősorrend!

Egy rövid időre viszont nagyon kemény nosztalgia csapott le a rajongókra: 1. M. Schumacher

Na, most lódul ki egy halom autó egyszerre a pályára. Annyira halom, hogy ebben a pillanatban Schumacheren kívül mindenki kint van.

A képernyőn viszont a másik Haas van, Nyikita Mazepin ugyanis egy megpördüléssel vetette magát észre.

Az újonc Schumacheré az év első időmérőjének első mért köre - 1:33,8.

A Haasok és a Williamsek hajtottak elsőként a pályára - az eddig látottak alapján ez a négy autó a legesélyesebb a Q1-es búcsúra.

Elstartolt az időmérő. A lebonyolítás a megszokott: a három szakaszból az első 18 percig tart, amelynek a végén az öt leglassabb autó búcsúzik a további küzdelmektől.

Alonso első F1-es időmérőjére készül a 2018-as szezonzáró óta. A Sky Sports interjújában a spanyol nemrég éppen arról beszélt, akkor 95%-ban úgy gondolta, hogy az volt élete utolsó F1-es versenye, de az új szabályok ígérete mégis visszacsalogatta.

Furcsa hátráltató tényező lehet Bottas számára, hogy látványosan problémái voltak a 4-es kanyar precíz bevételével a hétvége során. A három edzés során összesen nyolcszor vettek el tőle köridőt pályaelhagyás miatt, míg másokkal ez legfeljebb egy-két alkalommal fordult elő.

A pályát már mesterséges fény világítja, de a hőmérsékleti értékek továbbra is magasak.

Azt hiszem, kijelenthetjük, hogy izgalmasabban, nagyobb bizonytalanságban startol ez az évad, mint azt remélni lehetett a szabályok változatlanságát ismerve. Eddig ugyanis nem a Mercedes, hanem a Red Bull tűnik a favoritnak - a tesztek után a három szahíri edzésen is ez látszott kirajzolódni, amelyeken egyaránt Max Verstappen volt a leggyorsabb. A Mercedesek szoros másodiknak tűnnek, mögöttük pedig ott lehet valahol a McLaren vagy a Ferrari, de egyelőre elég lehetetlen vállalkozás volt kibogozni az erőviszonyokat. Na de ez a kvalifikáció egész biztosan segít ebben!

Napos napot mindenkinek, kezdődjön hát a 2021-es Formula-1-es világbajnoki szezon első kvalifikációja!