Pontban egészkor elrajtolt az edzés, csaknem a teljes mezőny kigurult már a bokszból.
Itt a vége: a darabos második szabadedzés leggyorsabbja Bottas az első piros zászló előtti körével. Verstappen és a végén javító Norris az első háromban, Hamilton, aki számára rosszkor jött a megszakítás, csupán nyolcadik lett. Az FP2 eredménye:
Az utolsó percekben páran még javítanak, Ricciardo a 20.-ról a 12. helyre lép előre. Ocon a 8., Sainz viszont a 4. pozícióba ugrott.
Verstappen is kihajtott, a Red Bull nem sérült meg az ütközésben. A holland második helyen áll Bottas mögött.
Ez a leállás is negyed óráig tartott, összesen 30 perc esett ki piros zászlók miatt. Az utolsó 8 percre nyitották csak ki a bokszutcát.
Negyed óra maradt az edzésből és még nincs hír az újraindításról. A két piros zászló miatt sok érdemi edzésidő veszett el, köztük a legérdekesebb rész, az időmérős szimuláció.
Stroll rázárta az ajtót Verstappenre, de ő volt előrébb: érdekes lesz látni, mit mondanak a stewardok.
A teljesen szükségtelen ütközés után Stroll maradt a kavicságyban, újra piros zászló.
Verstappen és Stroll gyorsulási versenyt tartottak a célegyenesben, az első kanyarban azonban nem fértek el egymás mellett, és a holland felöklelte a kanadait!
A tűzijáték az utolsó fél órára marad, egyelőre csak az első helyen álló Valtteri Bottasnak van lágy gumis köre, a már említett 1:17,9.
Több mint negyed óráig tartott a piros zászlós leállás, helyi idő szerint 16:01-kor nyitott ki újra a bokszutca.
Az oltás pillanatai:
Nem tudni, van-e kapcsolat, de érdekes: az első szabadedzésen mindkét Red Bull füstölgött.
A beavatkozók hamar megfékezték a tüzet, de az autó eltávolítása időbe fog telni.
Hatalmas lángokban és füstben álló autó a pályán, Gasly Alpha Taurija! A sárgát máris piros zászló követi.
Ahogy sejthettük, Bottas több mint egy másodpercet javít: 1:17,940 az új mérce.
Két megpörgés rövid időn belül, előbb Kvjat, majd Vettel a 14-es kanyarban. Verstappen átvette a vezetést 1:19,033-mal.
Hoppá, Hamilton és Bottas piros, azaz lágy gumikkal jött ki. Ezt a keveréket még senki nem használta, így rövidesen hatalmas ugrás várható a köridőben.
Gasly után Vettel az új pünkösdi király, 1:19,175-tel. Ez még mindig messze van az 1:18,4-es délelőtti legjobbtól.
És Russell, aki egy pillanatra átvette a vezetést, majd elfoglalta a helyét Gasly 1:20,037-tel.
A versenyzők visszatértek a bokszba, hogy megváljanak a 2021-es fejlesztési abroncsoktól. Néhányan, mint Gasly, Albon és Vettel, már újra pályán is vannak közepes abroncson.
De 87 ezred különbséggel Verstappen átlépte a finnt. Eltelt az első fél óra, melyet követően ez a sorrend:
Bottas 1:21,662-re javított, mögötte Leclerc, Verstappen és Norris áll pillanatnyilag, Hamilton az ötödik.
Sainz és Perez forgása mellett Grosjean ralikrosszozott egyet, erről is van pillanatkép:
Hamiltonnak a vibrációval gyűlt meg a baja, amely annyira rosszá vált, hogy a Mercedes-pilótát ki is hívták a bokszba.
Még egy megforgó autó, Perez Racing Pointja a 3-as kanyarban.
De a britnél is gyorsabb a csapattárs, az első edzésen tempót diktáló Bottas.
Ritkán látni, hogy ilyen rövid idő elteltével 20 versenyzőnek legyen már mért köre. 1:22,1-gyel Hamilton vezet Leclerc és Verstappen előtt.
Az első vezetői hiba, Carlos Sainz megpördült. Az FP1-en jó pár ilyet láthattunk már.
Az autókon jelöletlen, színkód nélküli abroncsokat láthatunk. Az első fél órában ugyanis 2021-es abroncsokat tesztel a Pirelli minden autóval. Ez az oka, hogy mindenki járt már a pályán 5 perc elteltével.
WTF1 szerint az F1 első portimaói szabadedzésén pályaelhagyás miatt nem kevesebb, mint 65 megfutott kör idejét törölték az FIA felügyelői, ami elképesztő szám egy 90 perces edzésről. Főleg az 1-es és a 4-es kanyarban hibáztak a versenyzők. Ebben a rekordközeli helyzetben több faktor is szerepet játszik: egyrészt a mezőny még sosem versenyzett ezen a pályán, másrészt az FIA most különösen szigorú pályahatárokat szabott meg. Egyedül Kevin Magnussen tűnt ki a mezőnyből, ő egyetlen alkalommal sem követte el a vétséget. Holnapra bizonyára a többiek is alkalmazkodnak, így a fenti szám jelentősen lecsökkenhet.
Az első tréningen Valtteri Bottas kezdett a legmeggyőzőbben, 1:18,410 az eddigi legjobb kör Portimaóban. Lewis Hamilton második lett, Max Verstappen harmadik, Charles Leclerc negyedik. Az üldözők lemaradása egy másodperc közeli, de míg a Mercedesek közepes abroncsot használtak, addig ők keményet.
A pénteki program a megszokottnál egy órával később zajlik, 16:00-kor veszi kezdetét a második szabadedzés.