Rádiózás a francia és csapata között: a Haas a bokszba hívta, Grosjean viszont úgy döntött, megtesz pár kört, hogy elsimítsa az elfékezett foltot.
Véget ért a Francia Nagydíj második szabadedzése, ez lett a sorrend:
Hamilton megforgása után a csapat rendellenességet tapasztalt a W10-en. Az autót átvizsgálták, a problémát kijavították, így a brit versenygépe újra tökéletesen működőképes.
Giovinazzi és Grosjean elfelejtette, hogy még csak péntek van.
Bottas ellenben „nagyon konzisztensnek” nevezte a közepes keveréket a csapatrádióban.
Leclerc 15 kör óta használt lágy gumis körei nagyon lassúak (Vettel hasonló korú közepesen három másodperccel gyorsabb), ami arra utalhat, hogy nem nagyon látjuk a lágy keveréket a versenyen.
Bottas nem csupán a köridők, hanem a végsebességek listáján is a leggyorsabb.
Salida de pista de Hamilton. En la reentrada estorba a Verstappen que termina fuera también #FP2 #FrenchGP pic.twitter.com/eYX1nHXtuq
— (@f1pills) 2019. június 21.
A versenyirányítás tájékoztatása szerint Hamilton és Verstappen esetét vizsgálni fogják – Hamilton figyelhetett volna jobban, amikor visszatért.
A 2. edzés állása 60 perc elteltével:
A spanyol problémái hirtelen eltűnhettek, mert feljött a nyolcadik helyre, csapattársa, Norris mögé.
Sainz jelentése szerint a váltásokkal problémája van, továbbá furcsa motorhangokat hall.
Hamilton elmérte a 3-4-es kanyart, és még egy bóját is kidöntött. Verstappen mögötte érkezett, a holland kizökkent tempójából.
A Ferrarik is életjelet adtak, Vettel és Leclerc harmadik-negyedik helyre jöttek fel lágyon, de előbbi lemaradása 0,7 másodperc.
Bottas első lágy gumis köre meg is született az edzésen: 1:30,937 a mérce.
Néhányan fordított stratégiát alkalmaztak és a lággyal kezdte: a 12. helyen álló Kvjat, a 16. Sainz, valamint az utolsó két helyen álló két Williams.
Hamarosan láthatjuk a kvalifikációs köröket: Bottas autójára már fel is került a lágy keverék.
Bottas a pálya minden szektorára ráérzett:
30 perc elteltével ez az állás:
Záporoznak a jobbnál jobb körök: Bottas már 1:31,110-nél tart, mögötte Hamilton és Verstappen, mindhárman közepes abroncson. Lando Norris negyedik helye 1,3 másodperc hátrányban, de kemény keveréken meggyőző.
Megjött a két Red Bull, Verstappen a második, Gasly a harmadik helyre: Bottas előnyét jelzi, hogy a különbség 0,7 másodperc a hollandhoz képest.
Bottas 1:31,669-re faragta legjobb körét, ami messze a leggyorsabb eddig a hétvégén.
A Renault jelentősen fejlesztett, szinte B-autónak nevezhető versenygéppel érkezett hazai versenyére.
De meg is érkezett első gyorskörével, közepes abroncson a két Mercedes: Bottas az első, Hamilton a negyedik helyre ugrott, közrefogva a két Ferrarit.
Jelenleg Vettel és Leclerc az első két helyen: nem bánnák, ha 70 perc múlva is ez lenne az állás…
Első hely Leclerc-től (1:33,152), Vettelnek eddig csak lila szektorai voltak, befejezett gyors köre azonban nem, Hamilton most hagyta el csak a bokszot.
Magnussen, Raikkönen, most pedig Ricciardo az első helyen, de amint leírjuk, ismét Norris vezet 1:33,243-mal.
Eközben Norris vezet 1:34,313-mal Raikkönen előtt, 10 versenyzőnek van mért köre.
„Hagyd abba. Bokszba kell jönnöd, a terhelés túl magas.” Grosjean válasza: „Nem érdekel.”
A két pilótának már van mért köre, Grosjean bemutatott egy látványos elfékezést.
Kvjat és az első edzés nagy részét műszaki gond miatt garázsban töltő Grosjean elsőként a pályán.
Sebastian Vettel már az autójában ül: a Ferrari a két edzés között találkozott a Kanadai Nagydíj versenybíráival, hogy bemutassák az új bizonyítékot, amitől az ötmásodperces büntetés törlését remélik.
A pályán rántottát lehetne sütni: 55 Celsius fok az aszfalthőmérséklet. A levegő 26 fokos.
Az első szabadedzésen a Mercedes volt fölényben, Hamilton, Bottas, Leclerc, Verstappen, Vettel volt az első öt sorrendje. Részletek itt.
15 órakor kezdődik a Francia GP második szabadedzése, amiért ne kapcsoljátok be a tévét, mivel vízilabda miatt változott a tervezett műsor. Helyette kövessetek minket!