DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
22:09

A pilóták már hosszabb etapokon dolgoznak: Hamilton lágy abroncson 1:39,4-et teljesített, ami hat másodperccel lassabb legjobbjánál.

Mai élő közvetítésünk búcsúzik az olvasóktól, de következő órákban jelentkezni fogunk a pénteki nap híreivel!

Az utolsó pillanatokban majdnem történt egy baleset, Stroll és Sainz kerültek veszélyes közelségbe egymáshoz képest az egyik derékszögű kanyarban.

Véget ért a második szabadedzés, amelyet Austin specialistája, Lewis Hamilton zárt az első helyen Leclerc és Verstappen előtt. Az FP2 eredménye:

Vettel elvesztette az autó hátulját az utolsó szektorban, és megforgott. A falakat távolról elkerülte, és – menetiránnyal szemben – visszasodródott a pályára, így gond nélkül folytathatta a körözést.

Vettelnek egy, Hamiltonnak két körét is elvették a pályahatár átlépése miatt. Ez a hiba az időmérőn sokba kerül majd.

A legtöbb kört Russell és Kvjat teljesítette, akik 26-nál és 25-nél járnak. Grosjean mellett mindössze 4 kör szerepel, mivel a tréning elején összetörte a Haast.

Kvalifikációra készülő, lágy abroncson teljesített gyorskörét mindenki kipipálta, 60 perc elteltével ez a sorrend alakult ki. Az utolsó félóra általában eseménytelen köridők szempontjából, így jó eséllyel ez lesz a végeredmény:

A thaiföldi következő körét már megtarthatta, a hatodik helyre lépett fel, 1,2 másodpercre Hamiltontól és 0,9-re csapattársától.

Albon rövid időre felugrott az ötödik helyre, aztán visszacsúszott a 11.-re az eredményjelzőn: a pálya kiszélesítése miatt elvették körét. Verstappen viszont a harmadik helyre lépett fel, Vettel elé.

A két Mercedes és két Ferrari mögött Pierre Gasly áll az ötödik helyen, 1,3 másodperccel lemaradva, de jócskán a középmezőny többi tagja előtt. Verstappen és Albon lágy gumis idejére azonban még várunk.

A csapattársak, Leclerc és Hamilton is teljesítették első kvalifikációs szimulációs körüket. 1:33,232-vel a brit az első, a monacói három tizeddel mögötte a második. Az imént még vezető Vettel lemaradása közel hét tizedmásodperc.

A körét előbb befejező Bottas 1:34,077-et teljesített a lágyon, de a célvonalhoz pár másodperccel később érő Vettel nála is gyorsabb volt, 1:33,890 az új legjobb idő.

Féltávhoz közeledve jönnek az első lágy abroncsos körök. Magnussen a nyolcadik helyre jött fel, de az igazán érdekes Bottas és Vettel lesz, akik felvezető körön járnak.

Így áll az edzés 30 perc elteltével – lágy keveréket még senki sem tett fel:

Rövid időre felvillant a sárga zászlójelzés, Giovinazzi nézett körbe a fehér vonalon kívül a 6-os kanyarban.

Leclerc tovább javította a legjobb délutáni köridőt 1:34,434-re közepesen. Hamilton a harmadik helyen áll.

1:35.0-s körrel Verstappen is feliratkozott a második helyre. Vettel csak nyolcadik keményen, Hamiltontól még várunk egy érdemi gyorskört.

Alig hét perc alatt eltávolították a Haas roncsát, folytatódik a szabadedzés. Grosjean első útja kötelezően a pályakórházba vezetett.

„Én rendben vagyok, de az autó nincsen” – mondta a balesetet követően Grosjean. Ahogy látható, nem túloz. Az 5-6-os kanyarkombinációban veszítette el, és beleforgott a falba.

Piros zászló! Grosjean törte össze a Haast, első szárnya és felfüggesztése is sérült.

Az első 10 percben záporoztak a köridők, 1:34,742-vel Leclerc az élen Bottas előtt. Albon, Grosjean, Raikkönen, Kvjat és Norris a további sorrend.

A fejlesztési gumik jól felismerhetők fekete színükről: a csapatok opcionálisan használhatják őket.

Az első két versenyző a pályán Kubica és Albon. A lengyel Williamsén 2020-ra tesztelt abroncsok láthatók.

Ismerős arc tért vissza a Mercedes-garázsba: Peter Bonnington, aki egyészségügyi okból maradt távol Mexikótól, a tervezettnél egy versennyel korábban munkába állt.

Pár perc, és helyi idő szerint 13:00-kor, nálunk 21-kor kezdetét veszi az USA Nagydíj második szabadedzése.

Verstappen nyerte Vettel és Albon előtt az első szabadedzést, Gasly a negyedik helyen tetemes lemaradásban, Ricciardo pedig az ötödiken már egy másodpercen kívül. Hamilton végül bejött a top 10-be, Bottas viszont csak 17.

Hamilton jöhetett volna fel negyediknek, de 1:35.002-es idejénél ő is elhagyta a pályát, így az ő körét is elvették.

Az utolsó percek már leginkább csak a próbarajtokról szólnak.

Öt perc sincs már az edzésből.

