DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
22:31

Véget ért a második szabadedzés, amelyet Austin specialistája, Lewis Hamilton zárt az első helyen Leclerc és Verstappen előtt. Az FP2 eredménye:

Mai élő közvetítésünk búcsúzik az olvasóktól, de következő órákban jelentkezni fogunk a pénteki nap híreivel!

Az utolsó pillanatokban majdnem történt egy baleset, Stroll és Sainz kerültek veszélyes közelségbe egymáshoz képest az egyik derékszögű kanyarban.

Vettel elvesztette az autó hátulját az utolsó szektorban, és megforgott. A falakat távolról elkerülte, és – menetiránnyal szemben – visszasodródott a pályára, így gond nélkül folytathatta a körözést.

Vettelnek egy, Hamiltonnak két körét is elvették a pályahatár átlépése miatt. Ez a hiba az időmérőn sokba kerül majd.

A legtöbb kört Russell és Kvjat teljesítette, akik 26-nál és 25-nél járnak. Grosjean mellett mindössze 4 kör szerepel, mivel a tréning elején összetörte a Haast.

A pilóták már hosszabb etapokon dolgoznak: Hamilton lágy abroncson 1:39,4-et teljesített, ami hat másodperccel lassabb legjobbjánál.

Kvalifikációra készülő, lágy abroncson teljesített gyorskörét mindenki kipipálta, 60 perc elteltével ez a sorrend alakult ki. Az utolsó félóra általában eseménytelen köridők szempontjából, így jó eséllyel ez lesz a végeredmény:

A thaiföldi következő körét már megtarthatta, a hatodik helyre lépett fel, 1,2 másodpercre Hamiltontól és 0,9-re csapattársától.

Albon rövid időre felugrott az ötödik helyre, aztán visszacsúszott a 11.-re az eredményjelzőn: a pálya kiszélesítése miatt elvették körét. Verstappen viszont a harmadik helyre lépett fel, Vettel elé.

A két Mercedes és két Ferrari mögött Pierre Gasly áll az ötödik helyen, 1,3 másodperccel lemaradva, de jócskán a középmezőny többi tagja előtt. Verstappen és Albon lágy gumis idejére azonban még várunk.

A csapattársak, Leclerc és Hamilton is teljesítették első kvalifikációs szimulációs körüket. 1:33,232-vel a brit az első, a monacói három tizeddel mögötte a második. Az imént még vezető Vettel lemaradása közel hét tizedmásodperc.

A körét előbb befejező Bottas 1:34,077-et teljesített a lágyon, de a célvonalhoz pár másodperccel később érő Vettel nála is gyorsabb volt, 1:33,890 az új legjobb idő.

Féltávhoz közeledve jönnek az első lágy abroncsos körök. Magnussen a nyolcadik helyre jött fel, de az igazán érdekes Bottas és Vettel lesz, akik felvezető körön járnak.

Így áll az edzés 30 perc elteltével – lágy keveréket még senki sem tett fel:

Rövid időre felvillant a sárga zászlójelzés, Giovinazzi nézett körbe a fehér vonalon kívül a 6-os kanyarban.

Leclerc tovább javította a legjobb délutáni köridőt 1:34,434-re közepesen. Hamilton a harmadik helyen áll.

1:35.0-s körrel Verstappen is feliratkozott a második helyre. Vettel csak nyolcadik keményen, Hamiltontól még várunk egy érdemi gyorskört.

Alig hét perc alatt eltávolították a Haas roncsát, folytatódik a szabadedzés. Grosjean első útja kötelezően a pályakórházba vezetett.

„Én rendben vagyok, de az autó nincsen” – mondta a balesetet követően Grosjean. Ahogy látható, nem túloz. Az 5-6-os kanyarkombinációban veszítette el, és beleforgott a falba.

Piros zászló! Grosjean törte össze a Haast, első szárnya és felfüggesztése is sérült.

Az első 10 percben záporoztak a köridők, 1:34,742-vel Leclerc az élen Bottas előtt. Albon, Grosjean, Raikkönen, Kvjat és Norris a további sorrend.

A fejlesztési gumik jól felismerhetők fekete színükről: a csapatok opcionálisan használhatják őket.

Az első két versenyző a pályán Kubica és Albon. A lengyel Williamsén 2020-ra tesztelt abroncsok láthatók.

Ismerős arc tért vissza a Mercedes-garázsba: Peter Bonnington, aki egyészségügyi okból maradt távol Mexikótól, a tervezettnél egy versennyel korábban munkába állt.

Pár perc, és helyi idő szerint 13:00-kor, nálunk 21-kor kezdetét veszi az USA Nagydíj második szabadedzése.

Verstappen nyerte Vettel és Albon előtt az első szabadedzést, Gasly a negyedik helyen tetemes lemaradásban, Ricciardo pedig az ötödiken már egy másodpercen kívül. Hamilton végül bejött a top 10-be, Bottas viszont csak 17.

Hamilton jöhetett volna fel negyediknek, de 1:35.002-es idejénél ő is elhagyta a pályát, így az ő körét is elvették.

Az utolsó percek már leginkább csak a próbarajtokról szólnak.

Öt perc sincs már az edzésből.

