DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
10:13

A Kvjat-eset képen:

Ezzel vége is az egyetlen szabadedzésnek, 14 órától jön máris az időmérő, tartsatok velünk akkor és addig is!

Ezzel vége is a szabadedzésnek, Hamilton volt a leggyorsabb Verstappen és Bottas előtt, a szokásos hármas mögött Gasly és Leclerc - íme, a végeredmény:

Elképesztő tömegjelenetek, öt-hat versenyző is egymás hegyén-hátán a hajrában. Leclerc nem volt benne a bolyban, ennek köszönhetően pedig az ötödik.

Kvjat feljön hetediknek, a Renault-k mellett az Alpha Taurik is jól muzsikálnak egyelőre. Egy perc még az edzésből.

Nagyon szorgalmasak a versenyzők, másfél óra alatt volt, aki 40-nél is több kört megtett, ami a táv kétharmada. Vettel közben végre javított, de így is csak a 12. helyen.

Gasly rakott össze egy nagyon jó kört, feljött a negyedik helyre a francia.

Tíz perc még hátra az edzésből, továbbra is Hamilton vezet Verstappen és Bottas előtt, mögöttük a két Renault.

A Mercedes beletrollkodott a Haas faliposzternek készülő fotójába...

Leclerc is panaszkodik, szerinte nagyon nehéz vezetni az autót. Ráadásul az ág is húzza, mert törölték egy körét pályakiszélesítés miatt.

Vettel továbbra is utolsó, a Ferrari tájékoztatása szerint a kemény keverékű gumikon teljesít épp hosszú etapot, de ez is csak részben magyarázza a 3,7 másodperces lemaradást.

Hamilton közben már 1:15 alatt - így állunk fél órával az egyetlen tét nélküli edzés vége előtt:

Lando Norris és Kevin Magnussen keveredett csatába, sőt kis híján koccanásba is a Rivazzánál:

Verstappen javít tovább: 1:15,023 az új etalon.

Leclerc egyébként a korábbi panaszkodása ellenére is feljött a negyedik helyre. Vettel viszont már a tökutolsó.

Hamilton nyolc ezredre megközelítette Verstappent az élen: a mercedeses az első, a Red Bull-os a másik két szektorban futott lila részidőt.

Charles Leclerc rettenetes alulkormányzottságra panaszkodik. A monacói másfél másodperces hátrányban van jelenleg, de még így is ő a jobb ferraris: Sebastian Vettel mindössze a 18. helyen.

Sainz aztán szintén közelebbi ismertséget kötött a sóderággyal, miközben 1:15,338-as idővel újra Verstappen vezet.

Feltűntek az élbolyban a Renault-motoros autók: Esteban Ocon a harmadik, Carlos Sainz az ötödik pillanatnyilag.

Az állás fél óra után:

Kvjat esete az 5-ös kijáratán, ugyanitt vették el Bottasék idejét is:

Folyamatosak a köridő-elvételek: Albon és Bottas is rajta vesztett... Cserébe a finn a következő adandó alkalommal 1:15,783-as legjobbal az élre áll.

Az Alpha Tauri is rámutatott, hogy jól jöhetett (legalábbis egyelőre) az az említett filmforgatási nap...

A pályahatárok betartása megint kritikus pont lehet: már tíz kört töröltek, főként a Variante Alta kijáratánál történt szélesítés miatt.

Korai még talán következtetést levonni, de az első bő 15 percben több akvititást láttunk a pályán kis túlzással, mint egy átlagos pénteken. Ilyen szempontból jó húzás ez a sűrített menetrend.

Verstappen már 1:16,2-nél tart - nem ezt szoktuk meg, de most már negyed óra elteltével van értelme állást mutatnunk:

Verstappen 1:17,047-re javít, miközben arról tájékoztatják a rádión, hogy a Mercedesek más programon vannak. Kvjat pedig megismerkedett a sóderággyal is az egyik kanyar átvágása során.

Nagyon gyorsan javulnak az idők: Kvjat 1:17,8-nál jár. A két Alpha Tauri az elejében - ne feledjük: ők még a nyár elején tartottak itt filmforgatási napot, mielőtt bejelentették, hogy Imola is bekerült az átformált versenynaptárba.

Ez persze gyorsan változik, Max Verstappen már 1:18 elejénél tart. Mivel változott a nyomvonal 2006-hoz képest, nyilván mindegyik legjobb kör automatikusan pályacsúcsot is jelent.

Annyira sokan vannak a pályán, hogy Romain Grosjean és Lance Stroll gyakorlatilag versenyszituációba keveredett. Közben pedig már az idők is záporoznak, pillanatnyilag 1:19,521-gyel Danyiil Kvjat vezet.

És meg is kezdődött a szabadedzés, elég sokan rögtön pályára is hajtottak.

A 2006-os versenyhez képest annyi változás történt a vonalvezetésben, hogy ezúttal a mezőny nem fogja használni az utolsó sikánt, ezt leszámítva viszont tulajdonképpen ugyanaz a nyomvonal, mint 14 éve.

Az időjárás tökéletes Imolában:

Persze nemcsak Hamilton emlékezik Sennára: Pierre Gasly is neki állít emléket e hétvégi sisakjával, amit IDE KATTINTVA tudtok megnézni.

Egyetlen pilóta van a mezőnyben, aki versenyzett már itt F1-es autóval: természetesen a minap 2021-re is hosszabbító Kimi Raikkönenről van szó. De persze többen mentek már itt különböző kategóriákban, Lewis Hamilton például a GP2-es idényében versenyzett itt. A brit amúgy nem feledkezett meg megemlékezni az 1994-ben itt elhunyt Ayrton Sennáról, "keménynek" nevezve az ezen okból feltörő emlékeket.

14 év után tér vissza az F1 a legendás Imolába, ahol viszont a rendhagyó menetrend révén kétnapos versenyhétvégét tartanak csak. Ez viszont azt jelenti, hogy ez a mostani másfél óra szolgál egyedül arra, hogy a csapatok felkészüljenek az időmérőre és a futamra, vagyis bízhatunk benne, hogy igencsak eseménydús 90 perc vár ránk. Az pedig szintén bizakodásra adhat okot, hogy amikor az időjárás megkurtította a programot az előző években, általában izgalmas futamot láthattunk.

Nagy szeretettel köszöntjük Olvasóinkat, rövidesen kezdődik az Emilia-Romagna-i Nagydíj első és egyetlen szabadedzése Imolában - tartsatok velünk a következő bő másfél órában!