Mindkét Haas a top 10-ben, illetve ott van mindkét Toro Rosso és Ricciardo a Renault-val és Stroll a Racing Pointtal.

Hárman, Verstappen, Vettel és Albon továbbra is kiemelkednek a mezőnyből, mögöttük jelenleg Gasly és Ricciardo teszi teljessé a top 5-öt. Leclerc csak hatodik, a két Mercedes csak a 14. és a 16. helyen.

Verstappen Vettelhez képest 169 ezreddel vezet, Albon lemaradása két tized felett.

Albon a harmadik 1:34-es körrel rendelkező versenyző, időrendben és sorrendben is. 1:34.316 a thai köre.

Így, hogy Leclerc-től elvették a legutóbbi gyors körét, továbbra is csak Verstappen és Vettel rendelkeznek 1:34-es körökkel.

Max Verstappennek az utolsó bő 20 percre még gyors köröket is terveztek, a holland vezet is 1:34.057-tel. Leclerc egy pályaelhagyással futott egy második időt, valószínűleg elveszik tőle ezt a kört.

Szép sorminta az élen, Ferrari-Red Bull-Ferrari-Red Bull az első négy helyen. A sorrend Vettel, Albon, Leclerc, Verstappen. Lance Stroll ötödik helye egészen kiváló.

Egyik Mercedes-versenyző sincs a top 10-ben, Bottas csak 12., Hamilton 14. Kettejük között a különbség nagyságrendileg fél másodperc.

A gyors körökkel ezekben a percekben nem igazán foglalkozik senki, a sárga szektorokból ítélve fókusz a versenytempón van.

Így nézett ki az állás féltávnál:

 

Charles Leclerc 1:35.380-nal rögtön harmadik.

Még mindig csak 11 fok van, a pálya is csak 18 fokos.

Az egyetlen érdemi vezetői hiba eddig Carlos Sainzé, aki az ötös-hatos kanyart nem tudta abszolválni.

 

Vettel hirtelen adott mindenkinek egy másodpercet, a német ideje az első helyen 1:34.226.

1978 világbajnoka, a legendás Mario Andretti a McLarennél vendégeskedik.

 

Négyen, Albon, Verstappen, Vettel és Stroll állnak 1:35-ös idővel, Albon .282-vel az élen az edzés felénél.

Charles Leclerc-nek egy motorhiba miatt nincs még ideje az FP1 feléhez közeledve, Nicholas Latifi szintén kényszerűségből a bokszban van, de neki legalább van mért köre.

Nicholas Latifinek úgy kellett be, illetve visszahoznia Williamsét a bokszba, hogy nem tudott hármas fokozatba váltani.

 

Verstappen közben hirtelen összekalapált magának a néhány ezredes különbségekkel szemben magának majdnem 2 tizedes előnyt, ideje 1:35.546.

Nagyon szoros az eleje, Sebastian Vettel 1:35.734-gyel vezet, de a harmadik is csak 11 ezredre volt tőle.

Nagyon erős a Racing Point kezdése, Stroll a második (1:35.747), Perez az ötödik (1:36.199).

Több pályaelhagyás is előfordult az elmúlt néhány percben, emiatt például Verstappentől is vettek már el kört. Lando Norrisnak pedig feljött a felvédője, hasonlóan Hamilton azerbajdzsáni esetéhez még tavalyról.

Mindhárom szektor a Red Bullé, 2-1 leosztásban Albon javára.

 

A két Red Bull továbbra is elöl, Kvjat is tisztességes előnyben a köridőket tekintve Vettelhez képest. Még mindig az orosz az utolsó 1:36-os idővel, Vettel még nem tudott ilyen kört produkálni.

Albon 1:35.743-mal elöl, Verstappen és Kvjat 1:36-tal mögötte.

Valtteri Bottas autóján a szenzorrács mellett egy teljesen fekete gumit is megfigyelhetünk, ez a Pirelli 2020-ra szánt keveréke.

Az első negyed órában a Haas diktál, Grosjean és Magnussen az első két helyen. Grosjean ideje 1:37.356.

Az egyetlen úgynevezett kivülálló a mezőnyben ezúttal is Nicholas Latifi, aki George Russell Williamsét vezeti.

Magnussen azóta 1:38.850-nel vezet is, Verstappen mögötte néhány századra.

Kevin Magnussen alig néhány századdal van elmaradva a magából szintén nyilván nem 100 százalékot kiadó Bottastól. A dán ideje 1:39.925.

Bottas 1:39.846-tal az élen, Hamilton egyelőre sokkal lassabb. Övék az első két mért kör.

Bottas autóján előre, Hamiltonén hátulra került fel a szenzorrács.

Mindkét Mercedes gyakorlatilag az első adandó alkalommal kijött a pályára, szokatlan látványt nyújtva.

Jó fél perce szabad a pálya, aki akar, jöhet. Néhányan például a téli tesztekről ismerős szenzorráccsal teszik ezt.

A Racing Pointnál még a bojtos téli sapkák is előkerültek. Az F1 Twittere szerint ennyire azért nincs hideg.

 

15 perccel a kezdés előtt így nézett ki az időjárás.

 

Hamarosan kezdődik az első szabadedzés Austinban, cidrizős, szinte télies, de legalább szép időben.