Hamilton ma 150. első soros rajtpozícióját szerezheti az F1-ben, ha az első vagy a második helyen végez. Ezt a rekordot már jó ideje ő tartja, hiszen a második Schumacher 116-tal követi.
Ezzel véget ért a kvalifikáció, vele együtt pedig élő szöveges közvetítésünk is. De tartsatok velünk vasárnap is a 15:10-kor startoló futamra!
Verstappen a harmadik, mögötte Perez és Stroll végzett, őket pedig Albon, Sainz, Norris, Leclerc, Gasly sorrendben követik a többiek.
IGEN! De szoros volt ismét! Hamilton egyik szektorban sem tudott javítani, rémes kört ment, Bottas pedig csak az elsőben volt kicsit lassabb a kelleténél, és ezúttal hét századdal ment lassabbat csapattársa etalonjánál. Lewis Hamiltoné a pole-pozíció a Spanyol Nagydíjra.
Előny Hamiltonnál - írja a Mercedes teniszes szófordulattal. Vajon behúzza a szettet is a brit? Nagyjából két perc múlva kiderül, hiszen már mindenki ismét a pályán!
Advantage Hamilton!! BIG lap from the Champ to kick-off Q3 He leads with a 1:15:584! VB just +0.059 behind... #SpanishGP pic.twitter.com/kNPqfr91KI
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) August 15, 2020
Norris, Leclerc, Albon, Sainz, Gasly a 6-10. helyezettek sorrendje, de a második menetek során ez még teljesen átalakulhat, hiszen csak négy tized választja el ezt a kvintettet.
Az első gyorskörök után Hamilton Bottas előtt, de nem sokkal: 1:15,584-es ideje csak 59 ezreddel gyorsabb csapattársáénál. Verstappen a harmadik héttizedes hátránnyal, őt követi Perez és Stroll már egy másodperces deficitben Hamiltonhoz képest.
Tavaly 1:15,406 volt a pole-pozíciós idő Bottas jóvoltából.
Indul a Q3. Ezúttal nem volt gumitaktikázás a Q2-ben, minden továbbjutó a leglágyabb keveréken teljesítette a körét. Egyedül Raikkönen hajtott ki a közepeseken a végén, és érdekes, hogy Oconnál gyorsabb is tudott lenni velük.
Aaaa, és Vettel ismét búcsúzott a Q2-ben, miután Gasly az utolsó pillanatban egy ötödik helyre elég idővel letaszította őt a továbbjutók közül. A német csupán két ezreddel volt lassabb a 10. Norristól.
Búcsúzik tehát Vettel, Kvjat, Ricciardo, Raikkönen és Ocon.
Továbbjutott a két Mercedes, a két Racing Point, a két Red Bull, a két McLaren, valamint Leclerc és Gasly.
Jön a tolongás a felvezető körön az utolsó menetre. 12 pilóta vesz ebben részt, hiszen az első három helyezett, a két Mercedes és Verstappen nem vergődnek már ilyennel.
Mindenki túl van az első körén, amelyek alapján arra következtethetünk, hogy Raikkönen, az Alpha Taurik, a Renault-k és Vettel lehetnek a legnagyobb kiesésveszélyben.
A Racing Pointok első kísérlete viszont egy másodperces hátránnyal zárult, a felvételen látszott is, hogy Perez belehibázott, ralis stílusban érkezett meg az egyik kanyarba.
Kezdésnek Hamilton Bottas előtt, a két Mercedes 1:16 eleji időkkel már biztos is lehet a továbbjutásban. Verstappen fél másodperc hátránnyal a harmadik.
Közben már pörög is a Q2 15 perce. A két Mercedes látott munkához elsőként.
Perez és Stroll az egyedüliek, akik csak egy gyorskört futottak a Q1-ben, ezzel meg is spóroltak egy szett friss lágy gumit mindenki máshoz képest. Lehet, hogy mégsem Verstappen, hanem ők lesznek a Mercedes legközelebbi kihívói ezen a napon?
Szinte mindenki javított a hajrában, végül Hamilton, Perez, Verstappen, Bottas, Leclerc lett az eleje. De a Q1-ben persze érdekesebb az utolsó öt, a 16-20. helyekre pedig Magnussen, Grosjean, Russell, Latifi és Giovinazzi kerültek. Raikkönen 15.-ként továbbjutott, ezzel véget ért Q1-es kiesősorozata, mint ahogy Russell továbbjutó-sorozata is. A Haasok pedig hiába voltak látványosan gyorsak a pénteki edzéseken, ma mégis korán búcsúztak.
Már csak két perc van hátra, a 2-3. helyen álló Racing Pointokon kívül mindenki ismét a pályán. A kiesőzónában jelenleg Grosjean, Raikkönen, Magnussen, Latifi és Giovinazzi.