Mindkét Haas a top 10-ben, illetve ott van mindkét Toro Rosso és Ricciardo a Renault-val és Stroll a Racing Pointtal.

Hárman, Verstappen, Vettel és Albon továbbra is kiemelkednek a mezőnyből, mögöttük jelenleg Gasly és Ricciardo teszi teljessé a top 5-öt. Leclerc csak hatodik, a két Mercedes csak a 14. és a 16. helyen.

Verstappen Vettelhez képest 169 ezreddel vezet, Albon lemaradása két tized felett.

Albon a harmadik 1:34-es körrel rendelkező versenyző, időrendben és sorrendben is. 1:34.316 a thai köre.

Így, hogy Leclerc-től elvették a legutóbbi gyors körét, továbbra is csak Verstappen és Vettel rendelkeznek 1:34-es körökkel.

Max Verstappennek az utolsó bő 20 percre még gyors köröket is terveztek, a holland vezet is 1:34.057-tel. Leclerc egy pályaelhagyással futott egy második időt, valószínűleg elveszik tőle ezt a kört.

Szép sorminta az élen, Ferrari-Red Bull-Ferrari-Red Bull az első négy helyen. A sorrend Vettel, Albon, Leclerc, Verstappen. Lance Stroll ötödik helye egészen kiváló.

Egyik Mercedes-versenyző sincs a top 10-ben, Bottas csak 12., Hamilton 14. Kettejük között a különbség nagyságrendileg fél másodperc.

A gyors körökkel ezekben a percekben nem igazán foglalkozik senki, a sárga szektorokból ítélve fókusz a versenytempón van.

Így nézett ki az állás féltávnál:

 

Charles Leclerc 1:35.380-nal rögtön harmadik.

Még mindig csak 11 fok van, a pálya is csak 18 fokos.

Az egyetlen érdemi vezetői hiba eddig Carlos Sainzé, aki az ötös-hatos kanyart nem tudta abszolválni.

 

Vettel hirtelen adott mindenkinek egy másodpercet, a német ideje az első helyen 1:34.226.

1978 világbajnoka, a legendás Mario Andretti a McLarennél vendégeskedik.

 

Négyen, Albon, Verstappen, Vettel és Stroll állnak 1:35-ös idővel, Albon .282-vel az élen az edzés felénél.

Charles Leclerc-nek egy motorhiba miatt nincs még ideje az FP1 feléhez közeledve, Nicholas Latifi szintén kényszerűségből a bokszban van, de neki legalább van mért köre.

Nicholas Latifinek úgy kellett be, illetve visszahoznia Williamsét a bokszba, hogy nem tudott hármas fokozatba váltani.

 

Verstappen közben hirtelen összekalapált magának a néhány ezredes különbségekkel szemben magának majdnem 2 tizedes előnyt, ideje 1:35.546.

Nagyon szoros az eleje, Sebastian Vettel 1:35.734-gyel vezet, de a harmadik is csak 11 ezredre volt tőle.

Nagyon erős a Racing Point kezdése, Stroll a második (1:35.747), Perez az ötödik (1:36.199).

Több pályaelhagyás is előfordult az elmúlt néhány percben, emiatt például Verstappentől is vettek már el kört. Lando Norrisnak pedig feljött a felvédője, hasonlóan Hamilton azerbajdzsáni esetéhez még tavalyról.

Mindhárom szektor a Red Bullé, 2-1 leosztásban Albon javára.

 

A két Red Bull továbbra is elöl, Kvjat is tisztességes előnyben a köridőket tekintve Vettelhez képest. Még mindig az orosz az utolsó 1:36-os idővel, Vettel még nem tudott ilyen kört produkálni.

Albon 1:35.743-mal elöl, Verstappen és Kvjat 1:36-tal mögötte.

Valtteri Bottas autóján a szenzorrács mellett egy teljesen fekete gumit is megfigyelhetünk, ez a Pirelli 2020-ra szánt keveréke.

Az első negyed órában a Haas diktál, Grosjean és Magnussen az első két helyen. Grosjean ideje 1:37.356.

Az egyetlen úgynevezett kivülálló a mezőnyben ezúttal is Nicholas Latifi, aki George Russell Williamsét vezeti.

Magnussen azóta 1:38.850-nel vezet is, Verstappen mögötte néhány századra.

Kevin Magnussen alig néhány századdal van elmaradva a magából szintén nyilván nem 100 százalékot kiadó Bottastól. A dán ideje 1:39.925.

Bottas 1:39.846-tal az élen, Hamilton egyelőre sokkal lassabb. Övék az első két mért kör.

Bottas autóján előre, Hamiltonén hátulra került fel a szenzorrács.

Mindkét Mercedes gyakorlatilag az első adandó alkalommal kijött a pályára, szokatlan látványt nyújtva.

Jó fél perce szabad a pálya, aki akar, jöhet. Néhányan például a téli tesztekről ismerős szenzorráccsal teszik ezt.

A Racing Pointnál még a bojtos téli sapkák is előkerültek. Az F1 Twittere szerint ennyire azért nincs hideg.

 

15 perccel a kezdés előtt így nézett ki az időjárás.

 

Hamarosan kezdődik az első szabadedzés Austinban, cidrizős, szinte télies, de legalább szép időben.