DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 23. hétfő
11:10

Leclerc is panaszkodik, szerinte nagyon nehéz vezetni az autót. Ráadásul az ág is húzza, mert törölték egy körét pályakiszélesítés miatt.

Ezzel vége is az egyetlen szabadedzésnek, 14 órától jön máris az időmérő, tartsatok velünk akkor és addig is!

Ezzel vége is a szabadedzésnek, Hamilton volt a leggyorsabb Verstappen és Bottas előtt, a szokásos hármas mögött Gasly és Leclerc - íme, a végeredmény:

Elképesztő tömegjelenetek, öt-hat versenyző is egymás hegyén-hátán a hajrában. Leclerc nem volt benne a bolyban, ennek köszönhetően pedig az ötödik.

Kvjat feljön hetediknek, a Renault-k mellett az Alpha Taurik is jól muzsikálnak egyelőre. Egy perc még az edzésből.

Nagyon szorgalmasak a versenyzők, másfél óra alatt volt, aki 40-nél is több kört megtett, ami a táv kétharmada. Vettel közben végre javított, de így is csak a 12. helyen.

Gasly rakott össze egy nagyon jó kört, feljött a negyedik helyre a francia.

Tíz perc még hátra az edzésből, továbbra is Hamilton vezet Verstappen és Bottas előtt, mögöttük a két Renault.

A Mercedes beletrollkodott a Haas faliposzternek készülő fotójába...

Vettel továbbra is utolsó, a Ferrari tájékoztatása szerint a kemény keverékű gumikon teljesít épp hosszú etapot, de ez is csak részben magyarázza a 3,7 másodperces lemaradást.

Hamilton közben már 1:15 alatt - így állunk fél órával az egyetlen tét nélküli edzés vége előtt:

Lando Norris és Kevin Magnussen keveredett csatába, sőt kis híján koccanásba is a Rivazzánál:

Verstappen javít tovább: 1:15,023 az új etalon.

Leclerc egyébként a korábbi panaszkodása ellenére is feljött a negyedik helyre. Vettel viszont már a tökutolsó.

Hamilton nyolc ezredre megközelítette Verstappent az élen: a mercedeses az első, a Red Bull-os a másik két szektorban futott lila részidőt.

Charles Leclerc rettenetes alulkormányzottságra panaszkodik. A monacói másfél másodperces hátrányban van jelenleg, de még így is ő a jobb ferraris: Sebastian Vettel mindössze a 18. helyen.

Sainz aztán szintén közelebbi ismertséget kötött a sóderággyal, miközben 1:15,338-as idővel újra Verstappen vezet.

Feltűntek az élbolyban a Renault-motoros autók: Esteban Ocon a harmadik, Carlos Sainz az ötödik pillanatnyilag.

Az állás fél óra után:

Kvjat esete az 5-ös kijáratán, ugyanitt vették el Bottasék idejét is:

Folyamatosak a köridő-elvételek: Albon és Bottas is rajta vesztett... Cserébe a finn a következő adandó alkalommal 1:15,783-as legjobbal az élre áll.

Az Alpha Tauri is rámutatott, hogy jól jöhetett (legalábbis egyelőre) az az említett filmforgatási nap...

A pályahatárok betartása megint kritikus pont lehet: már tíz kört töröltek, főként a Variante Alta kijáratánál történt szélesítés miatt.

Korai még talán következtetést levonni, de az első bő 15 percben több akvititást láttunk a pályán kis túlzással, mint egy átlagos pénteken. Ilyen szempontból jó húzás ez a sűrített menetrend.

Verstappen már 1:16,2-nél tart - nem ezt szoktuk meg, de most már negyed óra elteltével van értelme állást mutatnunk:

A Kvjat-eset képen:

Verstappen 1:17,047-re javít, miközben arról tájékoztatják a rádión, hogy a Mercedesek más programon vannak. Kvjat pedig megismerkedett a sóderággyal is az egyik kanyar átvágása során.

Nagyon gyorsan javulnak az idők: Kvjat 1:17,8-nál jár. A két Alpha Tauri az elejében - ne feledjük: ők még a nyár elején tartottak itt filmforgatási napot, mielőtt bejelentették, hogy Imola is bekerült az átformált versenynaptárba.

Ez persze gyorsan változik, Max Verstappen már 1:18 elejénél tart. Mivel változott a nyomvonal 2006-hoz képest, nyilván mindegyik legjobb kör automatikusan pályacsúcsot is jelent.

Annyira sokan vannak a pályán, hogy Romain Grosjean és Lance Stroll gyakorlatilag versenyszituációba keveredett. Közben pedig már az idők is záporoznak, pillanatnyilag 1:19,521-gyel Danyiil Kvjat vezet.

És meg is kezdődött a szabadedzés, elég sokan rögtön pályára is hajtottak.

A 2006-os versenyhez képest annyi változás történt a vonalvezetésben, hogy ezúttal a mezőny nem fogja használni az utolsó sikánt, ezt leszámítva viszont tulajdonképpen ugyanaz a nyomvonal, mint 14 éve.

Az időjárás tökéletes Imolában:

Persze nemcsak Hamilton emlékezik Sennára: Pierre Gasly is neki állít emléket e hétvégi sisakjával, amit IDE KATTINTVA tudtok megnézni.

Egyetlen pilóta van a mezőnyben, aki versenyzett már itt F1-es autóval: természetesen a minap 2021-re is hosszabbító Kimi Raikkönenről van szó. De persze többen mentek már itt különböző kategóriákban, Lewis Hamilton például a GP2-es idényében versenyzett itt. A brit amúgy nem feledkezett meg megemlékezni az 1994-ben itt elhunyt Ayrton Sennáról, "keménynek" nevezve az ezen okból feltörő emlékeket.

14 év után tér vissza az F1 a legendás Imolába, ahol viszont a rendhagyó menetrend révén kétnapos versenyhétvégét tartanak csak. Ez viszont azt jelenti, hogy ez a mostani másfél óra szolgál egyedül arra, hogy a csapatok felkészüljenek az időmérőre és a futamra, vagyis bízhatunk benne, hogy igencsak eseménydús 90 perc vár ránk. Az pedig szintén bizakodásra adhat okot, hogy amikor az időjárás megkurtította a programot az előző években, általában izgalmas futamot láthattunk.

Nagy szeretettel köszöntjük Olvasóinkat, rövidesen kezdődik az Emilia-Romagna-i Nagydíj első és egyetlen szabadedzése Imolában - tartsatok velünk a következő bő másfél órában!