Közben a versenybírók már megint vizsgálnak valamit, amiben Magnussen érintett. Egyelőre csak annyit tudni, hogy a dán és Danyiil Kvjat között történt valamilyen incidens a 2-es kanyarban.
Giovinazzi, aki jelenleg az utolsó helyen áll, arra gyanakszik, hogy valami nincs rendben az Alfa padlólemezével - meg is kérte csapatát, hogy nézzenek rá a bokszban. A visszajátszásból látszik is, hogy szélesre csúszva áthaladt egy magasított pályaszegélyen.
Utolsóként a Renault-k és az Alfa Romeók is feljegyezték első mért körüket.
Megjöttek a Mercedesek, a két idei közé beférkőzött az - egyesek szerint - két tavalyi, vagyis Hamilton és Bottas közrefogja a Racing Pointokat.
Egy másik időmérő pedig már véget ért: Maverick Vinalesszel a Yamaháé a pole a Spielbergben! Kicsi rá az esély, hogy az F1-es kvalifikáció végén is spanyol versenyző vagy japán gyártó örülhessen.
A két Williamsé az első két mért kör, és már a mezőny több mint fele a pályán.
Meleg van - állapítja meg az F1 Twitter-felelőse, amit a hőmérsékleti adatok csak alátámasztani tudnak: a levegő 30, az aszfalt közel 50 fokos. Nem megszokott, hogy az F1 nyár közepén versenyezzen Barcelonában, de a mindenható koronavírus még ezt is képes volt kikényszeríteni!
It's hot here #SpanishGP
És már kezdődik is, elindult a 18 perces Q1. Nicholas Latifi Williamse az első autó a pályán.
A Renault-ját csupán két órája összetörő Ocon is készen áll a kvalifikációra. Őt teljesen épnek és egészségesnek nyilvánították a pálya orvosi központjában, az autóját pedig újjáépítette a csapat.
Tavaly Valtteri Bottas, a megelőző három évben viszont Lewis Hamilton szerezte meg az első rajthelyet a Spanyol Nagydíjra.
Barcelona a hosszú kanyarjaival a Mercedes egyik legerősebb pályájának számít, hiszen pole-pozíciós sorozatuk itt még a dominanciájuk kezdete előtt, 2013-ban kezdődött. Győzelmet csak egyszer veszítettek el 2014 óta, de azt sem azért, mert lassúak lettek volna, hanem mert emlékezetes módon összeütközött a két autó a 2016-os rajt után.
Most 30. alkalommal rendeznek F1-es versenyhétvégét Barcelonában, de ahogy a Hungaroringnek a 35.-et, úgy a spanyoloknak ezt az évfordulót kell nézők nélkül "megünnepelniük".
Pár perce ért véget a DTM első lausitzringi futama, jelenleg is zajlik a WEC spái 6 órása, és hamarosan leintik a MotoGP Red Bull Ring-i kvalifikációját - nagyüzemben zajlanak tehát a motorsportesemények ezen a hétvégén!
Közben megszületett a versenybírók ítélete a harmadik szabadedzés végének bizarr Magnussen-Ocon incidense kapcsán. Senkit nem büntettek, és a versenyzők is egyetértettek abban, hogy egymás szándékainak balszerencsés félreértéséből történt a baleset. Hogy mi is volt az pontosan, az a gyakorlásról készült összefoglalónkban videó formájában megtekinthető.
Leclerc szokása szerint egy kis futballozással melegít a hétvége első tétre menő eseményére.
Warming up for #Quali
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) August 15, 2020
Nice touch Andrea
#essereFerrari #SpanishGP pic.twitter.com/yyuH8I8snu
Napos napot mindenkinek, kezdjünk el jó időben melegíteni a közép-európai idő szerint 15 órakor startoló Formula-1-es Spanyol Nagydíj időmérőjére!
Kezdésnek itt egy összevetés arról, hogy az eddigi edzések legjobb idői alapján mennyit javultak vagy romlottak (mint látjuk, eddig nem javult senki) a csapatok egy körön Barcelonában. Érdekes, hogy a Ferrari után a Mercedes a második legnagyobb vesztes. Na de persze még csak most jön az a szakasz, amikor mindenki a maximumot adja bele, és esetleg fel-felteker is dolgokat, amelyeket a következő versenyhétvégétől talán már nem lehet.
Teams best times so far this weekend versus last year:
— RaceFans (@racefansdotnet) August 15, 2020
Williams: +0.08s
Racing Point: +0.21s
Renault: +0.57s
McLaren: +0.71s
Alfa Romeo: +0.93s
AlphaTauri: +0.97s
Haas: +1.22s
Red Bull: +1.35s
Mercedes: +1.38s
Ferrari: +1.7s #F1 #SpanishGP pic.twitter.com/5P0Wguqm3d